Jdi na obsah Jdi na menu

Stargate Worlds

25. 1. 2008

Stargate Worlds

Stargate Worlds


Když nad tím tak přemýšlíme, mnoho význačnějších sci-fi značek než Stargate (Hvězdná brána) nás nenapadá. Jistě, Star Trek i Star Wars jsou jistě populárnější, ale co dále? Možná Babylón 5? U nás to možná není tak patrné, ale ve světě Stargate skutečně frčí. Dokladem toho je zatím devět seriálových řad a jeden celovečerní snímek. A vlastně i hry. Zatímco akční Stargate SG-1: The Alliance ztroskotala na nedohodě vývojáře s vydavatelem, mnohem ambicióznější MMORPG Stargate Worlds má dobře našlápnuto. Jako jeden z mála připravovaných zástupců tohoto žánru může pomýšlet na vyšší mety. Stojí za nim totiž světoznámá značka, a ta, jak potvrdily případy World of Warcraft či Lord of the Rings Online, znamená v těchto vodách mnohé.

 

 

Autoři by rádi, aby se hráči stali hvězdy vlastního příběhu. Proto se nerozhodli pro převyprávění známého děje. Na samém počátku si budete muset vybrat ze čtyř ras. K dispozici mají být Jaffa, Asgard, Goauld a člověk, přičemž posledně jmenovaný se bude dělit na čtyři další archetypy (voják, vědec, komando, archeolog). Pochopitelně dostanete několik zkušenostních bodíků do začátku, ale v tomto směru bude mnohem bohatší průběh hry, kdy byste měli tradičně stoupat po úrovních a dále definovat hrdinu k obrazu svému. Při vypuštění hry počátkem příštího roku by se měli ve světě Stargate prohánět dvě frakce. V první se sdružují zástupci volných Jaffů, Asgardi a lidé. Na druhé straně barikády stanou loajální Jaffové, Goauldi a opět lidé. Díky tomu by autoři z Cheyenne Mountain chtěli docílit takové škály situací, jaká s rozpočtem a lokacemi seriálových epizod zkrátka není možná. Jste-li fanoušky Stargate, bude vstupenka do perzistentního světa vaším splněným snem.

 

  

 

Ve hře, která se zaštiťuje licencí Stargate, nesmí chybět prozkoumávání. Hráči budou objevovat nové světy, což by mělo být řešeno dosud nevídaně zábavnou formou. Překvapivě se ale nedočkáme ovladatelných vozidel či poletuch, respektive aspoň na startovní čáře nikoliv. Hráči budou moct využívat transportů v podobě vesmírných lodí, primárním prostředkem dopravy ale budou hvězdné brány. Stačí se nad tím zamyslet a dojde vám, že tvůrci už samým konceptem, který za ně vytvořil někdo jiný, dostali ideální materiál pro masivně multiplayerový svět. Vždyť tyto brány dovolí hráče vysílat přesně na místa, kde se zrovna něco děje - kde je zábava!

 

  

 

Zajímavou informací je, že se tvůrci rozhodli stavět na pozdějších řadách oblíbeného seriálu. Chtějí se tedy soustředit na události známé z třetí, čtvrté, páté, šesté a sedmé série. Ačkoliv soustředit není to správné slovo. Berou si je totiž pouze za velice kvalitně zpracované pozadí, na kterém chtějí vystavět vlastní situace a příběhy, které by probíhaly jaksi paralelně k těm, co známe již ze seriálu. A jelikož se ve zmíněných řadách odehrávaly klíčové války, nebude o intenzivní obsah nouze. Někteří z vás možná vědí, že se seriál dělí ještě na dvě odnože. Hra by měla čerpat inspiraci jak ze Stargate SG-1, tak Atlantis, ale podle výpovědí zástupců studia se dá soudit, že Stargate Worlds bude zaměřeno především na SG-1 a na Atlantisu by se v případě úspěchu dostalo mnohem větší pozornosti v datadisku.

 

 

 

V Cheyene Mountain si velmi zakládají na svém bojovém systému, který se prý odlišuje od jakékoliv jiné fantasy, ale i sci-fi MMO hry. Díky zapojení speciálních zbraní budoucnosti půjde prý o svěží a svižný zážitek, zároveň však nebude trpět nedostatkem taktické hloubky. Hráč by přitom boje měl silně ovlivňovat, přičemž jeho zatažení do potyček bude přímé, nikoliv jen zprostředkované lištou příkazů. Do bitek se počítá i inovativní systém krytí a údajně úžasná umělá inteligence nejrůznějších nepřátel.

 

 

Filmové studio MGM se ukázalo být při vývoji nesmírně nápomocným partnerem. Autorům například umožnilo náhled do prakticky všech materiálů se seriály i filmem spojenými. To je důležité především z důvodu, že Stargate do značné míry stojí na specifických lokacích, které jsou ve sci-fi žánru jedinečné. Mnohé z nich chtějí autoři přinejmenším napodobit, ta nejdůležitější místa pak pokud možno co nejvěrněji zkopírovat. Jedná se například o místnost s hvězdnou bránou. Momentálně navíc probíhají rozhovory s nejrůznějšími herci, jež by Cheyene Mountain rádo využilo k dabingu svých rolí a tím výraznějšímu dokreslení atmosféry.

 

   

 

V plánu je obšírný betatesting. V jeho první fázi, která má započít někdy v létě tohoto roku, však dostanou šanci především zkušení testeři, jenž si dokáží poradit se vším, co si na ně tvůrci připraví. Uzavřená beta by přitom měla mít několik kol, dokud hra nebude mít jakous takous přijatelnou formu. Poté se ještě všechno jednou vyladí, aby do otevřené bety mohl Stargate Worlds vykráčet s co nejmenším počtem viditelných chyb. Ty méně zjevné se pochopitelně ukáží až při opravdovém zátěžovém testu, pro který jsou třeba tisíce hráčů. Otevřená beta je proto pro vývojáře nesmírně důležitá a rozhodně ji nebudou chtít přeskočit.

 

 

 

 

Cheyene Mountain se nechává slyšet, že by Stargate Worlds rádi vypustili již koncem tohoto roku. Abychom pravdu řekli, zase tolik tomu nevěříme. Přeci jenom se jedná o mladé studio, jež je sice složeno z relativně ostřílených herních tvůrců, ovšem i ti se musí sžít s novým prostředím a především se naučit pracovat na převelice náročném projektu. Vezmeme-li v potaz skutečnost, že plnohodnotná produkce započala teprve počátkem loňského roku, tak si opravdu nejsme jisti reálností data vydání. Obzvláště když autoři kladou takový důraz na to, aby vypustili skutečně odladěnou a skvěla hratelnou záležitost.

 

   

 

Ať už Stargate Worlds vyjdou tento nebo příští rok, jedno je takřka jisté. Studio s ním má do budoucna obří plány. Vždyť nakonec vycházejí z jednoho z nejúspěšnějších seriálů posledních let, tak proč se od televizních tvůrců něco nepřiučit, že? Můžeme se proto těšit na pravidelné obsahové přídavky, které stejně jako nové epizody přinesou originální příběhy, neokoukaná prostředí, zajímavé postavy a mezi řádky se nám podařilo vyzvědět, že ani ten odpor k vozidlům nejspíše nebude konečný. Něco si vývojáři přeci jen musí nechat v záloze, aby mohli své rodiny uživit i dlouho po spuštění hry. Rozhodně však nechtějí být hamounští a sami přiznávají, že se jim politika některých studií, která vydávají placené add-ony k masivně multiplayerovým hrám nelíbí. Prý by mnohé z toho mělo být zahrnuto již v servisu, za který hráči platí patnáct dolarů měsíčně (Stargate Worlds nebude výjimkou). Takže pravidelné updaty budou následovat již krátce po vydání a větší, placené datadisky by měly přicházet tak jednou za půl roku. K placení ještě malý dovětek: při současném kurzu dolaru hraní MMO titulů ještě nikdy nebylo levnější!

 

    

 

Vývojáři si pochvalují své rozhodnutí licencovat Unreal engine 3, který dokáže vykreslovat úchvatné obrázky a také technologii BigWorld, ulehčující tvorbu serverových řešení. I díky tomuto kvalitnímu zázemí se na Stargate Worlds vyplatí těšit. Především fandové sci-fi a značky Stargate zvlášť už musí slintat blahem. Pokud bychom si trochu zafantazírovali, tak tohle by mohl být World of Warcraft v budoucnosti. Nepředbíhejme však - stát se může cokoliv.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář