Jdi na obsah Jdi na menu
 


PODZIMNÍ SETKÁNÍ RKHA - 15.10.2016

Ve dnech 14. a 15. října jsme se zúčastnili Podzimního setkání RKHA. Jednalo se o okruhový závod na 54 ostrých kilometrů, které jsme se rozhodli absolvovat s Trabantem WRC a byla to pro nás jedinečná možnost otestovat reinkarnované auto na asfaltových a betonových tratích letiště Kadov u Tchořovic. Odjížděli jsme z Prahy v pátek ráno a první zastávkou byla dílna v Katovicích, kde jsme doložili další potřebné vybavení jako mobilní kuchyň, pneumatiky a servisní stan. Poté, asi ve 12 hodin, jsme se zkontaktovali s Balůem, složili věci na letišti v Kadově a zajeli si do Blatné na oběd.

Po návratu z restaurace jsme absolvovali na letišti administrativní a technickou přejímku a napsali si trať. Brzo se setmělo, a tak jsme se přesunuli nazpět do Blatné, vyřídili si ubytování v retro penzionu Tesla Blatná a přesunuli se do blízké restaurace na večeři, kde si Dandy přepisoval rozpis načisto.

Druhý den jsme byli na letišti již v 7 hodin ráno, museli jsme ještě seřídit sbíhavost, doplnit benzín a doladit bezpečnostní pásy. Po snídani následovala rozprava s jezdci a poté už jen finální přípravy před první rozjížďkou.

První rozjížďka byla zpožděná asi o půl hodiny z důvodu havárie jedné z prvních posádek. Trať byla po ránu řádně uklouzaná, takže ani nebylo divu, že udržet se především na lesním asfaltu, bylo poměrně náročné. Do prvního kola jsme pro jistotu obuli mokré pneumatiky, což byla jistě dobrá volba - nejenom kvůli přítomnosti vlhkosti na povrchu silnic - ale i kvůli již vytahanému blátu z vnitřků zatáček. Již na zahřívací ploše jsme zjistili, že nám prokluzuje spojka. Při přeřazení to ještě nebylo markantní, ale při následném přidání plynu a vzrůstajícím kroutícím momentu spojka proklouzla. S nadějí, že se snad během jízdy spojka chytne, jsme odstartovali do první rozjížďky. Během každého kola se však situace spíše zhoršovala, než zlepšovala, takže jsme pouze pomalu odkroužili 3 povinná kola s příšerným časem, který jsme si ani neměřili a zajeli jsme  nazpět do našeho servisního stanu.

Abychom nemuseli náročně demontovat motor z auta, demontovali jsme pouze startér. Kiki doběhla k občerstvení pro plechovkové coly a injekční stříkačkou jsme na přítlačný kotouč a lamelu spojky tuto tekutinu nastříkali. To se však už blížila druhá rozjížďka, a tak jsme provedli pouze krátký test v zahřívacím prostoru.

Druhou rozjížďku jsme absolvovali bez problémů, pouze ve vysokých otáčkách motor občas vynechal, ale na čas to nemělo vliv. Bohužel k tomuto času jsme se nedostali, protože na nás pořadatel jaksi zapomněl ( to by se nám za Kroba nestalo ). Rozjížďku jsme bez problémů dokončili a nic netuše událostí budoucích, jsme si dali dopolední kávu.

Před startem do třetí rozjížďky se nám však nepodařilo nastartovat. Jak jsme během několika minut zjistili, ztratili jsme kompresi na druhém válci. Tato závada však již nešla řešit na místě, a tak jsme ukončili naše nevalné účinkování na Podzimním setkání, sbalili jsme věci a v přestávce mezi 4. a 5. jízdou jsme odjeli nazpět do dílny, kde jsme část servisních věcí složili a poté se vydali do Prahy.

Nemohu říci, že by toto testování splnilo mé očekávání. Avšak závěr, který mohu učinit je ten, že Trabant je po podvozkové a mechanické stránce ( vyjma motoru )plně funkční. V nejbližších dnech motor demontuji a provedu potřebnou repasi poškozených dílů. Během zimy ještě doladíme některé aerodynamické prvky na karosérii a věřím tomu, že příští sezónu absolvujeme bez větších problémů.

spolujezdec Dandy, mechanik Balů, catering Kiki a vedoucí Hnáta.

sepsal Hnáta v.r.

20140405_005621--002-.jpg

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář