Suzuki B-King
Suzuki B-King: naked-bike s výkonem supersportu
Přinášíme informace o výkonu a točivém momentu B-Kinga, velkého naháče od Suzuki. Řadový čtyřválec z nové Hayabusy je naladěn na 184 koní a 147 Nm. Mrkněte se, jak vypadá nejsilnější streetfighter světa.Suzuki B-king byl jako koncept představen na tokijském motosalonu v roce 2001. Jednalo se motocykl s motorem z Hayabusy, který dostal do vínku navíc turbodmychadlo a celkový výkon byl naladěn na 176 kW (240 k). Řada motorkářů tehdy tiše zaplakala, že se B-king nedostal do výroby.
Vše se ale mění a po pěti letech byla na konci září na výstavě v Paříži 2006 představena sériová verze modelu B-King. Srdcem motocyklu je čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 1 340 cmm. Kdo se v motorkách trochu orientuje, je mu jasné, že pohonná jednotka je z hypercestovního stroje Hayabusa, akorát proti původnímu konceptu nemá přeplňování.
V současné době je jasné, že agregát v Suzuki B-King bude mít výkon neuvěřitelných 135 kW (184 k) v 9 500 ot./min a točivý moment bude 147 Nm v 7 200 ot./min. Velký naked-bike má suchou hmotnost 236 kg. Pro velký výkon spolu s vyšší hmotností byly vyvinuty speciální pneumatiky o neuvěřitelné šířce 200 mm, které mají schopnost přenést sílu pohonné jednotky na asfalt.
Technické informace
Technické údaje | Suzuki B-King |
Modelový rok | 2008 |
Celkové rozměry | 2 220×800×1 085 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 525 mm / 805 mm |
Motor, objem | 4dobý, řadový 4válec, 1 340 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81×65 mm |
Kompresní poměr | 12,5:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 200/50 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 310 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1× kotouč |
Rám | Litý hliníkový rám |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 16 l |
Suchá hmotnost | 236 kg |