Jdi na obsah Jdi na menu
 


Představení nové BMW 5 Invelt

26. 3. 2010

Zhruba před týdnem mi přišel mail od Matala, zda se nechceme s Leni zůčastnit slavnostního představení nového BMW řady 5. Nevěděli jsme zda to stihnem, ale nakonec jsme se rozhodli, že se přecijenom podívat zajdem. Na akci bylo sezváno plno lidí z BMWklubu a tak bylo zaručeno, že se tam nebudem motat sami. Když jsme vyjížděli z domova, měli jsme střechu na kábru staženou, ale po příjezdu do střešovického muzea, kde akce probíhala, jsme tak tak zaparkovali a střechu natáhli, bo se strhnul vichr a déšť. Vešli jsme tedy do haly, nahlásili se u vstupu a šli jsme se podívat co se děje na place. Všechny vozy byly přikryty  a jen siluety naznačovali, jaký model se pod hadrem skrývá. Troufám si říci, že prakticky všechny modely šly okem znalce rozeznat.  V hale bylo dost teplo, takže po chvíli jsme navštívili šatnu a cestou zpátky jsme to vzali kolem stolů, které byly naplněny jídlem. Škoda že jsem před příjezdem večeřel, ale i tak jsem pár kousků ochutnal. Jak čas pokročil, objevil se na place Tomáš Hanák, který provázel celým  večerem. Nastoupil ve stylovém obleku a jeho první zastávka byla uprostřed u Globusovo olivové E12. Proběhlo pár nostalgických pohledů do minulosti, zavzpomínali jsme na leta, kdy se zrodil tento první model pětkové řady. Modelka s mechanikem odkryli tu nádheru a lidé obdivovali techniku staré doby. Po rozhovoru s mechanikem jsme se po chvíli přesunuli dál, tentokrát k Jerryho šedivé E28 . Byla sice o trošku méně naleštěná, ale tento model mě zahřál u srdce. Decentní shadowline, a stylový přední spoiler dělá z tohodle modelu nenápadnýho elegána, na kterého jsem se hrozně rád podíval. Jasný, měl mouchy, ale nic co by shazovalo jeho šmrc a na tehdejší dobu to musela být prostě raketa. Jako další přišla na řadu vypelešená E34, která už nebyla nikoho z klubu a s profíkem Martinezem jsme se vydali pohlídnout blíž. Jaké bylo naše rozčarování, když stáhli hadr z této pětičky. Předek bořenej a špatně opravenej, uvnitř sociálka , a při rozhovoru s mechanikem, který povidal, že z této pětky se jako první začlo vyrábět i coupe, jsme zjistili, že má zakázáno ukázat motor, bo je v hrozném stavu. To Martinezovi hrálo do noty a řádně jsme to auto zdrbli. Jako odmítnout jeho leštěnku, v kožce, naleštěnou, dokonalou………no i motor by prý ukázal. Na druhou stranu mohl být klidný, že mu to nikdo nepodřel, když jsem viděl, jak se lidi motaj kolem aut, lezou do nich, no mít tam svojí káru, tak jsem slušně nervní. Po týhle káře už to šlo rychle, přišla na řadu bílá E39 a další fó-pá. Hanák začal vyprávět, jak v době vzniku téhle krásky byla doba kožená a prakticky všechny modely byly v kůži. Kupodivu vystavený model byla holota v hadru, no co, přešli jsme k novější E60, taky to nebyla žádná sláva, ale lidi zaujal nejspíše novější vzhled, křivky Chrise Bangla a prakticky revoluce v designu BMW. Po představení předchozích pětiček nastal čas na odkrytí nejnovějšího modelu F10. Já se na ni hrozně moc těšil, z videí na internetu a TV se mi nová pětka hrozně moc líbila. Po odkrytí se navalili lidi a obdivovali. Vzhledově hodně připomíná novou sedmičku, jen pětička je menší, ale i tak narostla do šířky i do délky. Uvnitř mi ale nepřišlo, že by se zvětšila, spíš mi přišlo, že jsem v interiéru obloženej víc, než ve starších modelech. Zato mě překvapil velký kufr a motorový prostor, který na mě působil hodně bytelně. Už při pohledu na vzpěry k přednímu čelu a na hrnce tlumičů dávalo tušit, že auto bude mít dobrou průraznost a nechtěl bych, aby mě někdy z boku pětička potkala. Když jsem auto obešel, tak se mi moc líbí i na živo a dokázal bych si představit v ní jezdit, bohužel stav mého konta by mě pustil povozit spíše v některém z postarších modelů. Představení nové F10 se mi líbilo, pokochal jsem se pohledem na časovou linii páté modelové řady, pokecal s kamarády, pochutnal si na dobrůtkách, pivku a když se začli vytrácet návštěvníci, bylo na čase zmizet taky. Venku pršelo, tak jsme se rychle rozloučili a utíkali k autu. Čekala nás ještě cesta do Litvínova, kde se další den jely závody do vrchu a na startovním roštu nechybělo pár kamarádů. Díky Inveltu za pozvání, a doufám že nebylo poslední.

 

Fotky:

Zdroj Nové BMW 5 Invelt
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář