Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zamyšlení nad neradostným začátkem dvou šampionátů amatérských soutěží

4. 4. 2012

Jak  jste již všichni jistě byli informováni, první soutěž šampionátu Rallye Cup organizovaná panem Jiřím Galuškou v Plzni a první kolo Rallye show Roberta Valečka byly zrušeny. Každá z nich sice z jiného důvodu, nicméně výsledek je stejný - přišli jsme o jeden závod v každé z našich oblíbených rallye.

Rallye Plzeň byla podle slov pana Galušky "nedoporučena" jistými lidmi, kteří byli schvalovacími orgány vyzváni, aby vyjádřili svůj názor. Je neuvěřitelné, co všechno je v Čechách  možné: např. jedno občanské sdružení ( Autoklub České republiky ) se vyjadřuje k akci jiného občanského sdružení ( Rallye Cup ) a schvalovacím orgánům  jej nedoporučí. Zkuste se zeptat někde v zahraničí, jestli se tam něco podobného může stát (!!!).

Nicméně pan Galuška  - zřejmě z neznalosti místních plzeňských poměrů ( před dvěma lety Robert Valečko ) - zapomněl na český "bermudský" trojúhelník Klatovy - Plzeň - Opletalova ulice, a pokusil se uspořádat zahajovací podnik Rallye Cupu 2012 s čistým srdcem novodobého průkopníka. Narazil však na klasický ( i historický ) odpor jediných zplnomocněných a FIA vyvolených.

Oproti tomu Rallye Show nenaplnila startovní listinu a nebyla by ekonomicky únosná pro pořadatele. Naplňují se tím naše obavy, které jsme měli již po loňském celkovém vyhlášení, a to, že ubývá solventních posádek. Tato situace je samozřejmě odrazem ekonomických reforem, mírou zaměstnanosti a výší výdajů domácností posádek.

Obecně pro letošní rok bude platit, že i ten, kdo měl dobrého známého v jedné osobě s částečným sponzorem, tomu zbyl jen dobrý známý. Ochota vkládat další a další prostředky nejen do udržení konkurenceschopnosti techniky, ale v některých případech i do investic, které přinášejí změny předpisů, se obecně s efektivitou rodinných rozpočtů snižuje. Řešením je najít úspory. A protože úspory hledají nejenom posádky, tak i pořadatelé a organizátoři, je třeba toto úsilí sjednotit a nejít proti sobě. Zakonzervovat verze předpisů na úrovni loňského roku se - nejenom z tohoto důvodu - jeví jako nejjednodušší a nejefektivnější způsob úspor, které budou nejméně bolet.

Když se podíváme kousek vedle, na Volný pohár, ten zavedl pro letošek volitelný termín testování vozů posádek VP ( podmínkou je, že se bude jednat o sobotu, bude zarezervováno alespoň 5 aut a každý zaplatí administrativní poplatek Kč 200 ). Dobrý nápad, jak ulehčit technické přejímce před prvním závodem Volného poháru, se naprosto minul účinkem. Na výzvu HTK Volného poháru nereflektoval NIKDO. Důvody nezájmu se asi těžko dozvíme, můžeme pouze fabulovat, že jde o ekonomickou stránku věci, o nehotovou techniku, anebo o masivní snížení počtu potencionálních soutěžících.

Ve světle těchto událostí je těžké ukončit tuto mou úvahu nějakým optimistickým výkřikem, nezbývá než doufat ve zdravý rozum organizátorů a odhodlání soutěžících. Na tom to celé stojí, protože pokud nás bude oproti loňsku pouze třeba polovina, tak je rok 2012 labutí písní několika rallye šampionátů.

Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

tak tak

(Petr Novák, 17. 4. 2012 18:58)

Naprosto souhlasím s článkem i komentáři.

...něco na tom bude

(Petr, 5. 4. 2012 15:00)

To je asi trefné zhodnocení situace. A přesně do tohoto stavu p.Šimík nasadí nové předpisy v RC v březnu - měsíc před startem prvního plánovaného závodu. Zdá se žije v jiný zemi nebo žije vůbec na Zemi? Dál i přes situaci, která je všem okolo jasná - přes Plzeń vlak nejede - rozhodne, že první závod bude v Plzni. To, že bude problém bylo jasný každýmu, jen se podíval na kalendář... A další závod, tedy první závod RC je polovině (!!!) roku. Takže to dopadne tak, že posádky, které zbyly začnou ve VP a RC zahyne smrtí nepotřebného :-)

Svatá pravda

(Rejšin RKL, 4. 4. 2012 20:24)

Amen.Bůh snáma:(