Pražský Rallysprint 2007
Pražský Rallysprint 2007 (8.12.2007)
video z akce:http://youtube.com/watch?v=Y37dAAuKm5M
fotogalerie: viz odkaz Moje fotky na Rajčeti
Na startu se sešlo startovní pole čítající 60 vozů. Mezi startujícími bylo opět několik vozů specifikace WRC (s Octávií se tradičně představil miláček publika Emil Triner, Václav Pech pro tento ,,sranda-match“ přesedl z eNkového lanceru do Toyoty Corola WRC, Karel Trněný se postavil na start s Fabií WRC a Octávii od Profika sedlal premiérově J.Kulhan). V Praze si premiérově vyžkoušel Josef Peták nový Peugeot 207 S2000, Tomáš Kostka (jinak okruhový jezdec) vyzkoušel Abarth GrandePunto S2000. Za zmínku určitě stojí start P.Koutného s O.Benešem kteří si na rally odskočili z rallycrossu (nakonec z toho bylo umístění na stupních vítězů) a za tímto účelem si zapůjčili EVO IX od V.Pecha, nebo start dvou bývalých továrních jezdců Škody Motorsport- Jani Paasonena a Jane Tuohina, oba na produkčních Mitsu EVO IX či relativně vzácný ,,výskyt“ Martina Prokopa (celkově třetího muže letošního JRC) s jeho C2 S1600. Jinak se zde sešlo zřejmě kompletní spektrum toho co lze na našich tratích vídat.
Již v první RZ skončil závod pro M.Fialu, který havaroval. Do vedení šel naopak V.Pech s ,,babičkou“ Corolou následovaný Trinerem a Trněným. Po RZ2 se pořadí na prvních dvou místech neměnilo, zato na třetí pozici se vyhoupl Josef Peták se svým ,,lvíčkem“ S2000 (v RZ 2 zajel druhý nejlepší čas), naopak Karel Trněný se propadl až na místo šesté. V RZ3 se závodníci poprvé představili na Strahově (a jak je z videa,která Sváťa snad brzy dá na web patrné-bylo na co koukat). V téhle RZ se Emil Triner, i přes kolizi s Jane Tuohinem a velmi atraktivní styl jízdy, vítězným časem posunul do čela výsledkové listiny a tím odsunul V.Pecha na druhé místo. Na pomyslný bronz se vrátil Karel Trněný s Fabií WRC, jehož jízdní projev byl v přímém kontrastu s nasazením Emila. ,,Trnda“ prostě přijel závodit a ne bavit diváky.Emil Triner a další naštěstí zvládali obojí…Samostatnou kapitolou pak byl výkon Petra Bryndy s A5kovou fabií, při každém jeho průjezdu diváci přímo šíleli, protože to co on předváděl s ,,předohrabem“ bylo jednoduše famozní :o) RZ3 si vyžádala relativně dost odpadlíků,ne však z důvodů havarie,ale povětšinu problémy technického rázu.
RZ4 byla opět klasická vložka v okolí Řeporyj a opět se zde zadařilo Emilu Trinerovi, jenž si tak upevnil vedení před svými pronásledovateli. Naopak RZ5 se stala Emilovi (a nejen jemu) osudnou. Postihl ho defekt levého předního kola a aby se předešlo vážnějšímu poškození drahého speciálu,odstoupil ze soutěže. Podobný osud potkal i do té doby druhého Václava Pecha,který udělal z Coroly tříkolku…. Do čela tak šel Trněný jedoucí evidentně jen a jen na čas. Na druhé místo se posunul nádherně jedoucí Honza Štěpánek se svou modrou imprezou a na místo třetí překvapivě poskočil P.Koutný s EVO IX. Tohle pořadí vydrželo až do cíle, a tak se mohl Karel Trněný radovat z triumfu…Nicméně dle mého názoru o tom tahle soutěž není, pro mě zde nebyl vítězem nejrychlejší, ale všichni ti,co dokázali rozehřát zmrzlé diváky kolem trati včetně mě:o) Pokud mám jmenovat jednotlivé jezdce, tak to určitě byli Emil Triner, Petr Brynda, Antonín Matys, Vojta Štajf, Pepa Semerád, Jani Paasonen, Pepík Petáků a spousta dalších-na většině jezdců bylo vidět že chtějí bavit sebe i díváky a jak mi Petr Brynda řekl, když jsem mu šel poděkovat za ty nádherný průjezdy…. ,,tak to má bejt ne“ :o)
Takže za rok zas nashle na Pražském Rallysprintu 2008 :o)
Tady jsou ještě výsledky jednotlivých tříd:
Absolutní pořadí:
1. K. Trněný – J.
Březina (Škoda Fabia WRC, A8)
2. J. Štěpánek – P.
Skácel (Subaru Impreza STi, N4)
3. P. Koutný – O.
Beneš (Mitsubishi Lancer EVO IX, N4)
Skupina A8:
1. K. Trněný – J.
Březína (Škoda Fabia WRC)
2. J. Kulhan – Z.
Maroušková (Škoda Octavia WRC)
(Emil Triner a V.Pech
odstoupili)
1. M. Prokop – M.
Vlček (Citroen C2 S1600)
2. J. Mölder – V.
Houšť (Suzuki Swift S1600)
3. P. Zedník – P.
Fišer (Ford Fiesta S1600)
1. J. Štěpánek – P.
Skácel (Subaru Impreza STi)
2. P. Koutný – O.
Beneš (Mitsubishi Lancer EVO IX)
3. T. Kostka – J.
Krečman (Abarth Grande Punto S2000)
1. P. Brynda – D.
Mareš (Škoda Fabia)
(jediný ze třídy
dokončil soutěž)
1. V. Berger – P.
Hejda (Škoda Octavia)
2. D. Gondík – O.
Brousek (Škoda Fabia TDi)
1. Z. Tichý – J. Horák
(Opel Kadett Coupe)
2. M. Sum – R.
Zbožínek (Škoda 130RS)
3. M. Sum jun. – J.
Zlámal (Škoda 130RS)
-Šík (aka Mad Noodle)-