Jdi na obsah Jdi na menu
 


Trabant 601 WRC 6V ( EVO 3 ) - Amaroun 2

23. 10. 2006

Obrazek

Tento soutěžní speciál vývojově navazuje na své předchůdce ( Trabant WRC 6V EVO 2 a pamětníky jistě vzpomínaný Amaroun (1) - viz fotogalerie ) a byla v něm zúročena všechna provozem ověřená technická vylepšení, některá datovaná už od 80. let minulého století. Karosérie je důsledně odlehčena odstraněním prakticky všech protihlukových materiálů, zámků kapot, horního dílu přístrojové desky, krytu sloupku volantu, boční a zadní okno je nahrazeno polykarbonátovým LEXANEM, přední boční okna jsou pevná se šoupačkami, zdviháky skel jsou odstraněny.

Vnitřní vybavení: Ocelová ochranná konstrukce navrhnutá s ohledem na maximální bezpečnost posádky odpovídá předpisu Přílohy K FIA a je sestrojena z  trubek o průměru 38 mm a tloušťce stěny od 2,5 až do 3,5 mm. Diagonální vzpěra je oproti EVO 2 přesunuta z hlavního oblouku mezi zadní vzpěry, čímž vznikl větší prostor pro sedadla, přední část klece je oproti EVO 2 více vzepřena proti vlaštovce. Sedadla BIMARCO COBRA jsou osazena dvoupalcovými čtyřbodovými pásy Schrott. Další vybavení: bedna na přilby ( pseudoSPARCO ) je kvůli hmotnosti nahrazena sítí, termoizolační držák lahve s izotonickým nápojem zůstal na svém místě, přibyl držák telefonu, zůstaly osvědčené pérové držáky jízdního výkazu a intercom, ruční hasící přístroj 4 kg bude nahrazen dvoukilovým.

Motor: dvouválcový dvoutaktní tříkanál se zvýšeným objemem 655 ccm ( EVO 2 pouze 630 ccm ), ev. čtyřkanál 594 ccm, svody plechové asymetrické, výfuk SeifaHRT s příčným rezonátorem, průchozím tlumičem a odrazovou clonkou, výstup pod levým prahem. Variantně je možno použít výfuk typu "píšťala". Komprese 11:1 ( uložení hlav "Jurka" ), u čtyřkanálu klasické těsnění, max. točivý moment nezměřen ( podle karburátoru a clonky ), maximální otáčky motoru:  7999 ot/ min ( omezovač většinou nastaven na 8000 ), čtyřkanál 8999 ot/min.

Zapalování: HRT PFT ( Progressive FLASHtronic ) s programovatelným průběhem předstihu a řízenou jiskrou ( variantně klasická kladívka pertinaxová ). Indukční cívky sériové 6V, zapalovací svíčky BRISK

Plnění: fitry papírové s dvojitým pouzdrem  HRT - šotolina ( variantně jednoduchý bavlněný KaN filtr pro asfalty), karburátor JIKOV 36 ( variantně JIKOV 34 pro technické tratě ), zkrácená rotační šoupátka na klikovém hřídeli ( variantně speciální cromová ), vstřikování vody do válců řízené systémem HRT wasserspritzen.

Vyplachování: provedení tříkanál s vnitřními kanály ( dva originální + 1 dodatečný uzavřený pístem ), výfuk 46 mm od horní hrany válce. Variantně čtyřkanál Seifart.

Převodovka: sériová pětistupňová s těžším stálým převodem ( 4 vpřed + 1 vzad ) se systémem HRT lockreverse zabraňující chybnému zařazení zpětného chodu při dopředné jízdě ( ovládání zámku na levou ruku )

Podvozek: přední náprava s upravenými příklony odpružená vyztuženým listovým perem, tlumiče VAZ přední, poloosy Citroen s tripoidy ( variantně dipoidy ). Zadní náprava s upravenými příklony odpružená listovým perem s odstraněným nejkratším listem, tlumiče ŠKODA přední, zkrácené podvěsy. Přední ochranný plech Al 6 mm chrání dynamo, rezonátor a převodovku, zadní ochranný plech ( EVO 2 nemělo ) chrání vnitřní uchycení zadních poloos ( pouze variantně pro šotolinu ), ochrana potrubí pouze na variantě pro šotolinu.

Brzdy: přední bubnové W353 chlazené, zadní bubnové Trabant nechlazené, páka ruční brzdy prodloužena pro lepší dosažitelnost

Max. rychlost: bude změřeno při funkčních testech

Hmotnosti: bude zváženo před testy

Spotřeba: 15 - 30 l/ 100 km podle natryskování, profilu tratě a teploty okolí

Používané náplně:  benzín OČ 100, olej Repsol polosyntetika ( směšovací poměr 1:40 ), převodový olej PP80

ČLÁNEK BUDE POSTUPNĚ DOPLŇOVÁN TECHNICKÝMI DATY!