Stalo se 8.3.-14.3
17. 3. 2010
V pondělí -první pokusy o jarní sluníčko ,ale stále ještě zima procházíme se parkem,Následovně trávíme asi 2 hodiny ve sdružení,kde hraji Marušce na flétnu,kreslím ji obrázky Maruška mě říká,že chce jíst, poměrně zcela zřetelně.
V úterý mimo jiné aktivity jdeme do sdružení ,kde Maruška potkává nového chlapce Milánka,který je moc šikovný,skáče s Maruškou na trampolině,troubí spolu do roury a každý ji drží z jedné strany.Kreslím Milánkovi hokejistu,který se mi docela povedl.K večeru jde s Markétou na chvíli do City -kde jsou pravěcí dinosauři někteří se i pohybují a je tu pár prolézek velice pěkné -v příštím týdeníčku zařadím fota,protože se tam chystáme -sám jsem zvědav.
Ve středu mimo jiné tradiční canisterapie s Barbuchou nejvíce se o něj zajímá Maruška a stále více se sbližují , je tu i Pavlíček ten chce zase hodně lechtat a chce hrát hru na sílu-která spočívá v jeho vyhazování do výšky snažím se ho vyhazovat co nejvýše a toto komentuji radostnými výkřiky síla.což značí to ,že ho vyhodím ještě výše-což Pavlíček ví a vyžaduje to.Ve sdružení pak pokračuje Maruška s Alenkou a následovně s Janou.
Ve čtvrtek následuje terapie s Janou ,které Maruška říká jíst a pít a pěkně na ni reaguje.
V pátek odjíždím do Prahy na akreditovaný vzdělávací kurz o autizmu.Tento kurz je v pátek od 14-do 18 a druhý den od 9-18 a budou ještě následovat 2 kurzy .Kurz otevírá paní Jelínková a následovně promlouvá pan Šturma z Paprsku velice otevřený pán který spolupracoval s profesorem Matějíčkem-zaujal mě svým citem pro věc,humorem a lidstvím. Mluvil o ústavech za komunismu a jaké byly podmínky dříve.Mluvil také o důležitosti ranné péče ,kterou v Praze velice prosazoval Ing.Procházka.Vyškolení pracovníci začali jezdit do rodin.Mluvil také o chybě některých odborníků a rodičů,že klienta či dítě někdy až příliš tlačíme do tohoto lidského světa a že se je někdy také snažíme přetvořit k pohledu svému.
Následovně pak mluvila paní Jelínková o problémech autistických dětí s komunikací,sociálními vztahy a představivostí o nevyrovnaném vývojovém profilu a také o jedinečnosti a o individuálním přístupu a programu.
V sobotu proběhly ukázky z filmu Bludný kořen.V dopoledních hodinách přednášela paní Jelínková kde mě zaujalo:
Problémy máme my a ne autisté.
Další body
O komunikaci,sociální chování,hra.
Odpolední přednáška paní PhDr.Opekarové-která je koordinátorkou hl.města Prahy pro autismus se věnovala základním symptomům poruch autistického spektra u dětí a mládeže.
Hovořila zde o triádě symptomů,oblastem komunikace,sebereflexi,fixaci.
Všichni účastníci kurzu také obdrželi knihy:
Instruktážní kniha jednoduchých aktivit pro výuku autistických dětí od Barbary Bazeghi
Celoživotní vzdělávání/Tvořivé dílny pro občany s autismem/
Autismus-pervazivní vývojové poruchy-úvodní přednáška/březen 2010-Miroslava Jelínková/
Domů jsem dorazil kolem 21,30 Maruška mě velice krásně přivítala s objetím a s oslovením táta táta.Což mě udělalo radost.
V neděli bylo jakž takž tak jsme strávili přes hodinu venku a následovně na Žilinské-kde si Maruška hrála,houpala se a pomáhala mě s vysáváním,kdy si brala různě hadici a korigovala na ní zvuky.
-
V úterý mimo jiné aktivity jdeme do sdružení ,kde Maruška potkává nového chlapce Milánka,který je moc šikovný,skáče s Maruškou na trampolině,troubí spolu do roury a každý ji drží z jedné strany.Kreslím Milánkovi hokejistu,který se mi docela povedl.K večeru jde s Markétou na chvíli do City -kde jsou pravěcí dinosauři někteří se i pohybují a je tu pár prolézek velice pěkné -v příštím týdeníčku zařadím fota,protože se tam chystáme -sám jsem zvědav.
Ve středu mimo jiné tradiční canisterapie s Barbuchou nejvíce se o něj zajímá Maruška a stále více se sbližují , je tu i Pavlíček ten chce zase hodně lechtat a chce hrát hru na sílu-která spočívá v jeho vyhazování do výšky snažím se ho vyhazovat co nejvýše a toto komentuji radostnými výkřiky síla.což značí to ,že ho vyhodím ještě výše-což Pavlíček ví a vyžaduje to.Ve sdružení pak pokračuje Maruška s Alenkou a následovně s Janou.
Ve čtvrtek následuje terapie s Janou ,které Maruška říká jíst a pít a pěkně na ni reaguje.
V pátek odjíždím do Prahy na akreditovaný vzdělávací kurz o autizmu.Tento kurz je v pátek od 14-do 18 a druhý den od 9-18 a budou ještě následovat 2 kurzy .Kurz otevírá paní Jelínková a následovně promlouvá pan Šturma z Paprsku velice otevřený pán který spolupracoval s profesorem Matějíčkem-zaujal mě svým citem pro věc,humorem a lidstvím. Mluvil o ústavech za komunismu a jaké byly podmínky dříve.Mluvil také o důležitosti ranné péče ,kterou v Praze velice prosazoval Ing.Procházka.Vyškolení pracovníci začali jezdit do rodin.Mluvil také o chybě některých odborníků a rodičů,že klienta či dítě někdy až příliš tlačíme do tohoto lidského světa a že se je někdy také snažíme přetvořit k pohledu svému.
Následovně pak mluvila paní Jelínková o problémech autistických dětí s komunikací,sociálními vztahy a představivostí o nevyrovnaném vývojovém profilu a také o jedinečnosti a o individuálním přístupu a programu.
V sobotu proběhly ukázky z filmu Bludný kořen.V dopoledních hodinách přednášela paní Jelínková kde mě zaujalo:
Problémy máme my a ne autisté.
Další body
O komunikaci,sociální chování,hra.
Odpolední přednáška paní PhDr.Opekarové-která je koordinátorkou hl.města Prahy pro autismus se věnovala základním symptomům poruch autistického spektra u dětí a mládeže.
Hovořila zde o triádě symptomů,oblastem komunikace,sebereflexi,fixaci.
Všichni účastníci kurzu také obdrželi knihy:
Instruktážní kniha jednoduchých aktivit pro výuku autistických dětí od Barbary Bazeghi
Celoživotní vzdělávání/Tvořivé dílny pro občany s autismem/
Autismus-pervazivní vývojové poruchy-úvodní přednáška/březen 2010-Miroslava Jelínková/
Domů jsem dorazil kolem 21,30 Maruška mě velice krásně přivítala s objetím a s oslovením táta táta.Což mě udělalo radost.
V neděli bylo jakž takž tak jsme strávili přes hodinu venku a následovně na Žilinské-kde si Maruška hrála,houpala se a pomáhala mě s vysáváním,kdy si brala různě hadici a korigovala na ní zvuky.
-
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář