Škoda P760
Škodovky, kterými jsme mohli jezdit: locusta a třídveřový favorit
více |
Škoda P760 s karoserií od Giugiara |
To jsou jen některé ze škodovek z let 1960 a 1990, jejichž vývoj skončil ve fázi prototypu. Někdy byly příčinou technické problémy, častěji za to ale mohla chybějící koncepce automobilového vývoje v tehdejším Československu a dalších zemích takzvaného východního bloku.
Jedním z nejnadanějnějších projektů byla Škoda 760, vznikající ve spolupráci s východními Němci. V plánu bylo, že v roce 1975 se vyrobí 600 tisíc kusů vozů s motorem vpředu.
Tři sta tisíc v tehdejším Československu, druhá polovina v NDR. Československá strana měla zajistit především výrobu motorů, spojek a zadních náprav, Němci měli dodávat převodovky, přední nápravy, řízení a řadu dalších položek.
První funkční vzorek Škody 760 s motorem 1,1 litru absolvoval do roku 1973 přes 50 tisíc kilometrů. Poté byl do vozu namontován silnější motor 1,3 litru.
Na designu karoserie se v roce 1973 podílela firma z Turína Ital Design pod vedením jejího šéfa Giorgetta Gugiara.
Prakticky už při jejím vytváření ale začínalo být stále jistější, že projekt Škody 760 neskončí úspěšně. Na vině byla německá strana.