Jdi na obsah Jdi na menu
 


Škobant testoval v Bělé

21. 10. 2008

V minulých dnech proběhl - za přísného utajení - v Bělé pod Bezdězem test dlouho očekávané hybridní verze soutěžního automobilu. Pod prozatímním pracovním názvem Škobant se tu zkoušelo nastavení a sladění dvou agregátů: škodováckého motoru 1289 ccm ( vzadu ) a německého motoru 594 ccm ( vpředu ).

Obrazek

Jako největší problém se jevily 3 faktory:

1) sladění kroutícího momentu přední a zadní nápravy ( zřejmě bude nutná dodatečná montáž vyrovnávacího kardanova hřídele s integrovaným mezinápravovým diferenciálem )

2) s tím související nároky na zkušenost pilota při průjezdu zatáčkou, kdy v nájezdu se vůz chová klasicky přetáčivě ( Škoda ), uprostřed neutrálně ( 4x4 ) a ve výjezdu typicky nedotáčivě ( Trabant )

3) zvýšené nároky na pilota, kdy musí zároveň řadit řadicí pákou na podlaze převodové stupně zadní převodovky a řadící pákou pod volantem převodové stupně pro přední nápravu

Obrazek

Toto hybridní řešení se však nabízí jako vůbec nejlevnější verze automobilu s pohonem čtyř kol a přestože nás čeká ještě dlouhá cesta technického vývoje, chtěli bychom v příští sezóně Rallye Cupu jako předjezdci zkoušet tento soutěžní vůz v praktickém provozu. V souvislosti s tímto projektem

HLEDÁME MLADÉHO TALENTOVANÉHO JEZDCE SE ZKUŠENOSTMI A PĚTILETOU PRAXÍ S VOZY S POHONEM 4X4, KTERÝ BY V PŘÍŠTÍ SEZÓNĚ TESTOVAL PROJEKT "ŠKOBANT" NA TRATÍCH RALLYE CUPU A AKTIVNĚ SE PODÍLEL  NA VÝVOJI JEDINEČNÉHO SOUTĚŽNÍHO VOZU. LICENCE JEZDCE NENÍ PODMÍNKOU. NABÍDKY ZASÍLEJTE NA NAŠI E-MAILOVOU ADRESU.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

další nápad

(teta Lin, 30. 10. 2008 13:32)

šovinisto.
To víš, musím se starat sama o sebe. Jsem už starší a moc toho neutlačim - nejsem Spiderman. No nic, co bych pro náš vývojový tým neudělala, obzvláště poté co byla zjištěna míra odpovědnosti a jednotliví členové byly dle zásluhy kázeňsky potrestni.Poměrně dost těžce to nesli.

Re další nápad

(Hnáta, 24. 10. 2008 8:13)

V minulosti nás Teta Lin již mnohokrát překvapila zajímavým až průkopnickým technickým řešením. I toto prozatím poslední je hodné zamyšlení celým realizačním týmem. Jen tak dál, teta, naše vývojové oddělení potřebuje takovýto čerstvý vítr do našich žlutých plachet...a teď už se zase můžeš vrátit ke sporáku.

Další nápad

(Teta Lin, 23. 10. 2008 22:32)

Co třeba nahradit jednu z manuelních převodovek převodovkou automatickou s plynulým řízením otáček,řízenou otáčkami převodovky manuelní.Každý nápad je pro mě dobrý,protože bych nechtěla být pohonnou jednotkou sama,když první prototyp byl bez motorů .......čili Huntkára NOVRC.

dodatek

(Hnáta, 23. 10. 2008 13:26)

Nápad pana doktora bude zaznamenán a předán šéfovi vývoje k posouzení a zpracování technické zprávy. Jenom mě trochu trápí pnutí toroidní tyče z důvodů zpětných zákmitů předního agregátu - snad zkrutný tlumič by to řešil???

Re Možná vylepšení

(Hnáta, 23. 10. 2008 13:22)

To Dr.House: Ano, je to jisté řešení, řekl bych... až revoluční. Má někdo nějaký další návrh?

Možná vylepšení

(Dr.House, 22. 10. 2008 20:08)

Ať už nazíváme náš nový projekt ,jak chceme.....Škobant Adam+EvoII nebo Trada VRC,je jen na vedení a sponzorech jak se bude tento projekt vyvíjet.Po zdlouhavé poradě s externími dodavateli dílů a vývojovými inženýry jsem dospěl k pár možným vylepšením této jistě už teď zajímavé konstrukce.Po namontování poměrové toroidní tyče včetně procesorem řízené otáčkové spojky a jemném srovnání otáček a točivých momentů obou pohonných jednotek bychom mohli naopak pozitivně využít vzájemného prolnutí rychlostních stupnů pohonných jednotek potažmo převodovek.

Re to Medvěd

(Hnáta, 22. 10. 2008 9:21)

Je pravdou že u prvního vyhotovení Škobantu došlo k drobné technologické chybičce. Po sestavení karoserie naši inženýři zjistili, že vozidlo nemá pohonnou jednotku...navíc došlo i k pokusu tento omyl utajit před vedením HRT. Tato záležitost ještě není uzavřena, zjišťuje se míra odpovědnosti jednotlivých inženýrů a šéfinženýr bude kázeňsky potrestán. O to větší radost máme však z funkčního druhého modelu Škobant ADAM+EVOII.

Trada

(maevad, 22. 10. 2008 6:00)

:-) učůrávám, dobrý!!!

To Medvěd

(Emil, 21. 10. 2008 20:46)

Ano! "Trada" je správný název tohoto vozidla. Podle toho jak je sestaven. "Škobant" byl původní prototyp. Po dohotovení tohoto jsme ale zjistili že nemá motor a je tudíž určen pouze na závody z vrchu. Takže to co vidíte na fotografiích z testování je ŠKOBANT ADAME a EVOII.

Cup v cupu

(Medvěd, 21. 10. 2008 18:23)

Po vychytani vsech detailu by jste mohli udelat takovaj cup v cupu a v ramci Rally Cupu by se mohl jet Škobant Cup - závody několika jezdců na stejnych strojich s pohonem 4x4 by byli určitě velice atraktivní! Mimochodem nepřemýšlali jste o názvu Trada (případně Tradá:-) )?

Re řešení řazení

(Hnáta, 21. 10. 2008 13:26)

Spolujezdec ano, ale přednost mají spolujezdci, kteří aktivně řídili automobil s pravostranným řízením a tudíž umí řadit levou rukou.

Řešení řazení

(Emil, 21. 10. 2008 11:42)

Vzhledem k tomu že tento vůz je určen pro rallye sháníme dobrovolníka na místo spolujezdce na testování.Tento by krom navigování obsluhoval řazení jedné převodovky. Toto řešení je jednoduché a uvidíme jak se osvědčí.

Re první dojmy

(Hnáta, 21. 10. 2008 11:18)

Jako druhý testovací pilot, musím s Balůem souhlasit, navíc jako klad vidím nastupování do vozidla díky širokým dveřím z trabanta. Dalším problémem je volba rychlostních stupňů pilotem. Zadní převodovka má pět stupňů, přední pouze čtyři. Na technické trati, kde je potřeba hodně řadit, pilot brzo ztratí přehled jaký stupeň ( a kde ) má zařazen. Po projetí sedmi osmi zatáček už nevíte ani jak se jmenujete...

První dojmy

(Balů, 21. 10. 2008 10:55)

První dojem z testtovací jízdy byl dost smíšený, problém s řazením je značný, zvláště, když potřebujete rychle podřadit před zatáčkou, ono stihnout dvě převodovky...Podnět pro naše inženýry. Dále pak při výjezdu ze zatáčky se negativně projevuje větší kroutící moment zadního agregátu, auto si vlastně jede kam chce, většinou jinam, než chce jezdec... no, co říci závěrem.Dle našeho vývojového oddělení má tento vůz své přednosti, já je tedy zatím neobjevil, ale je to projekt v začátku, že, vše je zatím abych tak řekl syrové, je třeby více zapracovat na podvozku, pohonu, žazení, řízení, snad jen, přeci jedno pozitivum, letos se už žádné testovací jízdy nezúčastním, díky bohu.

projekt Škobant

(Hnáta, 21. 10. 2008 7:54)

Tak jako má World championship svá WRC, šampionát IRC svá S2000, jednou bude mít i RC své čtyřkolky.