Spider-Man 3 – škvár odvedle
Pavoučí muž byl odjakživa puberťák, ale navzdory tomu rovněž oplýval dobrým srdcem. Hra vytvořená za účelem ždímání dolarů z třetího dílu filmové série se dá oznámkovat podobně smířlivým vyjádřením, a možná tedy vystihuje charakter předlohy daleko lépe než sebedivočeji vysněný herní trhák. Samozřejmě hodlám vysvětlit, v čem tato paralela spočívá, ale udělám to až v posledním odstavci. To proto, aby si přišli na své čtenáři, kteří čtou jen první a poslední odstavce, zejména u nezáživných recenzí na nezajímavé hry. Bohužel nezbude místo na jakékoli jiné informace, které se tak budou muset přemístit do ostatních částí článku. Střízlivé shrnutí předchozího blábolení, jež bývá zvykem umístit někam ke konci, zůstane tedy takovému čtenáři zapovězeno. Bohužel, za každou vymoženost se musí nějak zaplatit.
Ve výsledku se vlastně jen tak díváte, jak si ten váš hrdina vede proti zlým gangsterům.
A teď už k té hře. Jak byste asi čekali od multiplatformovky, je docela dost odbytá. Zejména po technické stránce není vůbec o co stát. Koho zajímá grafika, najde si tady spoustu malých důvodů k remcání. Objekty doskakují a nejsou dost detailní, včlenění postav do prostředí evidentně nikdo extra neřešil, a celkově hra vypadá o dost lépe při pohledu z dálky. Věřte tomu, že bych mohl pokračovat ještě dlouho, protože je to fakt bída, nicméně se omezím na konstatování, že vizuálně založení hráči mají smůlu. Je-li vám grafika u zadku, stejně nebudete ušetřeni morových ran. Bugy se občas postarají o srandu a přinutí vás resetovat, nebo rovnou vypnout konzoli. Jako když se mi hned na začátku okostýmovaný hrdina rozhodl donekonečna opakovat výkop ve výskoku s otočkou, a za živého boha si nedal říct, že už toho ta stěna má opravdu dost a hned tak si zase něco nedovolí.Obal, reklamy, manuál a vůbec každá zmínka o téhle hře se samozřejmě chlubí speciálním ovládáním, a už si snad ani nevybavuju hru pro Wii, o které by to neplatilo. Je skutečně úchvatné mávat rukama a vznášet se přitom mezi mrakodrapy, bez ohledu na jisté pochopitelné problémy s hladkým průběhem takových letů. Musím uznat, že na pohybovém ovládání se autoři předvedli v dobré formě. Dokonce i ty bojové pasáže mohly být díky tomu skvělé, jenže nejsou. Někdo důležitý totiž pozapomněl, jak se taková bojová hra vlastně hraje, že musí mít dynamiku a dobrou návaznost jednotlivých úderů. Každý pohyb či chvat má nějakou definovanou dobu a způsob provedení, takže jakmile stisknete tlačítko nebo učiníte gesto spouštějící danou akci, můžete další úder provést až po oné definované době. Některé údery, patrně kvůli své vyšší účinnosti, se navíc neprovedou okamžitě, aby měli nepřátelé čas jednu vám vrazit a záměr překazit. Ve výsledku se vlastně jen tak díváte, jak si ten váš hrdina vede proti zlým gangsterům, a snažíte se ve vhodných intervalech zadávat mu pokyny, jak má pokračovat, většinou s pocitem určité odtrženosti od děje na obrazovce. Je tedy potřeba všecko si předem promyslet, udělat si prostor, občas zdrhnout a hlavně to moc nekomplikovat, jen nepřátele rychle ubít co nejjednoduššími metodami. A to je ta nejkratší cesta k nudě, vážení.
Jste-li zvědaví na hlášky, budete znechuceni, poněvadž se v jednom kuse opakují.
Koncept hry jako takový vypadá celkem dobře. Můžete se volně pohybovat po městě a dělat v něm pořádek. Zachce-li se vám nějakého zásadnějšího úkolu, pak se buď rozhodnete nandat to některému z gangů v jednom z mnoha teritorií zdejšího obrovského New Yorku nebo si prostě zajdete pro další příběhovou misi. Tak jako tak je většinou potřeba někam přiběhnout, někoho zmlátit, pak běžet (respektive létat na pavoučích vláknech) zase jinam a zmlátit dalších pár nepřátel, případně mezitím něco vyfotit, zachránit rukojmí nebo zlikvidovat pár bomb. To by samozřejmě mohlo vystačit na kvalitní bojovku, nicméně výsledek je nedopečený a postrádá šťávu. Jednak kvůli shora uvedeným skutečnostem, a pak taky proto, že brzo přijdete o jakýkoli pocit motivace, který jste snad zpočátku mohli mít. Samozřejmě pokud nepočítám vidinu setkání s některými z mnoha arcinepřátel, jimiž je tato hra prolezlá.
|
A jsme na konci! Teď se konečně dozvíte, co jsem to vlastně chtěl říct na začátku. Popravdě řečeno, je to docela prostinké. Tak jako náctiletý parchant arogantně
|