Nejcennější značky v roce 2017
Nejcennější značkou je Google s odhadovanou hodnotou 109,470 miliardy amerických dolarů. Sesadila tak loňského vítěze – značku Apple. Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.
Apple se sice propadla jen o jednu příčku na hodnotu 107,141 miliardy dolarů, během roku ale ztratila nejvíce ze všech – 27 %. Firma se nyní musí vypořádat se svými konkurenty na trhu smartphonů, jejichž řady se vedle už tradičního Samsungu rozšířily i o asijskou značku Huawei či OnePlus. Googlu naopak pomohlo i to, že se stala součástí holdingu Alphabet.
Největší podíl v první dvacítce mají severoamerické společnosti.
Asijské velmoci Japonsko a Čína jsou zastoupeny značkami Toyota a NTT Group, China Mobile, China Construction Ba, ICBC.
Evropa se do první dvacítky probojovala značkami Shell, BMW či T (Deutsche Telekom).
Pořadí (v závorce v roce 2016) a název firmy |
Hodnota v miliardách USD |
1. (2.) Google |
109,470 |
2. (1.) Apple |
107,141 |
3. (3.) Amazon.com |
106,396 |
4. (6.) AT&T |
87,016 |
5. (4.) Microsoft |
76,285 |
6. (7.) Samsung Group |
66,219 |
7. (5.) Verizon |
65,875 |
8. (8.) Walmart |
62,211 |
9. (17.) Facebook |
61,998 |
10. (13.) ICBC |
47,832 |
11. (9.) China Mobile |
46,734 |
12. (11.) Toyota |
46,255 |
13. (10.) Wells Fargo |
41,618 |
14. (14.) China Construction Bank |
41,337 |
15. (22.) NTT Group |
40,542 |
16. (12.) McDonald´s |
38,966 |
17. (15.) BMW |
37,124 |
18. (23.) Shell |
36,783 |
19. (18.) DT (Deutsche Telekom) |
36,433 |
20. (21.) IBM |
36,112 |