Jdi na obsah Jdi na menu
 


IC WEST Historic Nostalgie Rallye 2009 ve dnech 25. - 27. září

18. 9. 2009

ObrazekVe dnech 25. až 27. září se uskutečnila ojedinělá akce letošního Rallye Cupu. Dvoudenní soutěž takového kalibru, která by vydala za dvě soutěže menší, pořádaná tradičním pořadatelem, klubem RKHA v AČR. Svou délkou ( 414 km ) se vymykala všem představám o soutěžích šampionátu Rallye Cup. Skoro 120 km rychlostních zkoušek je také na horní hranici představ účastníka nebo diváka a slibovala opravdu velké a vyčerpávající boje na tratích RZ a nezapomenutelnou  podívanou pro diváky. Z našeho týmu se zúčastnily čtyři posádky: Jarda ( Džarda ) Kubata - Jan Šíma na Swiftu GT, Petr ( Balů ) Stibor - Dan ( Dandy ) Zmijarov na Škodě 1000 MB RCC Evo 5, Emil ( Pinďa ) Makal - Standa Sochr na Moskviči a Jiří ( Hnáta ) Donát - Míla ( Pytlák ) Říha na Trabantu 601 WRC 12V Evo 4.

O náročnosti trati vypovídá statistika úspěšnosti: na 10. RZ odstoupila posádka Swiftu pro vypadlý svislý čep, na 11. testu se podařilo posádce Trabantu naposledy zařadit jedničku a tím to skončilo s roztrženým setrvačníkem.

Posádka Škody 1000 MB RCC Evo 5 se od soboty potýkala s nevhodným obutím a nefunkčním startérem.

Proto dojetí Moskviče  na prvním místě v kategorii pravidelnosti je výsledkem snů. Jedině vozidlo sovětské provenience vydrželo nástrahy dvoudenních bojů a uralská ocel ukázala opět svou odolnost.

V kategorii H1 nás letos od začátku sezóny pronásledují neuvěřitelné technické problémy. Po Rokycanech naši inženýři odstranili a pojmenovali problémy se zapalovací soustavou EBZA - pro příští sezónu jsme stanovili strategický plán pro rychlou výměnu řídících jednotek - problémy však nyní nastaly na mechanických dílech. V sobotu to byl prasklý izolátor svíčky na prvním přejezdu v obci Srby, několik zalitých svíček při studeném startu během dne a večer poškozený klínový řemen. V neděli se začal postupně uvolňovat setrvačník, až se na jedenáctém testu utrhl úplně.

V kategorii H3 posádka se škodovkou dojela na 12. místě. V sobotu zezačátku špatně brzdil předek a auto při dobržďování plavalo. Během dne - díky poměrně vysoké okolní teplotě a dlouhým rychlostním zkouškám - se opět začaly přehřívat zadní pneumatiky. Na klidu nepřidal ani problém se startérem.

Velice hezká a kvalitně obsazená soutěž tedy pro nás znamenala na straně jedné zklamání při jedné z posledních možností, jak zasáhnout do boje o celkové umístění na bedně, na straně druhé potěšila výsledkem v pravidelnosti. Je jasné, že nás čeká hodně práce především na poli spolehlivosti techniky.

Posledním podnikem letošního RC jsou Kralovice. Za náš tým pojedou pouze dva vozy, oba v kategorii A1: Džarda Kubata s Janem Šímou na Suzuce a Hnáta s Balů na Favoritu.

Podrobnosti na www.rkha.cz

Hnáta v.r.

 

Náhledy fotografií ze složky IC WEST Historic Nostalgie Rallye

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Moskvič

(Šinákl Milan, 28. 10. 2009 20:19)

Sleduji se zájmem Vaše aktivity, zvláště pak Moskviče,ke kterému mám vyloženě citový vztah , fotografie z této rallye svědčí o náročnosti tratě ,ale co se týče náklonu Moskviče v zatáčkách v jízdě po ráfku, či jeho převrhnutí, se není třeba bát. Snese ještě mnohem větší náklon, než ukazují fotografie.Klidně přidejte ještě 20 stupňů v náklonu, sovětská technika nezná hranic.
Vím o čem mluvím jsem původní majitel.Přeji Vám všem úspěšné závody co nejméně technických závad, a umístění jedině na bedně. Hodně štěstí. Šinákl

Re předpisy

(Hnáta, 8. 10. 2009 15:34)

Tohle ovšem nevím, nevím jestli bude vypsána třída HA do 750 ccm a V do 750 ccm, to bude asi nejspíš na pořadateli.

Re předpisy ...

(Petr, 8. 10. 2009 14:02)

To Hnata: aha...takže by byla např. třída V-Trabant? Mimo třídu H1? A ve V-Trabant by na to byl nějaký předpis jako má třída V-Škoda?

Re předpisy

(Hnáta, 8. 10. 2009 10:39)

Petře, omyl, vozy SA a HA podle ODSTAVCE C) NEMOHOU startovat ve skupině V ( jedná se o vozy, které nemají a nikdy neměly homologaci, takový ty různý kombíky a stejšny...), jinak skupina V není jenom skupina V-Škoda. Je V pro ostatní auta než Škoda a V specielně pro Škoda....Teda všechno v návrhu!

Re předpisy ...

(Petr, 7. 10. 2009 12:01)

To Hnáta: no, já to pochopil tak, že skupina V je určena jen pro vozy Škoda....19.2.3 Automobily skupiny „SA“ a „HA“, odpovídající odst. c) bodu 19.1.2, nemohou
startovat ve skupině „V“, až na výjimky uvedené ve třídě „V-Škoda“.

Re předpisy

(Hnáta, 7. 10. 2009 11:46)

To Petr: Tak Petře, tak to vypadá, že by se mohlo testovat během přechodného období v roce 2010, tzn. buď testování 2010, nebo 2011. Takže se SPZ by se mohlo jezdit ještě příští rok. Navíc pravidla by měla být na 5 let zmrazena v té podobě, v jaké budou odsouhlasena na příští rok. ..A díval ses na skupinu V ? Mimo předních kotoučů by se to dalo na stávajícího Trabanta obléci.

Re předpisy ...

(Petr, 6. 10. 2009 10:01)

Hmmm, tak jsem si to pročetl a diskuze je fakt "výživná" :-). Speciálně mezi pořadateli jednotlivých podniků. Jeden chce to, druhý ono. A pěkně se u toho titulují :-). Tak jsem po čase a po návštěvě několika letošních rally začal uvažovat, že bych se zase svezl, ale když to vidím, tak jsem zase rychle vychladl. Co bude nikdo neví. Je říjen a podle čeho se pojede v dubnu 2010 nikdo netuší. Každopádně když to dopadne tak, že se bude muset pro příští rok otestovat, tak je to konec RC. Nebude kdo by to jel....Jezdci se to dozví v prosinci a do března mají sehnat prachy a upravit auta do homologací...To je Sci-fi. Musí tam být alespon rok jako přechodné období ( to se ale zase na konci roku nesmí změnit pravidla).

Re předpisy...

(Hnáta, 6. 10. 2009 7:40)

Petře, koukni na fórum www.rallyecup.ic.cz, zřejmě tam budou už reakce na příspěvek.

Re předpisy pro rok 2010

(Hnáta, 6. 10. 2009 7:24)

Pro Trabanty by to bylo prakticky podle homologace, pokud by se nepoužil ten volnější předpis pro skup. V. Ale s těmi origo hom.listy - to snad ne, nikdo za to nedá těch 5 tis., věřím, že by to byl pěknej poprask na laguně, zkusím to zmínit na diskuzi rallyecupu, ale myslím, že se asi hodně lidí nasere, protože nechápu, proč by nestačily normální kopie - jako mám já ještě z dob hodně minulých ( vybledlé, prakticky neviditelné ).

Re předpisy pro rok 2010

(Petr, 5. 10. 2009 16:37)

Ještě dotaz. Kdyby se předsezoně technicky testovalo tak to znamená ty cca 4000,- za test + každý auto origo homologační listy s logem(vodoznakem FIA/FAS) za cca 5000,- ? Jiný než tyto origo jejich HL podle řádů co jsem si před časem četl neuznávají...

Re předpisy pro rok 2010

(Petr, 5. 10. 2009 16:29)

Takže jestli jsem to dobře pobral co se např.Trabantů týká : žádný kotoučovky vpředu, žádný dvojitý karburátory a výfuky, karburátor,sání origo (komínek) a výfuk (svody) dle homologace vč.rozměrů, 5 kvalt. povolen jelikož je v homologaci...Je to tak? No proč ne....aspon se ty auta budou podobat a ne jako ted :-))).

Re předpisy pro rok 2010

(Petr, 5. 10. 2009 15:52)

Aha, už ho mám na druhým mailu....:-))dík

Re předpisy pro rok 2010

(Petr, 5. 10. 2009 15:50)

Hmmm, mě by spíš asi vyhovovalo to co je ted....tady je můj mail petr@cmg.cz

Re předpisy pro rok 2010

(Hnáta, 5. 10. 2009 15:34)

No, je to asi teď v takové situaci, že to chce určitá část lidí, a a ta druhá část to nechce. Návrh Národního předpisu vzešel od Hl. technika FASu pana Maňase jako reakce na "zlegalizování" aut s běžnou SPZ pro pohyb po veřejných komunikacích v rámci rallye. Dan Krob se vyjádřil tak, že záleží na jezdcích, jestli to budou chtít, nebo ne, spíš jde o to, jestli to budou chtít jezdci podle těchto pravidel, protože to znamená dost nemalé investice do aut obecně, ale také dost velké investice do bezpečnostní výbavy soutěžních aut ( sedadla, pásy, klece podle přílohy K nebo J, další hasičák, zpátky skla s fólií atd. Já jsem na ten návrh Maňase napsal velice narychlo protinávrh a poslal jsem mu ho ( kopie ředitelům RC ) a Maňas mi odepsal, že o tom bude jednat Rallyekomise FASu 20. října. Těžko říct s jakým výsledkem. Myslím si, že buď se budou dělat R-čísla včetně testování atd., anebo to celé padne a pojede se podle letošních předpisů, těžko říct, ale kdo se po nás bude příští rok vozit, pokud ty pravidla neprojdou. Já ti kdyžtak pošlu Maňasův návrh e-mailem. Nezveřejnil jsem ho zde na stránkách, protože nemám souhlas autora.

Předpisy pro rok 2010

(Petr, 5. 10. 2009 15:20)

Ahoj Jirko, tak tady čtu, že jsi četl a připomínkoval tech.přepisy pro příští rok. Je tam povinnost otestovat auto a získat tak "závodní SPZ"? Petr Charousek

Re dotaz na pneumatiky

(Hnáta, 5. 10. 2009 13:01)

To David: To jsem psal já ten článek a použil jsem informaci od kluků, kteří měli pocit, že tak od půlky RZ jim začíná klouzat zadek. Už z dřívějška je jasné, že Balů potřebuje vzadu tvrdší směs, souvisí to zřejmě s jízdním způsobem.

dotaz na pneumatiky

(david, 4. 10. 2009 20:59)

ahoj kluci,chtěl bych se zeptat,jak jste přišli na to,že se vám na š1000mb začali na zadku přehřívat pneumatiky?pokud vím tak máte na zadní nápravě stejné pneumatiky,které jedu také na svojí tisícovce a to třední směs,já mám zkušenost z kralolína takovou,že kvuli chladnému počasí jsme gumy na zadní nápravě nemohli ohřát a proto jsme na závěr pátku přezuli na nejměkčí směs a pak teprve auto začalo fungovat,takže nerozumím vaší výtce,že se přehřívaly??

krtci

(balů, 4. 10. 2009 18:46)

Video existuje, www.dudadesig.cz, ono jich tam vykukalo víc, ale krtci měli smůlu, statním se nic nestalo.

Re Kramolín

(Hnáta, 2. 10. 2009 10:02)

Děkujeme za gratulace, myslím, že Emil měl vítězství zasloužené především velice dobré spolupráci se Standou Sochrem, který se jeví jako jeden z nejlepších dosavadních Emilových spolujezdců. Jinak jsem viděl vaši fotku od "hašišárny" v Nechanicích, škoda, že neexistuje nějaké video. O vteřinky jsme se sice tahali, ale stejně to bylo vždycky lepší pro vás. No uvidíme příští rok, Kralovice jedeme jako ostré testování s Favoritem, jestli pojedeme RC 2010 s Trabantem, to se ještě uvidí podle technických předpisů, které jsem včera připomínkoval přímo k rukám hl. TK FAS pana Maňase.

Kramolín

(Krteczek, 1. 10. 2009 20:01)

Klucí gratuluju k dílčím úspěchům. Emil měl u diváků jako vždy obrovský ohlas. Vím to, protože v druhé etapě jsme stáli už taky jenom u trati jako diváci. Mrzí mě odstoupení HRTu v H1, protože jsme se všichnu tahali o vteřinky a mohlo to být napínavé až do samého konce. Taková je rally. Bohužel nebo bohudík. Přeju hodně sil při opravách a úpravách a těším se v Kralovicích nashle ;o)
Krtek