Pravidla pro dospělé
- své dítě předávejte vždy ve třídě paní učitelce
- do mateřské školy patří jen děti zdravé
- omlouvejte své děti včas z obědů - nejdéle do 7:00 hod. ráno, při náhlém onemocnění je možné oběd vyzvednout ( jen první den), také je nezapomínejte opět přihlásit ( tel.na ved.šk. jídelny p. Polmovou - 731408951)
- budova školy se v 8:00 hod. zamyká (pokud potřebujete přivést dítě do MŠ později, můžete tak učinit po předchozí domluvě s třídní učitelkou nebo telefonicky na čísle 604947374)
- sledujte informace a nástěnky pro Vás
- potřebujete-li si s paní učitelkou promluvit, je to možné při předávání dětí, delší rozhovor si předem domluvte na dobu, kdy není sama u dětí
- chce-li dítě ukázat kamarádům narozeninový dárek, drahou věc..., předejte jej raději paní učitelce,která si dárek společně s dětmi prohlédne a uloží na bezpečné místo
- pro lepší adaptaci na MŠ si mladší děti mohou brát s sebou oblíbeného plyšáka..
- chce-li dítě oslavit s kamarády svátek nebo narozeniny - více informací na hlavní straně
- využívejte možnosti zapojovat se přímo do činnosti školky, nebojte se nabídnout pomoc,vlastní aktivitu, nápad....
- máte-li jakoukoliv pochybnost o nějaké skutečnosti, činnosti školky apod., informujte se raději přímo u personálu školky,rády Vám pomůžeme, vysvětlíme
- udržujte pořádek ve školce i v okolí, veďte k tomu i své děti
- volte pro děti vhodnou obuv do MŠ - bačkory, sandály ( každý den navštěvujeme tělocvičnu) i na vycházky ( nevhodné jsou pantofle)
DESATERO PRO RODIČE BUDOUCÍCH PRVNÁČKŮ
- denně kontroluji aktovku a deníček svého prvňáčka za jeho přítomnosti
-denně kontroluji pouzdro s tužkami a pastelkami,podle potřeby vše ořežu,
tužek by mělo mít dítě v zásobě několik
-učím dítě samostatnosti, ale v přípravě školních potřeb a pomůcek dítěti
pomáhám, společně je rovnáme do aktovky na správná místa
-školní pomůcky koupím raději až po dohodě s vyučujícím
-příprava na vyučování by měla probíhat v klidném, příjemném prostředí,
aby se dítě mohlo soustředit na práci,kde nemá dítě k dispozici svůj pokoj,
mělo by mít alespoň svůj koutek se stolem a židlí ve správné velikosti
-připrava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevnilo
pracovní návyky a měla by být rozdělena na kratší časové úseky,
nejlépe dvakrát patnáct minut
-denně si v klidu s dítětem povídám o tom, co prožilo ve škole,snažím se
odpovědět na jeho otázky
- o společnych kulturních zážitcích /rozhlas, televize, divadlo,../si s dítětem
vyprávím, snažím se mu vysvětlit,čemu nerozumělo, tí rozvíjím nenásilnou
formou jeho rozumové chápání
- své dítě chválím a povzbuzuji za drobné úspěchy, povzbuzení a pochvala
motivuje dítě více než hrozba trestu, nezlobím se,když se mu neco ve škole
nepovedlo, společně se snažíme o nápravu
- veškeré pomůcky a věci do školy opatřím jmenovkou nebo alespoň
monogramem.