Velká cena Austrálie
Giancarlo před závodním víkendem
"Od té doby, co jsem se před dvěma měsíci přidal k týmu Force India, to byly opravdu vzrušující chvíle, jak pro mě, tak pro tým. S oběma inženýry a mechaniky se tu cítím úplně jako doma. Je to, jako bych byl s Force India celé roky!"
"Myslím, že Austrálie je pro mě docela dobrým místem pro start do sezony a pro začátek kariéry s Force India. V roce 2005 jsem závod vyhrál, v roce 2006 jsem startoval z druhého místa a s vozem, který nebyl až tak konkurenceschopný, jak jsme chtěli, jsem v závodě dojel pátý."
"Pro první závod s Force India si věřím. Mým prvním cílem je se dostat do druhé části kvalifikace, ale doufám, že poté budu moct získat první bod v šampionátu pro Force India."
"Bylo vidět, že jsme se v každém testu posunuli vpřed a pokročili jsme. Zvlášť v posledním testu v Barceloně naše časy na kolo potvrdily, že jdeme s vozem správným směrem. V posledním testu jsem odjel dvě dlouhé jízdy a byl jsem potěšen vyvážením vozu a konzistencí. Výsledky naplnily naše očekávání a našli jsme zhruba půl sekundy. Víme, že toho bude ještě víc, takže jsme velmi pozitivně naladěni."
"Díky vývoji, který právě probíhá, možná získáme další dvě nebo tři desetiny sekundy, což by mohlo znamenat další krok vpřed a dalších pár míst na roštu. Co se týče ostatních týmů, tak si nemyslím, že nám v závodních podmínkách budou ujíždět tak snadno..."
Páteční volné tréninky
Giancarlo byl s výkonem svého týmu při pátečních trénincích spokojen. V prvním tréninku skončil dvanáctý a ve druhém zajel devátý nejrychlejší čas. Giancarlův týmový kolega Adrian Sutil skončil v obou trénincích sedmnáctý.
Giancarlo (12. a 9. místo): "Bylo to dnes dobré, vypadá to slibně. Udělali jsme velký krok kupředu během zimy a s novými vylepšenými částmi, které zde máme, nyní nevypadáme špatně. Jsem spokojen s prácí, kterou jsme do teď udělali. Tým a já spolupracujeme dobře a přestože víme, že máme před sebou stále hodně práce, a že to bude těžké, je to dobrý start."
Páteční tisková konference - Fisico
Pro většinu z vás je tu dnes něco nového, také pro Vás, Giancarlo, je to nový tým.
Giancarlo: "Ano, pro mě to samozřejmě nová trať není, ale nový tým, nová výzva, a zatím to vypadá velice slibně. Přes zimu jsme udělali velký krok vpřed, a dokonce ani tady to nevypadá tak špatně, takže jsem spokojen s prací, kterou jsme tu s týmem zatím odvedli. Samozřejmě nás čeká ještě spousta práce, bude to náročné."
Giancarlo, dnes na trati bylo docela drama, zdálo se, že to bylo hodně obtížné. Bylo to kvůli "zelené" trati, nebo proč?
Giancarlo: "Ano, největším problémem byl ale vítr. Počasí dnes bylo hodně větrné, takže byl vůz s každým kolem a s každou další zatáčkou nekonzistentní. Co se týče brzdných bodů, bylo to dosti nepředvídatelné, a uprostřed zatáček jsme se trápili s nedotáčivostí. Na to, že byl pátek, okruh ani tak špatný nebyl, ale samozřejmě zítra a především v neděli pro nás bude život s více pogumovanou tratí mnohem snazší."
Myslíte, že to bude více vyrovnané?
Giancarlo: "Samozřejmě, že se vše více vyrovná, především pneumatiky. Dnes jsme měli problémy s drolením pneumatik, takže bylo těžké jezdit konzistentně, zvláště na měkkých pneumatikách."
Zdá se, že vůz bude velice dobrý, co myslíte, že s ním můžete letos dokázat?
Giancarlo: "Tak, nejdříve jsme udělali velký pokrok, především s novým aero paketem. Pro příští závod máme další malý krůček, což je dobré, takže tým pracuje velmi dobře, 24 hodin denně ve větrném tunelu. Pracují již na voze pro rok 2009, je to dobrý projekt, jsem s ním spokojen. Musíme pracovat hodně tvrdě, tak jako nyní, a v budoucnu bychom mohli profitovat."
Jaký je rozdíl mezi měkkou a tvrdší směsí pneumatik?
Giancarlo: "Jsou to stejné směsi jako loni, a vzhledem k podmínkám na trati fungují docela dobře až na problém s drolením, ale tady v Melbourne je to normální. V neděli to bude lepší."
A ovlivní to nějak horko?
Giancarlo: "Dnes bylo opravdu horko, ale nezdá se, že by to byl nějaký velký problém pro pneumatiky, ale fyzicky to dnes bylo docela náročné, zvlášť pro mě, protože jsem ještě trochu nachlazen."
Pánové, jste tu na nejlepším místě, abyste zhodnotili své kolegy. Můžete prosím jmenovat, tedy kromě sebe, kdo se podle vás na konci sezony stane mistrem světa?
Mark Webber: "Kimi."
Giancarlo: "Asi Kimi."
Heikki Kovalainen: "Bez komentáře."
Giancarlo: "Heikki, řekni Heikki."
Timo Glock: "Musíme si počkat na první závod. Nikdy nevíte, kdo bude na čele, teď opravdu nevím. Uvidíme po prvním nebo po dvou závodech, jakým směrem se to bude odvíjet. Řekl bych, že Nelson!"
Nelsinho Piquet: "Chtěl jsem říct, že Timo."
Timo Glock: "Kimi."
Nelsinho Piquet: "Také jsem chtěl říct Kimiho."
Sebastien Bourdaise: "Ještě se neodjela první kvalifikace, takže je to velice sporné, ale jestliže si musíte vybrat, potom kluk, co vyhrál šampionát loni, je jasným favoritem."
Heikki, týmový kolega nebo váš krajan?
Heikki: "Lewis."
Mrzelo by vás, kdybychom opustili tento okruh, jak se možná stane?
Giancarlo: "Souhlasím s Markem, tuto zemi mám opravdu moc rád. Ve městě panuje skvělá atmosféra. Na Melbourne mám skvělé vzpomínky, můj první závod v roce 1996 a vítězný závod v roce 2005, takže z tohoto okruhu mám dobrý pocit. Kolem jsou tu dobré restauranty, takže by bylo dobré udržet tento okruh."
Kvalifikace - P17 pro Fisica...
Deváté místo Giancarla Fisichelly v dopoledním sobotním tréninku dalo týmu naději na možný postup do druhé části kvalifikace, avšak italský pilot se ve své první kvalifikaci v barvách nového týmu musí spokojit se sedmnáctým místem. Na konci první části se do hodin dostal Giancarlův týmový kolega Adrian Sutil, na trati tak byly vyvěšeny žluté vlajky, takže do Q2 nepostoupil ani jeden z vozů Force India.
Giancarlo - 17. místo: "Sedmnáctý, jen jedno místo za šestnáctým a postupem do druhé části, takže je to trochu zklamání, když vezmeme v úvahu dosavadní vývoj víkendu. V poslední části mého rychlého kola byla žlutá vlajka, ale také se mi hodně drolily pneumatiky a ztratil jsem tak nejméně tři desetiny sekundy. Ale víme, že jsme tam a zlepšujeme se. Tým doposud vyvíjel dobré úsilí a víme, že nás ještě čeká práce, ale jdeme správným směrem."
Adrian Sutil - 19. místo: "Nebyla to moc jednoduchá kvalifikace, protože se podmínky na trati dost lišily od dnešního dopoledne. Obecně byla úroveň gripu nižší a měl jsem na nových pneumatikách problémy s nedotáčivostí, ale v druhé jízdě to bylo OK, i když vyvážení nejlepší nebylo. V prvním kole jsem cítil, že jedu dobře až do druhého sektoru, ale když jsem se dostal do rychlé šikany ´levá-pravá,´ tak jsem měl hodně nedotáčivosti a vyjel jsem na výjezdu mimo. Vůz poskakoval, neměl jsem ho pod kontrolou a roztočil jsem se. Je to trochu smutné, protože jsem možná mohl dohonit Bourdaise, ale druhé části kvalifikace jsme byli velmi blízko a možná v Malajsii ten malý krok udělám. Ale jsme blíže než loni, což už je úspěch."
Mike Gascoyne: "Kvalifikace je pro nás velkým zklamáním. Na konci posledního měřeného kola ztratil Adrian kontrolu nad vozem a dostal se do hodin, což bohužel znamenalo, že také Giancarlo musel zpomalit. Toto malé zpomalení stačilo na to, že ani jeden z vozů nepostoupil dále do Q2, ale jak jsme viděli dnes ráno, máme vůz, který není daleko od skupinky středu pole, kde jedinná desetinka může znamenat velký rozdíl. Víme, že ve srovnáním s ostatními máme konkurenceschopný vůz, takže zítra musíme získat více míst."
Závod - konečná v první zatáčce...
Po skvělých výsledcích ve všech trénincích na Velkou cenu Austrálie zavládlo mezi členy týmu Force India velké zklamání.
Nebýt žlutých vlajek, které byly na konci první části kvalifikace vyvěšeny kvůli Adrianu Sutilovi, byl by Giancarlo Fisichella postoupil do další části, čemuž napovídaly časy v prvním i ve druhém úseku trati. Naproti tomu se však italský pilot musel spokojit se sedmnáctým místem na startovním roštu, zatímco jeho parťák byl nucen do závodu odstartovat z boxové uličky.
Závodu na australském Albert Parku si Fisico příliš neužil. Při vjezdu do první zatáčky situaci ne úplně zvládl Nelsinho Piquet s vozem Renault a dostal do problémů nejen Tima Glocka, ale také Giancarla Fisichellu. Piquetův vůz se dostal do kontaktu s vozem Tima Glocka, ten již neměl kam uhnout, a Giancarlův vůz VJM01 vzlétl do vzduchu. Zklamání týmu Force India svým odstoupením kvůli problémům s hydraulikou završil Adrian Sutil.
Závod z pohledu týmu Force India
Giancarlo Fisichella: "Jsem velmi zklamán, protože jsem ztratil závod v první zatáčce díky tomu, že jiný jezdec vjel jako kamikaze do mého auta. To bylo velmi frustrující, v závodě, jako byl tento, šlo získat hodně bodů. Byla to dobrá příležitost a jsem velmi zklamaný. Doufejme ve víc v Malajsii."
Adrian Sutil: "Velké zklamání. Zvlášť, když jsem pak sledoval závod. Ale když se jelo, bylo to dobré. V prvních kolech jsem se mohl udržet chlapů přede mnou a předjíždět, dostal jsem se až na třináctou pozici, ale pak jsem měl problém s tlakem v hydraulice. Musel jsem do depa a v té chvíli pro mě závod skončil. Musíme doufat v lepší výsledek v Malajsii, ale myslím, že jsme ukázali zlepšení oproti loňskému roku, především při delších jízdách v tréninku. Jsem přesvědčený že tam (v Sepangu) můžeme jet lépe."
Mike Gascoyne - technický ředitel: "První závod skončil pro Force India velkým zklamáním. Ztratili jsme příležitost získat body. Jsem si jistý, že hodně tiskových prohlášení (dalších týmů) bude říkat totéž. Giancarlo měl smůlu v první zatáčce, kde byl v sevření Glocka, Piqueta a ještě někoho. Neměl kam jet. Adrian měl poruchu hydrauliky. Jeho auto jsme museli po včerejšku přestavět a nestihli jsme nic vyzkoušet, což byla smůla. Byl velmi konkurenceschopný a jistě mohl zajet dobrý výsledek. Ale celkově na základě rychlosti auta to byl pozitivní víkend. V Malajsii musíme zajet lepší výsledek."