Dva dni v kamionu
Dva dny v kamionu
Jízda začíná ve čtvrtek 10.7. v 5:00 kdy s tátou vyrážíme na Prahu. I když do Tábora to máme jen 5 km autem, tak kamionem to je 20!! V Táboře totiž opravují most a tak kamiony musí jezdit přes Planou nad Lužnicí. Když už jsme se dokodrcali do Tábora, tak cesta až do Prahy už byla v pohodě. Jak už to tak bývá, ta PRAHA! Samozřejmě zácpa jako vždycky a tak na místo vykládky přijíždíme v 7:00. Na vykládce nás nechtěl nikdo složit a až po půl hodině přijel bagr a cihly nám složil. Bagrista naštěstí bagr ovládal dobře, takže za půl hodiny (8:00) odjíždíme směrem na Libochovice, kde máme opět nakládat. Dálnice D8 byla čistá a do cihelny v Libochovicích jsme dorazili v 9:00. Tam je další problém, nejdou jim počítače a tak nám nemůžou vytisknout papíry na nakládku. Počítače se jim podařilo zprovoznit asi po půl hodině a tak jsme konečně ty papíry měli. Nakládka proběhla rychle, i když před námi byl ještě jeden kamion. Ještěže tam mají ještěrky který naberou dvě palety. V 10:00 jedeme z cihelny a jedeme do Liberce, kde nás mají složit ještěrkou. Protože Liberec je už trošku větší město, tak jsme měli obavy abysme dobře našli vykládku. Nakonec byl průser úplně jinej. Vykládku jsme našli dobře, protože byla hned na začátku Liberce a navíc pán u kterého jsme měli vyložit ty cihly nám popsal cestu. Jeli jsme přesně podle jeho instrukcí a on už na nás čekal, takže jsme to našli hned ALE: Chtěl abysme zajeli do úzký pravotočivý zatáčky, kde navíc překážel Maďarský kamion. Kdyby nám popojel tak zatočit by nebyl takový problém, jenže maďarský kolega se s námi odmítl bavit a nepopojel ani o centimetr. Ještě že je táta dobrej řidič a tak to naštěstí vytočil ale bylo to just jak svině! No návěs by to nevytočil, ještě že máme vlek! To byly opravdu milimetry! Ještě větší překvapení bylo na vykládce, kde na nás pěkně čekal jeřáb místo ještěrky! A co teď auto nebylo problém složit, to má shrnovačku, ale co ten náš vlek starej Panav, ten neví co to shrnovačka je! Tak jsme přemejšleli jak to udělat a nakonec jsme rozebrali zadní pole a paleťákem, pro který musel ten pán dojet, jsme vyndavali palety, které byly ve předu. Tim paleťákem to šlo překvapivě dobře do té doby než mu upadlo kolečko. Horko těžko jsme to s tím složili a konečně odjíždíme a nakládáme omítky Weber. Firma je od vykládky asi 1 km takže tam jsme za 5 minut. Nakládka, která proběhla v pohodě, akorát každá paleta jiná, takže jim to taky trvalo než to tam nastrkali. Není se co divit když jsme to vezli do krámů jako jsou Globus nebo OBI. První vykládka byla v Globusu Praha-Čakovice, takže se vracíme zpátky do Prahy, kde po náročném dni si jdeme konečně lehnout a ráno v pátek 11.7. hurá vykládat…
Probouzíme se v 7:00 a Jdeme vyložit asi 5 palet omítek v Globusu v Čakovicích. Palety jsou dole hned a tak v 7:30 odjíždíme do OBI Ruzyně, kde máme uložit dalších asi 10 palet. Jenom přejezd mezi Čakovicema a Ruzyní trval 2 hodiny! TA PRAHA! V Ruzyni je malé OBI na rozdíl od těch ostatních. Není tam ani rampa pro kamiony a tak nás vyložili z ulice. Na to jak to OBI je malé, provoz tam byl celkem velkej, před náma vykládalo ještě Atego a za náma postupně přijely ještě dva kamiony. Vyložit náklad trvalo dost dlouho, protože skladníci furt něco řešili, složili paletu, na chvíli šli někam pryč, pak zas přišli a tak jsme tam byli snad hodinu kvůli pár paletám. Zbytek jsme měli složit v Raab karcheru v Kladně. Tam ty omítky složili rychle a za půl hodiny jsme odjížděli pryč. Měli jsme ještě náklad v Chlumčanech u Plzně, ale z Kladna to je celkem kus a jet tam s prázdnym autem je škoda nafty a mýtnýho. Táta sháněl náklad jak se dalo. Obvolal snad všechny špedice a nic. Dokonce se šel zeptat do těch stavebnin, jestli by do těch Chlumčan nechtěli vzít aspoň prázdný palety, ale prej že do Chlumčan palety nevrací, že je vrací jinam. No co nám zbývalo. Museli jsme ject do tý Plzně prázdný. Do Plzně se jelo po D5 dobře, ale před Plzní nás přepadla pěkná bouřka. Doufali jsme, že se to přežene, než dojedeme do Chlumčan. Bohužel bouřka byla vytrvalá a na nakládce jsme pěkně zmokli. Zpočátku jsme ani nemohli rozplachtovat kamion, jak hustě lilo. Asi Půl hodiny jsme tak čekali, než se ten liják zklidní. Nakládali jsme tam ty tvárnice Ytong a za hodinku to bylo naložený. Celkově jsme odjeli z Ytongu za hodinu a půl. Ytongy jsme vezli do Plané nad Lužnicí na stavbu. Cesta z Plzně do Tábora není zrovna nejlepší, je to tam samej kopec a samá zatáčka, navíc musíme přes Písek, protože v Nezvěsticích nepodjedeme most. Do Tábora jsme jeli tak 3 hodiny. Do Plané nad Lužnicí přijíždíme v 17:00, kde vykládáme ty Ytongy. Sice se tam špatně zajíždělo, ale složeno to bylo za hoďku, což je na takových stavbách dobrej čas. Jenže v pátek kamiony nesmí od pěti jezdit a tak i když to máme domu 15 km, musíme tady čekat jako joudové do desíti. No zkusili jsme jet i přes zákaz a naštěstí policajti nikde nebyli, ale měli jsme strach. Domu jsme se dorazili v pohodě a skončila tak další moje prázdninová jízda.