Jdi na obsah Jdi na menu
 


Erzetka - Memoriál Aloise Janků

25. 6. 2007

V sobotu 23. června proběhl jednodenní zjednodušený rallyesprint typu "eRZetka" v okolí obcí Svinaře a Zadní Třebáň. Tento podnik se jel letos poprvé od úmrtí Aloise Janků pod ředitelováním pana Roberta Valečka z Rokycan a náš tým se ho zúčastnil jako vzpomínkové akce na Lojzu a jeho práci pro amatérský rallyesport.

ObrazekV organizaci soutěže ne vždy šlo vše hladce, vzniklo pár zmatků, ale jinak celkově proběhlo - až na výsledkovou listinu - celkem v pořádku. Počasí bylo naprosto nevyzpytatelné, odjeli jsme například ze servisní zóny v krásném slunečním dopoledni, po odstartování se však  spustil déšť ( případně průtrž mračen ) a z šesti a půl kilometrové trati se stala skoro sedmikilometrová klouzačka.

Výsledkem samozřejmě bylo mnoho ran a tím i mnoho časových záseků. Takřka všichni jsme se tvářili, jako že nám to mokro je jedno a že jenom srab první přezuje na mokré gumy. Takže někdo musel na suchých ( protože jiné neměl ) a jiný zas nechtěl být srab.

Ježdění jsme pojali jako testování na mokru, naučili jsme se neúmyslně rozstřelovat retardéry, svezli jsme Obrazeksponzora, kolegu z Balůovy práce a zaučili novou spolujezdkyni, která by mohla v budoucnosti nahradit pracovně velice vytíženého "zweitakt" inženýra Oldu v roli náhradního spolujezdce. Dejmal se zaučoval u Klokočníka na žigulu ( možná, že i u nás zůstane klasické koncepci věrný a že třeba v příští sezóně bude startovat s Pinďou na Moskviči...  ale to je jenom taková spekulace pro bulvární plátky typu Třesk nebo Plesk)

Po 3. RZ vznikla drobná závada na dobíjení VPRC a vozidlo bylo odtaženo na laně do servisky. Vše se však stihlo opravit, vyměnili jsme akumulátor...a tak jsme mohli letos poprvé s úlevou ( a s radostí v srdci ) konstatovat že: "VPRC DOJELO DO CÍLE!!!!"

ObrazekDopolední tratě se protáhly do pozdního odpoledne, takže to vypadalo, že už se všech 6 průjezdů nestihne. Ředitel se nás však všech zeptal, jestli odpolední průjezdy zvládneme bez servisních přestávek, a hle, bylo to odjeto takřka na to šup. Počasí se neustále měnilo, takže někteří ze šesti průjezdů jeli jenom jednou na suchu.

Při vyhlášení soutěže došlo k politováníhodné události, kdy profesionální časoměřičská skupina nebyla s to dodat použitelnou výsledkovou listinu, a tak se nevyhlašovalo a ceremoniál byl odložen na dobu, kdy výsledky dorazí. Podle posledních zpráv z 28. června již ředitel soutěže obdržel sjetiny ze startů a cíle a je jenom otázkou času, kdy je zpracuje ke zveřejnění.

Když se nad celým podnikem zamyslíme bez emocí a s odstupem, dá se říci, že napoprvé se řediteli Valečkovi organizace soutěže podařila. Velká zdržení na trati byla způsobena především situacemi " vis mayor  ", za počasí pořadatel nemůže a závěrečnou ostudu si udělali najatí časoměřiči ze Sosnové. Na základě těchto skutečností si myslím, že JE PŘÍNOSEM, že v tradici eRZetek pokračuje tento schopný pořadatel z Rokycan, protože věřím, že závody pod jeho vedením půjdou nahoru. Zárukou je mi i fakt, že hlavním poradcem pana Valečka byl na uplynulém podniku samotný Dan Krob ( ředitel soutěří RKHA Plzeň ) a že pan Valečko jeho radám naslouchal. V blízké době nebude kvalitativní rozdíl mezi "Kramolínem" a "eRZetkou" patrný.

sepsal Hnáta

 

Náhledy fotografií ze složky Erzetka - Memoriál A. Janků

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

To zajda

(Hnáta, 11. 7. 2007 20:52)

Tak se mi asi pletou různé časové souslednosti. No nic, tak máme dva poháry...

To Hnáta

(zajda, 11. 7. 2007 14:57)

já měl pocit, že jsem Ti o TWRC říkal už v Praze na sprintu :o)) ale to tady asi nebudem řešit :o))

Ještě to zajda

(Hnáta, 10. 7. 2007 15:21)

Důkazem naší snahy o sjednocení byla i ta naše nabídka na funkci sportovního komisaře - to mám dokonce ještě v mejlech.

To zajda

(Hnáta, 10. 7. 2007 15:14)

Nazdar, člověče, jsem rád, že ses ozval! Měl jsem za to, že při pokusu o slučování TRC a TWRC v prosinci a lednu tuto zimu jsi nám dal košem ty? Jestli to bylo jinak, tak se ti omlouvám, ale takový jsem z toho měl já tehdy dojem. Je fakt, že s Petrem jsme o poháru mluvili již loni na podzim, ale tebe jsme o tom informovali - tedy já osobně telefonicky - někdy před vánoci. Asi jste to měli už tak rozjetý, že to už s náma asi sloučit nešlo. S odstupem času už nevím, kde ten problém, proč nevznikl jenom 1 pohár, byl. Já se o to ale snažil.

To Hnáta

(zajda, 10. 7. 2007 12:24)

nevím kdo dal kdy komu košem a nevím kdo s nápadem poháru přišel dřív? :o)))))))

To Petr TRT

(Hnáta, 26. 6. 2007 14:50)

To, že se budou muset změnit TP minimálně ve věci převodovek a předních brzd, to už bylo jasné v době, kdy s tím vyjelo TWRC. Zajíc už poté, co nám dal košem, a udělal "svoje" předpisy ( na naší bázi ), připustil 5tikvalty a připustil i libovolné brzdy. Já jsem pro - chtělo by to Němce přivézt do Čech. Opačně to ve svém případě nevidím, protože i to minimum ( přildy a kombinézy bez prádla podle FIA 2000 ) je pro nás hodně peněz...nevylučuju to, ale v současné době nevidím žádné známky vylepšení týmového rozpočtu. TP 2008 se budou muset změnit i v bodě "podložky se změnou rozteče - kvůli těm kotoučovým předkům. Musíme si na to co nejdřív sednout.

To Hnáta

(Petr TRT, 26. 6. 2007 10:17)

No jo, Láďa je démon...Posílal nám do NDR SMS "Nerozbili jsme to a vezeme si domů věnec !!!". Tak jsme si mysleli, že sesekal nějaký škodovkáře, ale pak se to provalilo :-))))))). Pane hlavní technický komisaři TRC : co uděláme s TP našeho TRC na příští rok? Já bych byl pro maximální se přiblížení k ADMV Trabant Cupu v německu. Tak, aby auta z německa mohla jezdit tady a naopak a my neměli technický hendikep vyplývající z našich TP.
Že budeme stavět nového Messerschmitta bylo jasný už po Hořovicích kdy brutální průjezd pangejtem na RZ1 zatloukl poslední hřebíček do rakve naší "vlaštovky". Ale teď po návštěvě NDR jsem dostal novou motivaci a chci sesekat nějaký skopčáky :-))). Na to ovšem pořebuju auto, které se těm jejim bude alespoň přibližovat. Tzn. předky kotouče, karbec Mikuni a asi i ten 5-ti kvalt (už rozhazuju sítě u Ronnyho Hanse co se týče nějaké dokumentace). Co ty na to? Jak to vidíš s těma TP 2008?

Re Erzetka

(Hnáta, 26. 6. 2007 7:44)

To Balů: Počkej doma...!

