Projekt : Celica GT4 5.g - started 28.8.2010
Takže asi po 14 dením mučivém čekání zda budou finance a zda se mi neprodá jsem si ji přivezl.
Jedná se o vůz Toyota Celica GT4 5.gen ST185 /tzn: pohon 4x4,turbo motor 3sgte 150kw-204PS/ je to skoro nejsilnější verze Celicy 5.generace, silnější je již jen limitovaná edice Carlos Sainz, která se liší výkonem o 3kw a jiným(hezčím) rally stylovým nárazníkem a kapotou.
Má GT4 konkrétně je v Plné výbavě, což mne potěšilo,ABSmklimatizace,servo,otáčkoměr,nastavetelné sedačky, el.šíbr,ukazatel tlaku turba,el okna a zrcátka, el ostřikovače světel a já nevím co vše ještě..do Full HD ji chybí snad jen Kožený interiér což mi nevadí protože kůže se klouže a lepí :) ale Luxusně vypadá to ano :)
Co jí chybí??
její historii znám od doby před 4 lety, kdy ji nejmenovaný majitel po delší době vlastněni odstavil z důvodu klepajícího motoru na klice, po cca 2,5 letém zahálení si ji koupil člověk od kterého jsem ji koupil já,fajn Borec ji měl cca rok a půl stím že použil doklady na jinou GT4 a tutop chtěl stavět na vrchy, jenže rozpočet a ceny dílů na GT4 a její nehodící se převodovka a těžkopádná akcelerace ho od přestavby (naštěstí pro mě) odradila a Celicu mi prodal.
ony vady:
1.klepe na klice
2.troška té koroze
3.zničený zámek a klioka na psolujezdcově straně od fetek,vandalů, či jiné verbeže
4.zašlý lak a mech :D
5.další prkotiny v interiéru i na kastli vzhledem k 19let věku a 250200,4km na tachometru
Plán?
zjistit co je lepší varianta - 1.použít spodek 3sge z černé GT
2.udělat repas kliky a jejího uložení
aktualizace 31.8.10
po poradě na TF s Liborem,elvissem a dalšími, jsem to uzavřel a bude se skládat motor ze dvou,tudíš varianta číslo 1. spodek komplet blok i s pístama klikou krom vany pujde z černé N/A celicy.Plán je že na voze zatím nebude žádná výkonová úprava a ani bow a podobné legrace.Prostě seriový stav a teoreticky pořádná spojka,nové těsnení pod hlavu,svíčky, komplet nové rozvody a všechny náplně na které si člověk vzpomene.
31.8 začala rozborka viz fota.Opět sem se přesvědčil že čelda je precizně dělané auto a že mě prostě baví a že už vím kam šáhnout :) co mne také potěšilo nebyla nalezena koroze a ani stopy po sebemenší kolizi, tudíš skutečně tahle holka he panna (nebouraná :) ) Celý předek sem neměl v plánu odstrojovat, jenže jaksi při vypoštění chladiče a motor ven musí plasty dolu, stím přibylo vyčištění za podběhy no a když jsem v tom tak celkové ošetření kastle a hlavně blatníků zevnitř se mi bohatě vrátí tím že čelda nebude reznout a protože je opravdu bez koroze tak ji to život hooodně prodlouží :)
aktualizace 1.9.10
tak jsem na to opět sáhl, došlo konečně na sundání onoho krásného šnečka, musím uznat že to je velmi krásně a dobře dělané ,třeb a oproti s13 a že se to velmi dobře demontuje je tam sice vícero věcí a složitější ale vše má svůj funkční systém..Šnek je opravdu velký né extrém ale proti turbům na které jsem zvyklý to je macan a kor stím housingem okolo, ta downpipe mi přijde jak svod od okapu, ale vyplachovat to v praxi musí suprově B-) a výfuk viz foto jak bys met komplet až dozadu rovná 70mm trubka a jen na konci tlumič.. celkově krásná práce.Stav je nyní takový že mám odpojené poloosy z těhlic, komplet odstrojeno, odpojený táhla převodovky prostě vše vodu ,chlazení převodovky, na co si vzpomenu jsem již odpojil, akorád zbývá odpojit "kardanku" a engine zpustit dolů pak zvednout kačenu a šup motor pryč, kouknout do něj a na něj a podumat B-)
aktualizace 2.9.10
bylo to náročnější než jsem si myslel, jelikož jsem věděl že jsem sám a ten dvou nebo trímetrákový motor nezmůžu, tak jsem udělal vozík, trocha řezání a svárů a byl na světě asi za necelou hodinku :)pak se šlo na věc, navézt gti do garagem nastavit a donést kozy, odpojit servo a šlo se na věc, po chvíli zmítání a boje byl ten těžkej parchant na vozíku, pak přišel problém jak zvednout kačenu, protože když jsem zvedl na max tak kuli vozíku to prostě nešlo ani za boha podjet, nakonec po hodinovém všelijakém přizvedávání se zadařilo, ovšem pak následovala asi 12metrová cesta a pak schod v hnoji do vedlejší garáže což bylo peklo, blbínek jsem motor nepřikurtoval k vozíků a ten samozřejmě spadl dolů, komická situace, manipulátor pak posloužil jako jedna koza adruhá koza v garage a motor se zvedl spět na vozík, ovšem do bláta se štěrkem se dost zabořil a tak jsem musel ho táhnout s manipulátorem jinak jsem stím nehnul,p řed garáží na schodě ten sráč opět spadl, tak sem dal jen ppod něj prkno jako nájezd a lino a zatáh sem ho do garáže sklidil bordel a zrasovanej šel domů....
aktualizace 4 a 5.9.10
no 3tího sem si dal voraz a 4 jsem na to vlít, začala se rozíbérat černá gt, stihnul jsem prd, a až dnes jsem na to trochu sáhnul , takže to je komplet rozbrabčený a odpojená ta zamrdaná elektrika kterou nesnáším odpojovat a už jen shodím táhla řazení, výfuk a pár prkotinek a motor jde ven :) pak už přijde rozborka a seskupení dílů z GT4 motoru a nových dílů potřebných ke kompletaci, pak hrubý náčrt kompletace a nějaké to očištění odrezení a ošetření motoru i kačeny gt4 a šup tam sním :) zní to jednoduše ale je to ještě moooře práce, ale snad to přinese svoje ovoce...
aktualizace 10-12.9.10
dny předtím se nedělalo, protože byla práce na zahradě a jiné počiny B-) následovala konečná fáze, odpojení táhel řazení,spojkové hadice,shození výfuku,spodní přičnice, sliáče a kozy s kočkou, šup a za asistence tatínka byl macan dole.Následovalo zvednutí kačeny a vyjmutí macana.... poučen z předchozích nezdarů a nemožnosti dostat motor ven jsem jen položil na lino, po něm přetáhl z pod vyzvedlé kastle a dal kozy zvedl opět podjel vozíkem, ukurtoval aby nespadl jako posledně a přetáhl do garage vedle.Další den přijel člen fora pro díly, takže čelda přišla o blatník dveře a pár prkotin:) a hodila se na kola, dnes následovalo přetažení ven (aby milučka čeličí 6gen mohla domů:) ) tak šla černá na parkplatz, o přetažení jsem se podělil se ségrou a tatíkem,pak následovalo zafoliování poklizení bordelu a hotovo ,další práce budou pokračovat na kastli gt4 a pak odstráječky a přestráječky mezi motory...
po odmlce aktualizace 22.09.10
tak jsem na to zas měl chvíli čas, rozhodil se n/a motor od převodovky a pomocí speciálně upraveného hasáku se povedla povolit a dundat řemenice(díky bohu) a dále co mne žralo zalomené tři šrouby co držely silentblok u pravého předního hrnku na boku který držel motor že... jenže takhle nedržel a motor se o něj jen opíral a pěkně se vautě zmítal..naštěstí šrouby m8 přivařené jeden po druhém ke zalomeným zbytkům cočkem problém vyřešily a blok ani závity v něm nejsou nikterak poškozené a vše pujde krásně přidělat tak jak to má být.. zítra přijde nařadu odtráječka všeho co je n/a a pak z T motoru všechno co je T a bude se strojit na n/a :) to bude maglajs :)
po delší odmlce se něco udělalo 10-11.10.10
po uklizení bordelu okolo /v rámci možností/ jsem se pustil do definitivního rozebrání agregátu z gt4, došlo na sundání rozvodů (zjistil jsem že byly dělané a že je nová kladka vodící a nový hydronapínák :) ) pak následovala česačka sání a ostatních periférií což bylo vše v pohodě, toyota je hezjy dělaná a kor když je Engine venku, a také jsem postřehnul že hlavy 3s na a 3s T jsou značně jiné v oblasti sání a vstřikování.. tudíš bude muset být použita hlava z T verze.. už je dole a bude se komplet rozebírat a odkarbonovávat a čistit :) pak lakovat, komplet motor z na bude taky nalakovaný a nastrojený T hlavou se zbytkemě věcí která pokud se zadaří bude mít přetěsnený gufera ventilů, vaček a vše co na ní je a pak pod ní nový těsnění a šup na blok :) ještě jsem zvěavý jak zítra shodím hlavu u N/A jestli uvidím rozdíl mezi písty z T a n/a verze. protože v tom T bloku mi přijde že jsou stejné jako u 4.g 3s ge čeldy, jinak vanu mám taky dole a popravdě jsem se divil většina šroubů byla uplně volná a šly rikou :( proto to bylo tak zeblitý olejem... jinak opticky není závada viditelná a motor ani není špinavý nebo nějak extrémě zakarbonovaný zevnitř...no zítra udělám doodstráječku n/a a pujde do klepa/dílny na ponk a čistit a čistit... a pořád jen čistit, ach jo to mě nebaví. ale pak to třeba i bude hezký :)