Essen 2007 : Brabus SLR Roadster – Hromový amfiteátr
K tomuto vozu doporučujeme značkové špunty do uší, i s ohledem na umístění výfuků by vás jízda v tunelu bez nich mohla mrzet.
Brabus se hned na začátku své tiskové zprávy ptá, jestli je možné postavit ještě exkluzivnější a lepší Mercedes SLR Roadster. Nepřipadá vám ta věta trochu úchylná? Běžný smrtelník bude mít stěží možnost potkat na silnici sériový model. Jenže žijeme ve světě, který je ochoten vytáhnout kreditní kartu za Lamborghini Reventón (překarosované Murciélago) a zaplatit za něj 1 milión eur, tedy o 780 tisíc eur (téměř 22 milionů Kč) více, než za standardní model. Takže vás to nakonec ani nemůže překvapit. Co za své těžce vydělané prachy dostanete?
Aby vám nebylo líto, že nádhernou strukturu karbonových vláken obdivuje pouze plebs v provozu, nahodí vám z něj i pár panelů do interiéru. Otevřené kabině ovšem dominuje ručně zpracované kožené čalounění a kárované (taky kožené) koberečky ve spodní části. Pokud máte zálibu v číslech, bude vás zajímat, že na vytvoření kostkovaného vzoru spotřebují na každém voze 7800 metrů nití. To není překlep, takže ještě jednou – 7,8 kilometru nití!
Protože Brabus není žádný B klub, můžete jim s patřičně vybaveným kontem nadiktovat do objednávky také doping motoru. Přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 l má výkon 626 koní, v Bottropu vám k němu přivedou ještě menší stádo 24 koní, čímž se výkon pěkně zaokrouhlí. Není to však zásluha přeprogramování řídicí jednotky, ale změna jde na vrub novým vačkám, upravenému chlazení a jinému výfukovému systému. Abyste v nějakém vracáku neupálili kolo na vnitřní straně, Brabus vám nabídne speciální samosvorný diferenciál, se svorností 40 procent. Pokud nepolevíte na dostatečně dlouhé rovince v tlaku na plynový pedál, 100 km/h vyřídíte za 3,6 s, a když by existoval nějaký policejní radar, který by z té maximální rychlosti nedostal infarkt, naměřil by 337 km/h.