Erzetka

(Balů, 25. 6. 2007 19:32)

Díky mému vrozenému pesimismu není fakt, že jsem dojel do cíle až takový důvod k oslavě.Nesdílím názor mnoha posádek , že na mokru na suchých gumách je to teprve pořádná rallye.Na stojící vodě při průtrži mračen mi auto po silnici nejelo, ale vznáželo se několik milimetrů na vozovkou nekontrolovaně kamsi, rovně to nejelo, nezátáčelo a o brždění jsem si mohl nechat zdát. Přesto, že mne všichni ubezpečují, že suché Margumy fungují i na mokru, já tomu moc nevěřím, zkrátka mokro není moje parketa,tak jsem si to vůbec neužil a výsledek tomu odpovídá. Určitě dostanu za tento příspěvek od Hnáty vynadáno, ale ono to nebude poprvé,ani naposled.

To Petr TRT

(Hnáta, 25. 6. 2007 12:53)

No zdržení tam byla z různých důvodů. Na začátku hned jeden pořadatel při cestě na svůj post v retardéru havaroval tak, že hodil auto na střechu do pole a začal hořet, potom zase se začali spěčovat místní lufťáci a museli na ně přizvat policajty, potom zase někomu prý došla baterka ve vysílačce, no a potom ty běžné zásahy u ran.Myslím si, že stačilo trochu víc informací pro toho řadiče v servisce, kterej odeslal startovní pole na start vložky zbytečně brzo - všichni jsme tam stáli. Odpoledne už to lítalo dobře, to už se s námi ředitel dohodl, že to dojedeme bez servisních přestávek, ale řekl bych, že největší časové prodlevy byly s lufťákama a vždycky když zapršelo tak s ránama. Jinak jsme si pěkně zaklouzali na suchejch gumách, provětral jsem favorita, svezli jsme sponzora, kolegyni z práce a kolegu z Petrovy práce. A ty výsledky snad už do večera udělají a poháry pošlou. Představ si, že Láďa vyhrál Trabanty...nakonec nechali ty třídy i bez limitu 5ti aut. No, ředitel je schopnej, akorát měl smůlu na některý lidi, ale jinak ty závody byly pěkný.

To Hnáta

(Petr TRT, 25. 6. 2007 11:23)

Tak jak to tam vypadalo? Z pohledů diváků prý samé zdržení, nic moc pořadetelé(lidi lezli všude),výsledky nikde...Tak jak to bylo? Stálo to za to nebo jsi měl radši jet s námi do DDR na MS Trabantů?

Posádky

(Hnáta, 13. 6. 2007 21:44)

K večeru 13.6. je 54 posádek, takže to vypadá dobře.

Posádky

(Balů, 12. 6. 2007 20:22)

Jak průběžně sleduji počet přihlášených posádek,je pravděpodobné, že se podnik uskuteční, ke dni 12.6. cca 21,00 h je přihlášeno 48 posádek, včetně našich 2, o té třetí by se dalo diskutovat,že.

To Hnáta

(Petr TRT, 14. 5. 2007 10:29)

Jo jo s Dejmalem jsme mluvili. Měli servis přímo naproti Tráboše a Poršáku.

To Petr TRT:

(Hnáta, 14. 5. 2007 9:32)

To, co píšeš o Krečmanovi, to je přesně to, proč jsme s Favoritem utekli z MČR. Poznámky typu: "Proč jedete s veteránem, když nemáme vypsanou třídu pro historiky..." atd. a podobné hluboce vtipné poznámky lidí, kteří brzo zapomněli na to, že když se narodili, tak srali taky do stejnejch plín jako my ostatní.
Co se týče Němců, tak brzdy z Pola, to teda opravdu v žádné homologaci nebylo.
Lužické hory jsem nestihl, protože pracujeme na té naší DUP 2007, jel tam ale náš mechanik Dejmal pomoct Klokočníkovi se žlutým žigulem. Mrzí mě, že jsem to neviděl, protože hlavně ta Frýdlantská část (odpoledne), to je moje soutěžácké mládí ( Frýdlant 1985,87 a 88 )s mým prvním trabantem Amarounem. Pokud se dohodnete na Trabantech a bude vás málo, tak bychom tu Erzetku jeli s Trabantem. Pokud vás bude na vypsání třídy dost, pojedu s Favoritem, protože chceme povozit sponzory...Ale to se ještě jistě dohodneme, ještě je dost času a uzávěrka 14.6.

To Hnáta

(Petr TRT, 14. 5. 2007 9:00)

Kluci jedou proto, že se v Hořovicích moc nesvezli :-)))) a aby to zkusili jestli to pojede rovně a jak se to bude celkově chovat. Přece jenom to bylo zmačkaný jak papír od svačiny :-))). Já nejedu ze stejných důvodů jako píšeš ty v bodě 2)a taky proto jsem to neměl v plánu. Járovi už to, že by si to taky zkusil v roli jezdce, asi delší čas vrtá v palici (minimálně od našich interních podzimních závodů na letišti v Hoškovicích kde byl třetí), takže si to zkusí.....Na tu Erzetku se předběžně taky chystáme. Už mi kvůli tomu volal i Rejža. Že by jako zkusil domluvit, aby nám udělali třídy pokud nás bude 5. Pro Grill párty jsem všema deseti. Na oslavy nebo hodnocení čehokoli jsme přeborníci :-))). Projednám to se všema na závodech. Tam budou všichni pohromadě - Láďa přijede na kukačku.
V sobotu jsme byli na Lužických horách. Takhle jsem nepromokl ani nepamatuji, ale jinak docela pěkný. Hlavně ten Poršák...to bylo fakt hustý když přidal. A naprosto úžasnej zvuk. Náš hlavní kameraman "Šmaky" zašprechtil s Ralfem Ecklem a Rico Gampem - posádkou jediného německého Traboše v závodě. Takže jim přiblížil TRC a ať koukají přijed, že je rozdrtíme :-))). Smáli se až se za břicha popadali :-))). Traboše jsme zkoukli. Vepředu kotoučovky z Pola. Nádrž vzadu, motor cca 60 kobyl, na každý válec samostatný výfuk, karburátor Mikuni, kola ATS z BMW. Fakt nechápu jak mohli jet ve třídě S1, kde mají jezdit auta z propadlou hologací. Tohle ji nevidělo ani z rychlíku. Hlavně, že když jsme chtěli jet mi, alespoň jako předjezdci a udělat nějaký divadlo tak měl Krečman takovejch keců, jako že to už je MČR a TO už není žádnej "sranda mač" atd....Mohli mít zabavnou vložku, tragédi. Německej Traboš vždycky vytrhl diváky z letargie konce pole a dokonce vstávali když ho slyšeli v dáli a hledali si místo, aby dobře viděli :-))))))).

To Petr TRT:

(Hnáta, 14. 5. 2007 7:43)

Havlíčkův Brod nám zachází z několika důvodů:1)26. května máme naší legendární orientační soutěž Dobře utajená pípa ( viz http://dup.webpark.cz ) na které máme přihlášených 60 orientační soutěže chtivých soutěžících. 2)ještě jsem na Seckýho naprdnutej kvůli té diskriminaci historických vozidel. 3) šetříme na podzimní část TRC. Proto jsme neměli vůbec HavlBrod v plánu. Je to tam sice hezké, ale ne tas tolik, aby nás to nějak navnadilo a to startovné...atd. Nezbývá mi, než vám všem zúčastněným držet palce. Kašparovci už budou mít auto v cajku - tak to je dobře.
Naopak jsem se chtěl zeptat jestli plánujete tu Erzetku 23.6.? Měl jsem takový nápad, že bychom po Erzetce - tzn. v sobotu večer toho 23. si mohli zajistit ubytování v autokempu v Zadní Třebáni a mohli bychom posedět a poklábosit a zhodnotit tu jarní část TRC, zagrilovat atd., protože většinou po závodech na to není mnoho času. Takže to jenom takový nápad.

To Hnáta

(Petr TRT, 13. 5. 2007 22:48)

Tak o víkendu se mistři rozhodli, že Kašparovci pojedou Havl.Brod a k nim se přidá můj spolujezdec Jára v roli pilota se spolujezdkyní. Už poslali přihlášky. Nechcete se přidat, aby měli srovnání??? Uvidíme jak to dopadne...třeba budu mít na podzimní závody novou kastli..:-)))))))