Jdi na obsah Jdi na menu
 


Termíny závodů VP 2007

30. 12. 2006

ObrazekPořadatel oblíbené IC WEST Rallye ( v loňském roce Svatováclavská ) vyhlásil  termíny svých závodů na letošní rok. Jedná se o seriál čtyř jednodenních soutěží, které jsou po dvojicích sloučeny vždy na jeden prodloužený víkend. V praxi to znamená, že první dvě soutěže se jedou o velikonocích ( sobota a neděle 7. a 8.4.2007 ) ve Švihově a na Sedlišti a třetí a čtvrtá na "svatováclavský" víkend ( pátek a sobota 28. a 29.9.2007 ) v Kramolíně a Švihově. Podrobnosti lze se dočíst na stránkách www.rkha.wz.cz. Výhodou je, že se všechny soutěže hodnotí jak samostatně, tak i bodově jako šampionát s celkovým vyhlášením po čtvrté soutěži, navíc je bodový zisk ( jak jsem se dozvěděl ráno 16. ledna 2007 ) započítávaný do šampionátu VP 2007. Ne nevýznamná skutečnost je i ta, že se dá celý šampionát zvládnout bez nároku na dovolenou. Jedou se podle vyzkoušeného "rallyesprintového" schématu "všechno v jeden den" asi tak, jak jsme loni jeli "svatováclavskou". 

Ve VP 2007 mám dvě nepotěšující zprávy:

1) Třída trabantů nevznikne, ani tehdy, když jsem panu Seckému navrhoval určitou formu sponzoringu na cenách pro vítěze a šlo mi pouze o samostatnou výsledovku trabantů v každém podniku.

2) Bude zrušena třída H2 a všichni historici budou opět sloučeni do třídy H. Jednotliví pořadatelé mohou vypsat určité "podtřídy", ale v celkovém hodnocení bude pouze jedna H třída. Pro slabší vozy tak vzniká pouze jedna teoretická šance na umístění, a to tzv. "ubodování" ostatních díky účasti na všech podnicích šampionátu VP.

3) Termíny závodů započítávaných do VP 2007:

Rallyesprint Švihov - 7.4.2007*

Rallyesprint Sedliště - 8.4.2007*

Rallye Hořovice - 5. až 6.5.2007*

Rallye Posázaví - 25. až 26.5.2007

Rallyesprint Hořovice - 8.9.2007*

Rallye Světlá - 21. až 22.9.2007

Rallyesprint Kramolín - 28.9.2007*

Rallyesprint Švihov - 29.9.2007*

Rallye Střela - 26.-27.10.2007*

4) Z výše uvedeného je vidět, že trocha diplomacie je přece jen víc ve svých výsledcích než pevná ruka centra.

5) Hvězdičkou označené závody budou s největší pravděpodobností také započítávány do právě se rodícího Trabant Rallye Cupu. TRABANTÁŘI VŠECH ZEMÍ, SLEDUJTE TYTO STRÁNKY! V době bližší než blízké přinesu další informace o TRC 2007! Takže všichni, co máte doma svého Trabanta, Trabiho, T601 či prostě jenom "tráboše" a chcete se dozvědět něco o možnostech jak se levně a rychle svést, zachovejte nám návštěvnickou přízeň.

vedoucí Hnáta v.r.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

To Balů

(Hnáta, 24. 1. 2007 7:43)

Děkuji za vysvětlení, v Kung-fu se příliš nepohybuji a preferuji především bojová umění Taek-won-do, Tai-či, Ka-ra-te, Kung-pao ( pokud možno bez oříšků ) a vepřový Se-tchuan.

To Balů

(Petr TRT Liberec, 23. 1. 2007 21:12)

:-))))))))) ano to je vysvětlení hodné Bruce Lee. Zřejmě na tebe udělal dojem včerejší životopisný film o dotyčném, že :-))))))).

Jízdní styl

(Balů, 23. 1. 2007 17:46)

To byla taková parafráze, vysvětlím. Jedná se o úryvek dialogu jednoho nejmenovaného Kung-Fu filmu, zhruba asi takto:"Styl draka není špatný, ale jeho kung-fu stylu tygr - leopard je proklatě dobré..."

To Balů

(Hnáta, 23. 1. 2007 8:20)

Mohl bys to trochu specifikovat a přirovnat k nějakým tvým jezdeckým vzorům, protože já si pod tím zvířecím podobenstvím nějak nedovedu představit jízdu autem.

To Petr TRT a Hnáta

(Balů, 23. 1. 2007 6:37)

Pro letošek, který doufám bude co do závodů zajímavý, rozhodl jsem se též změnit styl jízdy a tak ze stylu šnek - hlemýžď zvolna přecházím na styl tygr - leopard, který se zdá být proklatě dobrý.

To Petr TRT

(Hnáta, 22. 1. 2007 8:11)

Tak ta poslední zpráva, tak to ti teda děkuju, zahazuju nářadí do hloubi garáže a jdu si do hospody pobrečet.
A co se týče vehementu - po našem HRT lockreverse - tak pokud mi to kolega oskenuje, tak ti to pošlu, ale je to jenom nákres, protože to je jedna z věcí, na kterou kvůli utajení jsme nevyhotovili výkresovou dokumentaci - aby náhodou Japonci ze Subaru...vždyť to znáš o)))))))))))))). Trochu teorie: Je to jedno ze zařízení, které vzniklo na základě pouhé úvahy při pohledu na horní víko převodovky. Základem je myšlenka, že a) při jízdě jsou především nutné dopředné rychlostní stupně a za b) při rychlém řazení ze III. st. na II. st. lze lehce překonat aretaci-kuličku na rovině řazení I. a II. st. Po zralé úvaze jsem se rozhodl použít rovinu řazení I. a II.st. jako mezní ( a situaci při řazení zpátečky jako tuto rovinu dočasně odstraňující ). V praxi jistě existují mnohé způsoby blokace zpátečky, ale toto moje řešení však jde dál, a to že neumožní nejenom zařazení zpátečky, ale nedovolí ani přesun řadící vidlice do pouhé roviny řazení zpátečky, čímž ve svých důsledcích především eliminuje zdržení při chybném zařazení II. st. po III. st.. Jedná se o pohyblivý doraz z kulatiny cca průměru 6 mm, který je v klidovém stavu ( stav pro jízdu dopředu ) tak, že se o něj opírá řadicí páčka převodovky při neutrálu mezi I. a II. st. a řazení I. a II. stupně po tomto dorazu volně klouže ( pro řazení III. a IV. st. se od něj oddálí ), druhá poloha je stav "odklopený doraz", odklopení je ovládáno bowdenem, vyvedeno na přístrojovou desku na levou ruku ( použij bowden např. pro sytič ) a umožňuje průchod řadící páčce až na rovinu řazení zpětného chodu. Po vyřazení zpětného chodu a návratu řadící páčky na rovinu I. a II. st. se doraz sám vrátí do klidové pozice díky vratné pružině. Tak to je jen tak trocha teorie, do mejlu ti to popíšu podrobněji.
Jinak koukám, že vaše zimní aktivity jsou opravdu velké, testujete, závodíte, to u nás to je klidnější. Podle zpráv z RKHA bude Švihov i Sedliště pouze asfalt, ale klidně může být i na sněhu.

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 21. 1. 2007 18:54)

Jééé. Tak ještě jeden dodatek. V průběhu testů nám psal SMS Láďa, že testují v Mimoni na letišti. Jemu to loni moc nejelo...tak se Luboš trochu mrknul na motor. Říkal, že to stejně k ničemu nebude, ale.....SMS "Na dvojku mi to jede 80, na trojku 120, na ctyrku 145. Teste se :-)))

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 21. 1. 2007 18:48)

Jo, ještě dotaz. Dneska jsme se bavili o situaci při jízdě když chceš rychle podřadit. Mě se často povede podřadit až do zpátečky :-))))). Luboš říkal, že tam máš takovej vehement jako pojistku před touto situací....Nemůžeš mě to popsat nebo nakreslený poslat na mail?

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 21. 1. 2007 18:43)

Tak z jednoho testování jsem se zrovna vrátit :-))). Byl jsem si u Michala K. v Mníšku u Liberce pro radu jak udělat ten jejich systém ruční brzdy a oni se zrovna chystali trochu provětrat auto a udělat nějakou "životnostní" zkoušku. Tak jsem jel s něma :-)). Jeli jsme asi 3km za Mníšek na Frýdlant tam jsme zabočili k větrným elektrárnám a tam na jejich obslužné komunikaci se jezdilo. Je to takový kilometrový okruh mezi těmy větrníky po takový pěkný šotolinový cestě (něco jako Finsko :-)) ) akorát tam nejsou žádný stromy (což je dobře), ale zase tam jsou občas šutry jako dětská pěst (což zase není moc dobře). No jelo to pěkně co ti budu povídat :-))). Auto dostávalo co proto. Jel jsem jednou s Michalem a furt jsme jeli bokem....pěkný :-))) to se mě líbilo. No, ale v lese bych spolujezdce nedělal ani kdyby mě platili :-))). Test motoru proběhl docela dobře...akorát se musí dořešit tečení benzinu z karburátoru. Trať fakt pěkná. Je to v oblasti "liduprázdna" na Frýdlatsku kde se taky jezdí Rally Lužický hory. Akorát tam pekelně fučelo, asi jako na Mont Blancu :-))). Asi proto tam dali ty větrníky :-))). Jediná taková problematická věc je ten povrch. Na takovým se nikde na závodech nesvezeme, takže je zbytečný na tom testovat podvozek-nastavení atd. Ale už jsem se díval do okolí a i typický uskákaný asfalt byl v dohledu. Technický cesty mezi polma kde je vidět. Na naše jarní testy něco takovýho najdeme. My budeme testovat až po opravě převodovky, úpravě držáku výfuku a dalších věcech co budeme předělávat. Teď s tím chce ještě Jára-spolujezdec jet příští sobotu na letišti v Hoškovicích u Mn.Hradiště závod CarWinterCupu a bych to chtěl rozdělat......

To Petr TRT

(Hnáta, 20. 1. 2007 11:58)

U nás probíhá příprava trochu jinak ( avšak s podobnými závěry ). Zadal jsem ( já ) vývojovému oddělení ( já a Petr )úkol vyhrát TRC 2007. Cesty k naplnění tohoto úkolu jsou víceméně podobné a spočívají v a) přípravě vozu a za b) ve snížení hmotnosti posádky. V případě možnosti b) Míla už dokonce shodil 3 kg, mně se nepodařilo přibrat. V případě možností a) vývojové oddělení přišlo na to, že nejrychlejší barva na autě je žlutá, proto na obou vozech ( WRC a VPRC ) přibydou na bocích rychlé žluté pruhy. Dále bychom chtěli ( také jako vy ) vylepšit ovládání ruční brzdy, chceme přejít na tripoidy a vyměnit zapalování. Hmotnost vozu snížíme výměnou hasicího přístroje za dvoukilový, podložky pod nohy odvrtáme a ze sacího potrubí odstraníme cca 3 kg zbytečné hmotnosti. Co je však nejdůležitější, přecházíme na polykarbonátová okna.
P.S.Ten Loebův styl bych chtěl ausgerechnet u tebe vidět:oooo))))))))), nebudete mít nějaké veřejné testování?!

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 19. 1. 2007 20:46)

Myslíš, že se pojede tak natěsno? :-)Cejtíš se na výhru??? :-). No, dneska jsem se asi po dvou měsících viděl se spolujezcem - měli jsme takový posádkový briefing :-) a dohodli jsme si postup jak vyhrajeme TRC 2007 :-)). Uděláme nový zadní ráfky - ty "nakopaný konečně vyhodíme a už to s náma nebude tak klepat :-)), uděláme novou ruční brzdu s jiným systémem aretace - vyloučíme naše stálé problémy s ní :-)), zrevidujeme motor, rozebereme převodovku - vyměníme synchrony 1.a 2.st. a konečně půjde normálně řadit :-)), doladíme elektriku - aby tam furt něco nesmrdělo :-)) a uděláme rychlý pruh na bok :-)). Obzvláště poslední úprava spolu s tím, že opustíme styl P.Solberga a najedeme na styl S.Loeba nás předurčuje k zisku nějakých pohárů :-))))))))))))))). Když vidím ty přípravy okolo sebe, tak ta naše kára je po odstoupení pana Rejžka největší šunka v poli :-)))). Dohodli jsme se, že nám to nevadí a že Vás všechny seřežeme :-))))))))). Dělal jsi nějaké úpravy?

To je opravdu maso

(Hnáta, 19. 1. 2007 14:06)

...ale všimni si, že v A6 je Prokop po pěti RZ první!
Jen počkej na "Kramolínech", tam se pojede o desetinky.

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 19. 1. 2007 11:51)

Tak co Jirko sleduješ Monte Carlo? To je melta co? Teď na 5RZ cca 13Km rozdíl mezi vítězným Sordem a devátým Kopeckým 10 vteřin :-))). Takhle nějak bych si představoval v našem cupu :-)))))))

Po Petr TRT

(Hnáta, 17. 1. 2007 7:39)

On na to vlastně už Dan Krob odpověděl na stránkách RKHA. Pokud se přihlásíš pouze do jejich závodů, bez nároku na započítání bodů do VP, platíš na každý závod startovné zvlášť a pokud druhý den nechceš už jet ( havárie,závada,utekl ti spolujezdec apod. ) tak ti vrátí část startovného z 2. závodu, pokud se včas omluvíš ( do začátku přejímky ). Pokud se přihlašuješ do VP, platíš startovné za oba závody a VP je klasifikován jako dvoudenní soutěž, ale jedna. Vono se to usadí, myslím, že kalendář je v kostce tak nějak hotov, stejně se to mění v různých jiných šampionátech i během roku. Pro větší flexibilitu a možnost zúčastnit se pouze 1 závodu z dvojzávodu bych dělal bodování za každý den zvlášť ( výjimkou by byly opravdu pouze ty dvoudenní soutěže, které vlastně budou pro TRC pouze tak dvě: jarní Hořovice a Střela? ) jinak je to všechno jednodenní, tak bych dělal klasifikaci po každým dnu, ať to je větší bodová řežba. Jeden závod je sice poměrně krátký, ale je to závod. Dakar je taky každý rok jiný, jednou těžší, jednou lehčí. Takže bych navrhoval možná u dvoudenní soutěže dvojnásobné body a na ostatních jednodenních normální body. Nebo bys byl pro stanovení koeficientů obtížnosti, kterými by se body násobily? Nebude to moc složité pro posádky ?

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 16. 1. 2007 21:13)

Tak situace se nám zdárně vyvíjí....počkáme ještě týden/čtrnáct dní a ještě přibydou Pardubice a Teplice :-)))))). Se sestavením definitivního kalendáře TRC asi počkáme, že? :-)))). To by mě zajímalo jak se spolu dohodli. Nejdříve každý na svém písečku a najednou velký VP :-)))). No nic, jedině dobře. Budeme bodovat každý Kramolín zvlášť nebo dohromady jako jeden závod (VP)???
On ten jeden závod je docela krátký...co???

To Petr TRT

(Hnáta, 16. 1. 2007 7:54)

Už jsem to taky četl, tak to mě opravdu Dan Krob - ne zrovna příjemně - překvapil. Petře, bude potřeba kluky připravit, že budou muset už teď někdy začátkem února přihlašovat! Nepředpokládám, že by na RKHA někoho odmítli, ale pokud se opravdu stane to, že se mu přihlásí více než sto posádek ( což může být opravdu reálné ), tak to bude potom opravdu rozhodovat kdo kdy co pošle. Už jsem jim tam taky něco napsal a budu s nimi komunikovat o nějaké rezervaci. To ještě bude letos pěkná prča s tím naším TRC...

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 15. 1. 2007 23:44)

Tak už to mají v diskuzi i na RHKA. Oba dva závody se započítavají do VP. Som z toho volaaký zmetěný súdruh geněrjal.... to aby se ty co chtějí jet pomalu přihlásili...na VP jede 80 posádek na akcích RHKA taky zhruba tak.....hmmmmmm :-)))))))))))))))))))))

To Petr TRT

(Hnáta, 9. 1. 2007 13:22)

Já, Petře, znám Lojzu Janků velice dobře a dlouho. Začínali jsme u něj s tzv. volnýma soutěžema někdy v roce 2001 nebo 2002, už nevím, později se z toho vyvrbil ČMPR. Zezačátku pořádal dvakrát do roka Podbrdskou rallye - jaro a ProBe Rallye - podzim a už to nějak začalo jiskřit mezi ním a ostatními pořadateli Hořovic, které nakonec vyústilo na rozdělení pořadatelů na ARK Hořovice ( Lojza ) a ASK Hořovice ( Kebort, Wilham,Vlček a ostatní ). Časem se ukázalo ( přestože si je lidi pořád pletli ), že Kebort a spol. jsou "nebe" a Lojza jsou "dudy" - jestli mi rozumíš. My jsme záhy přestali navštěvovat Lojzovy podniky právě kvůli tomu nebezpečí ( o kterém jsi psal ) a které už bylo na každém podniku naprosto běžné a taky kvůli různým fatálním chybám, zmatkům a nepřesnostem v organizaci soutěže... prostě nakonec jsem se docela normálně lidsky na jeho erzetách bál a na jeho neustálé změny v průběhu soutěže neměl nervy. To, co jsi ty zažil na Berounce, ti věřím do puntíku, protože to tak opravdu je a kdybys za mnou přišel ještě před soutěží, tak bych ti jí určitě nedoporučil. O tom jakej Lojza je, ti někdy povím mezi čtyřma očima, nechci to tu prát. Jako s kamarádem jsem si s ním rozuměl, o to víc mě mrzí, co napsal na adresu Vladimíra Slemenského.

To Hnáta

(Petr TRT Liberec, 9. 1. 2007 12:22)

Tak jsem si taky přečetl tu diskuzi na Marionette :-))))). Ty znáš toho Lojzu Janků???? Ten má fakt zajímavý názory. Jeli jsme loni na jaře u něj z tréningových důvodů (nový spolujezdec) Berounku a můžu s klidným srdcem říct, že už se tam nikdy neukážu. Začalo to už na první RZ. Byla neměřená tzn. volným průjezdem. Ovšem nikdo nám to neřekl a na startu nás normálně odpočítali a tradááááá. U prvního retardéru na silnici pořadatelé a asi ho přestavovali...To bylo překvápko :-)))))). No nic, to jsem si myslel, že se tam jen tak motají a dál jsme teda jeli pilu. V cíli NIKDO. Jen dvě tak 15-17 holky a hodně starej hasič..."Kdo nám zapíše čas? Cože? Jakej čas? To se neměřilo.". Jára-spolujezdec jedoucí první závod jen koukal. Celou cestu na druhou RZ jsem mu musel vysvětlovat, že tohle se mi ještě nestalo...Druhá RZ zpožděná, třetí pro jistotu úplně zrušená. Jel i Karel Trojan s Mitsu. Ten se po první rundě zbalil, že nechce nikoho zabít. Jeli proti němu dvě auta...Když mě pak kluci vyprávěli jak 30s. před naším průjezdem kde to bylo z kopce a jeli jsme tam naplno sundali z kola a postavili za pangejt dvě děti co tam jeli v protisměru na kole tak mě zrovna dobře nebylo a to zrovna nejsem nějak cimprlich.
Tak takhle nějak jsem osobně poznal organizaci závodů panem Janků. Přitom na rozpravě mi připadal jako normální rozumný člověk. On to nedělá naschvál (ještě aby), ale prostě to nezvládá a neumí zorganizovat.

Rallye Střela

(Hnáta, 5. 1. 2007 17:10)

Dnes jsem se na stránkách Marionetty dozvěděl, že je letos na říjen plánovaná Rallye Střela. Vypadá to na velice podobné schéma jako loni, jenom doufám, že to všechno dopadne patřičně příznivěji.