Eco-business
8. 3. 2008
Posledních pár let se po západním světe rozmáhá Eco-trend. Vše je Bio, Eco, Zelené, Nízkoenergetické atd.. Marketéři velkých koncernů podchytili pocit vinny šířící se světovou populací za stav naší planety.
Po mediální masáží National Geographic se člověk necítít provinile snad ani nemůže, byť osobně neloví sladoučké tuleně nebo nelije hektolitry nafty na vodní ptactvo.
Naštěstí přichazí spousta firem s lákavou nabídkou odpustků ve formě ekologických domů ze dřeva, recyklovatelných obalů atd atd. Sortiment zeleného zboží se neustále rozšiřuje a naše zornice se nestačí rozširovat překvapením, co vše ještě může být ekologické, tudíž co až do této chvíle bylo trestuhodně bezohledné vůči matce přírodě.
Nabízí se otázka, zda by všechno to bylo nutné v případě, kdyby ty samé společnosti s velkou slávou před X lety nezavedli hromadné prodeje nápojů v plastu nebo neskupovali patenty na vodíkové motory. Postupně se navrací trend soužití s přírodou, což je s podivem vzhledem k tomu, že se lidstvo posledních 2 tisíce let usilovně snaží o opak. Naše babičky a prababičky se s velkým nadšením vzdávali k přírodě přátelských valch či látkových plen a vítaly lepší (neekologické) zítřky.
Na druhou stranu, vypadá to, že by se konečně zájem médií mohl obracet na stranu veřejných zájmů (byť zjištně, ale to už je holt cena za demokracii). Takže třiďte odpad, berte si na nákup vlastní igelitky a pet lahve používejte vícekrát, protože mezi bonusy demokracie patří, že i největší šéf nemůže existovat bez podpory veřejnosti.
Přikládám jeden eco-emo spot z MTv.
Lor
Po mediální masáží National Geographic se člověk necítít provinile snad ani nemůže, byť osobně neloví sladoučké tuleně nebo nelije hektolitry nafty na vodní ptactvo.
Naštěstí přichazí spousta firem s lákavou nabídkou odpustků ve formě ekologických domů ze dřeva, recyklovatelných obalů atd atd. Sortiment zeleného zboží se neustále rozšiřuje a naše zornice se nestačí rozširovat překvapením, co vše ještě může být ekologické, tudíž co až do této chvíle bylo trestuhodně bezohledné vůči matce přírodě.
Nabízí se otázka, zda by všechno to bylo nutné v případě, kdyby ty samé společnosti s velkou slávou před X lety nezavedli hromadné prodeje nápojů v plastu nebo neskupovali patenty na vodíkové motory. Postupně se navrací trend soužití s přírodou, což je s podivem vzhledem k tomu, že se lidstvo posledních 2 tisíce let usilovně snaží o opak. Naše babičky a prababičky se s velkým nadšením vzdávali k přírodě přátelských valch či látkových plen a vítaly lepší (neekologické) zítřky.
Na druhou stranu, vypadá to, že by se konečně zájem médií mohl obracet na stranu veřejných zájmů (byť zjištně, ale to už je holt cena za demokracii). Takže třiďte odpad, berte si na nákup vlastní igelitky a pet lahve používejte vícekrát, protože mezi bonusy demokracie patří, že i největší šéf nemůže existovat bez podpory veřejnosti.
Přikládám jeden eco-emo spot z MTv.
Lor
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář