učivo pro žáky 6.4. až 13.4.
Milí rodiče,
posílám další várku učiva pro vaše dětičky. Chtěla bych Vám moc poděkovat za spolupráci a ocenit jak perfektně to zvládáte. Od většiny z vás máme zpětnou vazbu, posíláte nám ofocené úkoly. Je pravda, že ještě pár jedinců o sobě nedalo vůbec vědět. Prosím o spolupráci, nebojte se na nás obrátit s problémem. Raději se ozývejte na maily, do messengeru se nedá vložit velké množství textu bez toho, aby se to nerozházelo.
Přejeme Vám veselé Velikonoce, hodně zdraví a ať se věci vrátí brzy do svých kolejí.
Jo a nezapomeňte, od čtvrtka do pondělí by bývaly byly velikonoční prázdniny, tak žádné velké učení, vydechnout potřebují všichni. Když to nestihnete, nevadí. Další úkoly budou až v úterý po Velikonocích.
1. ročník
Matematika
Prac sešit str. 49 až 51
Začátek sčítání čísel nad desítku typu 12+3 , Tady je opět potřeba napřed znázorňovat a potom psát příklady, Papírové penízky, kolečka a hlavně staré dobré kuličkové počitadlo, tam je nejlépe vidět, že se sčítají čísla ze druhé desítky. Pro ty, kterým to jde, je možné takto: 12+3 zakryju si jedničku, 2+3=5, vrátím jedničku =15. Děti, kterým ta větší čísla dělají potíže MUSÍ nejprve znázorňovat.
Dobře je to udělané i na internetu -stránky Školákov
Matematika pro 1, ročník - kapitola Sčítání a odčítání do 20. Je tam toho spousta, děti mohou procvičovat i samy.
Čtení
Slabikář str. 53, 54. Písmeno Ž. Teď ve slabikáři malinko zpomalíme a budeme se věnovat procvičování a upevňování. Čtěte vše co děti zvládnou a vracejte se k předchozím textům ve slabikáři s důrazem na čtení vět. V textu na str 54 barevně vyznačte velké písmeno na začátku věty a tečku na konci.
Psaní
Žlutá písanka, str. 10, 11, 13, 16, 17. Strany12, 14, 15, přeskočíme, necháme je na příští týden. Na mail posílám tři pracovní listy, pokud máte možnost, dětem je vytiskněte.
Prvouka
Velikonoce – prosím o obrázek - buď nakreslit velikonoční vajíčko, či jiný velikonoční obrázek, nebo vyfotit nabarvená vajíčka, pletení žily , prostě něco, na čem se děti podílely.
2. ročník
Matematika
Procvičovat sčítání a odčítání do 100, na stránkách Školákov, matematika 2. ročník, sčítání a odčítání do 100.
Násobilka: procvičování násobilky 3, odříkat řadu násobků 0,3,6,9,12,15,18,21,24,27,30, zpaměti.
Pracovní sešit str, 50 - 54, povinné. Také možno procvičovat na Školákov. Posílám pracovní list s pomůckami na nácvik násobilky 3, housenku s násobky 3 vystřihnete a cik-cak poskládáte. Kytička se vystřihne, konce lístků se ohnou směrem dolů, říkají se příklady a otočením lístku zpět se provede kontrola výsledku. Kytičku mohou děti používat i při řešení příkladů v sešitě jako nápovědu.
Český jazyk
Učebnice str. 84, SMS, krátký vzkaz. Děti mi mohou napsat SMS nebo krátký mail. Budu ráda.
Nové učivo slabiky BĚ, PĚ, VĚ. Učebnice str. 85 – 86. a příslušné stránky v pracovním sešitě.str. 16 -17. úkoly v pracovním sešitě jsou povinné.
Procvičujte čtění.
Prvouka
Velikonoce – prosím o obrázek - buď nakreslit velikonoční vajíčko, či jiný velikonoční obrázek, nebo vyfotit nabarvená vajíčka, pletení žily , prostě něco, na čem se děti podílely.
Angličtina – pracovní listy v mailu.
3. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
Učebnice
K vyjmenovaným slovům po “S” ( syn - sytý - sýr) str. 81 cvičení 2 a 4 napsat na papír. Na straně 82 (syrový - sychravý - usychat) cvičení 2, 3, 4. U cvičení 3 vynechat úkoly a) b) - učivo o slovních druzích zatím přeskočíme.
Pracovní sešit
Na straně 21 všechna cvičení.
Pokud budete mít prostor (záleží na individuálním tempu) probrat učivo “S” až do konce. To znamená učebnice až po stranu 85, pracovní sešit po stranu 23.
Probraná vyjmenovaná slova můžete procvičovat pomocí programu DIDAKTA, na webových stránkách www.gramar.in/cs, www.skolakov.eu
MATEMATIKA
Pracovní sešit strany 21, 22, 23. Všechna cvičení.
Jedná se o písemné sčítání bez přechodu přes desítkový základ.
Pro vysvětlení jsou na You Tube pěkná videa. Ve vyhledávacím řádku You Tube zadejte “Písemné sčítání - 1. díl” , “Písemné sčítání - 2. díl”.
Angličtina 3.roč. Napiš 1A nebo 1B
1.Eighteen pencils.
A B
2. Sixteen.
A B
3.How many legs have six birds got?
B B
4. This number is after (po) twelve.
A B
5. He’s in the kitchen.
A B
6..She’s in the garden.
A B
7. There’s a radio on the chair.
A B
8. Daddy’s in the bedroom.
A B
Uč str. 42 pusť si CD nahrávka č. 17 (CD je součást pracovního sešitu)
Uč. str 43
Podívej se na obrázek a napiš písemně do sešitu:
Where´s the doll? Tho doll is ….…….….….…...
Where´s the robot?
Where´s the boat?
Where´s the car?
Where´s the ruler?
4. ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK
Učivo o pod. jménech některým není dost jasné. Vracím se k základním věcem.
-
Je třeba neustále procvičovat rozpoznávání podstatných jmen. Názvy osob, zvířat, věcí, vlastností(krása, statečnost..) a dějů (běh, cvičení..).
-
U podstatných jmen určit rod. Určí se pomocí ukazovacích zájmen “ten, ta, to”.
-
U pod.jmen rodu středního (to) určit vzor (město, moře, kuře, stavení).
Ten se určí v jednotném čísle a 1. pádě podstatného jména /pádla - to pádlo/. Teprve pak lze určit vzor a to podle koncovky /pádlo - město/. Zde je koncovka “o”-vzor město.
Koncovka “í”. Například pod.jm. zelí. To je vzor stavení.
Koncovka “e”. Například pod.jm. nebe, tele. Vybíráme vzory moře nebo kuře. Pomůžeme si 2. pádem jednotného čísla.
Pádová otázka: bez koho, čeho? Bez nebe = bez moře. Nebe je vzor moře.
Bez telete = bez kuřete. Tele je vzor kuře.
-
ZNALOST PÁDOVÝCH OTÁZEK JE NEZBYTNÁ!
Toto učivo se dá dobře procvičovat v programu DIDAKTA - ohebné slovní druhy 1 - procvičování - podstatná jména.
Nebo na www.skolakov.eu - český jazyk 4.třída - podstatná jména rodu středního - narozeninové dárečky (přiřazování podstatných jmen ke vzorům).
Pravopis koncovek pod. jmen se procvičuje pak v posledních záložkách (úplně dole) - ZNÁMKOVANÉ DIKTÁTY, nebo PRAVOPISNÝ TRENAŽÉR.
Vzory rodu ženského
Učebnice strana 62 - žlutý i modrý rámeček se dobře naučit. Stejně rámeček na straně 63. Str 63 cv 7 napsat a vybarvit podle vzorů.
Například žena, růže, píseň, kost. ( různými barvami) Pak budou vybarvená slova podle vzorů.
Svíčka, plynulost, ............televize.................výheň.....
Strana 64 - žluté rámečky naučit a napsat cvičení 2. JE TŘEBA POUŽÍT TABULKU NA STRANĚ 63.
Strana 65 - žluté rámečky a cvičení 2 za použití tabulky ze strany 63.
Pracovní sešit strana 9, cvičení1, 1a), 2.
Strana 10 cvičení 2, 3, 4, 5. (pomáhej si tabulkou v učebnici na straně 63).
Strana 11 cvičení 1, 2, 3.
PROCVIČUJTE NA POČÍTAČI.
MATEMATIKA
Učebnice strana 91, cvičení 1, 2, 3.
strana 92, cvičení 6, 9
Opakuj si jednotky délky: str 94, cv 1, 2, 4, 6. Nauč se růžové rámečky.
(Metr a decimetry - vzpomeňte si na školní plochý metr, rozdělený na deset stejných částí.)
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
10 cm |
Písemné násobení: str: 95, cv.4
Opakování geometrie: str 93, cv 1 a 2. Narýsuj obdélník a čtverec podle návodu.
PŘÍRODOVĚDA
Zopakujeme si ekosystém pole a tentokrát k němu vyplníme správné stránky v pracovním sešitu - strana 20 a 21. A hlavně pomáhejte na zahrádkách. Poznávejte ekosystémy prakticky!
Vlastivěda
Učebnice str. 13, 14, 15 Velkomoravská říše
Pracovní sešit str. 7 a 8. Předcházející strany v pracovním sešitě si dodělejte průběžně.
5. ročník
Matematika
PS desetinná čísla
Str. 11 celá (dobře si přečtěte text v zeleném poli)
Str. 12 / 8,9,10
Str. 13 / 1,2 (přečtěte si text v zeleném poli)
PS Žlutý
Str. 20 / 1 , 4 (2 příklady)
Český jazyk
Učebnice
str. 95 / žlutá tabulka
Str. 95 / 2 (do sešitu)
Str. 96 / 5 přepiš do sešitu + c) napiš nad slovo
Pracovní sešit
Str. 12 / celá.
Vlastivěda 5. roč
Doufám, že jste si zopakovali učivo z minulého ročníku a tak vám nebude dělat problémy vyplnit tento pracovní list. Potřebuji vám doručit nové učebnice, abychom se hnuli z místa. Napište na mail nebo SMS jestli se pro ně zastavíte u nás doma nebo ve škole.
zs.moravany.zlamalova@seznam.cz, tel 733663374 Doplněný pracovní list posílejte všichni na uvedený mail.
-
Vlastivěda opakování ze 4. roč Jméno:____________________
1. Ze života lovců mamutů:
kde žili_____________________________________________________
čím se živili_________________________________________________
jaké měli nástroje_____________________________________________
co dělali muži a co ženy________________________________________
_____________________________________________________________
2. Staří Slované
ve kterém století přišli na naše území_______________________
jak se jmenoval kupec, který Slovany sjednotil_______________
jaká řemesla uměli________________________________________________
________________________________________________________________
3. Ze starých pověstí
kdo přivedl kmen Čechů na naše území_________________________________
na kterou horu vystoupili________________________________________
kníže Krok měl tři dcery a to ____________ ______________ _____________
kněžna Libuše si vzala za muže__________________________________
a předpověděla slávu města____________________
4. Velkomoravská říše se rozkládala na území dnešní______________________
a_____________________________ a to ve století_______________________
Kdo byli Cyril a Metoděj____________________________________________
Proč přišli do Velkomoravské říše____________________________________
_______________________________________________________________
jakým jazykem kázali víru________________________
jaké písmo vytvořili___________________________________
5. Přemyslovci na českém trůnu
kdo to byl svatý Václav___________________________________
jak zemřel______________________________________________
co zaručovala ZLATÁ BULA SICILSKÁ_____________________
_______________________________________________________
kterému králi se říkalo „železný a zlatý „ a proč
________________________________________________________________
6. Lucemburkové
Král Jan Lucemburský si vzal za ženu____________________________
Jak se jmenoval jejich syn________________________________
Co v Čechách vybudoval Karel IV._______________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
5.Ročník
PŘÍRODOVĚDA
Učebnice strana 49 a pracovní sešit strana 38 a 39. A hlavně pomáhejte na zahrádkách. Poznávejte ekosystémy prakticky!
Angličtina
Angličtina 2.roč:
PS str 40.nakresli: a blue present
a red balloon
a green badge
Is number one a candle? Yes / no
Is number two a card?
Is number three a card?
Is number foru a cat?
….
Number one is a book
Number two is a doll.
Number three is a car.
…
PS str. 41 nalep nálepky
Zopakuj si číslice a barvy. Napiš co vidíš.
What is it?
A red flower
--------------------------- --------------------- ----------------------------
Angličtina 3.roč. Napiš 1A nebo 1B
1.Eighteen pencils.
A B
2. Sixteen.
A B
3.How many legs have six birds got?
B B
4. This number is after (po) twelve.
A B
Angličtina 4.roč.
Uč str. 48 + poslechni si CD č.24 (je vzadadu součástí pracovního sešitu), přečíst + přeložit (pouze ústně)
Vypiš si slovíčka do sešitu a nauč se je:
a firefighter /fajrfajtr/ hasič
a baker /bejkr / pekař
a teacher učitel
an office worker /ofis workr/ pracovník v kanceláři
a nurse /nrs/ zdravotní sestra
a mechanic /mekanik/ opravář
a doctor /doktr/ doktor
a dentist /dentist/ zubař
a shop assistant /šop esistent/ prodavač
a bus driver / bas drajvr/ řidič autobusu
a lorry driver řidič náklaďáku
a postman /poust men/ pošťák
a policeman /polís men/ policista
Uč str. 49 přečti a přelož ústně, ne písemně
Angličtina 5 roč.06.04. 2020
1.Can/can´t Přelož věty:
Žirafa neumí šplhat.
Opice umí skákat.
Delfín umí plavat.
Papoušek neumí běhat.
Doplň 2 věci, které umíš a neumíš ty:
I can…..
I can´t …..
2 .Popiš obrázek:
3.Vyber správnou variantu:
Jana get up/ gets up at five o´clock.
They study/ studies English.
His sister meet/meets friends every day.
Monica finish/finishes school at half past three.
4. Přelož (don´t / doesn´t)
Kim nechodí pěšky do školy. Kim doesn´t walk to school.
Vy nejíte chleba.
Můj taťka nepracuje v továrně (factory).
My neděláme náš dom. úkol v pondělí.
Petr neskáče do bazénu.