Jdi na obsah Jdi na menu
 


laracroft5

8. 12. 2007
Tomb Raider Chronicles Lara Croft zmizela v troskách pyramidy v Egyptě a zanechala po sobě své smutné přátele (atmosféra Lařina bleskem osvětleného pomníku v deštivém večeru by rozesmutnila každého) - svého sluhu Winstona, modrookého francouzského přítele Charlese Kanea a rodinného přítele, irského kněze, Otce Patricka Dunstana. Ti se sejdou ve starém sídle Croftů, vzpomínají na Lařina minulá dobrodružství a připomínají si čtyři z nich. Takže máte v počítači čtyři série levelů, prokládané videoscénkami, každý v jiném prostředí, v jiné době a v jiných situacích. Na začátku si Charles Kane prohlíží Lařin Kámen mudrců, a Winston mu vypráví příběh o tom, jak ho získala. Začalo to v Římě, kde Lara seděla v opeře a vychutnávala si Figarovu svatbu. Vtom se ale do jejího lože přimotal lehce podnapilý kámoš Larson (kterého známe z TR1 - no v tom svátečním obleku vypadá opravdu chutně :)) ), jelikož měli uzavřít jakýsi obchod - jedná se o Merkurův kámen - ale pak se ukáže, že ji spíš Larson chce s Pierrem okrást. Lara si to nenechá samozřejmě líbit - a tak už se o chvíli později houpá na oponě s Merkurovým kamenem za podvazkem. Diváci nadšeně uvítají nečekané zpestření kulturního programu a už se na ni sypou červené růže. Larson s Pierrem však nesdílejí ani z poloviny jejich nadšení a začnou na Laru střílet. Ta tedy vyběhne ven, ukradne poslíčkovi motorku, ti dva cvoci zase taxík a už se honí po římských uličkách. Poté, co se Lara s motorkou prosmýkla pod brankou a taxík se do ní zarazil, odchází a začínáme hrát. Lara má stejnou image jako ve čtvrtém pokračování, (kam asi dala ty krásné červené šaty? Asi s touto variantou předem počítala…). Kousek od vás, někde vlevo, je "Zákulisí opery", což je tréninková část, ve které si můžete procvičit Lařiny dovednosti, ze kterých můžeme vyjmenovat například chůzi po laně, přemety na hrazdě, vystřelovací kotvu - ale to až později. Za chvíli budete potřebovat jen chůzi po laně. Vždy, když Lara bude ztrácet rovnováhu a naklánět se na stranu, musíte zmáčknout šipku na druhou stranu. Nezapomínejte na tajné předměty - v každém levelu je několik zlatých růží, které byste měli najít. Celý level je poměrně jednoduchý, je trochu podobný na TR1, akční zrovna není, jen na vás občas skočí nějaký ten pes a vyletí na vás roj nezničitelných vos. Level se točí kolem brány, do které musíte vložit několik kamenů se jmény Římských bohů (nebo chcete-li, planet). Nad bránou čouhají tři dračí hlavy - díky nim přijde ubohý Larson o život (i když - v TR1 jsme si taky mysleli, že je po něm, a hele - je tu zas :)) Snad to taky přežije). Později podobně skončí Pierre - kvůli vlastní naivity, ale když se to tak vezme, taky kvůli své dobrotě. Skončí v propasti… No co, jeho chyba :| . Ještě se podíváme do Kolosea a na konci tohoto levelu nacházíme onen slavný Kámen mudrců. A jsme zase u krbu v Croftovic sídle. Následující část se podobá TR2 a odehrává se v zimě, těsně před svátky. Lara je oblečená do arktických maskáčových kalhot a bundy a má na hlavě černou čepičku. Příběh vypráví Charles Kane a tentokrát jde o artefakt Spár osudu, který leží na dně oceánu v potopené německé ponorce, artefakt, který může armádu udělat nepřemožitelnou. Lara si popovídá s Kanem, popřeje mu hezké svátky a ať nečeká, a vplíží se do ponorky ruských mafiánů (mafiánů - nepřipomíná vám to něco?), kteří mají na artefakt taky laskominky. Tam ji ale chytí, oberou o zbraně a zavřou do kajuty… Lara ale najde (teď už s vaší pomocí) páčidlo a poměrně rychle se dostane ven. Páčidlo vám bude sloužit jako vražedná zbraň - mimochodem, už jste viděli, jak píšou v manuálu "tiché zlomení vazu" ? Vyzkoušejte si to…:)) Později budete plavat v oceánu v takovém příšerném, žlutém a Laře asi trochu volném skafandru, abyste se mohli dostat i se Spárem osudu do ponorky, ale tam vám ho jeden z mafiánů, Michajlov sebere a… no a za chvíli z něj nezbyde ani mastný flek… Pak budete pobíhat po potápějící se ponorce. Nakonec si popovídáte s druhým mafiánem, Jarofevem, ten vás pošle domů a nakonec sám vybuchne ve zničené ponorce. A je zde třetí příběh. Odehrává se v době Lařiného mládí, tedy, nějakou dobu po jejím Von Croyovském dobrodružství, soudě podle toho, že už má svůj batůžek :)). Lara byla na venkově u Jeevese (to měl ještě více vlasů - a tmavších) a jeho manželky v Connusie, kde byly v tu dobu velké záplavy a vesničané odjížděli. Jeeves zjistil, že na jednom z blízkých ostrovů se lidé začali plašit, protože viděli nadpřirozené věci, a tak zavolal svého přítele Patricka Dunstana, aby to pomohl vyšetřit. Hlavně ať se to prý nedozví Lara! Otec Dunstan se rozhodl tomu přijít na kloub a odjel na loďce na ostrov, ale jaksi si nevšiml, že má na palubě jednoho pasažéra navíc… Lara se tedy, naprosto beze zbraní, ocitá na ostrově plném přízraků. Na svých cestách potkáte duchy, oběšence, který po vás bude chtít, ať mu najdete srdce… Po nějaké době najdete svou první zbraň = prak. Vašimi nepřáteli budou malí skřítci/zvířátka. Jinak celé tyto levely jsou opředlé tajemnem a občas vám bude naskakovat husí kůže. Vyzkoušíte si, jak Lara umí výmyk a bludičky vám posvítí na cestu. Spojíte se s Otcem Patrikem, kterému nečekaně působením kdovíjakých potvor zbělely vlasy, najdete kouzelný Bestiář a skoncujete se zakletým jezdcem, Vladimírem Kaletou - Verdiletem, který předtím Otce unesl. A třetí část hry je u konce. Poslední vyprávění se točí kolem Irisu, o který se závodilo v TR4. Zabrala si ho totiž rodina Croyů a Lara ho chce získat. A tak v černém zlodějském oblečení a v černých brýlích stojí na střeše s rogalem a čeká na navigování svého přítele, amerického hackera Zipa. Tyto levely se odehrávají v USA (z několika kanceláří je vidět na Dvojčata). Jsou asi nejtěžšími z celé hry a nejakčnější. Bude vás jimi provázet Zip (vysílačkou). Bohužel máte jen jedinou zbraň, do dvou rukou a ještě k tomu nemáte nevyčerpatelné náboje. Hraje vám k tomu přímo nervozitu navozující hudbička, každou chvíli vás rozkrájí nějaký laser… Svým způsobem je to podobné na TR3 - Oblast 51. Některé nepřátele zničíte tím, že se k nim zezadu připlížíte a na obličej jim přiložíte chloroformem napuštěný hadřík. Nakonec se pobijete s chlapem, co znáte z titulní strany (jak na něj Lara skočí). Také si vyzkoušíte vystřelovací kotvu. Mezitím vás pronásleduje Croyovic rodina, jejich kumpáni na vás budou střílet z vrtulníku, ale nakonec se vám přece jenom podaří sebrat Iris a zdrhnout - uletět na rogalu. A tak skončilo poslední vyprávění o Lařiných dobrodružstvích… Naši přátelé si připijí na její věčnou památku… Mezitím Werner Von Croy, který zatím horečně kopal se svými egyptskými dělníky pod pyramidou, kde skončila Lara, objevil její batůžek - takže můžeme jásat!!! A i kdyby neobjevil nic - máme přece TR6, ne? :)) A teď si shrneme všechny plusy i mínusy. Je fakt, že Lara měla končit už TR4 - a pokud autoři neplánovali další pokračování, vypadalo by to jako pouhé ždímání peněz. Působí jako loučení s TR - ale proč, když po něm následují další? Je ale nutno dodat, že se s dílem asi dost potrápili. Grafika sice občas blbne (hlavně ta titulní strana, dělají se na ní skvrny a obraz místy zrní a háže divné stíny), ale prostředí je udělané pěkně a na principu TR4. Hudba je asi tak taky stejná jako v TR4 (ale TR4 má asi větší kouzlo :)) ). Je fajn, že nám tvůrci odhalili zase nějaká z tajemství ohledně Lařina života, ale způsob rozdělování hry na více různých částí občas člověka štve, protože si například vybudoval pěknou zásobu lékárniček a v dalším díle už ji zase nemá. Jinak - celá hra je plná hádanek a určitě stojí za to si ji zahrát. Je to poslední díl hry, ve kterém je Lara taková, jak jsme si na ni zvykli… kod stranky: http://screamteam.cz/tombraider/index.php?page=rec5
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář