BMW 1
BMW 1 CS: Návrat ztraceného krále
Sériové auto by měl pohánět vysokootáčkový motor z 320si.
Stojí před námi tolik diskutovaný, přesto zatím nepostavený nástupce první M3? BMW se zatím nevyjádřilo, zda bude odlehčené a snížené kupé řady 1 vyrábět, nicméně je velmi pravděpodobné, že se vůz objeví v limitované sérii na trhu někdy příští rok.
Koncept, pojmenovaný tii po oblíbené verzi modelu 2002, se inspiroval na závodních tratích.
Auto dostalo nový bodykit i interiér a technici nešetřili karbonem. Od sériových protějšků jej odlišují nástavce prahů, nárazníky a také víko kufru. Na něm najdete Gurneyovu klapku, tenkou karbonovou lamelu zvyšující přítlak. Karbonová kapota dokonce dostala nízká žebra, zlepšující proudění vzduchu okolo přídě. Podle BMW je tii lehčí a lépe vyvážené než sériové stroje. Oproti obyčejné řadě 1 kupé se také mírně prodloužilo a má o 23 milimetrů snížený podvozek.
Uvnitř zaujmou především velmi pevně vyhlížející závodní sedadla, spousty černé alcantary a kontrastní bílé dekorace na palubní desce, dveřích i volantu. Bílý otáčkoměr dostal navíc ukazatel teploty oleje. Automobilka neupřesnila, jaký motor se skrývá uvnitř, nicméně nejpravděpodobnější se zdá použití upravené verze dvoulitrového čtyřválce z 320si. BMW navíc naznačilo, že pohonná jednotka bude přeplňovaná.
Zrcadlový nápis „tii“ na nárazníku nenápadně připomíná model 2002 Turbo, který měl na stejném místě stejným způsobem napsáno „turbo“.
Ačkoli 320si není zvlášť rychlá ani výkonná (má 173 koní a z nuly na sto akceleruje za 8,1 sekundy), její motor, pracující nejlépe okolo 7000 otáček za minutu, zdědil něco z přitažlivosti čtyřválce původní M3 a jeho rychlé reakce oceňuje mnoho lidí. Lehčí řada 1, navíc s vylepšenou aerodynamikou, by mohla jet mnohem rychleji, zejména s přeplňováním. Nečekejte však název tii ani M1. Nejpravděpodobnější se jeví použití zkratky CS, kterou BMW tradičně označuje lehčí a rychlejší modely.