Jdi na obsah Jdi na menu
 



Požární vozidlo MAN - CAS 16-S-2-R
Obrazek
Pro fotky přejděte na odkaz: /fotoalbum/cas-16-s-2-r/cas-16-s2-r

Dne 22.9.2006 bylo z firmy Strojírna Potůček Slatiňany doveženo nové požární auto jeho oficiální název zní CAS 16-S-2-R. Je to požární vůz na německém podvozku MAN LE 14.280 4x4 BB s nástavbou od výše uvedené firmy. Vozidlo bylo pořízeno s dvoumilionovou státní dotací, necelé tři miliony korun uvolnila obec ostřetín a necelých dvěstě tisíc věnovala na vybavení Zemědělská společnost Ostřetín a.s. Část výbavy tvoří původní materiál SDH Ostřetín a zbytek dodal dodavatel nástavby Strojírna Potůček Slatiňany.
Vozidloje tedy vybaveno navijákem, osvětlovacím stožárem, elektrocentrálou, sanační lištou, motorovou rozbrušovací pilou, motorovou pilou a veškerým příslušenstvím pro likvidaci požárů a jiných mimořádných událostí.

Slavnostního předání se zúčastnili sbory SDH z okolních vesnic (Horní Jelení, Roveň, Holice) i profesionální hasiči z Holic. Hlavně ale byli přítomni starosta obce Ostřetín Pavel Tobiášek, ředitel HZS Pardubického kraje - plk. Ing. Miroslav Kvasnička a paní Košťálová.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ PARAMETRY

Rozměry vozidla
Délka: 8 050mm
Šířka: 2 550 mm

Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 10 560 kg
Užitečná hmotnost: 3 940 kg
Celková hmotnost: 14 500 kg
Povolené zatížení přední nápravy:5 600 kg
Povolené zatížení zadní nápravy: 9 000 kg

Kabina
sklopná, prodloužená
počet míst k sezení: 1+ 5

Nádrže
Objem nádrže na vodu: 3 500 l
Objem nádrže na pěnidlo: 400 l

Čerpací zařízení - ZIEGLER FP 8/8

Podvozek MAN
Typ: LE 14.280 4x4 BB
Rozvor: 3 900 mm
Typ motoru: D 0836 LFL 03
Maximální výkon motoru: 206 kW při 2400 ot/min
Převodovka: EATON 8309 - 8 silniční vpřed/ 1 plazivá vpřed/ 1 vzad
Pneu: 10 R 22,5
Palivová nádrž: 125l
Brzdy: dvoouokruhové ABS

Všeobecný popis

Skříňová karoserie hasícího zařízení je konstruována jako samostatná příhradová skříň, ve které jsou uloýeny nádrže na vodu a na pěnidlo, čerpací zařízení a požární příslušenství.

Kostra skříňová karoserie je smontována z uzavřených hliníkových profilů. Uvnitř karoserie je vytvořeno sedm skříní, které jsou přístupné z obou boků a zadní části vozu.

Boční skříně jsou uzavřeny hliníkovými stahovacími roletkami, které se po odemčení rolují do volného vnitřního prostoru pro uložení výbavy. Roletky jsou vyrobeny ze speciálních eloxovaných hliníkovách profilů. Jsou bočně vedeny v lištách tvaru´´U´´. V dolní poloze jsou zajištěny rozvorovým zámkem.

Zaní skříň, ze které je přístup k čerpacímu zařízení je uzavřeno vyklápěcími dveřmi, které po odklopení tvoří ochranu proti povětrnostním podmínkách strojníka. Skříň čerpacího zařízení je zdola uzavřena krycím plechem, který chrání její vnitřek proti znečištění.

Osvětlení skříní zajišťují samostatně ovladatelné svítilny s vypínači, umístěnými na nosníku v horní části skříně.

Odvodnění celého čerpacího systémuje umístěno dole vzadní části karoserie, kde jsou soustřeďeny na jednom panelu odvodňovací kohouty.

Horní pochuzková plošina je vyrobena z hliníkového plechu s protiskluzovým povrchem. Její volná plocha je využita k umístěni příslušenství. Přístup na plošinu je umožněn pomocí Al. žebříku umístěného vpravo na zádi skříňové karoserie.

Nádrž na vodu

Jmenovitý objem: 3,5 m3
Doba plnění čerpadlem a plnícím potrubím: cca 5 min

Nerezová nádrž má tvar kvádru, uvnitř je nádrž vybavena vlnolamy, které zabraňují rychlému přelévání kapaliny během jízdy a vodním nárazům na její stěny.

v nádrži je umístěno potrubí přepadu, které slouží k vyrovnávání tlaku vzduchu v nádrži při jejím plnění nebo vyprazdňování, jakož i k odvodu vody při případném přeplnění. Dále je na horní ploše nádrže průlez pro kontrolu a čištění vnitřku.



 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář