návod
Mise 1 - Maják (Lighthouse)
Hlavní úkoly:
- Vysvobodit Morgenholta (nelze splnit)
- Získat, nebo zničit informace o systému Masse Kernels
+ Vypátrat, kde teroristé přišli ke zbraním a vybavení
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Vedlejší úkoly:
- Zlikvidovat Huga Lacerda (nelze splnit)
Nepovinné úkoly:
+ Oskenovat SCC kódy z pěti beden se zbraněmi
Tipy:
- Klasická pistole má nově alternativní funkci střelby, díky níž vypne přibližně na 15-20 vteřin světla/kamery a jiné přístroje na elektřinu i na velkou vzdálenost. Po každém zkratu je ovšem třeba čekat na znovunabytí baterie (použití zbraně vydává světlo, které může strážné při obtížnosti Expert přilákat).
- Do hry přibyl také nový mód elektromagnetického vidění (standardně pod klávesou „4“, který zobrazuje elektrický proud nejen v elektricky napájených přístrojích, ale také ve vedení ve stěnách.
• Postup
Na pobřeží je dobré Samovy staré kosti pořádně rozhýbat a při té příležitosti si osvojit mírně pozměněný pohyb do stran. Jakmile budete připraveni, vydejte se úzkou cestou až k díře ve skále, kudy se budete muset také proplazit. Před lávkou trpělivě vyčkejte než dorazí dva strážní a jakmile jeden z nich přejde k vám do neosvětlené části, chytněte ho zezadu a omračte (předtím ho lze ještě vyslechnout, ale nepoví vám nic důležitého). Poté si jednoduše počkejte, než přijde i druhý. Nyní máte na výběr cesty (viz obrázek):
kliknutím na každý obrázek se zobrazí verze ve vyšším rozlišení s kompletní scénou
A) Přejdete přes provazovou lávku a pravou chodbou se dostanete do sklepení se sudy (vypnutím zdejšího generátoru získáte dostatečnou tmu na nepozorované omráčení strážného v bývalé věznici).
B) Před lávkou navážete na cestu dolů podél skály až k žebříku do bývalého vězení s jedním strážným (lze se ho zeptat na zbraně). Prozkoumejte bednu s municí (1/5 úkolu) a poté se po schodech vydejte do sklepení se sudy.
Ve sklípku ještě prozkoumejte muniční bednu (2/5) a vystoupejte po schodech až ke dveřím. Ty není třeba ani nijak zvlášť tiše otevírat, protože celou místnost zalévá vřískot mučené osoby (na zdi lékárna). Morgenholtovy už však bohužel není pomoci, a tak se nehrňte do žádné osvobozovací akce, ale raději si hezky ve stínu počkejte, než bude strážný z mučení tak znechucen, že se rozhodne trochu projít a právě to bude vaše chvíle. Mučitel jakmile zjistí, že se jeho oběť už nadále nehýbe, zasedne za stůl - odkud vás tenhle zlosyn nemůže vidět přicházet. Než opustíte ke smrti umučeného Morgenholta, můžete mu projevit trochu úcty tím, že ho z trámu odříznete, aby tam nevisel jako kus telecího.
Následující dveře vedou ven do deště a protože blízko nich z druhé strany obchází stráž, nářadím je odemkněte a tiše otevřete. Přepněte si na termovidění. Hned v prvním stanu před vámi je další ozbrojená osoba (pokud ne, počkejte až dovnitř vejde), která vám pod nátlakem řekne, že Lacerda odjel pryč. Využijte svého nože na zadní část stanu, čímž se k oběti snadno dostanete zezadu. Jeden strážný už by neměl být problém. Ve stanu hned vedle generátoru se světlem najdete další bednu s municí (3/5). Další cesta má znovu dvě řešení:
A) Blízko generátoru jsou v rohu naskládány palety, na ty se dá vylézt a dostat se tak snadno na hradby (viz obrázek níže), které vedou okolo schodiště do místnosti s krbem (schodištěm se dostanete přímo ke generátoru, jehož sabotáží zdejší dva strážné značně znevýhodníte).
B) Zadní průchod vás dostane k další muniční bedně (4/5), ovšem také současně ke dvěma strážným. Pokud jim ovšem sabotujete generátor vpředu a přečkáte jejich marné pátrání se světlicí po něčem podezřelém, jeden ze žoldáků se opře o bednu, na kterou lze z druhé strany vylézt a seskokem nešťastníka tiše a rychle omráčit. Na zdejší stříšku lze vylézt a z ní přeskočit na hradby (viz obrázek), čímž se vyhnete místnosti s krbem.
U krbu sedí zády jeden ze strážců a druhý odpočívá na posteli (lékárna), ale pokud okolo nich projdete jako myška, ani jeden z nich vás nezpozoruje. Přes hradby se dostanete až k osamocenému chlapíkovi, jehož laptop směle použijte a shlédněte na něm maily. Následující vchod vede ke hradbám s historickými kanóny, kde v mžiku spatříte dva strážné u sebe. Těch si ale netřeba všímat, raději sejděte tiše nalevo po schodech (pod schody je poslední bedna s municí, 5/5 úkolu) až úplně dolů, kde najdete pracujícího svářeče. Zde můžete:
A) Počkat na svářeče než zbaví vchod zatarasených polen, odtáhnout ho do blízké temné chodby dolů a do nízkého vchodu vlézt. Objevíte se tak venku hned u kabelu rozváděcí elektřinu přímo do majáku, na ten je možno se jednoduše zavěsit (viz obrázek níže) a svézt se tak až takřka ke dveřím majáku, čímž si také odpustíte komplikace s jedním strážným na mostě.
B) Pokračovat skalní cestou dolů až ke strážnému na mostě před majákem.
Do majáku se dveřmi opatrně vpližte, to abyste měli méně potíží se zdejším zaneprázdněným radistou. Po točitých schodech (lékárna) vystoupejte až na vrchol k žebříku:
A) Na jeho konci je třeba vyčkat na správnou chvíli, kdy je strážný zahleděný do dáli a zároveň dolní světlo reflektoru mu neprozradí vaši přítomnost. Stačí se dostat k blízkému vypínači u vchodu, po jehož stlačení půjde strážný světlo majáku znovu nahodit – pokud se ale za něj vplížíte, už se mu to nepodaří.
B) Dole v těsné blízkosti u žebříku vytáhněte zbraň a střelte do dolního reflektoru majáku (obrázek). Strážný se může jít kouknout, co se stalo a hezky si na to posvítit světlicí, ale pokud jste od něj dost daleko, za chvíli ho to přejde a půjde si zpět k zábradlí, kde je snadným cílem (zvláště pak při neotáčivém a jen polyfunkčním reflektoru).
Abyste mohli opustit misi, musíte za vypnutého světla majáku vyjít k zábradlí. Teprve v tu chvíli se vám objeví nabídka vyzvednutí z ostrova.
Mise 2 - Nákladní loď (Cargo ship)
Hlavní úkoly:
- Získat seznam Lacedovy zásilky zbraní
- Dostat se ke hlavní knize Lacerdovy přepravy
- Zlikvidovat Huga Lacerda
+ Zjistit, ve které kabině se Lacerda nachází
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Vedlejší úkoly:
- Vypátrat totožnost Lacerdova panamského kontaktu
Nepovinné úkoly:
+ Na šest beden s ilegálními zbraněmi připevnit sledovací zařízení
Bonusové úkoly:
+ Vyslechnout Huga Lacerda
Tipy:
- Pod speciální vodotěsné dveře na lodi (kterých je drtivá většina) nelze strkat optické vlákno, proto nezapomínejte používat alespoň termovizi, která vám ono špehování za zavřenými dveřmi nahradí.
• Postup
Hned na přídi uvidíte dva námořníky, kteří se ovšem navzájem příliš nehlídají, a tak není vůbec obtížné:
A) Jejich bezvládná těla dovléci za naviják (chlapík v námořnickém trikotu vám po lehkém zaškrcení sdělí, že posádka lodi čítá 36 mužů včetně jeho samotného). Okolo ještě však chodí jeden strážný navíc, na kterého lze skočit ze zdejšího stupínku. Na konci pravé chodby najdete schodiště do podpalubí.
B) Potichu dojít až ke škvíře mezi nákladem hned naproti stupínku (viz obrázek níže), díky čemuž se bez dalšího trápení se třemi strážnými na počátku takto vyhnete. Na konci uličky se škvírou po pravé straně dostanete až ke schodům do podpalubí.
Schody ovšem hlídá zdejší strážný, jehož slabinou je chození si zdřímnout na židli hned naproti schodům (tělo nemusíte vláčet daleko, pod schody ho nikdo hledat nebude). Ve skladišti můžete buď prolézt škvírami a nebo jednoduše všechny bedny přelézt až k otvoru v rohu zdi, za kterým se skrývají krabice se zbraněmi na označkování (1/6 úkolu). Jakmile se dostanete přes zbytek krabic, čeká tu na vás žebřík, jež vede do chodby tentokrát se zaplavenými dveřmi. Těch si ovšem prozatím nevšímejte a v temné slepé uličce vejděte zašupovacími dveřmi do dílny se zdejším pracantem, kterého lze vyslechnout.
Na levé stěně si povšimněte otevřené šachty, kterou se dostanete do horní části místnosti s pumpou. U zábradlí uvidíte prvního strážného (toho lze dostat speciálním chvatem z trubky u stropu) a dole u mašiny chodí druhý. Aktivováním stroje spustíte vodní pumpu v zatopené místnosti, kam se můžete dostat:
A) Přes šachtu nazpět ke dříve zaplaveným dveřím.
B) Jednoduše přes dveře vedle stroje a prvním vstupem do místnosti po pravé straně chodby (hned vedle lékárny).
Uvnitř skladiště vylezte na vrchol beden a tam na vás čeká důležitý spis. Jakmile vejdete do chodby, půjdou směrem k vám dva strážní a protože ani jeden z nich nemá informace, které by vám sdělil, počkejte si ve výklenku hned vedle dveří, než oba projdou (případně zdejším otvorem v podlaze je můžete oba podejít, čímž si ušetříte čas). V následující místnosti zamořené plynem (ne sice jedovatým, zato však vznětlivým) nesmí vystřelit zbraň, jinak všechno ve vteřině vyletí do povětří, včetně vás.
Můžete zde vyslechnout jednoho dělníka, ovšem než tak učiníte, měli byste strážného zbavit vědomí. Navažte na schody, kterými se dostanete za obchůzky dalšího strážného, až do průchodu, na jehož konci uvidíte další schodiště. Ke schodům po chvíli přijde nic netušící strážný, na kterého si sice můžete počkat na zhasnutém WC, ale mnohem elegantněji vám svá záda nastaví, schováte-li se přímo ve stínu schodů (pár informací vám poví). Půjdete-li do zadního pokoje, odkud námořník vyšel, najdete tam muniční bedny (2/6). Nyní už je čas vydat se po schodech a v první kanceláři s počítačem (na němž najdete nepodstatné emailové zprávy):
A) Se lze s vypnutým počítačem a přitisknutím se ke stěně u otevřených dveří do další místnosti, dostat za strážného, který po rozhovoru s pracantem u PC půjde na obhlídku ke schodům. Za pracanta se poté stačí připlížit a chytnout ho pod krkem, aby vám na chvíli propůjčil svůj počítač, ze kterého potřebujete získat informace.
B) Si všimněte šachty v levém rohu, kterou se pohodlně a především nepozorovaně dostaňte blízko dveří, ale hlavně na opačnou stranu zaměstnaného pracanta u PC (viz obrázek níže). Za ním prohledejte šuplík se spisy (při dostatečně tichém jednání vás vůbec nezpozoruje, ale budete-li dlouho vyčkávat, strážný se vrátí a načapá vás při činu).
Dveřmi se dostanete do chodby. Následující dveře po levé straně otevřete jen v případě, že si chcete přečíst bezvýznamný email, lékárnou doplnit zdraví, a nebo že vás baví likvidovat nebohé doktory. Vzdálenějšími dveřmi v chodbě se dostanete na čerstvý mořský vzduch paluby (hned pod schody leží muniční bedny - 3/6). Schody vás mohou dostat nejen o patro výše k dalším dveřím, ale také až na samotný vrchol lodi, čili záleží čistě jen na vás, odkud začnete další část lodi prolézat:
A) Projděte prvními dveřmi, na které po schodech narazíte. Na konci chodby rozstřelte světlo a otevřete dveře, dovnitř ovšem nevstupujte, protože dva následující strážní ono vrznutí vždy uslyší. Pokud se ale přitisknete, nebo alespoň přikrčíte do rohu blízko dveří, v absolutní tmě (díky rozstřelené žárovce) si vás nevšimnou a ba co víc, rozdělí se, tudíž se stanou mnohem snazší kořistí. V kuchyni naleznete bedny se zbraněmi (4/6). Vejděte do chodby, na jejíž konci v kuchyňce tráví svůj volný čas další dva členové posádky. Na rohu je ovšem vypínač, kterým, pokavaď zhasnete světlo, jeden z nich se zvedne a půjde ho rozsvítit. Podaří-li se vám ho v tu chvíli zajmout, můžete ho ještě před omráčením vyslechnout. Na druhého námořníka pak platí stejně laciný trik.
Z chodby vede ještě jeden vchod a to ke schodům do vyššího patra, kam také směřuje vaše cesta (hned u schodů jsou bedny - 5/6). Zde je (alespoň prozatím) pouze lékárna na WC a v rušném kupé jeden námořník na vyslechnutí (toho vylákáte otevřením dveří za zhasnutého světla od vedlejšího pokoje). Zdejší schodiště vede přímo na můstek s kapitánem a jeho pobočníkem. Stačí chlapíka v kapitánské čapce uchopit, zavléct ho nejlépe do rohového stínu zdejších zařízení (bezpečnější je posečkat do doby, než dokončí rozhovor) a zde ho vyslechnout. Jakmile vám poví, kde se Lacerda nachází, něžně kapitána omračte.
B) Tiše vyjděte po schodech, napravo vylezte po žebříku a do budovy, jež máte před sebou, vejděte vchodem zleva (jsou zde dva strážní, které ale není nutno vyrušovat). Uvnitř se zbavte operátora u pultu a sami si otevřete počítač, z emailu automaticky zjistíte Lacerdovu pozici.
C) Nahoru po schodech až co to půjde a zde projděte dveřmi přímo na můstek s kapitánem a jeho pobočníkem (můžete i dveřmi z druhé strany). Stačí chlapíka v kapitánské čapce uchopit, zavléct ho nejlépe do rohového stínu zdejších zařízení (je dobré nejprve počkat, než dohovoří) a zde ho vyslechnout. Jakmile vám poví, kde se Lacerda nachází, něžně kapitána omračte.
Schody se vraťte do předešlého patra (Paluba 3 - hned pod kapitánem), kde byl jen jeden člen posádky a nyní u lékárny na WC jsou zpřístupněny nové dveře. Zde jsou dva strážní u stolu + Lacerda (v bílé košili). Pokud hodláte splnit i dodatečný úkol (v konečném hodnocení je za celých 15%), pod dveře hned u WC podstrčte optické vlákno a vyslechněte rozhovor (pokud budou dveře otevřené, jednoduše je zavřete). Po jeho skončení půjde žíznivý Lacerda k lednici a tím se vystaví vašemu hbitému uchopení. Lacerdu přijměte občasným zaškrcením, aby strážné ubezpečil, že je vše v pořádku a pak s ním odkráčejte nejméně do stínu blízko schodů s bednou, případně na zhaslé WC. Jakmile z něj dostanete veškeré informace, ukončete jeho bídný život mizery (pouze omráčit ho nelze).
Buď přes kapitánský můstek, nebo za pomocí několika patrového schodiště na boku lodi, se dostaňte až na vrchol plavidla. Zde se vydejte směrem na záď (okolo záchranného kruhu na stěně), až dorazíte k žebříku dolů. Po sešplhání prvního žebříku stačí jen dojít ke člunu a opustit tak misi, ovšem o jeden žebřík níže hlídají tři strážní poslední bedny na označkování (6/6, viz obrázek níže). Díky dostatečnému stínu se lze snadno vyhnout kontaktu tělo na tělo (pokud ale k němu přeci jen dojde, jednoho námořníka lze vyslechnout).
Mise 3 - Banka (Bank)
Hlavní úkoly:
- Dostat se do banky
- Vypátrat, která banka zakoupila zbraně pro Lacerda
- Ukrást 50,000,000 dolarů ve formě francouzských dluhopisů
+ Získat přístup k sejfu pomocí tří bezpečnostních panelů
+ Vypátrat Lacerdův kontakt z Jižní Ameriky (pouze v případě, že jste tak neučinili v předchozí misi)
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Vedlejší úkoly:
- Poohlédnout se po zvláštní, nebo jinak podezřelé transakci
Nepovinné úkoly:
- Vložit skupinu osmi falešných emailů za účelem vytvoření podezření na spolupráci zevnitř společnosti
Bonusové úkoly:
+ Vymazat kamerové záznamy banky
Tipy:
- Stejně jako se dá každý kód k uzamčeným dveřím odněkud zjistit, nebo šachtami dveře obejít, lze se do každých dveří s elektronickým zámkem dostat hackováním:
- Strážní na kancelářských židlích jsou vždy trochu nakloněni doleva, proto máte vždy větší šanci úspěšného uchycení, když se k nim budete přibližovat z pravé strany.
- Číselné kódy si nemusíte zapisovat, najdete je mezi ostatními důležitými poznatky v zápisníku (standardně klávesa F1 – Notes) a u dveří se pak číslo zobrazí samo.
• Postup
V zahradě jsou celkem tři strážní, kohoutkem při pravé zdi je možno padouchy nalákat k postřikům vody, ale mnohem bezpečnější je z levé strany budovy od světel v zahradě vyhodit pojistky, čímž nad nimi získáte absolutní převahu. Napravo od hlavních dveří je hned za světlem ještě tyč, na kterou lze vyšplhat a po drátě sjet zpět k hlavní bráně (snad pro případ, že strážné obcházíte a cestou nazpět byste se jim takto mohli jednodušeji vyhnout). Do hlavních dveří nevstupujte, protože je na vchod namířená kamera, vydejte se raději pravou cestou od budovy.
Přitisknuti na levou stěnu dojděte až k žebříku vedle dveří (ty nelze zvenku otevřít), který vede na střechu. V zadní části je malá budka, kde na přístroji stiskněte tlačítko, čímž odblokujete elektrický zámek jedné ze skleněných kopulí (zároveň tak ovšem také spustíte dotykové paprsky v hale). Z kopule se spusťte lanem až na podlahu a bez přílišných pohybů do stran, které by spustily alarm - viz obrázek níže:
A) Se dálkově nabourejte do jednoho z okolních počítačů (standardně klávesou „1“ a po skenování PC „mezerník“) a v něm zabezpečení vypněte.
B) Uchopte zbraň a střelte do předních dveří, což nejenže probudí spícího strážného, ale přinutí ho také zvuk prozkoumat, a proto vám přijde otevřít dveře (pokavaď nestřelíte přímo do dveří, půjde jinam). Strážný svou přítomností deaktivuje paprsky (respektive speciální rušičkou, kterou má zabudovanou v oblečení) a po chvíli se sám na místě otočí, jakoby přímo vyzíval k uchopení.
C) Druhým módem pistole jednoduše paprsek na chvíli deaktivujete (je třeba zamířit na čidlo trčící ze zdi), což vám poskytne dostatek času na průchod dveřmi.
Místního spícího hlídače v rohu na židli hezky zezadu zajměte a po jeho vyslechnutí zjistíte, že jenom on může deaktivovat zabezpečení pro dveře hned u židle. Proto ho odtáhněte ke snímači čoček hned vedle dveří a poté můžete hlídače ze svých služeb propustit (lépe řečeno zbavit vědomí). Ještě než ale bezpečnými dveřmi projdete, vydejte se na opačnou stranu haly k otevřeným dvojitým dveřím (otevřené jsou až do vyvolání alarmu). Zde se přitiskněte ke zdi a takto se dostaňte nepozorovaně až k sedícímu strážnému na recepci (od toho se lze dozvědět, že banku okupuje přibližně dvacítka lidí). Z počítače na recepci lze zjistit užitečný kód 3624 a po hacknutí ještě vložit falešný mail (1/8 úkolu).
Vraťte se do haly a tentokrát již pravými dveřmi hned u židle projděte (nic sice nezkazíte, půjdete-li nejprve dveřmi nalevo, ale ošidili byste se tak o význam jedné zajímavé alternativní cesty). Projděte chodbou s kamerou (dveře pod ní vedou ven k žebříku a za protějšími najdete docela obyčejný kumbál) až na roh, odkud uvidíte jedno vojáka, jak opravuje zámek u dveří a druhého, který ho stráží. Přiblížíte-li se neslyšně dostatečně blízko k zaměstnanému opraváři (případně zaměříte-li ho dalekohledem, který zároveň slouží jako odposlech), uslyšíte jak si nahlas poví číslo 8645 od zámku (případně vám ho pod tlakem ještě zopakuje) - důležité ovšem je, aby opravu dokončil.
Za dveřmi je kancelář, která skrývá počítače, kam lze nepovinně vložit email (2/8, viz obrázek níže). Dále si povšimněte na stěně autorizace k sejfu (1/3 úkolu) a nalevo od něj šachty (ještě lze eventuelně prohledat spisy vedle stolu).
Další krok záleží na vás:
A) Vrátíte se zpět na chodbu a na její konci projdete dveřmi 3901, které má ve svém zorném poli otáčivá kamera.
B) Prolezete šachtou, čímž se vyhnete jedněm dveřím, které sleduje otáčivá kamera.
Tak či onak se dostanete ven, kde je jen jediný strážný, který má na srdci kód 3901 a z balkónu jeden neopatrný chlapík vykřikuje naštvaně kombinaci 3490. Zde máte jedinečnou možnost si výrazně zkrátit cestu do izolované místnosti na ovládání kamer v horním patře. Hned vedle dveří venku je totiž okap (viz obrázek níže), po kterém se lze dostat na balkón s šachtou, jež vás zavede až do stropu oné izolované místnosti. Na konci je vrtule větráku, kterou zastavíte střelbou/hacknutím bedny počítače (nikoliv monitoru). Pokud vás nezajímají vedlejší úkoly, značně vám to ušetří cestu.
Vraťte se do chodby a naproti kanceláři (blízko prozatím blokovaného vchodu do sejfu) použijte kód 3624 pro vstup do sledovací místnosti se dvěma strážnými a jedním počítačem (3/8 úkolu s e-maily). Je čas vrátit se do haly:
A) Klasicky uličkou až do místa, kde jste se slanili. Odtud následně projděte druhými dveřmi.
B) Vejděte do blízkého kumbálu naproti kameře v chodbě, odkud vede šachta na WC (lékárna) na druhé straně budovy.
Dejte pozor na zdejší kameru, přímo pod ní jsou dveře znovu na kód 3624, za kterými jsou dva strážní (jeden z nich občas jde na WC, kde se stává snadným cílem), vejdete-li ovšem dovnitř dostatečně tiše, nebude problém je po jednom vyřídit (případně se také od jednoho dozvědět, že v horním patře je místnost pro ovládání celého systému kamer). Ze zdejšího mailu v počítači by byla škoda ještě nevyčíst další užitečné číslo 2306 a vložit další mail (4/8 úkolu) přes hacking. Dveře, které ještě zbývají, vedou ke schodišti do horního patra.
Hned v úvodní místnosti uvidíte paprskovou past na podlaze, pokud ovšem budete chvíli pozorovat zdejšího strážného, v mžiku vám dojde na jakém principu zabezpečení funguje. Jak vám také sám strážný pod nátlakem poví, na jeho šatech je přístroj, který v omezeném dosahu vydává rušivý signál paprskům, a tak můžete zabezpečením projít:
A) V jeho těsné blízkosti za zády.
B) S přiloženým nožem na jeho krku.
C) S jeho mrtvým/omráčeným tělem na zádech.
D) Alternativní střelbou pistole, po jednom vypínat lasery zamířením na čidla ve zdi.
Před opuštěním místnosti byste ovšem neměli ještě opomenout další počítač (5/8 úkolu). K vaší jistě nesmírné radosti vás čeká následující postup znovu skrze paprsky s dalším strážným a jakmile to překonáte (v kuchyni najdete lékárnu), chodbou kolem oken se dostanete až k plně izolované místnosti, jejíž jediný vchod je chráněn kódem 2306. Uvnitř jsou dva pracanti, jeden z nich vám poví kód od dveří ve spodním patře 3624 (ten ale už znáte). Na stěně si povšimněte panely (2/3 úkolu) propojené se sejfem, vložte připravené maily (6/8 úkolu) a ještě nabourejte počítač u stěny. Tam nejenže budete moci po troše hackování odpojit kamery, ale také vymazat pásky.
Za dalšími dveřmi 3490 se kanceláří dobijte rovnou do pracovny. Hned na levé stěně po odsunutí obrazu s krajinou a hacknutí speciální skříňky si můžete jako suvenýr odnést zlatou cihlu (jde ale jen o dobrý pocit, protože finální statistika to nezaznamená). Zdejší počítač jakoby vybízel k vložení dalšího mailu (7/8 úkolu s emaily) a panelem vedle knihovny si otevřete přístup k sejfu (3/3 úkolu se sejfem). Vchod se nachází v přízemí hned vedle kontrolní místnosti, kam se vraťte buď přes halu, šachtu z WC a nebo jednoduše přelezte zábradlí balkónu a jste tam ihned.
V chodbě odbočte doprava a nalevo vyprázdněte schránku s číslem 1024 (napravo se ještě podívejte do počítače, kde získáte informace o Lacerdova kontaktu, pokud jste tak neučinili již v předešlé misi). Sejděte schody až k mohutnému trezoru. Na libovolnou stranu připevněte před malou chvílí získaný přístroj a druhý zámek použijte. Zobrazí se vám speciální mechanizmus (obrázek). Funguje na stejném principu jako každý jiný zámek jen s drobným rozdílem a to že v době kdy kontrolka svítí červeně, nesmíte mačkat žádnou klávesu, jinak se mechanizmus resetuje.
Po úspěšném zdolání zámku připevněte na dveře trezoru výbušninu a odstupte do chodby, kde ji odpalte. Na konci sejfu je za veškerými zlatými cihlami počítač na vložení posledního mailu (8/8 úkolu). Pomocí PC je třeba ještě otevřít poklop od bohatství a můžete i spustit protipožární sprchu/vypnout osvětlení. Z otevřeného výklenku seberte peníze a zamiřte k východu ze sejfu. Přímo ve vchodě je aktivovaný paprsek, který jednoduše novou funkcí pistole deaktivujte (standardně pravým tlačítkem myši). Zbývá už jen buď skrze hlavní vchod, nebo postranním východem (v případě spuštěného alarmu), doběhnout na úplný začátek ke zdi, kde visí lano.
Mise 4 - Střešní byt (Penthouse)
Hlavní úkoly:
- Dostat se do Zherkezhiho střešního bytu příslušné budovy
- Napojit se na Zherkezhův server k vypátrání toho, kdo je DVORAK
+ Zjistit, pro koho žoldáci pracují
+ Najít DVORAKa
+ Získat kopii výstupu pro jednotlivé prováděcí cykly
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Vedlejší úkoly:
+ Vypátrat, kdo má na starosti Zherkezhiho zabezpečení
Nepovinné úkoly:
+ Napíchnout všech 6 kamer na Zherkezhiho přístřešku
Bonusové úkoly:
+ Najít stavitelské plány budovy
Tipy:
- Prvně se setkáte s baterkami, které někteří strážní používají místo světlic.
- Zdejší kamery dokáží zachytit vaši přítomnost i v absolutní tmě, z toho důvodu je také nejlépe vidět jejich rozsah přes brýle s nočním viděním. Napíchnutí kamer jejich funkčnost vás spatřit nikterak neovlivňuje.
• Řešení mise
Od prvního člena strážné jednotky se dozvíte, že jejich skupina čítá celkem 8 lidí, ale pár dalších je jich ještě na střeše. Před druhým strážným u popelnice:
A) Vyšplhejte po požárním žebříku budovy po vaší pravici, po schodech vyjděte až co to půjde a z objektů zatarasující postup výše vyskočte na sráz (obrázek), po kterém se dá doleva přeručkovat přes roh až k žebříku. Tím se vyhnete nejen strážnému u popelnice, ale také zároveň nebezpečně osvětleným místům.
kliknutím na každý obrázek se zobrazí verze ve vyšším rozlišení s kompletní scénou
B) Jednoduše zapískejte na blízkého strážného a až půjde podezřelý zvuk prozkoumat do tmy, nebude problém ho odrovnat.
C) Střelbou vyřaďte zdejší reflektor, čímž zapříčiníte, že ho strážný půjde prozkoumat a vy tak získáte chvíli na jeho tiché odrovnání.
Okolo dodávky se pohybují další dva strážní, ovšem ve značném rozestupu a tak není problém např. jednoho omráčit skokem ze střechy dodávky, až půjde okolo a na druhého si počkat někde ve stínu. Napravo od dodávky je vchod do budovy, vejděte dovnitř a v levé chodbě uvidíte zaměstnaného opraváře zdejšího výtahu.
A) Využijte jeho bezmocného postavení pro přiškrcení a protože si bude myslet, že vaše praktiky jsou součástí cvičení, poví vám o dalších členech své skupiny. Ve dvoj-chodbě blízko výtahu se pohybuje ještě jedna stráž a pokud vejdete do pokoje bez dveří na rohu, najdete tam na stole oslepující granát. Ve výtahu prolezte horním otvorem do šachty a jak tak šplháte po žebříku vzhůru, výtah se aktivuje a urychlí vám tak cestu.
B) Až se opravář skloní ke svému nářadí, nepozorovaně vklouzněte do výtahu, kde počkejte tak dlouho, dokud nebude opraven. Jakmile se sami zavřou dveře, můžete ho použít pro pohodlný výlet vzhůru.
Nahoře po chvilce projde okolo regálů osamocená stráž a uslyšíte zde také přistávat helikoptéru, dveřmi na konci schodů proto vyjděte na střechu. Z paluby helikoptéry vystoupí dvě osoby a nalevo je ještě opravář, kterému lze vypnout spínačem na zdi elektriku. Střecha je ale i bez toho dost temná a tak snadno všechny vyřídíte, nebo je prostě obejdete. Důležité je vylézt po žebříku k obřímu osvětlenému nápisu, odkud vede drát na druhou budovu. Na ten se stačí zaháknout a sjet po něm.
Z rohu přeskočte na zábradlí a na zdejšího strážného si buď počkejte, než přijde blíže, nebo se pomocí přeručkování pod zábradlím dostaňte za něj (jeho vyslechnutím získáte zadání nepovinného úkolu). Zdejší vchod je okupován hned dvěma dalšími chlapy.
• První cesta
A) Prvního chlapíka lze snadno vylákat jen tím, že se postavíte do vchodu, ale druhý se jen tak obalamutit nenechá a tak druhým módem pistole zkratujte světlo nad ním a dokud se znovu nerozsvítí, máte šanci na úspěšný tichý chvat.
B) Hned jak projdete vchodem, všimněte si plátna po pravé straně, to nožem lehce proříznete a za ním naleznete šachtu, kterou budete moci oba dva kumpány u výtahu obejít.
V další místnosti není příliš složité odrovnat strážného na židli a přitom se v jeho počítači nacházejí cenné plány budovy. Dalšími dveřmi se dostanete zase na chvíli na čerstvý vzduch, zdejší schody ovšem střeží první z kamer (1/6 úkolu), která vás na blízko zaznamená i v té nejhlubší tmě. Proto je třeba ji zkratovat pistolí a těch pár vteřin vám úplně postačí, abyste schody vyšli až ke dvojím dveřím. Projděte levými a připližte se za sedící oběť na posteli tak, abyste ji mohli vyslechnout. Dále:
A) Prolezte oknem k dalšímu strážnému a téže ho vyslechněte (splníte si tak nepovinný úkol), odtud nebude žádný problém další kameru (2/6 úkolu) deaktivovat na tak dlouho, abyste stihli projít zdejšími dveřmi.
B) Projděte předními dveřmi, protější kamera na ně nevidí a tak se můžete jednoduše vyhnout okolo chodícímu strážnému tím, že jednoduše přejdete k protějšímu vchodu. Kromě dveří se dá ale do následující místnosti prolézt také šachtou, která se skrývá vpravo u květináče.
Do místnosti po chvíli vejde strážný, proto si na něj počkejte někde pěkně ve stínu, případně přitaženi na trubce u stropu. Projděte dále až do prostornější místnosti se schody (nalevo je prázdná koupelna s lékárnou).
• Druhá cesta
Vchod pomocí přeručkování za zábradlím obklopte z pravé strany, aby vás strážný uvnitř nezpozoroval. Jakmile půjde na obchůzku za roh, můžete vejít do bezpečného stínu skříní hned za vchodem. Zde posečkejte tak dlouho, dokud chlapík vpředu u výtahu neotevře dveře. Pak stačí dovnitř vniknout a otevřeným poklopem vylézt na střechu, kde si za rohem dejte pozor na kameru (tu pistolí známým způsobem zkratujte).
U sloupu je opřený nic netušící frajer, ať už ho ale odrovnáte přímo u sloupu, nebo fintou s láhví odlákáte, nejprve raději zkratujte kameru (3/6 úkolu) naproti na zdi (obrázek). Vyjděte točité shody a v místnosti s PC se zkratováním kamery (4/6 úkolu) a hbitým použitím počítače ujistěte, že máte hotov jeden z úkolů.
Za kamerou je chodba, ve které zhasněte světlo a na její konci otevřete dveře, ovšem dovnitř nevstupujte. Jsou zde totiž dva strážní a ať už půjde věc prozkoumat jen jeden (v tom případě se stačí zapřít nohama o stěny a hezky seshora na něj seskočit), nebo oba, budete mít jistou chvíli na montáž zařízení do vedení kamery (5/6 úkolu) hned u vchodových dveří. Pak se jen stačí přemístit ke hrajícímu rádiu a buď odkráčet bez povšimnutí, nebo si pány strážníky odrovnat. Vraťte se do místnosti s počítačem a vedle postele hned u šatníku projděte skrytými dveřmi. Na konci chodby je kontrolní místnost, ve které použijte další počítač.
Je čas vrátit se na schody k první kameře se dvěmi dveřmi a projít tentokrát pravými. Přes prádelnu se tak dostanete na střechu (obrázek), kde je sice jen jeden strážný, ale s dalšími na blízku, proto dojděte vypnout zdejší elektrické napájení v rohu a celou střechu rázem zahalí tma.
Teď záleží opět jen na vás, zdali:
A) Hlavním vchodem vejdete do chodby, na jejíž konci stojí přímo za dalšími dveřmi strážný. Je možné ho omráčit vykopnutím dveří (Bash Door), ovšem tělo je pak třeba hbitě schovat pro případ, že by náhlý zvuk přilákal pozornost některého ze strážných od vedle.
B) Vylezte na střechu a přibližte se co nejpomaleji k mině na pravé stěně, abyste jí mohli deaktivovat (reaguje na rychlý pohyb). Oknem poté snadno a hlavně nepozorovaně vniknete dovnitř a před vyřazením zdejšího strážného můžete vyslechnout co vám chce říct. Druhý na tomto patře sedí na WC a blízko něj lze deaktivovat další z nástražných min, upřímně řečeno to ale k ničemu není. U PC ještě prozkoumejte email a případně druhou zprávu pro splnění úkolu (pokud jste tak již neučinili dříve). Do nižšího patra lze normálně sejít po schodech, ale je zde i otvor v podlaze hned za televizí, jež vede k lékárně a dvou kouřovým granátům na stole (celé je to ovšem strážené další minou na stěně). Když projdete vchodem hned u schodů, uvidíte zde stát strážníka doslova civícího na výtahovou šachtu, za kterého není takový problém se neslyšně připlížit.
Na dveře s elektronickým zámkem použijte kód 0280 a uvnitř si promluvte se zdejší podivínskou osobou (záhy zjistíte, že onen DVORAK není vůbec žádná lidská bytost ale zkratka přístroje). Na DVORAKa můžete vyzrát následovně:
A) Zapněte stroj u zdi (Main Server) a poté na vědce naléhejte tak dlouho, dokud se vám nerozhodne pomoci a nepostaví se mezi elektronické bedny. Spusťte znovu server a postavte se naproti němu ke zdi s přístroji. Zde stiskněte jednotlivé spínače v závislosti na tom, kde se rozsvítí světlo (je dobré si nechat klasický mód vidění bez dalších filtrů). Jakmile přehodíte páčku třetí, práce je hotova a můžete si dojít pro odměnu do místa, kde vědátor ještě před chvílí stál, čeká zde na vás předmět (Outpost).
B) Zapněte stroj u zdi (Main Server) a poté je třeba střídavě přebíhat z jedné strany na druhou a přehazovat páčky vždy na těch strojích, u kterých se rozsvítí kontrolka (jiné ani nejdou). Až takto šestkrát přepnete přístroj těsně před přehřátím, práce je hotova a můžete si dojít pro odměnu do místa, kde vědátor ještě před chvílí stál, čeká zde na vás výplod tiskárny.
Teď už jen zbývá vrátit se do prostornější místnosti s točitými schody a pravým vchodem za zkratování poslední kamery (6/6 úkolu) vlézt do výtahu.
Mise 5 - Displace (Displace)
Hlavní úkoly:
- Nikoho nezabít během mise
- Získat přístupový kód k serveru
- Dostat se do centrálního serveru z datové místnosti
+ Najít vodítko vedoucí k Zherkezhimu a organizaci Displace
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Vedlejší úkoly:
+ Vypátrat skutečnou totožnost Milana Nedicha
Nepovinné úkoly:
+ Umístit speciální zařízení do třech serverů
Bonusové úkoly:
+ Najít technické zprávy k projektu přesídlení
Tipy:
- Revoluční novinku zde představují zprůhlednitelné části stěn, které se dají přepínat pomocí tlačítek, jež jsou vždy na blízku.
• Řešení mise
Projděte pod potrubím mezi zdmi. Vpředu jsou dva lidé za plotem, stačí ale chvíli počkat a jeden z nich půjde na obhlídku (od toho se můžete dozvědět, že větrák na venkovním prostranství se dá vypnout). Páka od větráku je umístěna za plotem, kde je kontrolor strojů zaneprázdněn tak, že si vás při rozvážném jednání jen stěží všimne. Jakmile páku na přístroji přehodíte, větrák se zastaví a vy můžete otevřít poklop od něj tím, že zdoláte zámek svým šikovným nástrojem na páčení. Přivažte se za tyč a slaňte dovnitř.
Před východem z ventilace strčte do otvoru optický kabel a přečkejte, než bude místnost pod vámi prázdná. V zasedací místnosti si počítačem ze stolu lze pouštět jednotlivé stránky prezentace o unikátní technologii stěn a přepnutím spínače nalevo u dveří můžete onen vynález vidět na vlastní oči. Místnost opusťte a:
A) Pokračujte až na konec místnosti, kde projděte protějšími dveřmi (v počítači nalevo za stolem není nic důležitého). Ocitnete se v počítačové hale s jediným strážným, zde se nabourejte hned do prvního počítače (1/3 úkolu) uprostřed na nejvyšším stupínku (ostatních 8 počítačů se dá také nabourat, nemá to ovšem žádný hlubší smysl). Sejděte dolů a libovolnou stranou okolo zábradlí pokračujte do chodby, která vede hned k několika dveřím.
Pokračujte naproti do volného vchodu na jehož konci můžete vyslechnout strážného (poví vám kód ke dveřím 8136). Stačí se vrátit do chodby a na zablokované dveře číslo 8136 použít. Schovejte se do stínu při levé zdi a chvíli počkejte, než po schodech sejdou dvě osoby. Půjdou si popovídat ke zdejšímu výtahu, kde snadno vyslechnete jejich rozhovor z okraje stěny (už při rozhovoru lze dalekohledem na dálku nabourat systém kufříku, čímž si značně usnadníte práci). Jakmile dohovoří, vydají se po schodech zpět nahoru a vy je následujte (při této možnosti řešení se stává, že hned za dalšími dveřmi se na zemi objeví totožný kufřík, jež osoba nese a jehož obsah vás pochopitelně láká (obrázek).
B) Přelezte pravé zábradlí. Z římsy seskočte na strážného a případně z lékárny doplňte zdraví. Vejděte do chodby a na její konci uvidíte vícero dveří, pokračujte ovšem hned do těch protějších. Octnete se v počítačové hale s jediným strážným, kde se nabourejte do počítače uprostřed nejvyššího stupínku (ostatních 8 počítačů se dá také nabourat, nemá to ovšem žádný hlubší smysl). Hned za počítačem je krátká chodba, která ve svém levém křídle skrývá dveře na kód 8136, případně hacking. Ale předtím než vejdete, postavte se přímo za dveře, protože po chvíli se vedlejší stěna zprůhlední (případně můžete vyřadit zářivku na stropě). Jakmile uvidíte, nebo uslyšíte, že se osoby od dveří vzdalují, dveřmi projděte.
V pravém rohu se skryjte do temného místa ke květinám a odtud vyslechněte rozhovor dvou osob (už při rozhovoru lze dalekohledem na dálku nabourat systém kufříku, čímž si značně usnadníte práci). Až skončí, projdou okolo vás a vydají se přes zdejší dveře až do počítačové místnosti, kam je také následujte. Zde si předají kufřík a jeden z nich zasedne k monitoru (lze ho vyslechnout, ale příliš se nedovíte). Následujte muže s kufříkem až do malé obývací místnosti s puštěným rádiem, kde zasedne ke stolu a tak nebude problém ho známým chvatem skřípnout. Jak vám ale sám dozná, kód ke kufříku, který má elektronický zámek, nezná, a tak si musíte hacknutím pomoci sami.
Po schodech vyjděte do druhého patra a za zkratování okolních světel se nepozorovaně přesuňte až do recepce (pozor na kameru nad dveřmi výtahu). Jakmile tam dorazíte, strážný půjde na WC (lékárna), případně do šatny na obchůzku:
A) Následujte ho, v pravém momentu uchyťte a vyslechněte. Stráž dovlečte zpět na recepci a přiložte mu hlavu na snímač očních panenek, čímž se vám zpřístupní průchod (pokud ho nedokážete udržet naživu, pak můžete oční přístroj ještě nabourat). Abyste prošli zdejšími paprsky v úzké chodbě bez spuštění alarmu, budete potřebovat strážného a to už si sami zvolte v jakém stavu vědomí. Po levé straně si dejte pozor na pracovníky, především toho, který po ukončení vtipného rozhovoru (na téma nového dílu Prince of Persia) půjde vaším směrem.
B) Projděte levými dveřmi do šatny, kde se jeden ze strážných zrovna převlékl a jde si zaběhat na běžící pás (není tudíž pro vás při tichém jednání hrozbou a protože pro vás není ani žádnou studnou informací, nechte ho oddřít si svou dávku sportu). Součástí posilovny je ovšem také počítačový koutek (obrázek), kde na vás při zdi čeká počítač (2/3 úkolu). Před jeho hacknutím ovšem raději odrovnejte chlapíka u jedné z obrazovek, aby vás čirou náhodou nezahlédl.
Z posilovny vedou dva východy, pokud půjdete nazpět tím levým, snadno si všimnete šachty dole ve zdi hned naproti, jež vede do kryté části místnosti (lékárna), kde hned vedle vás dva pracovníci vedou vtipný rozhovor (na téma nového dílu Prince of Persia) a poté jeden z nich odejde. Druhý zůstane zaměstnaný papíry a tak můžete nepozorováni vejít do chodby.
Chodba vede ke schodům a malé rohové počítačové stanici, kde je další pracovník:
A) Vyjděte po schodech nahoru a pokud jste tak neudělali o několik momentů dříve, vyřaďte zdejšího pracovníka na židli u stolu. Nabourejte zámek od zdejších dveří a za nimi po prozkoumání počítače (3/3 úkolu) vlezte do šachty.
Vlevo je testovací střelnice (tam s aktivovanou střelnou věží rozhodně nedoporučuji slézat) a vpravo vaše povinná trasa.
B) Zbavte ho vědomí a jděte k hlasité střelbě, kterou způsobuje automatická střelná věž za dveřmi od zkušební střelnice. Počítačem hned vedle na zemi střelbu přerušte a skrčeni projděte pod testovacími deskami až k protější zdi, kde uvidíte otvor do šachty, kam snadno vylezete. Lezte pořád rovně a nikam neodbočujte.
Z šachty je na podlahu zdejší místnosti hodně daleko a tak použijte lano na slanění. Na pevné zemi vysuňte počítač a vnikněte do něj. Jakmile uslyšíte vysílačkou svého nadřízeného, což je takřka okamžitě po nalogování, obrazovku opusťte a rychle vyšplhejte po laně zpět nahoru alespoň do třičtvrtě provazu. Do místnosti přijde technik a jakmile se začne šťourat v počítači, u kterého jste ještě před chvíli byli, slezte a vyslechněte ho. Nyní již přístupnými dveřmi projděte do těsné místnosti (u skříněk je strážný), odkud pokračujte dalšími dveřmi až na známé místo výtahu 1.patra.
Přivolejte si funkční výtah a vyjeďte s ním do posledního 3.patra. Jakmile vystoupíte, dejte si pozor na dva strážné v levé chodbě, kteří po krátkém rozhovoru (v něm zmíní číselný kód 2346) půjdou strážit každý hezky jednu chodbu (na jednoho z nich je dobré si počkat v temné blízkosti výtahu za zábradlím). Ať už ale chytnete pod krkem jakéhokoliv z nich, jejich život jim bude milejší než zopakování čísla 2346.
Od výtahu se dejte chodbou vpravo a po pravé straně po chvíli cesty uslyšíte tlumený rozhovor. Vyndejte si dalekohled a na stěnu, odkud vycházejí hlasy, zamiřte (obrázek), po chvíli se vám zobrazí ikona zvukového nahrávání a po ukončení rozhovoru máte vedlejší úkol v kapse. Pokračujte chodbou až na rozcestí, kde není třeba nikam zahýbat, prostě stačí jít pořád rovně a po chvíli chodba sama zahýbá doprava. Zdejší dveře otevřete snadno zjištěným kódem 2346, dbejte ovšem na zkratování kamery, která záměrně osvětlený vchod hlídá.
Ve druhých dveří zasedací místnosti zajměte postaršího pána, který vám mile rád poví kód 2609 od protějších zablokovaných dveří. V bohatě zařízené místnosti koukněte do počítače hned vedle dveří za stolem, čímž je vaše mise splněna a vám už jen stačí dojít zpět na rozcestí (nezapomeňte na kameru hned za dveřmi), kde se pravými dveřmi 3485 dostanete na únikové schodiště, po kterém stačí už jen vystoupat.
Mise 6 - Hokkaido (Hokkaido)
Hlavní úkoly:
- Vypátrat skutečnou totožnost Milana Nedicha
- Zlikvidovat Milana Nedicha
- Unést Abrahima Zherkezhio (nelze splnit)
+ Zlikvidovat Douglasa Shetlanda (nelze splnit)
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Nepovinné úkoly:
+ Vyřadit z provozu šest skrytých mikrofonů
Tipy:
- Zdejší lampióny se svíčkami uvnitř se dají střelbou z pistole jednoduše a hlavně neslyšně zhasnout.
- Mikrofony pro nepovinný úkol je skutečně těžké odhalit, naštěstí termovize odhalí jejich pozici ve zdích podezřele zvýrazněnou barvou v kruhovém tvaru.
• Řešení mise
Hned na samém počátku pod větví se zastavte (obrázek) a počkejte než se strážný na skalisku otočí (abyste ještě více snížili jeho schopnost spatřit vás, můžete sestřelit lampión visící na stromě).
Poté:
A) Neslyšně se přibližte a následně přitiskněte dolů ke skalisku, na kterém stojí strážný a jakmile se otočí podruhé, vylezte k němu a hezky zezadu ho uchytněte, abyste ho mohli vyslechnout (respektive se pobavit nad jeho zbabělostí).
B) Co nejtišeji projděte ve stínu skalisek až na samotný konec, kde lze zdolat přírodní stupínek a dostat se tak za strážného, aniž by si něčeho všiml.
Vchod od budovy v japonském stylu není nijak strážen a tak není problém do něj vniknout, dejte si ovšem pozor na strážného, který se uvnitř pohybuje u světla. Jakmile opustí místnost, aby šel na prohlídku ven, zhasněte svíčku a počkejte než se vrátí. Až ji půjde znovu zapálit, nebude pro vás v absolutní tmě problém ho uspávací technikou odrovnat, případně zezadu přiškrtit a vyslechnout.
Venku obejděte zprava první vozidlo a zkontrolujte značku. To samé máte za úkol udělat u vedlejšího vozu, jenže strážný je opřený o auto v takové pozici, že značka nejde rozeznat. Proto ho lehkým zašustěním/zapískáním od značky odlepte a ze vzdáleného pohodlí stínu na značku dalekohledem zamiřte pro identifikaci (případně můžete dojít až k ní a práci si ulehčit jako v případě prvního vozu). Cesta dále se opět trochu dělí:
A) Hned vedle vozidel je další budova, kam kromě dveří můžete vniknout také oknem a kde se vyjma dvou strážných v levé chodbě nachází hned naproti vstupního okna šachta, která vám trochu zkrátí přesun přes zbytečně zdlouhavou chodbu. Zdejší osamocená stráž nemá co říct a tak není třeba se jí zabývat. Další cesta vede ke vchodu se závěsem hned naproti výlezu ze šachty.
B) Obejděte budovu zleva ke dřevěné plošině, kde se scházejí dva strážní, aby si trochu popovídali. Nezaměřujte se ovšem na ně, nýbrž na vchod přímo pod dřevěnou podlahou do nízké chodby, která vede k trhlině v podlaze. Projděte vchodem hned u trhliny a zdejší lampu u země zkratujte, abyste se mohli bezpečněji vplížit za strážného po levé straně a kromě jeho vyslechnutí započali také bonusový úkol vyřazením mikrofonu (1/6 úkolu). Na rohu se snažte ve stínech vyhnout strážnému a o kus dál narazíte na vchod s plátěným závěsem uprostřed.
Další místnost skrývá náboje na lavičce a téže možnost spatřit následujícího žoldáka v chodbě, který vám po troše přiškrcení poví o lékárničce v kuchyni. U následujícího zábradlí v částečně otevřeném prostoru vyčkejte, než se jeden ze dvou stráží po debatě odebere k zábradlí. Ani jeden z nich ovšem nemá co by vám sdělil a tak na stěně odpojte záznamové zařízení (2/6 úkolu, obrázek)
Hned poté se odeberte:
A) Do kuchyně levým vchodem, kde najdete lékárnu a hlavně zašupovací dveře za strážného zdejší zahrady.
B) Do kuchyně levým vchodem, kde najdete lékárnu a také šachtu u země, jež vede na WC a pokud navážete na další šachtu protější, dostanete se až do zahrady. Před vámi uvidíte strážného, kterého lze buď znevýhodnit střelbou do lampiónu, nebo můžete po trámu u stropu přelézt nepozorováni až za jeho záda.
C) Dveřmi uprostřed místnosti vedou na WC s šachtou po pravé straně, jež vás zavede až do zahrady. Před sebou uvidíte strážného, kterého lze buď znevýhodnit střelbou do lampiónu, nebo můžete po trámu u stropu přelézt nepozorováni až za jeho záda.
Od prvního strážného se lze dozvědět, že jejich šéfa hlídají 3 bodyguárdi a protože druhý strážný potulující se zahradou zhola nic neví (a tak také nepoví), odeberte se na protější stranu (ve středu zahrady civilista cvičí jakýsi podivný druh bojového umění a bude vás jistě svádět jeho vyslechnutí, či omráčení - nemusí, je to jen bezvýznamná postavička ve hře).
Od sochy Buddhy se dejte vpravo za zvukem rozhovoru, až dokud neuvidíte obrysy několika postav za tenkou stěnou. Ještě než něco podniknete, odpojte nalevo v místnosti další mikrofon (3/6 úkolu). Před dveřmi od místnosti plné osob je šachta, pěkně zostra zapískejte a hned na to bleskově vklouzněte do šachty. Na druhé straně zavřete dveře, aby ostatní strážní co šli za zvukem na druhou stranu, nespatřili zdejší čin, na nějž se chystáte. Zdejší boss vklouzne do rohu za papírovou stěnu a tak stačí ke stěně přistoupit a velmi efektivním chvatem ho skrze stěnu uchopit. Jakmile ho vyslechnete, nezbude vám, než ho zabít.
Vydejte se šachtou, případně již dveřmi, zpět a hned první stráž na kterou narazíte, můžete vyslechnout. Zbylí dva kumpáni mají oči na stopkách, ale vám stačí dojít k šachtě ve zdi za Buddhou a prolézt ní skrz naskrz. V koutě realizujte jednu z následujících taktik, případně svou zcela vlastní (obrázek):
A) Spínačem na stěně otevřete skleník a kolem pusťte postřik, tím způsobíte dostatečný rozruch, abyste nepozorováni doběhli do rohového stínu po levé straně a odtud pak zkratovali světlo na stěně, což vám umožní nepozorovaně projít až ke vchodu.
B) Trpělivě počkáte, než se strážný vydá na obhlídku k vám a jakmile se otočí, aby se vydal nazpět, vpadnete mu do zad a odrovnáte ho, čímž bude cesta ke vchodu volná.
C) Trpělivě počkáte, než se strážný vydá na obhlídku k vám a jakmile se otočí, tiše ho budete následovat až ke vchodu, kde se od něj odpojíte.
Napravo od vchodu je křižovatka, hned v protější místnosti máte práci s mikrofonem (4/6 úkolu). Z křižovatky doprava je mrštný civilista s mopem, kde si lze doplnit zdraví z lékárny a konečně levá cesta křižovatky vede ke strážnému sledující televizor. Protože je otočený zády a jeho práh vnímání je velmi nízký, netřeba ho vyrušovat kvůli deaktivaci mikrofonu (5/6 úkolu) hned na protější stěně jeho zad. Chodbou pokračujte do místnosti, kde zhasněte světlo a opatrně vyjděte ven na schody.
A) Po schodech vyjděte na střechu, kde se postavte přímo na sklo a až pod sebou uvidíte procházet stráž vyskočte, čímž sklem propadnete přímo na oběť a ve vteřině jí tak omráčíte.
B) Po schodech sejděte dolů, u průhledných dveří počkejte až strážný bude odcházet, a poté do místnosti opatrně vnikněte a chlapíka přinejmenším na schodech doběhnete.
V místnosti se nachází poslední z mikrofonů (6/6 úkolu) a až ho odpojíte, po schodech vyjděte na střechu (zde ještě obchází jedna stráž). Prolezte až do zadní místnosti s lékárnou, pod kterou vás doslova trkne šachta vedoucí ven na střechu pokrytou tradičními taškami. Jakmile se jen přiblížíte k okraji střechy, rozhovor v protější budově bude náhle ukončen střelbou (nelze mu jakkoliv předejít). Seskočte na zem a dezorientovaného strážného případně vyslechněte. Zašupovačkami vejděte k mrtvole a od ní pokračujte do zadní místnosti, s nízkým východem ve stěně akorát tak na prolezení.
Venku nad plotem sestřelte lampu, aby vás zdejší tři vyčkávající strážní nezpozorovali a od známých vozidel pokračujte směrem na úplný začátek mise.
Mise 7 - Baterka (Battery)
Hlavní úkoly:
- Vypátrat, zda Korejci odpálili naváděnou střelu úmyslně
+ Napíchnout BIOS odpalovače pro získání části stopy DVORAKova algoritmu
+ Zastavit odpálení střely (nelze splnit)
+ Získat kód rušící odpálení střely
+ Zastavit střelu
+ Nepozorovaně se dostat k bodu vyzvednutí
Nepovinné úkoly:
- Získat čtyři záznamy o opravách a přepravě
Bonusové úkoly:
+ Napojit střelu v obou z nukleárních skladů
+ Vyslechnout štábního důstojníka
Tipy:
- Do počítačů se dá nabourávat také skrze dalekohled na dálku, což vám mnohdy zkrátí čas a ulehčí trable se strážnými.
• Postup
Otevřete poklop přímo před sebou, zahákněte skobu a po laně se slaňte až na dno garáže. Jsou zde sice hned dva strážní, ale protože chodí dost daleko od sebe, není problém je odrovnat po jednom (ten s hvězdou na triku vám poví kód 1879). Teď můžete buď (obrázek):
A) Naproti u lampy vylézt na levý regál, z něj na střechu a zde uvidíte šachtu vedoucí až do kasáren.
B) Projít dveřmi za nákladním vozem, kde zkratujte buď kameru, nebo světlo, abyste stihli vyťukat kód 1879 od zdejších dveří. V chodbě zhasnutím světla vylákáte strážného z recepce nalevo. Naproti recepci je vchod do počítačové místnosti. Za stěnou naproti se krčí jeden nedůležitý pracovník, ale druhý v prosklené místnosti už tak bezvýznamný není, PC které používá můžete totiž využít (1/4 úkolu). Chodba z počítačové místnosti vede do kasáren.
C) Přímo před náklaďákem je otvor do podlahy, vlezte dovnitř, propasírujte se úzkou chodbou s větráky a navažte na další, která vás dovede až k žebříku vedoucí do recepce s jediným strážným. Naproti recepci je vchod do počítačové místnosti a z ní vede chodba do kasáren.
Uvnitř jsou dva spící strážní (nalevo na poličce leží oslepující granát), ale protože ani jeden z nich nemá nic, co by vám sdělil, nechte je klidně prospat a jen se okolo nich propližte na druhou stranu ke dveřím. Ve skladě s kontrolní kamerou zjistíte po vyslechnutí zdejšího stráže, že v rohu místnosti je vstup do šachty, můžete tedy:
A) Této informace využít a slézt do ní (při zkratování kamery), čímž se dostanete přímo pod pojízdný nosič s raketou, odkud vede žebřík na povrch.
B) Napravo u schodů zdolat zámek od dveří, za nimiž je nejen osoba na vyslechnutí s důležitými informacemi v počítači (2/4 úkolu), ale také lékárna. Schody samotné pak vedou do hangáru s raketou.
Po rozhovoru se oba strážní hangáru rozejdou a jeden z nich si půjde sednout na židli, čímž by pro vás měl být snazším cílem. Za zvedákem u židle jsou ovšem pojistky a po jejich vypnutí získáte temnou převahu nad oběma strážnými a zároveň si také odbudete trable s kamerami. Nalevo od rakety použijte ovladač na zdi a až se raketa rozjede, vylezte na předek jejího zaparkovaného nosiče a ze střechy vyskočte na trám, po kterém přeručkujte přímo za střelou (případně lze přeskočit k raketě z krabic blízko zvedáku). Těsně před raketou uvidíte pod sebou otvor do chodby, kam neváhejte seskočit.
Následující akci lze tradičně provést přinejmenším dvěma způsoby:
A) Z chodby vpadnout do otevřeného poklopu, kde pomocí přístrojů na zdi lze otevřít výlezy do hangáru na obou stranách.
B) Na konci chodby se před výtahem cesta dělí a obě vedou přes řídící místnost do hangáru s raketami.
Pravý hangár má sice jen jednoho strážného, zato však kamera nad vchodem (obrázek) je namířená přímo na částečně rozebranou střelu, kterou potřebujete napojit. Proto kameru zkratujte a bleskurychle operaci proveďte.
Levý hangár má strážné hned dva (i když druhý je v řídící místnosti, kde najdete také lékárnu), ovšem na druhou stranu kamera není namířená přímo na zvedák se střelou na označkování. Až obě rakety napíchnete, vraťte se na křižovatku k výtahu. Dokonce i zde si můžete zvolit:
A) Lehčí nepřímou cestu - Nalevo od výtahu je naproti schodům u stropu otevřený poklop, kterým se dostanete na střechu výtahu. Pojistky využijte na dopravu vzhůru a až se výtah zastaví, vlezte do šachty a uvnitř ní na křižovatce pokračujte pravou chodbou. Tím se dostanete na opačnou stranu řídící místnosti.
B) Zdlouhavější přímou cestu - Nabourejte se do ovládání výtahu a po jeho úspěšném zdolání si ho zavolejte. Uvnitř sestřelte žárovku a vyjeďte nahoru. Jakmile se otevřou dveře, rychle ale zároveň tiše výtah opusťte, abyste strážnému záhy mohli vpadnout do zad. Protože je zde kamera, je třeba se strážným v jedné ruce vytáhnout pistoli a sestřelit jak zářivku u stropu, tak malé světlo nad dveřmi naproti. Jedině tak dovedete strážného živého naproti k očnímu zámku bez spuštění alarmu (pokud vám to nepůjde, nezapomeňte, že zámek se dá vždycky případně hacknout). Následující chodba vede do řídící místnosti.
Rozhovor tří mužů bude ukončen smrtí jednoho z nich, teprve až si zbylí dva půjdou po svých, vklouzněte do místnosti. Pracovníka za počítačem není těžké zajmout a učiňte tak (můžete ho i vyslechnout) a podívejte se pro jistotu do jeho PC, jestli máte již splněný jeden z úkolů. Další pracant stojí u map, naproti nimž lze z počítače získat cenné informace (3/4 úkolu). Zbývá se vrhnout na kancelář. Oficíra vylákáte nejlépe tak, že mu zkratujete světlo nad jeho stolem. Až ho budete mít pod krkem, důkladně ho proklepněte.
Nyní je třeba vrátit se buď skrze šachty, nebo klasicky výtahem do raketového hangáru se zvedákem a projít zde do zadní části, kde jsou nově pootevřená vrata. Podlezte je a strážného na střeše se zbavte, poté jedním ze schodišť sejděte do odpalovací místnosti. Uvnitř jsou dvě osoby, z nichž jedna je zaneprázdněný technik a tak si dávejte pozor především na jeho druha v pohybu. Hned za technikem je poslední z počítačů na úkol (4/4 úkolu) a místo ve kterém se šťourá, je ještě použít (lékárna).
Vraťte se na střechu k teď už otevřenému odpalovači, kde se nabourejte do počítače. Je čas se přesunout do druhého hangáru hned vedle a na jeho konci, po odstranění strážného, přístrojem na zdi otevřít vrata. Bohužel dojdete příliš pozdě nehledě na to, jak rychle jste utíkali a máte přesně 3 minuty čistého času na zrušení cíle odpálené střely. Jedním ze dvou vchodů vejděte opatrně do odpalovacího krytu a i když jsou zde hned tři osoby, stačí vám vyřídit jen jednu a to technika napravo u počítače, který je třeba použít.
Čas stále utíká a tak rychle doběhněte do hangáru s raketami a v řídící místnosti za sklem (obrázek) použijte levý počítač, čímž hrozbu zažehnáte.
Bod vyzvednutí je tentokrát umístěn v rohu střechy krytu s odpálenou střelou.
Mise 8 - Soul - 1. část (Seoul - part 1)
Hlavní úkoly:
- Najít a získat datový disk z NDT (Národní Datový Tok)
+ Vyslechnout příslušníka speciální jednotky zvané DPRK
+ Dostat se na střechu k přenosu dat EA-6B
Vedlejší úkoly:
+ Napíchnout se na mobilní velící centrum (1/2)
Nepovinné úkoly:
- Přerušit tři rozhlasové stanice se severokorejskou propagandou
Tipy:
- Miny sejmuté ze stěn lze rovněž nastrahovat na své protivníky, což ovšem není nic pro mistry tichého jednání.
- Tato mise má dvě části, proto celkovou statistiku uvidíte až po dokončení té druhé.
• Řešení mise
Z pokoje vyjděte k trhlině domu, na jejíž kraji pomocí lana slezte do ulice. Zde vám nezbývá, než naproti hořícímu tanku zamířit do slepé uličky, jejíž nízkou zeď lze snadno zdolat. Hned za rohem si povídají dva strážní, až dohovoří, jeden z nich půjde na obhlídku a to bude vaše šance na jeho povinné vyslechnutí. Pokračujte uličkou doleva (obrázek) a po pravé straně odřízněte rozhlas (1/3 úkolu).
kliknutím na každý obrázek se zobrazí verze ve vyšším rozlišení s kompletní scénou
Na konci u vrat je po pravé straně okap, který vás dostane na venkovní schodiště baráku, z něhož můžete pohodlně slézt. Zdejší operaci lze vyřídit následovně:
A) Naproti žebříku vylezete na lešení a z něj následně na balkón, kde stráží voják s informacemi. Z balkónu pak můžete druhou stranou slézt po okapu a nebo lépe, vyšplhat na stožár k drátu, který vás dostane přímo na střechu náklaďáku.
B) Oba přední reflektory náklaďáku odstřelte, abyste neprozradili svou pozici.
Nákladní vozidlo kromě muže z balkónu střeží další dva vojáci, jeden z nich ovšem často chodí dovnitř vozidla a navíc je docela výmluvný. Uvnitř náklaďáku použijte počítač a ještě blízko něj odpojte další rozhlas (2/3 úkolu). Poté se vydejte:
A) Dveřmi do budovy, kde se před barikádou přichytněte k trubce u stropu a na druhé straně si počkejte na strážného, kterého odrovnejte stylovým chvatem shora. Dole pod schody uslyšíte rozhovor dvou vojáků, kteří po chvíli odpálí zdejší pevné dveře a jakmile projdou skrze zbytky vchodu, následujte je. Oba jsou natolik zaneprázdnění, že není vůbec složité jednoho chytit pod krkem a otázat se ho na pár věcí. Vaším úkolem je z počítače, na kterém jeden z mužů pracuje, vyjmout disk.
B) Napravo od dveří v uličce zahalené ohněm najdete žebřík, který vede nejen k poslednímu rozhlasu (3/3 úkolu), ale také šachtě vedoucí do místnosti s počítačem. Nejlépe uděláte, když rychle z počítače vyjmete disk, schováte se do temného místa u žebříku a počkáte až vojáci zvenčí odpálí nálož připevněnou na dveře a vniknou dovnitř. Ani si nemusejí všimnout, že tu byl už někdo před nimi a vy se můžete odporoučet odpáleným vchodem.
Vyjděte po schodech a navažte na uličku hned u nich, dostane vás k výtahu. Na jeho palubě ovšem právě přijíždí dvojitá stráž, a tak:
A) Můžete bleskurychle vběhnout na toaletu (lékárna) po pravé straně hned vedle výtahu a zhasnout si. Získáte tím pozornost jednoho ze strážců, jež půjde světlo rozsvítit.
B) Ve stínu na rohu počkejte, než k vám jeden ze strážných půjde a v závoji stínu si ho podejte.
Druhý voják už není při své zkoprnělé pozici hrozbou, a tak se pomalým krokem kolem něj dostaňte do výtahu.
Mise 8 - Soul - 2. část (Seoul - part 2)
Hlavní úkoly:
- Dostat se na pozici havarované EA-6B
+ Předejít získání EA-6B nepřítelem
+ Označit pozici EA-6B pro vzdušný zásah
Vedlejší úkoly:
+ Napíchnout se na mobilní velící centrum (2/2)
Nepovinné úkoly:
- Vyřadit přenosný průzkumný radar
- Získat informace o systému UAV
Bonusové úkoly:
+ Zničit dva nepřátelské tanky
+ Zachránit oba piloty EA-6B
Tipy:
- Mini-helikoptéry jsou na střelbu ze zbraní značně odolné, ovšem druhým módem pistole je můžete na přibližně 30 vteřin vyřadit (pokud do nich střelíte, ještě než půlminuta odezní, začne se čas vyřazení počítat od znovu)
- Bonusové úkoly nezasahují do konečné statistiky kladně ani záporně, jejich plnění vám ovšem nepochybně zvýší prožitek ze hry.
• Řešení mise
Pokud máte chuť vyslechnout strážného střechy z masa a kostí (kromě něj tu poletuje ještě umělá inteligence), počkejte si na něj trpělivě třeba hned u schodů, přijde tam za vámi. Pod schody se nabourejte do PC od radaru (1/5 úkolu) a lanem hned vedle sjeďte na drátěný plot protější budovy. Plot přelezte a po pravé straně si dávejte pozor na minu. Zdejší propast lze buď vcelku snadno s rozběhem přeskočit, nebo pomocí trubky u levé zdi zdlouhavě přelézat.
Po chvíli se za vámi vypraví dotěrná mini-helikoptéra, která vám bude kazit vaše praktiky jak jen to půjde. Pokud ale hned za dírou počkáte v úzké mezeře se střechou mezi kontejnery a kolemjdoucího strážného popadnete hezky zezadu, nejenže ho budete moci nepozorovaně vyslechnout, ale jeho tělo navíc ukrýt do stínu a o jednoho otrapu tak bude méně.
Zbylými dvěma strážnými není až zase tak nutné se zabývat co do přímého kontaktu, zvláště pak když vezmete na vědomí, že druhý radar (2/5 úkolu) se pomocí PC dá nabouráním vyřadit i dalekohledem na dálku. Cesta dovnitř budovy ovšem není jen jedna:
A) Pokud vylezete na balkón k radaru, kus za ním můžete vlézt do chodby, na jejíž konci se chyťte okraje a spusťte do okna pod vámi.
B) Stačí se proplížit k hlavnímu vchodu, zkratovat světlo u něj a tiše projít dovnitř, kde na vás žádné nemilé překvapení nečeká.
Dveřmi v chodbě se dostanete do značně zdemolované místnosti bez přední zdi, na jejíž okraji se spusťte o podlaží níže. Odtud (lékárna) můžete buď už rovnou přeskočit na protější stranu a nebo si vzdálenost skoku zkrátit ještě jedním patrem směrem dolů. Po ochozu jděte doprava, abyste tak vpadli do zad strážnému, který po pár okamžicích na střechu vstoupí. Při té příležitosti si s ním můžete i poklábosit. Nezapomeňte ještě nabourat PC s radarem (3/5 úkolu) a poté vejděte do budovy.
V zadní místnosti je nemalá trhlina od pumy, která ještě nevybuchlá leží na úplném dně. Postupně slézejte po okrajích o podlaží níže a před posledním patrem se zastavte, v tu chvíli totiž strážní zezdola půjdou bombu prozkoumat. Jakmile se strachy vzdálí, nastává vaše chvíle:
A) Jděte do místnosti se strážným s PC na stole, u vchodu mu zhasněte vypínačem světlo a ve tmě ho odrovnejte. Zároveň ovšem čekejte návštěvu jeho kumpána, kterého můžete i vyslechnout. Po likvidačním zákroku prozkoumejte počítač a dveřmi vyjděte na ulici (v suterénu si ještě lékárnou můžete doplnit zdraví). Budete zde svědky přestřelky, která neskončí dobře. Pokud ale zůstanete ve stínu blízko u vchodu a půjdete ho zajmout až poté, co se odhodlá prověřit své zásahy, budete moci útočníka chytnout pěkně zezadu a následně vyslechnout.
B) Povšimněte si zaoblené díry ve zdi a záhy zjistíte, že skrze ní lze při použití dalekohledu nabourat PC ve vedlejší místnosti. Poté se nalevo od výklenku vsuňte do šachty a vylezete u náklaďáku (za ním je munice s granáty), kde se strhne přestřelka. Až si zabiják půjde prohlédnout zda jeho práce byla odvedena pořádně, máte šanci mu za pomocí trubky přelézt nad hlavou.
Vepředu po straně přelezte plot a po pravé stěně neopomeňte nastraženou minu. Nyní vstupujete do pořádné pouliční přestřelky, kde je třeba jednat:
A) Chlapíka u předku náklaďáku omračte (a odneste trochu dále, aby si ho druhý při občasném ústupu nepovšiml), abyste mohli přes motor vylézt až na střechu, odkud se budete moci dostat na ochoz baráku.
B) Trpělivě vyčkejte, než se voják u náklaďáku přitiskne na kraj a nechá vám tak volný průchod, který si navíc můžete pojistit sestřelením okolních světélkujících reklam. Za ním dojděte do slepé uličky mezi baráky nalevo a vylezte po řebříku na ochoz.
Na konci ochozu se stoupajícím kouřem nejprve zkratujte osvětlený billboard na protější straně a poté se tam pomocí lana přemístěte a následně seskočte na zem. Zdejší tank lze zneškodnit dobře mířeným granátem na poklop s vojákem, což je součást bonusového úkolu, ovšem protiřečí si to vašemu tichému počínání. Za tankem je žebřík, kterým se dostanete k dalšímu počítači (4/5 úkolu). Pokračujte do domu, prolezte trhlinou a vyjděte na balkón. Na ulici jsou celkem tři strážní a jakoby to ještě nestačilo, okolo hlídkuje mini-helikoptéra.
No nevadí. Jakmile přeletí světélkující strážný stroj, po okrajích se spouštějte až na zem a zde si počkejte na jednoho ze strážných (kterého lze také vyslechnout). Od vozidla nalevo se tyčí mohutný billboard, který zkratujte a tím si získáte dostatek času na proplížení okolo obou zbylých strážných až k počítači v náklaďáku (lékárna), který pro jistotu okoukněte (pro případ, kdybyste nějakou předchozí akci propásli a nebyli si toho vědomi).
Uličkou pokračujte až k dalšímu tanku (který lze téže hodem granátu do otevřeného poklopu zneškodnit), nejprve ale jděte k vraku letounu EA-6B, kde si hráči s dobrým srdcem a smyslem pro zodpovědnost splní bonusový úkol tím, že oba piloty u zdi přenesou do bezpečné uličky naproti utrženého ocasu letadla. Všichni ostatní v rohu vyšplhají po trubce k poslednímu radaru (5/5 úkolu) a buď:
A) Se vrátí do ulice, aby okolo tanku prošli jako myšky k žebříku na lešení.
B) Nebo u radaru na střeše jednoduše využijí ochoz baráku, ze kterého vede drát přímo na lešení.
Předtím než vylezete na poslední stupínek lešení, zkratujte zářící reklamu a shora označte místo pro letce na blízku. Poté už jen stačí sledovat kolem prolétající střelu a pár okamžiků se kochat nad ohňostrojem za okouzlující noci.
Mise 9 - Lázně (Bathouse)
Hlavní úkoly:
- Dostat se do doupěte
- Vypátrat Shetlandův kontakt
+ Dostavit se na Shetlandovo místo setkání dříve, než ho jednotka I-SDF eliminuje
+ Zabít Shetlanda
+ Zneškodnit tři Shetlandovy nálože
Vedlejší úkoly:
+ Vypátrat, kdo vydal rozkazy speciální jednotce I-SDF
Nepovinné úkoly:
- Přerušit tři telefonní linky do doupěte
Bonusové úkoly:
+ Nabourat se do Shetlandova počítače
Tipy:
- Jde o nejnebezpečnější misi z hlediska prozrazení, což má za následek zhoršení konečné statistiky a to zvláště pak kvůli závěrečné akci.
• Řešení mise
Vyjděte na ulici a po pravé stěně se připližte za záda nic netušícího strážného, který většinu času vysedává na bedně (lze ho vyslechnout). Po pravé straně před schodištěm napíchněte telefon (1/3 úkolu) a další dva agenty opodál není těžké vyřadit, případně obejít, zvlášť když každý chodí obhlížet na opačnou stranu. Na konci ulice použijte otevřený poklop do kanalizace. Do sklepení po chvíli vejde stráž a rozsvítí si, proto je nejdůmyslnější doběhnout k němu ve chvíli, kdy se obrací ke spínači (pár otázek mu dát můžete, ale příliš vám nepomůže).
Za chlápka v následující místnosti se připlížíte jen stěží a světlo je v dost nepříjemné pozici, naštěstí je tu ale puštěný větrák, jehož zkratováním odlepíte strážníka od židle pro vás výhodným směrem. Po schodech vyjděte až ke dveřím, které opatrně otevřete. Hned nalevo si chodí sedat hlídač, který vám pod nátlakem řekne něco málo o okolních místnostech. Kromě civilisty, který se stará o zdejší květiny, je zde ještě jeden čiperný hlídač s baterkou, kterého můžete nalákat kupříkladu na zhasnuté světlo hned u dveří.
A) V kumbálu po levé straně kromě lékárny najdete také šachtu vedoucí do recepce, kam vnikněte až po ukončení rozhovoru dvou strážných. Nabouráním se do PC na recepčním stole deaktivujte zákeřnou kameru na schodech a poté se na ono schodiště vydejte. V polovině ještě zkratujte světlo, to aby vás strážný nahoře neměl šanci spatřit. Vstupte do dveří po vaší pravici.
B) Levým vchodem zamiřte pomalu k recepci. Nalevo je prosklený východ ven, protože ale venku chodí strážný, sestřelte/zkratujte nejprve okolní světla. Po vyřízení strážného si hned vedle dodávky povšimněte sloupu. Na sloup vylezte a po římse přejděte až k drátu, který vás dostane na okap pokoje v patře. Chvilku počkejte u okna, než si obyvatel místnosti půjde dát šlofíka a poté vnikněte dovnitř.
Uvnitř zajměte spícího muže na posteli. Od něj se dovíte užitečný kód 3650, který následně použijte na zámek dveří na konci chodby. V místnosti se nalogujte do počítače, případně prohledejte spisy napravo od stolu a poté použijte šachtu ve zdi. Ta vás dostane do noclehárny, kde zajměte jednoho z pracantů za stolem a vyslechněte ho. Po získání cenných informací se vraťte do květinami prorostlé haly s civilistou a vpředu projděte zašupovacími dveřmi. Strážného v šatnách lze vyslechnout a skrze toalety se dostanete až do chodby, kde:
A) Rozřízněte nožem plachtu nalevo a dostanete se tak k vypuštěnému bazénu. V protějším rohu je reflektor, který pokud zkratujete, získáte dočasnou úplnou tmu na to, abyste skrze vypuštěný bazén mohli projít nespatřeni. Hned za reflektorem ještě neopomeňte telefonní linku (2/3 úkolu) a poté projděte vchodem. V chodbě zajměte a vyslechněte strážného a v další místnosti jen zahněte hned do vedlejšího vchodu po levé straně (chce to ovšem načasovat, aby vás nezahlédli strážní).
B) Se chodbou vedoucí vpravo dostanete do vyhřívaných lázní se dvěma strážnými. V další místnosti s lékárnou zajměte a vyslechněte zdejší osobu. Než vstoupíte k dalším vyhřívaným bazénům, zkratujte světlo na pravé straně. Jen tak se budete moci bez jakékoliv možnosti spatření dostat až k trubce, na níž je připevněný kohout na spuštění páry. Jakmile se po pár vteřinách celá oblast vyplní nepropustnou párou, přepněte si na termo-vidění a vpředu vejděte do pravého vchodu (jsou zde sice hned dva strážní, ale nemají nic důležitého na srdci, a tak je snazší se jim prostě vyhnout).
V následující místnosti je plně automatizovaný kulomet s jedním strážným, ale naštěstí také s kohoutem na spuštění páry. Protože v páře hůře vidí nejen lidé, ale také senzory kulometu, není problém okolo něj projít do dalšího vchodu (alespoň pokud se mu nebudete producírovat přímo před jeho hlavní). Za stolem přerušte poslední z telefonních linek (3/3 úkolu). Strážné na chodbě je velmi snadné dostat vyřazením světla u stropu a jakmile tak učiníte, z rozcestí se dejte levou chodbou. Před vchodem do další chodby vyčkejte skryti za clonou u zdi, dokud okolo neprojde stráž. Hned naproti chodbě je šachta a ještě před ní svíčka, kterou je dobré zhasnout dříve, než šachtou prolezete.
Na dvorku pokračujte do protějšího skleníku a v něm najdete další šachtu, ta vede až do řídícího centra. Zde shlédněte setkání a v jejím průběhu na dálku otevřete počítač, jakmile se strhne přestřelka, vycouvejte ze šachty ven. Nyní se vraťte na rozcestí a dejte se druhým vchodem přes WC pořád za nosem až do místnosti s lékárnou a minou na zdi. Následující akce vyžaduje dobrou přípravu a hlavně trochu štěstí.
V místnosti jsou připraveni hned tři vojáci a jako by to nestačilo samo o sobě, každý z nich má brýle pro noční vidění. Způsob jak na ně vyzrát začíná sestřelením obou zářivek u stropu, pokračuje vhozením nejlépe dvou kouřových granátů dovnitř na odlišné strany a končí úprkem k protějšímu vchodu na pravé straně. Netvrdím, že vám to půjde napoprvé, ale při správném umístění kouře vás nezaznamenají.
Přes další nastraženou minu pokračujte až do místnosti, která sice nemá daleko k dokončení mise, zato je ale docela pekelná. Hned jak vejdete a začne se odpočítávat neúprosný čas do výbuchu první nálože, vytaste zbraň a sestřelte nad sebou světlo. Blízko schodů umístěte kameru vystřelením z pušky. Vyjděte rychle po schodech, abyste se dostali ještě ke světlu druhému a třetímu a poté se vraťte před schody, kde mezi trubkami prolezte skrčeni k první nastražené bombě.
Chvilku potrvá, než ji Sam zneškodní a hned jak se mu to podaří, se spustí další se stejným jeden a půl minutovým časovým limitem. Neztrácejte proto příliš čas a opatrně se přesuňte ke schodům – půjde po nich jeden strážný, kterého chytněte ještě na schodech a odtáhněte do uličky s trubkami s první náloží. Vyběhněte po schodech a přes zábradlí přelezte ke druhé náloži.
Jakmile ji budete mít, do místnosti vstoupí další dva vojáci (s nočním viděním). Vyšplhejte buď po trubce, nebo přelezte zpět přes zábradlí, přepněte si na kameru a použijte ji jako lákadlo díky vydávanému zvuku. Tím zaměstnáte oba členy komanda na tak dlouho, že stihnete třetí nálož odpojit dříve, než k vám stačí dojít. Jakmile se zbavíte poslední bomby, rychle vyběhněte ke dveřím v protějším rohu a vykopněte je, omráčíte tak vojáka za nimi, který by vám při otálení značně ztížil situaci.
Žebřík už vede na střechu, kde se tváří v tvář setkáte se starým přítelem a jakmile dostanete do rukou zaměřovač pistole, můžete buď vystřelit, nebo zbraň schovat, Shetland skončí mrtvý tak jako tak.
Mise 10 - Kokubo Sosho (Kokubo Sosho)
Hlavní úkoly:
- Nikoho nezabít
- Kontaktovat vězněný personál amerického původu
+ Získat přístup na velitelství
+ Vyslechnout setkání na velitelství
+ Nabourat se do generálova laptopu
+ Zneškodnit Otomovy I-SDF servery
+ Zajmout admirála Otoma
Bonusové úkoly:
+ Získat přístup do I-SDF serverů
Tipy:
- V určité části hry se můžete nechat zajmout, což je sice velmi efektivní, ale posílíte tím řady strážných.
• Řešení mise
U brány nalevo tlačítkem otevřete vrata a vpližte se dovnitř:
První cesta - Po pravé straně pojistkami odpojte světla, vyřaďte pistolí kameru (viděla by vás totiž i ve tmě) a postupně odrovnejte oba strážné (jednoho z nich můžete vyslechnout). Na konci tunelu po pravé straně vlezte do otevřeného nízkého vchodu, na jehož konci vylezte po trubce. V kumbálu bez východu vylezte na černě potřenou část stěny. Ještě než ovšem slezete dolů, počkejte než se čistič obrátí zády a přesně v tu chvíli seskočte na podlahu a hned se zase přichytněte k trubce a to i nohama, abyste se tak mohli pohodlně dostat až ke vchodu na konci (obrázek). Na rozcestí strážného nalevo znevýhodněte tím, že mu zkratujete světlo přímo nad jeho hlavou a poté ho máte možnost také vyslechnout (občas chodívá k rukojmím).
Druhá cesta - Přikrčeni k levé zdi dojděte až na konec tunelu (dejte si ovšem pozor na zorné pole pohyblivé kamery), kde po pravé straně vlezte do otevřeného nízkého vchodu, na jehož konci vylezte po trubce. V kumbálu bez východu vylezte na černě potřenou část stěny. Ještě než ovšem slezete dolů, počkejte než se čistič obrátí zády a přesně v tu chvíli seskočte na podlahu a hned se zase přichytněte k trubce a to i nohama, abyste se tak mohli pohodlně dostat až ke vchodu na konci. Na rozcestí vpravo je hned za zdí šachta, která vede do místnosti s rukojmími.
Třetí cesta - Po pravé straně pojistkami odpojte světla a s nočním viděním dojděte do levých dveří pod kamerou. Žebřík vede na toalety, kde vykopnutím dveří můžete jednoho strážného omráčit (obrázek). Při odchodu z toalety se povinně lekněte svého vlastního odrazu v obřím zrcadle (lékárna) a v hale zahněte doleva k muži za počítačem. Napravo od jeho stolu si povšimněte vzhledově velmi nevkusné sochy, která se tyčí až téměř ke stropu. Jakkoliv je vám ale umělecké dílo odporné, dá se po něm vylézt až ke stropním rámům (viz obrázek níže), na jejichž konci naleznete šachtu, která vás dovede až přímo do místnosti s vězněnými Američany.
V místnosti s nedobrovolnými rukojmími nejprve:
A) Zkratujte kameru a poté vyslechněte držené Američany (doba trvání zkratování kamery vám na nezkrácený rozhovor vystačí tak akorát).
B) Sestřelte, případně zkratujte světlo nad vězněnými Američany a promluvte si s nimi (zdejší kamera na tmu vybavená není).
Rukojmí opusťte a chodbou pokračujte až k zábradlí. Zde ovšem spíše nežli výtahem použijte taktiky postupného spouštění a chytnutí se zábradlí o patro níže, čímž se dostanete přímo ke strážnému. Jakmile dohovoří s kolegou odzdola, můžete ho pod nátlakem vyslechnout. V přízemí je kromě druhého strážného ještě chlapík za stolem zaměstnaný prací na PC, z něhož lze získat přístupový kód 1945.
Blízko stolu projděte přes turnikety k jezdícím schodům (oni jsou to ve skutečnosti pásy), kde:
A) Vytaste pistoli, nastupte na pravý pás směřující dolů a cestou sestřelujte postupně 4 osvětlení, až dokud nedojedete dolů ke třem strážným. Dole, třebaže jednoho strážného jste už zpacifikovali, další dva na to čekají a do toho je hlídá kopulovitá kamera uprostřed chodby u stropu. Chodbou nalevo se dostanete pouze k WC s lékárnou a napravo je zámek, k jehož otevření potřebujete živého strážného.
B) Světla vypněte mechanizmem na stěně a tím pádem budete moci nepozorovaně dojít až dolů ke strážným. Dole, třebaže jednoho strážného jste už zpacifikovali, další dva na to čekají a do toho je hlídá kopulovitá kamera uprostřed chodby u stropu. Chodbou nalevo se dostanete pouze k WC s lékárnou a napravo je zámek, k jehož otevření potřebujete živého strážného.
C) Počkejte si za rohem stěny na příchozího hlídače, který se k vám po chvíli vypraví, až bude chtít odjet zpět dolů, můžete ho zajmout a vyslechnout. Získáte tím pádem také o jednoho otravu méně. Dole, třebaže jednoho strážného jste už zpacifikovali, další dva na to čekají a do toho je hlídá kopulovitá kamera uprostřed chodby u stropu. Chodbou nalevo se dostanete pouze k WC s lékárnou a napravo je zámek, k jehož otevření potřebujete živého strážného.
D) Necháte, aby vás jeden ze strážných postřelil paralizační pistolí a po probuzení se ocitnete ve výslechové místnosti (obrázek). Zde vám nezbývá, než potupně vyčkat, až všichni místnost opustí. Jakmile bude na blízku jen mučitel připravující si na vás své nástroje, začněte zámek odevírat známou technikou šipek.
Tentokrát ovšem pomocný obrázek konstrukce zámku neuvidíte, a tak se musíte spolehnout čistě na zvuk klapání. Jakmile se dostanete z pout, doktora bolesti zezadu přiškrťte a vyslechněte. Dveře vykopněte, abyste tak omráčili strážného za nimi a napravo mezi krabicemi si vezměte zpět svoji výstroj. Poté můžete vchodem odejít - Tato možnost vám zbytek mise stíží, ale rozhodně stojí za to si ji alespoň nezávazně vyzkoušet.
Dveřmi blíže chodby vyjdete v případě, že budete vyslýcháni, splnit úkol ovšem jděte do dveří vzdálenějších, přes které se dostanete použitím kódu 1945. V místnosti jsou hned dvě kopulovité kamery, jež vás mohou spatřit i ve tmě, a tak zkratujte bližší ke vchodu a ve druhé řadě se nalogujte do počítače (pokud jsou počítače zasunuté jako v případě vašeho chycení, nebo prozrazení kamerou v místnosti, lze je vysunout zpět počítačem v rohu). Jakmile se vám objeví nový úkol, vraťte se ke schodům na rozcestí s kamerou a chodbou jí obejděte až k výtahům. Hned naproti projděte silně vyztuženými trezorovými dveřmi a jednou ze stran dojděte ke vchodu dalšímu na opačné straně. Cestou ovšem dejte pozor na kameru se strážným na obou stranách.
Když jednoho z hlídačů vyslechnete, poví vám o prostoru hned nad dveřmi, kam také vylezte a z pravé plošiny vnikněte do šachty. Na její konci pozorně vyslechněte dění uvnitř a jakmile důstojník z obří obrazovky ukončí spojení, pomocí dalekohledu se můžete napojit do stolního počítače napravo (obrázek). Chvíli poté se spojení znovu naváže a jakmile definitivně skončí, vraťte se k výtahům a pravý z nich použijte. Jakmile výtah zastaví (což nebude přímo v patře), protáhněte se poklopem v podlaze a po příčkách naproti dveřím se po jedné spouštějte až na samé dno výtahové šachty.
Od této chvíle dostáváte na dokončení mise přesně 3 minuty, a tak neztrácejte drahocenný čas přílišným zkoumáním okolí. Z levé strany na vás po chvíli půjde speciální zásahová jednotka, tudíž se rychle vydejte doprava, kde ještě můžete spatřit jejich záda. Po stěnách je připevněno pár min, není ale třeba ztrácet zbytečně čas jejich deaktivováním, stačí se kolem nich jen proplížit až ke vchodu. V celém průlezu jsou nastraženy paprsky, které spouští obranný mechanismus, jež by vás okamžitě usmrtil, proto mezi paprsky opatrně prokličkujte z jedné strany na druhou.
Hned jak projdete dalšími dveřmi, zkratujte obranou věž jezdící na kolejnici u stropu a nalevo u stěny zapadněte do otevřeného tunelu vedoucího pod podlahou až za záda nebezpečných vojáků. Nejbezpečnější je jejich uspání nyní, dokud jsou ve velké nevýhodě překvapeni (jednoho lze vyslechnout). Po schodech dojděte až k počítači a z toho úspěšným hackováním (které díky svému minimálnímu počtu uzamknutí párkrát zopakujete) zálohujte data před tím, než na něj připevníte nálož a odpálíte.
Průchodem těsně pod podlahou se vraťte na druhou stranu místnosti, čímž vpadnete do zad nově nastoupeným vojákům. Nemusíte je ale vůbec nijak dráždit, stačí se odporoučet schody, odkud sami přišli. Zde už uvidíte finálního padoucha, který se ze zoufalství bodne do břicha, proto bleskurychle použijte šachtu mezi servery za vámi, čímž se dostanete přímo k admirálovi. Doběhněte k němu, poskytněte mu první pomoc a s jeho maličkostí na ramenou dojděte k oknu s výhledem do nitra moře.
Zbývá umístit nálož na sklo a v deseti vteřinách se odbelhat tak daleko, aby vás výbuch neohrozil. Praskající sklo a tekoucí voda již automaticky proloží konečná animace.