Sežer, přeskoč, uteč
Herní náplň neodlišuje Pac-Man World 3 od jakékoliv skákačky z roku 1999. Důležité je běhat po plošinkách, skákat přes propasti, nacházet cestu po krychlích, sbírat žluté kuličky a bonusy, v jejichž počtu se hra vyznamenává – je jich skutečně hodně s nejrůznějšími efekty. Nepřátele na každém rohu pak lze zničit mnoha způsoby. Vývojáři z Blitz Games vyvážili strukturu tak, že tiká v perfektním akčním rytmu – tak perfektním, že si ani neuvědomíte zpátečnictví celého produktu. Ve slabších úsecích se samozřejmě objeví 3D remake klasického Pac-Man, který je dostatečně zábavný, aby vás přinutil hrát ještě chvíli. Hra je hlavně skákací arkádou a zná Bibli svého žánru (to samé se nedá říci o nedávno recenzované Over the Hedge). Náročnější hráči odkojení Tomb Raiderem a dalšími moderními skákačkami samozřejmě budou pociťovat prázdnotu herního prostředí, hráči Pac-Man World 2 pak nebudou konfrontováni s evolucí série a mohou si připadat podvedení, jako by hráli datadisk k poslednímu dílu. Zbytek herního světa si zaskáče a zamlátí s potěšením. Jde prostě o jednoduchou a záživnou akci.
Duchové Blinky a Clyde jsou sice nesmazatelně zapsaní do naší paměti jako sviňky s jednou z nejlepších umělých inteligencí v historii počítačových her, ale stejně tak dobře si pamatujeme, že po sežrání bonusu, kdy se stali pacmanovskou potravou, uháněli pryč jako stíhačky. Po smrti se bohužel reinkarnovali. Bohužel? V Pac-Man World 3 jsou duchové pacmanovští spojenci z astrálního světa, kteří dokáží odhalit předměty a místa, jaká Pac-Man svýma očima nevidí. Duchové jsou ke spolupráci přinuceni okolnostmi a nikterak se jim kooperace nelíbí, jak se nechají slyšet v jednom rozhovoru, kdy podotýkají, že ztratili svojí důstojnost. Ale to je život. Dávní nepřátelé se při záchraně světů musí spojit a být alespoň přechodně kamarády. Není to krásně morální? Ehm... Každopádně prima nápad.
Se žlutou koulí na věčné časy
V posledních letech tradiční otevírání neherních bonusů se objevuje i zde, a to v podobě rozhovorů s návrháři nebo jako pohled na dospívání postavičky v průběhu věků a řada dalších. Pac-Man World 3 může působit ne jako samostatná hra, která má právo na výslunní, ale jako produkt zajišťující kontinuální existenci legendy v myslích hráčů – podobně jako mladší Mario nebo znovu oživený Sonic. Představte si, že je přeci jen něco úžasného, že po čtvrtstoletí existence, kdy se na pacmanovských hrách vyměnily armády vývojářů, je žlutá koule stále stejně charismatická a zásadní, jako byla roku 1981, kdy poprvé vyšla. Nezbývá nám nic jiného, než před legendou smeknout klobouk a Pac-Man World 3 zařadit do škatulky průměrných skákaček. Za deset nebo dvacet let půjde určitě o vyhledávaný kousek pro archívy sběratelů ikonických herních hrdinů.V tu dobu bude žlutá dělová koule s maniakálním úsměvem již pobíhat ve virtuální realitě – věřte tomu
Pac-Man
(Dafik, 8. 12. 2007 12:11)