REALIZACE REKONSTRUKCE
ZAHRADY MŠ BLATNÁ, ŠILHOVA
Společně se zřizovatelem mateřské školy, architekty, projektanty, personálem MŠ, dětmi, rodiči máme stejný záměr, postupně vybudovat pro děti zahradu s přírodními prvky, které budou sloužit k environmentálnímu vzdělávání a podpoře pravidelného pobytu dětí v přírodním prostředí.
Celý projekt probíhá v několika etapách. V první etapě jsme společně s architektem vytvořili studii zahrady, a společně se zřizovatelem, personálem školky, dětmi, rodiči komunikujeme o možnostech realizace.
V druhé etapě proběhla realizace některých plánů. V rámci našich plánů byla vybudována na zahradě venkovní učebna, altán. Díky altánu se děti vzdělávají ve venkovním prostředí, využívají přírodu k učení všemi smysly. Učebna slouží též k realizaci plánovaných projektů, setkávání s rodiči či k tvoření z přírodních materiálů, pokusy.
Zahradu zdobí nově vybudovaná terénní vlna, kopec. Kopec je vybaven klouzačkou, lezeckou stěnou, prolézacím tunelem, bezpečnostními lany. Kopec je aktivně využit i v zimním období k bobování, klouzání.
V rámci ekologické, environmentální výchovy proběhla výsadba stromů a keřů. Stromy /dva akáty/ zdobí přední část mateřské školy a vícekmeny za terénní vlnou budou sloužit k vytvoření soukromí, stínu a k finální vizi celého kopce.
Záměrem projektu přírodní zahrady je získávání informací na základě vlastních zkušeností s pěstitelskými pracemi, pěstováním a údržbou rostlin a keřů. Pro tento záměr byly na zahradu pořízeny dva vyvýšené záhony. Děti se starají o bylinky, jahody, okrasné trvalky apod.
Nechali jsme se inspirovat ostatními mateřskými školami /Horažďovice, Frymburk/ pro pořízení přírodních herních prvků. Děti mohou vyzkoušet své pohybové schopnosti na balančních sestavách z akátu.
Tyto úpravy byly čerpány z finančních zdrojů z rozpočtu na opravy a údržbu, OMIR /zřizovatel/.
V budoucnu plánujeme pořídit na zahradu vyvýšené záhonky, mlhoviště a opičí dráhu mezi stromy.
Děkujeme za finanční podporu, ochotu a zájem ze strany zřizovatele, nápady našich zaměstnanců, dětí, rodičů. Budeme se těšit na další spolupráci při pokračování realizace našeho záměru vybudovat pro děti přírodní prostředí k učení a vzdělávání.
Hana Petlánová