HRY
Komentáře
Přehled komentářů
Role: Král – starší chlípník
Člen družiny A – vlezlý podrazák
Ženich + nevěsta – normální přišlápnutí rolníci, co se na konci vzepřou
Oddávající – někdo slušném
Ostatní - svatebčané
Nazdobeným exteriérem se sune svatební průvod
Oddávající : začne oddávat (proslov a vim já co se dělá  )
V tom přijde svérázným a povýšeným krokem král se svou družinou. Král a jeden člen družiny mají PLÁŠŤ který je zahaluje až ke kolenům.
Král: co se to tu děje, klame mě snad můj zrak?
Člen družiny A obchází kolem těch co se berou a prohlíží si je.
Člen družiny A : svatba můj pane, neohlášená svatba
Král: Jistě jste slyšeli o královském výnose, jenž upravuje sňatky v mém království.
Nevěsta se zděšeně přitiskne k ženichovy a jde vidět, že je vystrašená.
Král odstrčí svůj plášť a pochlubí se tím, co se mu bude houpat mezi nohama
Král: ano měl jsem namysli právo první noci krasotinko.
Člen družiny pochlebuje svému pánovi
Člen družiny A: Ach můj pane, v celém království neuschne stébélko trávy aniž bys o tom nevěděl. Jsi ten největší panovník, kterého znám( při této větě bude dělat člen družiny rybářské gesto ukazující velikost a dívat se mu do rozkroku, v tom si to však uvědomí a tak se mu začne dívat do očí, ale ruce nechá roztažené na původní velikost, přistoupí k němu a pak až ho rukama obejme)
Král člena družiny odstrčí
Nezdařená svatba – úvodní scénka
(Ondra, 13. 8. 2008 20:14)
Král: Jsi opilý či co. Raději běž a nachystej lože. (v této větě král přistupuje k nevěstě a hladí ji po tváři)
Ženich: Tak dost, raději zemřu něž abych dopustil tohle. (vytasí nůž a propíchne králi balónek mezi nohama)
Král udělá dva kroky zpět a je zdrcen, celý jeho život je v pr…. .
Král: Co jsi to… , jak se to… (rozhodí rukama) Smrt je pro tebe mírný trest.
Člen družiny A: Můj pane, co se to stalo? To snad není pravda. Dovolte abych Vás v tuto těžkou dobu zastoupil
Král: Ano, strestej ho za mě, můj jediný věrný
Člen družiny A: Asi jsme si úplně neporozuměli pane (v této větě také odhodí plášť a ukáže svou chloubu a otočí hlavu na panovníka)
A v tu chvíli přiskočí nevěsta a také mu je propíchne
Člen družiny A: můj pane, to je strašné, nemám proč bych dále žil, teď jsem mrzák, teď jsem nula. Teď jsem jako vy můj pane.
Král: mlč pacholku, sic tě trest nemine. (dá mu facku)
Ženich mluví už v době kdy naříká Člen družiny A
Ženich: ach má lásko, jsi tak statečná a za chvíli budeš jen má.
Král se s sluhou odbelhává se slovy
Král: To si jen myslíš, za chvíli bude všech. Na mém dvoře je spousta mužů, kteří mě v mé panovnické roli rádi zastoupí.
Člen družiny A: A až poté oba zaplatíte životem.
Scéna končí, nevěsta odvádí pryč své svatebčany, ženich ty své a vyzývají je k pomoci proti panovníkovi a jeho „mužích“ tozn. vysvětlují jim pravidla.
Pozn: královské kulky jsou nafouklé vzduchem a veliké, aby se dobře propichovaly. Člen družiny je má o dost menší.
Nezdařená svatba – pravidla
(Ondra, 13. 8. 2008 20:13)
Počet hráčů: 12 až 30
Počet pořadatelů : min. 5
Časová náročnost: 1hod
Materiál: kostýmy na úvodní scénu, 2x píšťalka, alobal,
smrkové šišky, balónky dvou barev cca 7ks na osobu.
Úvodní scéna viz. víše :)
Nezdařená svatba – pravidla
(Ondra, 13. 8. 2008 20:13)
Hráčům je na začátku hry sděleno, že se zúčastní svatby. Jsou rozděleni na dva týmy. Tým „nevěsty“ a tým „ženicha“. Pak se svatební průvod odebere k místu, kde se bude oddávat. Zde se odehraje úvodní scéna a po ní si ženich odvádí své hosty stranou, nevěsta taktéž. Oba jim vysvětlují pravidla hry :
Je třeba, abys mi pomohl! Slyšel jsi krále. „Až nevěstu zneužijí muži z království, zaplatím za to co jsem udělal životem“. Je proto třeba se pod rouškou noci vydat na lov a zneškodnit všechny cizí muže.
Ve chvíli, kdy se potkají dva soupeři, mohou se zneškodnit a to tak, že jeden druhému prorazí balónek. Poražený odchází a vítěz může pokračovat ve hře. Poražený se vrací na území své základny okamžitě po prohře pro nový balónek. Není-li další nový balónek k dispozici, zůstává na své základě a čeká na konec hry ZDE, nikoliv v táboře (protože jen takhle lze dokázat, že tým už nemá nikoho s balónkem).
Kdo nemá balónek s vodou, nesmí prorážet cizí balónky a ani se zúčastňovat soubojů. Balónky je zakázáno krást z cizý základny a také se zdržovat v blízkosti cca 50m od cizí základny (na druhou stranu prostor základny je zakázáno využívat jako skrýš, hráč si sem pouze chodí pro nový balónek a neměli by se zde zdržovat déle než je třeba). Při hře je dovoleno přiměřené násilí, je to na uvážení a dobrých mravech každého z Vás. Rozhodně však nekousejte, nelámejte si nohy atd. .
Herní území je dáno předem a hráči nesmí opustit tyto prostory. Každý tým si zvolí místo pro svou základnu před začátkem hry dle svého uvážení a toto místo nesmí již měnit.
Způsob zavěšení balónku: provázkem mezi nohama. Balónek je naplněn vodou, množství určí ten kdo vysvětluje pravidla.
Je zakázáno: proražené balónky lepit, balónky něčím úmyslně překrývat, či schovávat pod oblečení. Mít u sebe více balónků.
Způsob proražení bálónku: pouze holou rukou. ZAKAZUJÍ se klacky, nože a podobné nástroje.
Nezdařená svatba – pravidla
(Ondra, 13. 8. 2008 20:11)
Ve hře se objevují postavy královských rytířů, ty nelze porazit, protože už o mužství přišli, mohou Vám tedy jen ublížit. A to tak, že se pokusí prorazit ten Váš balónek, nebo na vás upozornit soupeře a pak se s ním spojit a nebo ho podrazí a pak najednou pomohou Vám proti němu. Každopádně jsou tu proto, aby Vás poškodili a svou práci dělají skvěle! Jediná možnost jak se jich zbavit, je uplatit je kusem stříbra. Stačí jim ho hodit a oni Vám na chvilku dají pokoj. To jak dlouho ta chvilka bude trvat je pouze na nich, proto se nerozmýšlejte, uplaťte je a utečte.
Konec hry: vyhrává tým, který dříve zneškodní soupeře. Konec hry je oznámen píšťalkou (tj. jsou-li všichni z týmu již v základně, tj. nikdo už nemá balónek, tým ohlásí své poražení hlasitým pískotem na píšťalku), poté se všichni (i soupeř) vracejí do tábora a hra končí.
* * * Proražené balónky neodhazujte volně v lese. Není to přeci smetiště. * * *
Závod Rossinant aneb Dostihy a sázky
(Šárka, 11. 8. 2008 10:41)
Tahací kačer či jiné zvířátko představuje Rosinantu. Každý si tu svou nějak pojmenuje, jméno zůstává po celou dobu tábora.
V neděli někdy k večeru by proběhl první závod – vyznačená trasa, každý tahá svou Rosinantu, pak vyhlášení vítěze, drobná odměna (oplatka, zbytky z kuchyně apod.). Může předcházet krátká prohlídka a představení zvířátek.
V dalších dnech se během dopoledne můžou zapisovat zájemci o dostih (papír někde venku, zapíšou jméno jezdce+Rosinanty). Odpoledne se objeví kursy pro jednotlivé závodníky a před samotným dostihem se cca na 30 minut otevře sázková kancelář a každý si může vsadit na vítěze. Pak následuje dostih dne.
Trasy by se mohly měnit, šly by udělat i malé překážky (nájezdová plocha před překážkou).
Po dohodě může majitel svou Rosinantu svěřit jinému jezdci a přihlásit je do závodu, rozdělení případné výhry je na jejich domluvě.
Při velkých rozdílech ve zvířátkách můžeme vyhlásit kategorie (podle velikosti apod.)
Platidla – na začátku rozdělit stejným dílem. Ještě domyslet jak budou vypadat a jejich využití na konci.
inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:14)
Tohle je naše představa Inkvizice, dost možná ještě ne úplně konečná. Budeme rádi za jakékoliv připomínky nebo nápady, jak vylepšit, udělat jinak, dotvořit atmosféru.
V tu noc se nevyspí účastníci ani my, takže bychom zbytek dopoledne nechali na dospání a odpočinek.
Rádi bychom ještě někdy během hry nebo po ní nějakou formou (povídání, nápisy apod.) použili fakta o inkvizici. Michale, nemáš prosím nějaké zdroje, znalosti?
inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:13)
5.Ráno se sejdou na místě srazu, kde bude nachystané „popraviště“ (co se nám povede – nějaká hranice, dýmovnice, provaz, kláda). Tam již budou přivázaní někteří z inkvizitorů, špinaví, otrhané šaty – doba se mění, inkvizice padá, její vůdci jsou trestáni. Varianta č.2 – není tam nikdo a necháme je chvíli v napětí, co bude dál, co s nimi inkvizice provede, a až po chvíli budou přivedeni svázaní někteří z inkvizitorů. Do toho se pohybuje D.Q. a šeptem jim oznamuje, co se děje. Jeden po druhém jsou pak účastníci přiváděni k houpačce (kláda) a váženi spolu s někým ze zbylých inkvizitorů tak, aby byli lehčí (podobný motiv jako na začátku tábora s černými a bílými kamínky, ale myslím, že by to nemuselo vadit). Zbytek inkvizitorů je pak odveden k popravišti nebo prchá do lesů.
Poté jsou účastníci Donem Quijottem vyzváni, aby očistili v rybníce své očerněné kameny, (symbol své viny), a z kamenů vystavěli mohylu.
inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:12)4.Každý dostává očerněný kámen (velikost dle fyzické zdatnosti), symbol své viny, který musí neustále nosit s sebou a až do rána se má potulovat ve vymezeném území lesa aniž by jej někdo spatřil nebo dokonce s někým promluvil.Ráno v určitou dobu sraz na určitém místě.
inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:12)3. V noci jsou po jednom buzeni a předváděni před inkviziční soud (tvořen vedoucími). Ten by měl být pro každého tím psychicky negativním vrcholem celé hry, jak bude probíhat a vypadat záleží na našem provedení, přípravě a domluvě na táboře. Představujeme si vzdálenější místo (aby nebudil ostatní) nebo temnou místnost (sklep?), louče, inkvizitory v tmavých hábitech. Na každého z účastníků musíme předem vymyslet něco, zač bude souzen, kritizován, zesměšňován (vlastnosti, prvek chování, zdánlivě nedůležité maličkosti, využít i toho, že se posmíval inkvizici, psal posměšný citát). Cca po 15 minutách odsouzení k samotě a přemýšlení o své vině.
inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:10)2.Následuje hra NSWE RUN (podle Lipnice). Každý účastník si vylosuje světovou stranu a má před inkvizicí utíkat co nejpřesněji bez vychýlení v daném směru, bez obcházení překážek tak, aby za 90 minut doběhl co nejdál a stihl se vrátit zpět. Po návratu každý zakreslí do společné mapy, kam až doběhl. Tím končí první část, ve které se spolu s D.Q. inkvizici vysmívají, „berou ji na lehkou váhu“.
Inkvizice
(Šárka, 9. 8. 2008 18:09)1.Úvodní scénka: Don Quijotte před inkvizicí, vysmívá se jí, vykřikuje posměšné věty. Inkvizitory tím rozzlobí, chtějí jej zajmout, ale zakopávají jeden o druhého, jsou nešikovní, Don Quijotte jim vysmátý uteče. Vybízí účastníky k tomu, aby si také každý sám za sebe vymyslel posměšnou větu, heslo apod. Kopii odevzdá Donu Quijottovi, originál si nechá u sebe, připevní na malý klacík, aby bylo vidět.
úvod tábora
(Broňa :), 29. 7. 2008 3:04)
Ad Úvod tábora aneb černá a bílá či čert a anděl
Předně bych se chtěl omluvit za úroveň následujícího textu, jsou téměř tři hodiny ráno, jsem strašně ospalý, ale chtěl bych sem tohle vložit než zítra (dneska) ráno odjedu…
O co jde? No, tohle je takový návrh k diskuzi, je to návrh na to, jak by mohl být rámcově zaštítěn začátek tábor a úvodní putování až po první večer a přepravu na lodích na tábor. Jako obvykle je většina (ta nápaditější část) nápadů a motivů ukradená.
Nevím moc kde začít, takže asi budu sledovat časovou osu. Po úvodním Rozoumkovu vystoupení jako černobílá paní by byl kinoautomat (či až později během tábora????) a poté (buď ještě večer nebo spíš další den ráno) by před účastníky předstoupili Verunka (celá v černém) a Rozoumek (celý v bílém). Postupně by svým rozhovorem nechali každého pochopit, že jeden je čert (černý) a druhý anděl a bavili by se o lidech, o jejich podstatě, o tom, jestli jsou spíš dobří či špatní, co je jejich přirozenost. Pak by se vsadili. První šanci má čert. Ten účastníkům představí různý hříchy či vlastnosti, které jsou symbolizovány jednotlivými postavami (námi ve vhodném oblečení). Tyto hříchy/vlastnosti jsou následující:
- chtíč či snad spíš touha
- lakota či snad spíš spořivost
- lenost či snad spíš pohoda
- pýcha či snad spíš hrdost
- požitkářství či snad spíš užívání si
- hněv či snad spíš temperament
- můžeme přidat či ubrat či upravit (návrhy (opět) vítány)
čert se snaží poukázat na pozitivní stránku daných věcí. Poté účastníky vyzve, aby se přidali k té osobě, která symbolizuje hřích, který jim je nejbližší.
Pak každý instruktor odvádí svojí skupinku na jiné místo. Tam si s nimi povídá o dané vlastnosti o jejích špatných, ale i dobrých stránkách. Asi tak půlhodinová diskuze.
úvod tábora
(Broňa :), 29. 7. 2008 3:03)
Poté jim sdělí co je jejich dalším úkolem. Jejich úkolem je během daného časového limitu (asi něco přes hodinu) připravit představení, přednášku, výstavu, ukázku... daného hříchu a to tak, aby k němu zlákali co nejvíce ostatních účastníků. Forma je zcela na nich, my se jim pouze snažíme zajistit potřebné věci (co si přejí).
Poté všichni společně (i za účasti čerta a anděla (který se tváří celou dobu opravdu nešťastně, občas dokonce znechuceně odchází)) prochází jednotlivé části připravené danými skupinkami. Až všechny skončí, scházíme se na jednom místě. Tam jsou misky s názvy jednotlivých skupin. Každý účastník může vhodit 1 až 6 černých kamínků pro jednotlivou skupinu (u sebe ne), a to podle toho, jak hodně ho zlákali k danému hříchu (celkově může tedy dát minimálně stejný počet kamínků jako je skupin a maximálně počet skupin krát 6).
Členové jednotlivých skupinek si mezi sebou černé kamínky rozdělí rovným dílem
Pak přichází na řadu anděl. Smutně jim sdělí, že jim to šlo velmi dobře, že teď mají šanci konat dobré skutky a ukáže jim seznam. Za každý dobrý skutek je možno zjískat jeden kamínek (ale jedná se o na bílo nabarvené olůvko, takže výrazně těší). Každý se může rozhodnou kolik jich zkusí zvládnou a podle toho počtu si dopředu vezme kamínky. Dané je pouze místo srazu a čas (tábořiště?, Mrákotín – obec?, telč?).
Seznam dobrých skutků (opět píšu stejnou věc do závorky – možno měnit, doplnit, upřesnit – návrhy opět více než vítány)
- hodina mlčení
- hodina samoty
- půlhodina zbožné kontemplace
- 1km bosky
- přijít včas na místo srazu
- sbírat cestou hodinu odpadky
- zavolat někomu a omluvit se mu za něco zlého, co jsme provedli
- udělat někomu tajně radost
- volná disciplína (záleží na každého uvážení)
- přežvýkat každé sousto 30x
- dát si k obědu vodu a chléb
- pomoci cizímu člověku (ne nikdo z tábora)
- ???
Na místě srazu v daný čas je uvítá anděl a čert. Oznámí jim, že nastal čas zúčtování. Čert si stěžuje, že bílé kamínky jsou těžší. Na to ale anděl odpoví, že jsou těžší proto, že hříchy byly jenom jako, kdežto dobré skutky byly skutečné, a proto mají logicky větší váhu. Ovšem také řeknou, že proto, aby mohl daný člověk pokračovat dál, musí projít zkouškou. Pak všichni postupně přistupují k andělu s čertem. Ti mají váhu zavěšenou na stromě. Ta se skládá z černého a bílého lampionu. Každý vhodí svoje černé kamínky do černého a bílé do bílého. Když zvítězí (převáží) bílá můžou pokračovat dál. Každý člověk má také právo darovat jednu bílou kuličko komukoliv jinému (před svým vážením). V podstatě by to mělo být celé uděláno tak, aby nám všichni prošli. Já bych dané vážení asi udělal až kouskek od tábora někde na druhém břehu, kousek od místa s ohně, z kterého je budeme převážet do tábora. Poté by byli převezeni na druhou stranu do tábora (možná před tím pasováni na žáky dona Qujiota).
Uf. Jsem se rozepsal. Vím, že je to celé nové a jiné. Ale jak už jsem psal, je to jenom návrh, můžem z toho použít jenom kousek, či nic. Přišlo mi totiž, že to naše úvodní putování v současné formě trošku postrádá integritu, chyběla mi tam jistá logická návaznost…
Wodní Wodwážné Worwo
(Broňa :), 29. 7. 2008 2:27)
Cíl: Vyčistit si hlavu, máknout si, unavit se :)
Čas na hru: 2 hodiny
Počet instruktorů: cca 6
Jde o hru, která probíhá v týmech (o asi 5ti členech), které spolu soupeří o to, kdo nasbírá nejvíce bodů. Na to mají asi hodinu a půl. Můžou body pro svůj tým zjískat tak, že splní určitý úkol. Za každý úkol je daný počet bodů. Žádný úkol nesmí být vykonán jedním člověkem dvakrát za sebou. Většinu úkolů je možno opakovat neomezeněkrát za hru. Před plněním úkolu je třeba se nahlásit instruktoru, který má dané stanoviště na starost a poté nahlásit i splnění.
Návrhy úkolů:
- plavání – plave se z jednoho místa na druhé a zpět
- pošta pro tebe – běží se na dané stanoviště, tam obdrží hráč kus papíru (dopis), se kterým musí doplavat aniž by se namočil (takže v jedné ruce nad vodou) k dalšímu instruktoru
- potápění se pro kámen přivázaný na pet lahvi (ala bojka) – tři různé obtížnosti (=hloubky), tento úkol možno dělat pouze jednou
- urazit danou trasu na lodi
- urazit danou trasu pod lodí (ve vzduchové kapsa) (pro dvojice)
- přetahování lanem – hrají 3 lidé z jednoho a 3 z druhého týmu (vítěz bere body)
- souboj na kládě
- další úkoly budou doplněny (návrhy vítány), to samé platí o přesném bodovém hodnocení
Dále existuje věc zvaná výzva. Jde o to, že jakýkoliv člen týmu může vyzvat kohokoliv (ale ne člena svého týmu) na souboj v jakékoliv disciplíně (např. kdo rychleji něco uplave). Pokud vyzvaný výzvu akceptuje, jdou za instruktorem, jež má na starosti danou disciplínu a nahlásí se. Pak proběhne závod. Vítěz bere dvojnásobný počet bodů a poražený ztrácí normální bodové ohodnocení (např. za plavání tam a zpět je 5 bodů, v tom případě bere vítěz 10bodů a poražený ztrácí 5 bodů). Pokud vyzvaný výzvu odmítne, tak jeho tým automaticky ztrácí 5 bodů. Každý člen každého týmu ale může být na jednu disciplínu vyzván pouze jednou.
Instruktoři na jednotlivých stanovištích můžou vyhlašovat v průběhu hry speciální prémie za vyšší počet bodů. Např. pokud někdo uplave danou trasu do určitého limitu či bez horního dílu plavek… ;)
Mrtvola účastníka
(Broňa :), 28. 7. 2008 23:57)
Cíl: Netradiční forma zamyšlení se nad tím, jak se vidím já a jak mě vidí ostatní
Čas na hru: 1hod
Pomůcky: neprůhledná izolepa na kterou se dá psát, lepící štítky, fixy,
Motivace: Na zemi leží bezvládné tělo, jehož obrys je obtažen (naznačen) lepící páskou. U něj stojí dvě židle, přichází dva lidé a sedají si smutně na židle a diskutují o příčinách smrti (mrtvola už může tou dobou klidně odejít). Postupně lepí štítky na pět různých míst účastníkova těla (hlava, levá ruka, pravá ruka, levá noha, pravá noha). Každá z těchto částí značí jinou oblast (bude popsáno dále).
Realizace hry: Účastníci se rozdělí do dvojic, jeden si vždy lehne na zem a druhý ho „obtáhne“ izolepou (jeho siluetu), pak se vystřídají. V další fázi si každý vezme lepící štítky a dle následujícího klíče je umísťuje k vnější části siluety svého spoluhráče.
Rozdělení oblastí:
Hlava: Jaký je to typ účastníka:
- introvert
- extrovert
- chaotik
- milující pořádek
- stressman
- kliďas
Levá ruka: Jaký typ programu má daný účastník rád:
- psycho
- kreativní
- sociální
- fyzický
- krajiný
Pravá ruka: Jaký rád tráví svůj volný čas:
- sportem
- kulturně
- ve společnosti
- v lese
- počítačově
Levá noha: Jaká je jeho pozice v týmu:
- šéf
- člen týmu
- podporovač ostatních
- kritik
Pravá noha: Jaká oblast je pro něj nejdůležitější
- duchovní
- přátelé
- partner
- práce
- rodina
- peníze
Následně se lidé volně prochází po „místě činu“ a kde mají chuť, tak lepí jednotlivé lístky i k ostatním „mrtvolám“. Po nějaké době je dán signál, každý se vrací ke své siluetě a lepí si štítky sám sobě, jak se vnímá on (tentokrát ale dovnitř siluety). Pak možná hromadná vernisáž při které každý stručně okomentuje svoji „mrtvolu“, může říct, co ho překvapilo atd.
Pár poznámek na závěr: Já hrál tak, že se jednalo o mrtvolu Instruktora a nebyl tam ta závěrečná část. Snažil jsem se ty věci u jednotlivých částí nahradit něčím, co se netýká přímo instruktorování, ale zatím s tím nejsem moc spokojen, ještě na tom budu pracovat, budu vděčný za připomínky. U nás ta hra měla mít za cíl, že člověk mohl okouknout ostatní, podívat se, jak se vidí, jak jsou vnímáni ostatním, jelikož se předpokládalo, že tito lidé spolu budou v budoucnosti něco pořádat…
Kruh ticha
(Broňa :), 28. 7. 2008 21:44)
Ahojda Sylvinko a také vy všichni ostatní moji drazí! Předem bych chtěl říct, že to co posílám je pouze návrh či nápad, rozhodně jeho realizaci nevnucuji a ani v nejmenším na ní netrvám, je to pouze návrh ke zvážení a konečné rozhodnutí je pochopitelně na Sylvince, jenom jsem chtěl nabídnout alternativu či inspiraci.
Také bych chtěl říct, že podstatná část nápadu je ukradená ;)
První den je před účastníky slavnostně (či jinak) přinesena velká mapa fiktivního území (moře, řeky, ostrovy, pevnina…). A Sylvnka jim poví něco o tom, že jsou na začátku cesty, že je čeká velké putování, jejich cesta. Pak každého nechá vybrat knoflík dle jeho uvážení. Ten pak každý účastník přišije na místo, které mu připadá adekvátní k jeho současné pozici (třeba někdo si ho přišije na opuštěný výběžek stranou od ostatních, protože se ještě necítí součástí ostatních, nebo si připadá sám atd.), poté každý napíše lihovkou název jeho místa (např. údolí dobrého počátku, hora nejistoty či záliv dočasné lenosti…). Vše je na nich. Pak každý postupně řekne kde se nachází a jak se jmenuje jeho místo a případně může říct, proč si ho vybral.
Pak každý kruh ticha probíhá za ztišeného přemýšlení o své cestě a vyštvávání svojí cesty pomocí nití (u hodně významných míst je možno znovu použít knoflík). Pak opět napsání názvu lihovkou a někdy všichni někdy jenom ti co chtějí se svěří s tím, kde (a proč) jsou tak kde jsou, jaká byla jejich cesta.
Na konci (poslední kruh ticha) opět knoflík a poslední stanoviště. Možno zrekapitulovat celou cestu, celé jejich (a naše) putování. Pak ale zdůraznit, že tady cesta nekončí.
Poslední část je ukončena rozdáním nůžek a každý si můžu ustřihnout libovolnou část plánu domů na památku.
Karetní review
(Broňa :), 28. 7. 2008 21:23)
Cíl: Ohlédnutí se uplynulou částí akce
Čas na hru: 20 min.
Pomůcky: Balíček karet
Zhruba po jedné třetině tábora (zlatý řez). Slouží jako zpětná vazba od účastníků k nám, zároveň slouží jako možnost pro účastníky vyjádřit se, vědět, že je někdo poslouchá, že je jejich názor důležitý. Načasování do jedné třetiny akce (u nás tábora) je záměrné, jelikož je již proběhl dostatek programů, aby mohli soudit jak jím nastavený styl a tempo svědčí, my máme zároveň ještě dost času další program případně částečně upravit, zvolnit či zintenzivnit.
Samotný program probíhá tak, že nechám každého vybrat jednu kartu (nevidí jakou). Pak postupně každý mluví (pořadí je volné) dle následujícího klíče:
Nízká černá (2 – 8) - co mi tento tábor nedává (a chtěla bych, aby dával)
Nízká červená (2 – 8) – co mi tento tábor dává
Vysoká černá (9 – eso) – co mi tato skupina lidí nedává
Vysoká červená (9 – eso) – co mi tako skupina dává
noční bojovka
(ondra, 15. 7. 2008 14:54)tak jsem dnes v práci nelenil a sepsat pravidla Onderovo Ondrovo noční bojovky :-) "nezdařená svatba". Je to ve dvou souborech, ale nějak nevidím, jak je sem přidat :-(. Zítra to snad vyřeším. Jinak vzniklo to podle jednoho předtáborového hospodského námětu ...
VDD (Večer Drsných Debilů)
(Broňa :), 2. 7. 2008 14:19)
VDD (Večer Drsných Debilů)
Návrh možných úkolů pro večer drsných debilů (poznámky z porady v Brně na Pegasu – sešli se Ondra, Verunka, Broňa)
- Držení svíčky (kdo pustí protože už mu hoří ruka, či je sfoukne vítr vypadá)
- Držení natažených rukou (případně se závažím) před sebou, komu klesnou, vypadá
- Stání po krk ve vodě, kdo zvedne ruku nad vodu či se nějak výrazně pohne či dokonce vyleze, vypadá
- Večer se vypije velké množství tekutiny, a kdo se půjde vyčůrat, vypadá
- Hra „vydržaj pionýr“ – sestrojí Ondra
Pouze přikládám zaznamenané nápady, jinak hra je zcela v režii OO :)
Nezdařená svatba – úvodní scénka
(Ondra, 13. 8. 2008 20:15)