Čištění vzduchového molitanového filtru na KAWAzx6r
Každých 12000km by se měl u zx6r r.v.2000 vyprat vzduchový filtr. Interval praní je docela krátký a mohl by byt ještě kratší, a to z 1 důvodu.Náporové sání ,které přináší mnoho výhod, ale i nevýhod. Sání musí být umístěno přímo na čele motocyklu, a tak nasavá spolu se vzduchem i hromadu nečistot(prach, pyl, hmyz, ...) Tudíž krátký interval je nutností.
Postup čištění:
Demontáž: uzavřít kohout přívodu paliva - oddělat spolujezdce sedlo - demontovat šroub, který drží jezdce sedlo - odejmout sedlo jezdce - demontovat 4 šrouby upevňující nádrž - nádrž odejmout tak, aby se odejmulo spolu s kohoutem nádrže (nádrž vytočit doleve ve smeru jizdy) - odpojit přívod paliva - demontovat šrouby víka airboxu - oddělat hadičku z víka airboxu , která směřuje ke karburacím - odejmout airbox víko - vyndat molitanový filtr - zajistit přívod vzduchu ke karburacím tak, aby do nich nic nespadlo - z filtru odejmout plastový rámeček (vymáčknout 4 plastový 'čudliky') - napustit do lavoru vlažnou vodu s jarem(alve vera :-) aby byla jemná práce) - vyprat fitlr v lavoru s vodou a jarem - vyždímat jemně filtr (nekroutit,ale mačkat, je to molitan) - nechat uschnout fitr - vycistit airbox a náporové sání
Montáž: nandat na suchý filtr plastový rámeček - fitr naimpregnovat ¨olejíčkem¨na moto vzduchové fitry(minimalní vrstvu, jen takový olejový film, mam MOTUL air filtr spray)p.s.: impregnace je nutná a dodržet malouvrstvu,film - nasadit filtr do airboxu - dále viz. demondáž, ale opačným postupem