Falešný a prázdný David Černý.
20. 1. 2009
Falešný a prázdný David Černý.
Plastika Entropa výtvarníka Davida Černého měla podle svého autora provokovat na základě umělecké svobody a podivném právu umělce podfouknou vládu. Z mého pohledu však toto dílo vykazuje zjevné prvky autocenzury, či umělecké zbabělosti. Nevím jestli výtvarné okno Davida Černého způsobily peníze od vlády, či od pana Bakali. Nějak si neumím představit, že pouze z nepozornosti David Černý přehlédl základní orientační symbol naší novodobé státnosti, kterým je dle mého soudu bezprecedentní ekonomické tunelování. Pokud by plastiku ČR zdobily tunely opatřené symboly bank , slepou justicí záruku vedenou politickou reprezentací, vysmátých tunelářů a platících dolních deset miliónů, pak bych jeho smysl pro uměleckou nadsázku vnímal jako objektivní a jsem si jist, že by i Bulharsko tlumilo svůj jinak oprávněný hněv. Na toaletách odpovídajících místním hygienickým zvyklostem není konec konců nic špatného, neboť tělesnou potřebu vykonávají všechny národy světa. Pouze se o této činnosti taktně mlčí. David Černý se touto poučkou neřídil. Naopak taktně zamlčel česká specifika, která nás místo rychlejšího ekonomického růstu poslala do míst, která na Entropě symbolizují Bulharsko.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář