Age of Empires
8. 1. 2008
EGYPT
Zde je popis všech budov a co se dá u nich zlepšit. Výpis je kompletní a tak některé věci budete moc dělat až v době železné.
Town Center (Městské centrum)
Do městského centra nosí otroci vytěžené jídlo, dřevo, kamení a zlato. Nové městské centrum lze stavět až po dostavbě tržnice a vládního sídla.
Villager (Vesničan) - loví zvěř, sbírá plody, těží dřevo, kamení a zlato, staví budovy, farmaří, bojuje.
Upgrade to Tool Age (Postup do doby nástrojů)
Upgrade to Bronze Age (Postup do doby bronzové)
Upgrade to Iron Age (Postup do doby železné)
House (Obytný dům)
Obytný dům pro 4 jednotky.
Storage Pit (Skladiště)
Do skladiště nosí otroci jídlo získané lovem, dřevo, kamení a zlato.
Toolworking (Obrábění nástrojů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - jízda získá +2 k obraně.
Metalworking (Zpracování kovů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí obrábění nástrojů.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Metallurgy (Metalurgie) - všechny jednotky bojující zblízka získají +3 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí zpracování kovů.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Granary (Sýpka)
Do sýpky nosí otroci nasbírané plody a na farmách vypěstované plodiny.
Small Wall (Malá zeď) - otroci získají dovednost stavět nízké obranné zdi.
Watch Tower (Hlídková věž) - otroci získají dovednost stavět hlídkové věže.
Medium Wall (Středně vysoká zeď) - otroci získají dovednost stavět zdi střední výšky. Dostupná až po vyvinutí malé zdi.
Sentry Tower (Strážní věž) - otroci získají dovednost stavět strážní věže. Dostupná až po vyvinutí hlídkové věže.
Fortification (Opevnění) - otroci získají dovednost stavět opevnění. Dostupné až po vyvinutí středně vysoké zdi.
Guard Tower (Obranná věž) - otroci získají dovednost stavět obranné věže. Dostupná až po vyvinutí strážní věže.
Ballista Tower (Balistová věž) - otroci získají dovednost stavět balistové věže. Dostupná až po vyvinutí obranné věže a balistiky (ve vládním sídle).
Dock (Přístaviště)
Do přístaviště dováží rybářské čluny náklad ryb a obchodní loďky zlato.
Fishing Boat (Rybářský člun) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích.
Trade Boat (Obchodní člun) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato.
Light Transport (Lehký transport) - slouží k přepravě až 5 jednotek přes vodní plochu.
Scout Ship (Strážní loď) - lehká bojová loď.
Upgrade to Fishing Ship (Povýšení na rybářskou loď) - změní rybářské čluny na výkonnější rybářské lodě.
Upgrade to Merchant Ship (Povýšení na kupeckou loď) - změní obchodní čluny na výkonnější kupecké lodě.
Upgrade to War Galley (Povýšení na válečnou galéru) - změní strážní lodě na výkonnější válečné galéry.
Fishing Ship (Rybářská loď) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích. Je dostupná až po povýšení rybářshého člunu na rybářskou loď.
Merchant Ship (Kupecká loď) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato. Je dostupná až po povýšení obchodního člunu na kupeckou loď.
Galley (Galéra) - středně těžká bojová loď. Je dostupná až po povýšení strážní lodi na válečnou galéru.
Upgrade to Heavy Transport (Povýšení na těžký transport) - změní lehké transporty v těžké, které pojmou více osob.
Upgrade to Trireme (Povýšení na triremu) - změní válečné lodě v triremy. Dostupné až po povýšení válečné galéry na triremu.
Heavy Transport (Těžký transport) - slouží k přepravě až 10 jednotek přes vodní plochu.
Trireme (Trirema) - těžká bojová obléhací loď.
Research Catapult Trireme (Výzkum triremy s katapultem) - umožní vyrábět triremy s katapultem. Dostupné až po vynálezu triremy.
Catapult Trireme (Trirema s katapultem) - těžká bojová obléhací loď s katapultem na palubě.
Upgrade to Juggernaught (Povýšení na juggernaut) - změní katapultové triremy na juggernaut. Dostupné až po vyvinutí katapultové triremy a strojařství (ve vládním sídle).
Juggernaught (Juggernaut) - velmi těžká bojová obléhací loď s katapultem.
Barracks (Kasárna)
Clubman (Bojovník s kyjem) - bojuje v boji zblízka.
Battle Axe (Bojová sekyra) - nahradí bojovníkův kyj výkonnější sekyrou.
Axeman (Bojovník se sekyrou) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu sekyry
Short Sword (Krátký meč) - nahradí bojovníkovu sekyru výkonnějším krátkým mečem. Výzkum je dostupný až po vynálezu bojové sekyry.
Swordsman (Bojovník s krátkým mečem) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu krátkého meče.
Archery Range (Střelnice)
Střelnici lze stavět až po dostavbě kasáren.
Bowman (Lučištník) - bojuje v boji zdálky.
Improwed Bow (Vylepšený luk) - umožní trénovat střelce s vylepšeným lukem.
Improved Bowman (Střelec s vylepšeným lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu vylepšeného luku.
Composite Bow (Složitý luk) - nahradí vylepšený luk výkonnějším složitým lukem.
Composite Bowman (Střelec se složitým lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu složitého luku.
Chariot Archer (Střelec na válečném voze) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu kola.
Elephant Archer (Střelec na slonovi) - bojuje v boji zdálky.
Stable (Stáje)
Stáje lze stavět až po dostavbě kasáren.
Cavalry Scout (Jízdní hlídka) - bojuje v boji zblízka.
Chariot (Válečný vůz) - bojuje v boji zblízka. Dostupný až po vynálezu kola.
War Elephant (Válečný slon) - bojuje v boji zblízka.
Market (Tržnice)
Tržnici lze stavět až po dostavbě sýpky. Po dostavbě tržnice získají otroci dovednost stavět farmy.
Woodworking (Práce s dřevem) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva.
Stone Mining (Těžba kamení) - zvýší o +3 tuny výnos z těžby kamení.
Gold Mining (Těžba zlata) - zvýší o +3 unce výnos z těžby zlata.
Domestication (Domestikace) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla.
Wheel (Kolo) - zrychlí o 30% pohyb vesničanů a umožní výrobu válečných vozů.
Artisanship (Řemeselnictví) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí práce se dřevem.
Plow (Pluh) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po rozvinutí domestikace.
Craftsmanship (Obrábění) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí řemeselnictví.
Irrigation (Zavlažování) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po vynálezu pluhu.
Farm (Farma)
Farmu lze stavět až po dostavbě tržnice. Na farmě pracují otroci. Farma je zdrojem potravy.
Wall - Tower
Zeď a věž lze stavět až po uskutečnění výzkumu v sýpce. Zdi slouží k ochraně města. Věž slouží jako předsunutá pevnost či k ochraně města. Bojuje zblízka i zdálky.
Small Wall (Malá zeď)
Medium Wall (Středně vysoká zeď)
Fortification (Opevnění)
Watch Tower (Hlídková věž)
Sentry Tower (Strážní věž)
Guard Tower (Obranná věž)
Ballista Tower (Balistová věž)
Government Center (Vládní sídlo)
Vládní sídlo lze stavět až po dostavbě tržnice.
Nobility (Ušlechtilost) - jízda a válečné vozy získají +15% životních bodů.
Writing (Dopisování) - průzkum okolí sdílený se spojeneckými národy.
Architecture (Stavitelství) - o třetinu kratší doba stavění budov, všechny stavby získají +20% životních bodů.
Aristocracy (Aristokracie) - zvýší rychlost kopiníků o +25%.
Ballistics (Balistika) - zvýší přesnost zásahu střelných zbraní.
Alchemy (Alchymie) - vynález zápalných střel a zvýšení zranění střelných zbraní o +1.
Engineering (Strojařství) - zvětší dostřel obléhacích strojů a obléhacích lodí o +2 sáhy.
Temple (Chrám)
Chrám lze stavět až po dostavbě tržnice.
Priest (Kněz) - léčí jednotky a konvertuje cizí jednotky na vlastní.
Astrology (Astrologie) - zvýší pravděpodobnost úspěchu konverze o +30%.
Mysticism (Mysticismus) - zvýší počet životních bodů kněží na dvojnásobek.
Polytheism (Mnohobožství) - zrychlí pohyb všech kněží o 40%.
Afterlife (Život po životě) - zvětší dosah knězovy konverze o +3 sáhy.
Monotheism (Jednobožství) - kněz získá dovednost konverze cizích budov a kněží.
Fanaticism (Fanatismus) - zkrátí dobu "nabití" kněze na polovinu.
Jihad (Svatá válka) - zvýší útočnou sílu, počet životů a rychlost všech vesničanů.
Siege Workshop (Obléhací dílna)
Dílnu lze stavět až po dostavbě střelnice.
Stone Thrower (Vrhač kamenů) - obléhací stroj pro boj zdálky
Academy (Akademie)
Akademii lze stavět až po dostavbě stájí.
Hoplite (Kopiník) - bojuje v boji zblízka.
Wonder (Div světa)
Stavba pyramidy.
ŘECKO
Town Center (Městské centrum)
Do městského centra nosí otroci vytěžené jídlo, dřevo, kamení a zlato. Nové městské centrum lze stavět až po dostavbě tržnice a vládního sídla.
Villager (Vesničan) - loví zvěř, sbírá plody, těží dřevo, kamení a zlato, staví budovy, farmaří, bojuje
Upgrade to Tool Age (Postup do doby nástrojů)
Upgrade to Bronze Age (Postup do doby bronzové)
Upgrade to Iron Age (Postup do doby železné)
House (Obytný dům)
Obytný dům pro 4 jednotky.
Storage Pit (Skladiště)
Do skladiště nosí otroci jídlo získané lovem, dřevo, kamení a zlato.
Toolworking (Obrábění nástrojů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - jízda získá +2 k obraně.
Metalworking (Zpracování kovů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí obrábění nástrojů.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Bronze Shield (Bronzový štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Iron Shield (Železný štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Granary (Sýpka)
Do sýpky nosí otroci nasbírané plody a na farmách vypěstované plodiny.
Small Wall (Malá zeď) - otroci získají dovednost stavět nízké obranné zdi.
Watch Tower (Hlídková věž) - otroci získají dovednost stavět hlídkové věže.
Medium Wall (Středně vysoká zeď) - otroci získají dovednost stavět zdi střední výšky. Dostupná až po vyvinutí malé zdi.
Sentry Tower (Strážní věž) - otroci získají dovednost stavět strážní věže. Dostupná až po vyvinutí hlídkové věže.
Fortification (Opevnění) - otroci získají dovednost stavět opevnění. Dostupné až po vyvinutí středně vysoké zdi.
Guard Tower (Obranná věž) - otroci získají dovednost stavět obranné věže. Dostupná až po vyvinutí strážní věže.
Ballista Tower (Balistová věž) - otroci získají dovednost stavět balistové věže. Dostupná až po vyvinutí obranné věže a balistiky (ve vládním sídle).
Dock (Přístaviště)
Do přístaviště dováží rybářské čluny náklad ryb a obchodní loďky zlato.
Fishing Boat (Rybářský člun) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích.
Trade Boat (Obchodní člun) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato.
Light Transport (Lehký transport) - slouží k přepravě až 5 jednotek přes vodní plochu.
Scout Ship (Strážní loď) - lehká bojová loď.
Upgrade to Fishing Ship (Povýšení na rybářskou loď) - změní rybářské čluny na výkonnější rybářské lodě.
Upgrade to Merchant Ship (Povýšení na kupeckou loď) - změní obchodní čluny na výkonnější kupecké lodě.
Upgrade to War Galley (Povýšení na válečnou galéru) - změní strážní lodě na výkonnější válečné galéry.
Fishing Ship (Rybářská loď) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích. Je dostupná až po povýšení rybářshého člunu na rybářskou loď.
Merchant Ship (Kupecká loď) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato. Je dostupná až po povýšení obchodního člunu na kupeckou loď.
Galley (Galéra) - středně těžká bojová loď. Je dostupná až po povýšení strážní lodi na válečnou galéru.
Upgrade to Heavy Transport (Povýšení na těžký transport) - změní lehké transporty v těžké, které pojmou více osob.
Upgrade to Trireme (Povýšení na triremu) - změní válečné lodě v triremy. Dostupné až po povýšení válečné galéry na triremu.
Heavy Transport (Těžký transport) - slouží k přepravě až 10 jednotek přes vodní plochu.
Trireme (Trirema) - těžká bojová obléhací loď.
Research Catapult Trireme (Výzkum triremy s katapultem) - umožní vyrábět triremy s katapultem. Dostupné až po vynálezu triremy.
Catapult Trireme (Trirema s katapultem) - těžká bojová obléhací loď s katapultem na palubě.
Upgrade to Juggernaught (Povýšení na juggernaut) - změní katapultové triremy na juggernaut. Dostupné až po vyvinutí katapultové triremy a strojařství (ve vládním sídle).
Juggernaught (Juggernaut) - velmi těžká bojová obléhací loď s katapultem.
Barracks (Kasárna)
Clubman (Bojovník s kyjem) - bojuje v boji zblízka.
Battle Axe (Bojová sekyra) - nahradí bojovníkův kyj výkonnější sekyrou.
Axeman (Bojovník se sekyrou) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu sekyry
Short Sword (Krátký meč) - nahradí bojovníkovu sekyru výkonnějším krátkým mečem. Výzkum je dostupný až po vynálezu bojové sekyry.
Swordsman (Bojovník s krátkým mečem) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu krátkého meče.
Archery Range (Střelnice)
Střelnici lze stavět až po dostavbě kasáren.
Bowman (Lučištník) - bojuje v boji zdálky.
Stable (Stáje)
Stáje lze stavět až po dostavbě kasáren.
Cavalry Scout (Jízdní hlídka) - bojuje v boji zblízka.
Cavalry (Jízda) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Heavy Cavalry (Povýšení na těžkou jízdu) - změní jízdu v silnější těžkou jízdu.
Heavy Cavalry (Těžká jízda) - bojuje v boji zblízka.
Market (Tržnice)
Tržnici lze stavět až po dostavbě sýpky. Po dostavbě tržnice získají otroci dovednost stavět farmy.
Woodworking (Práce s dřevem) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva.
Stone Mining (Těžba kamení) - zvýší o +3 tuny výnos z těžby kamení.
Gold Mining (Těžba zlata) - zvýší o +3 unce výnos z těžby zlata.
Domestication (Domestikace) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla.
Wheel (Kolo) - zrychlí o 30% pohyb vesničanů a umožní výrobu válečných vozů.
Artisanship (Řemeselnictví) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí práce se dřevem.
Plow (Pluh) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po rozvinutí domestikace.
Craftsmanship (Obrábění) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí řemeselnictví.
Siegecraft (Obléhání) - zvýší o +3 talenty výnos z těžby dřeva a umožní otrokům ničit nepřátelské zdi a věže.
Coinage (Ražba) - daň se stává volnou a zvýší o 25% výnos z těžby zlata.
Irrigation (Zavlažování) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po vynálezu pluhu.
Farm (Farma)
Farmu lze stavět až po dostavbě tržnice. Na farmě pracují otroci. Farma je zdrojem potravy.
Wall - Tower
Zeď a věž lze stavět až po uskutečnění výzkumu v sýpce. Zdi slouží k ochraně města. Věž slouží jako předsunutá pevnost či k ochraně města. Bojuje zblízka i zdálky.
Small Wall (Malá zeď)
Medium Wall (Středně vysoká zeď)
Fortification (Opevnění)
Watch Tower (Hlídková věž)
Sentry Tower (Strážní věž)
Guard Tower (Obranná věž)
Ballista Tower (Balistová věž)
Government Center (Vládní sídlo)
Vládní sídlo lze stavět až po dostavbě tržnice.
Nobility (Ušlechtilost) - jízda a válečné vozy získají +15% životních bodů.
Writing (Dopisování) - průzkum okolí sdílený se spojeneckými národy.
Architecture (Stavitelství) - o třetinu kratší doba stavění budov, všechny stavby získají +20% životních bodů.
Aristocracy (Aristokracie) - zvýší rychlost kopiníků o +25%.
Ballistics (Balistika) - zvýší přesnost zásahu střelných zbraní.
Alchemy (Alchymie) - vynález zápalných střel a zvýšení zranění střelných zbraní o +1.
Engineering (Strojařství) - zvětší dostřel obléhacích strojů a obléhacích lodí o +2 sáhy.
Temple (Chrám)
Chrám lze stavět až po dostavbě tržnice.
Priest (Kněz) - léčí jednotky a konvertuje cizí jednotky na vlastní.
Astrology (Astrologie) - zvýší pravděpodobnost úspěchu konverze o +30%.
Mysticism (Mysticismus) - zvýší počet životních bodů kněží na dvojnásobek.
Polytheism (Mnohobožství) - zrychlí pohyb všech kněží o 40%.
Afterlife (Život po životě) - zvětší dosah knězovy konverze o +3 sáhy.
Fanaticism (Fanatismus) - zkrátí dobu "nabití" kněze na polovinu.
Siege Workshop (Obléhací dílna)
Dílnu lze stavět až po dostavbě střelnice.
Stone Thrower (Vrhač kamenů) - obléhací stroj pro boj zdálky.
Upgrade to Catapult (Povýšení na katapult) - změní vrhače kamenů na výkonnější katapulty.
Ballista (Balista) - obléhací stroj pro boj zdálky.
Upgrade to Heavy Catapult (Povýšení na těžký katapult) - změní katapulty na silnější těžké katapulty. Dostupné až po vynálezu katapultu a obléhání (v tržnici).
Upgrade to Helepolis (Povýšení na helepolis) - změní balisty ve výkonnější helepolis. Dostupné až po vynálezu balisty a obrábění (v tržnici).
Heavy Catapult (Těžký katapult) - velmi těžký obléhací stroj pro boj zdálky.
Helepolis (Helepolis) - těžký obléhací stroj pro boj zdálky.
Academy (Akademie)
Akademii lze stavět až po dostavbě stájí.
Hoplite (Kopiník) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Phalanx (Povýšení na falanxe) - změní kopiníky na výkonnější falanxe.
Phalanx (Falanx) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Centurion (Povýšení na centuriona) - změní falanxe v silnější centuriony. Dostupné až po rozvinutí aristokracie (ve vládním sídle).
Centurion (Centurion) - bojuje v boji zblízka.
Wonder (Div světa)
Stavba kolosu válečníka.
BABYLON
Town Center (Městské centrum)
Do městského centra nosí otroci vytěžené jídlo, dřevo, kamení a zlato. Nové městské centrum lze stavět až po dostavbě tržnice a vládního sídla.
Villager (Vesničan) - loví zvěř, sbírá plody, těží dřevo, kamení a zlato, staví budovy, farmaří, bojuje.
Upgrade to Tool Age (Postup do doby nástrojů)
Upgrade to Bronze Age (Postup do doby bronzové)
Upgrade to Iron Age (Postup do doby železné)
House (Obytný dům)
Obytný dům pro 4 jednotky.
Storage Pit (Skladiště)
Do skladiště nosí otroci jídlo získané lovem, dřevo, kamení a zlato.
Toolworking (Obrábění nástrojů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - jízda získá +2 k obraně.
Metalworking (Zpracování kovů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí obrábění nástrojů.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Bronze Shield (Bronzový štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Metallurgy (Metalurgie) - všechny jednotky bojující zblízka získají +3 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí zpracování kovů.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Iron Shield (Železný štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Granary (Sýpka)
Do sýpky nosí otroci nasbírané plody a na farmách vypěstované plodiny.
Small Wall (Malá zeď) - otroci získají dovednost stavět nízké obranné zdi.
Watch Tower (Hlídková věž) - otroci získají dovednost stavět hlídkové věže.
Medium Wall (Středně vysoká zeď) - otroci získají dovednost stavět zdi střední výšky. Dostupná až po vyvinutí malé zdi.
Sentry Tower (Strážní věž) - otroci získají dovednost stavět strážní věže. Dostupná až po vyvinutí hlídkové věže.
Fortification (Opevnění) - otroci získají dovednost stavět opevnění. Dostupné až po vyvinutí středně vysoké zdi.
Guard Tower (Obranná věž) - otroci získají dovednost stavět obranné věže. Dostupná až po vyvinutí strážní věže.
Ballista Tower (Balistová věž) - otroci získají dovednost stavět balistové věže. Dostupná až po vyvinutí obranné věže a balistiky (ve vládním sídle).
Dock (Přístaviště)
Do přístaviště dováží rybářské čluny náklad ryb a obchodní loďky zlato.
Fishing Boat (Rybářský člun) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích.
Trade Boat (Obchodní člun) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato.
Light Transport (Lehký transport) - slouží k přepravě až 5 jednotek přes vodní plochu.
Scout Ship (Strážní loď) - lehká bojová loď.
Upgrade to Fishing Ship (Povýšení na rybářskou loď) - změní rybářské čluny na výkonnější rybářské lodě.
Upgrade to Merchant Ship (Povýšení na kupeckou loď) - změní obchodní čluny na výkonnější kupecké lodě.
Upgrade to War Galley (Povýšení na válečnou galéru) - změní strážní lodě na výkonnější válečné galéry.
Fishing Ship (Rybářská loď) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích. Je dostupná až po povýšení rybářshého člunu na rybářskou loď.
Merchant Ship (Kupecká loď) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato. Je dostupná až po povýšení obchodního člunu na kupeckou loď.
Galley (Galéra) - středně těžká bojová loď. Je dostupná až po povýšení strážní lodi na válečnou galéru.
Barracks (Kasárna)
Clubman (Bojovník s kyjem) - bojuje v boji zblízka.
Battle Axe (Bojová sekyra) - nahradí bojovníkův kyj výkonnější sekyrou.
Axeman (Bojovník se sekyrou) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu sekyry
Short Sword (Krátký meč) - nahradí bojovníkovu sekyru výkonnějším krátkým mečem. Výzkum je dostupný až po vynálezu bojové sekyry.
Swordsman (Bojovník s krátkým mečem) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu krátkého meče.
Long Sword (Dlouhý meč) - nahradí bojovníkův krátký meč výkonnějším dlouhým mečem. Výzkum je dostupný až po vynálezu krátkého meče.
Long Swordsman (Bojovník s dlouhým mečem) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu dlouhého meče.
Upgrade to Legion (Povýšení na legionáře) - změní bojovníky s mečem ve výkonnější legionáře. Dostupné až po vzniku fanatismu (v chrámu).
Legion (Legionář) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po povýšení bojovníka s mečem.
Archery Range (Střelnice)
Střelnici lze stavět až po dostavbě kasáren.
Bowman (Lučištník) - bojuje v boji zdálky.
Improwed Bow (Vylepšený luk) - umožní trénovat střelce s vylepšeným lukem.
Improved Bowman (Střelec s vylepšeným lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu vylepšeného luku.
Composite Bow (Složitý luk) - nahradí vylepšený luk výkonnějším složitým lukem.
Composite Bowman (Střelec se složitým lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu složitého luku.
Chariot Archer (Střelec na válečném voze) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu kola.
Horse Archer (Střelec na koni) - bojuje v boji zdálky.
Stable (Stáje)
Stáje lze stavět až po dostavbě kasáren.
Cavalry Scout (Jízdní hlídka) - bojuje v boji zblízka.
Chariot (Válečný vůz) - bojuje v boji zblízka. Dostupný až po vynálezu kola.
Cavalry (Jízda) - bojuje v boji zblízka.
Market (Tržnice)
Tržnici lze stavět až po dostavbě sýpky. Po dostavbě tržnice získají otroci dovednost stavět farmy.
Woodworking (Práce s dřevem) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva.
Stone Mining (Těžba kamení) - zvýší o +3 tuny výnos z těžby kamení.
Gold Mining (Těžba zlata) - zvýší o +3 unce výnos z těžby zlata.
Domestication (Domestikace) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla.
Wheel (Kolo) - zrychlí o 30% pohyb vesničanů a umožní výrobu válečných vozů.
Artisanship (Řemeselnictví) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí práce se dřevem.
Plow (Pluh) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po rozvinutí domestikace.
Craftsmanship (Obrábění) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí řemeselnictví.
Siegecraft (Obléhání) - zvýší o +3 talenty výnos z těžby dřeva a umožní otrokům ničit nepřátelské zdi a věže.
Coinage (Ražba) - daň se stává volnou a zvýší o 25% výnos z těžby zlata.
Irrigation (Zavlažování) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po vynálezu pluhu.
Farm (Farma)
Farmu lze stavět až po dostavbě tržnice. Na farmě pracují otroci. Farma je zdrojem potravy.
Wall - Tower
Zeď a věž lze stavět až po uskutečnění výzkumu v sýpce. Zdi slouží k ochraně města. Věž slouží jako předsunutá pevnost či k ochraně města. Bojuje zblízka i zdálky.
Small Wall (Malá zeď)
Medium Wall (Středně vysoká zeď)
Fortification (Opevnění)
Watch Tower (Hlídková věž)
Sentry Tower (Strážní věž)
Guard Tower (Obranná věž)
Ballista Tower (Balistová věž)
Government Center (Vládní sídlo)
Vládní sídlo lze stavět až po dostavbě tržnice.
Nobility (Ušlechtilost) - jízda a válečné vozy získají +15% životních bodů.
Writing (Dopisování) - průzkum okolí sdílený se spojeneckými národy.
Architecture (Stavitelství) - o třetinu kratší doba stavění budov, všechny stavby získají +20% životních bodů.
Aristocracy (Aristokracie) - zvýší rychlost kopiníků o +25%.
Ballistics (Balistika) - zvýší přesnost zásahu střelných zbraní.
Alchemy (Alchymie) - vynález zápalných střel a zvýšení zranění střelných zbraní o +1.
Engineering (Strojařství) - zvětší dostřel obléhacích strojů a obléhacích lodí o +2 sáhy.
Temple (Chrám)
Chrám lze stavět až po dostavbě tržnice.
Priest (Kněz) - léčí jednotky a konvertuje cizí jednotky na vlastní.
Astrology (Astrologie) - zvýší pravděpodobnost úspěchu konverze o +30%.
Mysticism (Mysticismus) - zvýší počet životních bodů kněží na dvojnásobek.
Polytheism (Mnohobožství) - zrychlí pohyb všech kněží o 40%.
Afterlife (Život po životě) - zvětší dosah knězovy konverze o +3 sáhy.
Monotheism (Jednobožství) - kněz získá dovednost konverze cizích budov a kněží.
Fanaticism (Fanatismus) - zkrátí dobu "nabití" kněze na polovinu.
Jihad (Svatá válka) - zvýší útočnou sílu, počet životů a rychlost všech vesničanů.
Siege Workshop (Obléhací dílna)
Dílnu lze stavět až po dostavbě střelnice.
Stone Thrower (Vrhač kamenů) - obléhací stroj pro boj zdálky.
Upgrade to Catapult (Povýšení na katapult) - změní vrhače kamenů na výkonnější katapulty.
Upgrade to Heavy Catapult (Povýšení na těžký katapult) - změní katapulty na silnější těžké katapulty. Dostupné až po vynálezu katapultu a obléhání (v tržnici).
Heavy Catapult (Těžký katapult) - velmi těžký obléhací stroj pro boj zdálky.
Academy (Akademie)
Akademii lze stavět až po dostavbě stájí.
Hoplite (Kopiník) - bojuje v boji zblízka.
Wonder (Div světa)
Stavba paláce.
JAPONSKO
Town Center (Městské centrum)
Do městského centra nosí otroci vytěžené jídlo, dřevo, kamení a zlato. Nové městské centrum lze stavět až po dostavbě tržnice a vládního sídla.
Villager (Vesničan) - loví zvěř, sbírá plody, těží dřevo, kamení a zlato, staví budovy, farmaří, bojuje.
Upgrade to Tool Age (Postup do doby nástrojů)
Upgrade to Bronze Age (Postup do doby bronzové)
Upgrade to Iron Age (Postup do doby železné)
House (Obytný dům)
Obytný dům pro 4 jednotky.
Storage Pit (Skladiště)
Do skladiště nosí otroci jídlo získané lovem, dřevo, kamení a zlato.
Toolworking (Obrábění nástrojů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.
Leather Armor (Kožené brnění) - jízda získá +2 k obraně.
Metalworking (Zpracování kovů) - všechny jednotky bojující zblízka získají +2 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí obrábění nástrojů.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Scale Armor (Šupinové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího koženého brnění.
Bronze Shield (Bronzový štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Metallurgy (Metalurgie) - všechny jednotky bojující zblízka získají +3 k útočné síle. Výzkum je dost dostupný až po rozvinutí zpracování kovů.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni pěšáci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - všichni střelci získají +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Chain Mail (Kroužkové brnění) - jízda získá +2 k obraně.Výzkum je dostupný až po vyvinutí odpovídajícího šupinového brnění.
Iron Shield (Železný štít) - pěchota získá +1 k obraně proti střelným a bodným zbraním.
Granary (Sýpka)
Do sýpky nosí otroci nasbírané plody a na farmách vypěstované plodiny.
Small Wall (Malá zeď) - otroci získají dovednost stavět nízké obranné zdi.
Watch Tower (Hlídková věž) - otroci získají dovednost stavět hlídkové věže.
Medium Wall (Středně vysoká zeď) - otroci získají dovednost stavět zdi střední výšky. Dostupná až po vyvinutí malé zdi.
Sentry Tower (Strážní věž) - otroci získají dovednost stavět strážní věže. Dostupná až po vyvinutí hlídkové věže.
Dock (Přístaviště)
Do přístaviště dováží rybářské čluny náklad ryb a obchodní loďky zlato.
Fishing Boat (Rybářský člun) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích.
Trade Boat (Obchodní člun) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato.
Light Transport (Lehký transport) - slouží k přepravě až 5 jednotek přes vodní plochu.
Scout Ship (Strážní loď) - lehká bojová loď.
Upgrade to Fishing Ship (Povýšení na rybářskou loď) - změní rybářské čluny na výkonnější rybářské lodě.
Upgrade to Merchant Ship (Povýšení na kupeckou loď) - změní obchodní čluny na výkonnější kupecké lodě.
Upgrade to War Galley (Povýšení na válečnou galéru) - změní strážní lodě na výkonnější válečné galéry.
Fishing Ship (Rybářská loď) - loví ryby nebo velryby v říčních lovištích. Je dostupná až po povýšení rybářshého člunu na rybářskou loď.
Merchant Ship (Kupecká loď) - provádí směnný obchod s jiným přístavem. Je možné měnit jídlo, dřevo nebo kamení za zlato. Je dostupná až po povýšení obchodního člunu na kupeckou loď.
Galley (Galéra) - středně těžká bojová loď. Je dostupná až po povýšení strážní lodi na válečnou galéru.
Upgrade to Heavy Transport (Povýšení na těžký transport) - změní lehké transporty v těžké, které pojmou více osob.
Upgrade to Trireme (Povýšení na triremu) - změní válečné lodě v triremy. Dostupné až po povýšení válečné galéry na triremu.
Heavy Transport (Těžký transport) - slouží k přepravě až 10 jednotek přes vodní plochu.
Trireme (Trirema) - těžká bojová obléhací loď.
Research Catapult Trireme (Výzkum triremy s katapultem) - umožní vyrábět triremy s katapultem. Dostupné až po vynálezu triremy.
Catapult Trireme (Trirema s katapultem) - těžká bojová obléhací loď s katapultem na palubě.
Upgrade to Juggernaught (Povýšení na juggernaut) - změní katapultové triremy na juggernaut. Dostupné až po vyvinutí katapultové triremy a strojařství (ve vládním sídle).
Juggernaught (Juggernaut) - velmi těžká bojová obléhací loď s katapultem.
Barracks (Kasárna)
Clubman (Bojovník s kyjem) - bojuje v boji zblízka.
Battle Axe (Bojová sekyra) - nahradí bojovníkův kyj výkonnější sekyrou.
Axeman (Bojovník se sekyrou) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu sekyry
Short Sword (Krátký meč) - nahradí bojovníkovu sekyru výkonnějším krátkým mečem. Výzkum je dostupný až po vynálezu bojové sekyry.
Swordsman (Bojovník s krátkým mečem) - bojuje v boji zblízka. Je dostupný až po vynálezu krátkého meče.
Archery Range (Střelnice)
Střelnici lze stavět až po dostavbě kasáren.
Bowman (Lučištník) - bojuje v boji zdálky.
Improwed Bow (Vylepšený luk) - umožní trénovat střelce s vylepšeným lukem.
Improved Bowman (Střelec s vylepšeným lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu vylepšeného luku.
Composite Bow (Složitý luk) - nahradí vylepšený luk výkonnějším složitým lukem.
Composite Bowman (Střelec se složitým lukem) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po vynálezu složitého luku.
Horse Archer (Střelec na koni) - bojuje v boji zdálky.
Upgrade to Heavy Horse Archer (Povýšení na těžkého střelce na koni) - změní střelce ne koni ve výkonnější těžké střelce. Dostupné až po vyvinutí odpovídajícího kroužkového brnění.
Heavy Horse Archer (Těžký střelec na koni) - bojuje v boji zdálky. Dostupný až po povýšení lehkého střelce.
Stable (Stáje)
Stáje lze stavět až po dostavbě kasáren.
Cavalry Scout (Jízdní hlídka) - bojuje v boji zblízka.
Cavalry (Jízda) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Heavy Cavalry (Povýšení na těžkou jízdu) - změní jízdu v silnější těžkou jízdu.
Heavy Cavalry (Těžká jízda) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Cataphracts (Povýšení na katafrakty) - změní těžkou jízdu na výkonnější katafrakty. Dostupné až po rozvinutí metalurgie.
Cataphracts (Katafrakt) - bojuje v boji zblízka. Dostupný až po povýšení těžké jízdy.
Market (Tržnice)
Tržnici lze stavět až po dostavbě sýpky. Po dostavbě tržnice získají otroci dovednost stavět farmy.
Woodworking (Práce s dřevem) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva.
Stone Mining (Těžba kamení) - zvýší o +3 tuny výnos z těžby kamení.
Gold Mining (Těžba zlata) - zvýší o +3 unce výnos z těžby zlata.
Domestication (Domestikace) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla.
Wheel (Kolo) - zrychlí o 30% pohyb vesničanů a umožní výrobu válečných vozů.
Artisanship (Řemeselnictví) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí práce se dřevem.
Plow (Pluh) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po rozvinutí domestikace.
Craftsmanship (Obrábění) - zvýší o +1 sáh dosah luku a zvýší o +2 talenty výnos z těžby dřeva. Výzkum je dostupný až po rozvinutí řemeselnictví.
Siegecraft (Obléhání) - zvýší o +3 talenty výnos z těžby dřeva a umožní otrokům ničit nepřátelské zdi a věže.
Coinage (Ražba) - daň se stává volnou a zvýší o 25% výnos z těžby zlata.
Irrigation (Zavlažování) - zvýší výnos z farem o +75 liber jídla. Výzkum je dostupný až po vynálezu pluhu.
Farm (Farma)
Farmu lze stavět až po dostavbě tržnice. Na farmě pracují otroci. Farma je zdrojem potravy.
Wall - Tower
Zeď a věž lze stavět až po uskutečnění výzkumu v sýpce. Zdi slouží k ochraně města. Věž slouží jako předsunutá pevnost či k ochraně města. Bojuje zblízka i zdálky.
Small Wall (Malá zeď)
Medium Wall (Středně vysoká zeď)
Fortification (Opevnění)
Watch Tower (Hlídková věž)
Sentry Tower (Strážní věž)
Government Center (Vládní sídlo)
Vládní sídlo lze stavět až po dostavbě tržnice.
Nobility (Ušlechtilost) - jízda a válečné vozy získají +15% životních bodů.
Writing (Dopisování) - průzkum okolí sdílený se spojeneckými národy.
Architecture (Stavitelství) - o třetinu kratší doba stavění budov, všechny stavby získají +20% životních bodů.
Aristocracy (Aristokracie) - zvýší rychlost kopiníků o +25%.
Ballistics (Balistika) - zvýší přesnost zásahu střelných zbraní.
Alchemy (Alchymie) - vynález zápalných střel a zvýšení zranění střelných zbraní o +1.
Engineering (Strojařství) - zvětší dostřel obléhacích strojů a obléhacích lodí o +2 sáhy.
Temple (Chrám)
Chrám lze stavět až po dostavbě tržnice.
Priest (Kněz) - léčí jednotky a konvertuje cizí jednotky na vlastní.
Polytheism (Mnohobožství) - zrychlí pohyb všech kněží o 40%.
Afterlife (Život po životě) - zvětší dosah knězovy konverze o +3 sáhy.
Siege Workshop (Obléhací dílna)
Dílnu lze stavět až po dostavbě střelnice.
Stone Thrower (Vrhač kamenů) - obléhací stroj pro boj zdálky.
Academy (Akademie)
Akademii lze stavět až po dostavbě stájí.
Hoplite (Kopiník) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Phalanx (Povýšení na falanxe) - změní kopiníky na výkonnější falanxe.
Phalanx (Falanx) - bojuje v boji zblízka.
Upgrade to Centurion (Povýšení na centuriona) - změní falanxe v silnější centuriony. Dostupné až po rozvinutí aristokracie (ve vládním sídle).
Centurion (Centurion) - bojuje v boji zblízka.
Wonder (Div světa)
Stavba pagody.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář