Jdi na obsah Jdi na menu

učivo pro žáky 6.4. až 13.4.

6. 4. 2020

Milí rodiče,

posílám další várku učiva pro vaše dětičky. Chtěla bych Vám moc poděkovat za spolupráci a ocenit jak perfektně to zvládáte. Od většiny z vás máme zpětnou vazbu, posíláte nám ofocené úkoly. Je pravda, že ještě pár jedinců o sobě nedalo vůbec vědět. Prosím o spolupráci, nebojte se na nás obrátit s problémem. Raději se ozývejte na maily, do messengeru se nedá vložit velké množství textu bez toho, aby se to nerozházelo.

Přejeme Vám veselé Velikonoce, hodně zdraví a ať se věci vrátí brzy do svých kolejí.

Jo a nezapomeňte, od čtvrtka do pondělí by bývaly byly velikonoční prázdniny, tak žádné velké učení, vydechnout potřebují všichni. Když to nestihnete, nevadí. Další úkoly budou až v úterý po Velikonocích.

 

 

 

 

1. ročník

 

Matematika

Prac sešit str. 49 až 51

Začátek sčítání čísel nad desítku typu 12+3 , Tady je opět potřeba napřed znázorňovat a potom psát příklady, Papírové penízky, kolečka a hlavně staré dobré kuličkové počitadlo, tam je nejlépe vidět, že se sčítají čísla ze druhé desítky. Pro ty, kterým to jde, je možné takto: 12+3 zakryju si jedničku, 2+3=5, vrátím jedničku =15. Děti, kterým ta větší čísla dělají potíže MUSÍ nejprve znázorňovat.

Dobře je to udělané i na internetu -stránky Školákov

Matematika pro 1, ročník - kapitola Sčítání a odčítání do 20. Je tam toho spousta, děti mohou procvičovat i samy.

 

Čtení

Slabikář str. 53, 54. Písmeno Ž. Teď ve slabikáři malinko zpomalíme a budeme se věnovat procvičování a upevňování. Čtěte vše co děti zvládnou a vracejte se k předchozím textům ve slabikáři s důrazem na čtení vět. V textu na str 54 barevně vyznačte velké písmeno na začátku věty a tečku na konci.

Psaní

Žlutá písanka, str. 10, 11, 13, 16, 17. Strany12, 14, 15, přeskočíme, necháme je na příští týden. Na mail posílám tři pracovní listy, pokud máte možnost, dětem je vytiskněte.

 

Prvouka

Velikonoce – prosím o obrázek - buď nakreslit velikonoční vajíčko, či jiný velikonoční obrázek, nebo vyfotit nabarvená vajíčka, pletení žily , prostě něco, na čem se děti podílely.

 

 

 

 

 

2. ročník

 

Matematika

Procvičovat sčítání a odčítání do 100, na stránkách Školákov, matematika 2. ročník, sčítání a odčítání do 100.

Násobilka: procvičování násobilky 3, odříkat řadu násobků 0,3,6,9,12,15,18,21,24,27,30, zpaměti.

Pracovní sešit str, 50 - 54, povinné. Také možno procvičovat na Školákov. Posílám pracovní list s pomůckami na nácvik násobilky 3, housenku s násobky 3 vystřihnete a cik-cak poskládáte. Kytička se vystřihne, konce lístků se ohnou směrem dolů, říkají se příklady a otočením lístku zpět se provede kontrola výsledku. Kytičku mohou děti používat i při řešení příkladů v sešitě jako nápovědu.

Český jazyk

Učebnice str. 84, SMS, krátký vzkaz. Děti mi mohou napsat SMS nebo krátký mail. Budu ráda.

Nové učivo slabiky BĚ, PĚ, VĚ. Učebnice str. 85 – 86. a příslušné stránky v pracovním sešitě.str. 16 -17. úkoly v pracovním sešitě jsou povinné.

Procvičujte čtění.

Prvouka

Velikonoce – prosím o obrázek - buď nakreslit velikonoční vajíčko, či jiný velikonoční obrázek, nebo vyfotit nabarvená vajíčka, pletení žily , prostě něco, na čem se děti podílely.

 

Angličtina – pracovní listy v mailu.

 

 

3. ROČNÍK

 

ČESKÝ JAZYK

 

Učebnice

K vyjmenovaným slovům po “S” ( syn - sytý - sýr) str. 81 cvičení 2 a 4 napsat na papír. Na straně 82 (syrový - sychravý - usychat) cvičení 2, 3, 4. U cvičení 3 vynechat úkoly a) b) - učivo o slovních druzích zatím přeskočíme.

 

Pracovní sešit

Na straně 21 všechna cvičení.

 

Pokud budete mít prostor (záleží na individuálním tempu) probrat učivo “S” až do konce. To znamená učebnice až po stranu 85, pracovní sešit po stranu 23.

 

Probraná vyjmenovaná slova můžete procvičovat pomocí programu DIDAKTA, na webových stránkách www.gramar.in/cs, www.skolakov.eu

 

 

MATEMATIKA

 

Pracovní sešit strany 21, 22, 23. Všechna cvičení.

Jedná se o písemné sčítání bez přechodu přes desítkový základ.

Pro vysvětlení jsou na You Tube pěkná videa. Ve vyhledávacím řádku You Tube zadejte “Písemné sčítání - 1. díl” , “Písemné sčítání - 2. díl”.

 

 

Angličtina 3.roč. Napiš 1A nebo 1B

 

 

1.Eighteen pencils.

 

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Sixteen.

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.How many legs have six birds got?

 

B B

 

 

 

 

 

 

 

 

4. This number is after (po) twelve.

A B

 

 

 

 

 

 

5. He’s in the kitchen.

 

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6..She’s in the garden.

 

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. There’s a radio on the chair.

 

A B

 

 

 

 

 

 

 

8. Daddy’s in the bedroom.

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

Uč str. 42 pusť si CD nahrávka č. 17 (CD je součást pracovního sešitu)

 

 

Uč. str 43

Podívej se na obrázek a napiš písemně do sešitu:

Where´s the doll? Tho doll is ….…….….….…...

Where´s the robot?

Where´s the boat?

Where´s the car?

Where´s the ruler?

 

 

 

 

4. ROČNÍK

 

ČESKÝ JAZYK

Učivo o pod. jménech některým není dost jasné. Vracím se k základním věcem.

 

  1. Je třeba neustále procvičovat rozpoznávání podstatných jmen. Názvy osob, zvířat, věcí, vlastností(krása, statečnost..) a dějů (běh, cvičení..).

 

  1. U podstatných jmen určit rod. Určí se pomocí ukazovacích zájmen “ten, ta, to”.

 

  1. U pod.jmen rodu středního (to) určit vzor (město, moře, kuře, stavení).

Ten se určí v jednotném čísle a 1. pádě podstatného jména /pádla - to pádlo/. Teprve pak lze určit vzor a to podle koncovky /pádlo - město/. Zde je koncovka “o”-vzor město.

Koncovka “í”. Například pod.jm. zelí. To je vzor stavení.

Koncovka “e”. Například pod.jm. nebe, tele. Vybíráme vzory moře nebo kuře. Pomůžeme si 2. pádem jednotného čísla.

Pádová otázka: bez koho, čeho? Bez nebe = bez moře. Nebe je vzor moře.

Bez telete = bez kuřete. Tele je vzor kuře.

 

  1. ZNALOST PÁDOVÝCH OTÁZEK JE NEZBYTNÁ!

 

Toto učivo se dá dobře procvičovat v programu DIDAKTA - ohebné slovní druhy 1 - procvičování - podstatná jména.

Nebo na www.skolakov.eu - český jazyk 4.třída - podstatná jména rodu středního - narozeninové dárečky (přiřazování podstatných jmen ke vzorům).

Pravopis koncovek pod. jmen se procvičuje pak v posledních záložkách (úplně dole) - ZNÁMKOVANÉ DIKTÁTY, nebo PRAVOPISNÝ TRENAŽÉR.

 

Vzory rodu ženského

 

Učebnice strana 62 - žlutý i modrý rámeček se dobře naučit. Stejně rámeček na straně 63. Str 63 cv 7 napsat a vybarvit podle vzorů.

Například žena, růže, píseň, kost.  ( různými barvami) Pak budou vybarvená slova podle vzorů.

 

Svíčka, plynulost, ............televize.................výheň.....

 

Strana 64 - žluté rámečky naučit a napsat cvičení 2. JE TŘEBA POUŽÍT TABULKU NA STRANĚ 63.

 

Strana 65 - žluté rámečky a cvičení 2 za použití tabulky ze strany 63.

 

Pracovní sešit strana 9, cvičení1, 1a), 2.

Strana 10 cvičení 2, 3, 4, 5. (pomáhej si tabulkou v učebnici na straně 63).

Strana 11 cvičení 1, 2, 3.

PROCVIČUJTE NA POČÍTAČI.

 

 

MATEMATIKA

Učebnice strana 91, cvičení 1, 2, 3.

strana 92, cvičení 6, 9

Opakuj si jednotky délky: str 94, cv 1, 2, 4, 6. Nauč se růžové rámečky.

(Metr a decimetry - vzpomeňte si na školní plochý metr, rozdělený na deset stejných částí.)

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

10 cm

 

Písemné násobení: str: 95, cv.4

 

Opakování geometrie: str 93, cv 1 a 2. Narýsuj obdélník a čtverec podle návodu.

 

 

 

 

 

PŘÍRODOVĚDA

Zopakujeme si ekosystém pole a tentokrát k němu vyplníme správné stránky v pracovním sešitu - strana 20 a 21. A hlavně pomáhejte na zahrádkách. Poznávejte ekosystémy prakticky!

 

Vlastivěda

 

Učebnice str. 13, 14, 15 Velkomoravská říše

Pracovní sešit str. 7 a 8. Předcházející strany v pracovním sešitě si dodělejte průběžně.

 

 

5. ročník

6.4. - 10.4.

Matematika

PS desetinná čísla

Str. 11 celá (dobře si přečtěte text v zeleném poli)

Str. 12 / 8,9,10

Str. 13 / 1,2 (přečtěte si text v zeleném poli)

PS Žlutý

Str. 20 / 1 , 4 (2 příklady)

 

Český jazyk

Učebnice

str. 95 / žlutá tabulka

Str. 95 / 2 (do sešitu)

Str. 96 / 5 přepiš do sešitu + c) napiš nad slovo

Pracovní sešit

Str. 12 / celá.

 

Vlastivěda 5. roč

Doufám, že jste si zopakovali učivo z minulého ročníku a tak vám nebude dělat problémy vyplnit tento pracovní list. Potřebuji vám doručit nové učebnice, abychom se hnuli z místa. Napište na mail nebo SMS jestli se pro ně zastavíte u nás doma nebo ve škole.

zs.moravany.zlamalova@seznam.cz, tel 733663374 Doplněný pracovní list posílejte všichni na uvedený mail.

  1. Vlastivěda opakování ze 4. roč Jméno:____________________

1. Ze života lovců mamutů:

 

kde žili_____________________________________________________

 

čím se živili_________________________________________________

 

jaké měli nástroje_____________________________________________

 

co dělali muži a co ženy________________________________________

 

_____________________________________________________________

 

2. Staří Slované

 

ve kterém století přišli na naše území_______________________

 

jak se jmenoval kupec, který Slovany sjednotil_______________

 

jaká řemesla uměli________________________________________________

 

________________________________________________________________

 

3. Ze starých pověstí

 

kdo přivedl kmen Čechů na naše území_________________________________

 

na kterou horu vystoupili________________________________________

 

kníže Krok měl tři dcery a to ____________ ______________ _____________

 

kněžna Libuše si vzala za muže__________________________________

 

a předpověděla slávu města____________________

 

4. Velkomoravská říše se rozkládala na území dnešní______________________

 

a_____________________________ a to ve století_______________________

 

Kdo byli Cyril a Metoděj____________________________________________

 

Proč přišli do Velkomoravské říše____________________________________

 

_______________________________________________________________

 

jakým jazykem kázali víru________________________

 

jaké písmo vytvořili___________________________________

 

 

5. Přemyslovci na českém trůnu

 

kdo to byl svatý Václav___________________________________

 

jak zemřel______________________________________________

 

co zaručovala ZLATÁ BULA SICILSKÁ_____________________

 

_______________________________________________________

 

kterému králi se říkalo „železný a zlatý „ a proč

 

________________________________________________________________

 

6. Lucemburkové

 

Král Jan Lucemburský si vzal za ženu____________________________

 

Jak se jmenoval jejich syn________________________________

 

Co v Čechách vybudoval Karel IV._______________________________________

 

___________________________________________________________________

 

___________________________________________________________________

 

 

 

 

5.Ročník

PŘÍRODOVĚDA

Učebnice strana 49 a pracovní sešit strana 38 a 39. A hlavně pomáhejte na zahrádkách. Poznávejte ekosystémy prakticky!

 

 

Angličtina

 

Angličtina 2.roč:

 

PS str 40.nakresli: a blue present

a red balloon

a green badge

 

 

Is number one a candle? Yes / no

Is number two a card?

Is number three a card?

Is number foru a cat?

.

 

 

Number one is a book

Number two is a doll.

Number three is a car.

 

 

PS str. 41 nalep nálepky

 

Zopakuj si číslice a barvy. Napiš co vidíš.

 

 

What is it?

 

 

 

 

 

 

 

A red flower

--------------------------- --------------------- ----------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Angličtina 3.roč. Napiš 1A nebo 1B

 

 

1.Eighteen pencils.

 

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Sixteen.

A B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.How many legs have six birds got?

 

B B

 

 

 

 

 

 

 

 

4. This number is after (po) twelve.

A B

 

 

 

 

 

Angličtina 4.roč.

 

Uč str. 48 + poslechni si CD č.24 (je vzadadu součástí pracovního sešitu), přečíst + přeložit (pouze ústně)

 

Vypiš si slovíčka do sešitu a nauč se je:

a firefighter /fajrfajtr/ hasič

a baker /bejkr / pekař

a teacher učitel

an office worker /ofis workr/ pracovník v kanceláři

a nurse /nrs/ zdravotní sestra

a mechanic /mekanik/ opravář

 

a doctor /doktr/ doktor

a dentist /dentist/ zubař

a shop assistant /šop esistent/ prodavač

a bus driver / bas drajvr/ řidič autobusu

a lorry driver řidič náklaďáku

a postman /poust men/ pošťák

a policeman /polís men/ policista

 

Uč str. 49 přečti a přelož ústně, ne písemně

 

 

Angličtina 5 roč.06.04. 2020

 

1.Can/can´t Přelož věty:

 

Žirafa neumí šplhat.

Opice umí skákat.

Delfín umí plavat.

Papoušek neumí běhat.

 

Doplň 2 věci, které umíš a neumíš ty:

I can…..

I can´t …..

 

 

2 .Popiš obrázek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Vyber správnou variantu:

 

Jana get up/ gets up at five o´clock.

They study/ studies English.

His sister meet/meets friends every day.

Monica finish/finishes school at half past three.

 

 

 

 

 

4. Přelož (don´t / doesn´t)

 

Kim nechodí pěšky do školy. Kim doesn´t walk to school.

Vy nejíte chleba.

Můj taťka nepracuje v továrně (factory).

My neděláme náš dom. úkol v pondělí.

Petr neskáče do bazénu.