historie simsonů
S51
Simson typu S 51 Enduro se představil poprvé v roce 1981 na Lipském veletrhu, kde dostal zlatou medaily. Typ S 51 Enduro vznikl dalším vývojem staršího modelu S 51 B2-4, který stejně jako ostatní typy odvozené od základního S 51N (S 51 B1-3, B1-4, Comfort) koncepčně vychází ze Simsona S 50, který se začal vyrábět v roce 1975.
S70
Rozdíl mezi modelem S70 oproti S51 je jen ve zvětšeným vrtání válce (45mm místo 38mm), jiným karburátorem, zesíleným rámem (stejně jako u S51 Enduro) a seřiditelným zadním odpružením (stejné u některých typů S51)
S53
Začal se vyrábět někdy po roce 1991 jako modernizace typu S51, hlavní rozdíly byly v jiném designu motocyklu (komínová nádrž, plastová přední maska...) hlavní věci-motor a podvozek zůstali stejné
Alfa/Beta
Vylepšené S53, rozdíli mezi Alfou a Betou je jen o typu určení Eletronic/Enduro. Hlavní změny oproti předcházející S53: litá kola, otáčkoměr, kotoučová brzda na předním kole, modernější design.
Sperber
Zatím poslední nástupce staré S51 je vybaven všemi moderními prvky: kotoučová brzda na předku, laděný výfuk, 5 rychlostní převodovka, centrální odpružení,...
Schikra
Návrat Simsona na trh 125 ccm, jedná se o moderní motocykl, který může konkurovat i japonským a italským konkurentům. Jako pohon se používá čtyřtaktní motor místo v této kategorii obvyklejších vysoce výkonných dvoutaktů. Je to, ale dáno omezením výkonu v téhle třídě, která musí mít maximálně 11kW, nacož nepotřebujete vytáčející se dvoutakt s menší životností.
125/S/RS/GS/SM
Nejmodernější Simsony ve třídě 125, první tři jsou odvozené ze starší Schikry ovšem s jiným čtyřtaktním motorem, další dva GS/SM kteří používají sice stejný motor, ale jsou to endura/supermotardy
Star Classic 50/70
Skůtr odvozený z S51/70, maximum má z motocyklu (nožní převodovku) a minimum ze skůtru (malá kola), některé typy byly dokonce vybaveny elektrickým spouštěčem.
Star 50 T/S/100
Modernější nástupci Classica, mají již samočinnou převodovku, vylepšené motory,...
Náhledy fotografií ze složky Simson