Jak vytvořit příběh
Jak vytvořit příběh
Zamyslete se nad tím, co je v dětském světě konkrétního jedince důležité
-
věk dítěte
-
oblíbení mazlíčkové
-
oblíbené mediální osobnosti, příběhy
-
hrdinové
-
strach z čeho
-
co obdivuje
-
oblíbené činnosti
-
zvláštnosti v životě dítěte
-
které osobnostní složky dítě má, které by chtěli rozvinout
-
zamyslete se nad tím, jaká psychická nepohoda může poskytnout informace o možných tělesných problémech i naopak.,
-
vyberte postavy, které má dítě v oblibě, rozhodněte, která bude hlavní osoba děje ( nejen člověk, ale i zvířátko. . . . )
Děj
-
vymyslete si zápletku podobnou problému dítěte = hlavního hrdiny příběhu
-
vymyslete cílový stav hrdiny
-
promyslete cestu, kterou musel hrdina vykonat k dosažení cíle
Psaní příběhu :
Hlavní hrdina prožívá dobrodružství, zajímavosti, jež vyzdvihují to, že se oproti dřívějšku změnil, že je nyní lepší, silnější, moudřejší . . . . : Vše je třeba posilovat tím, že hlavní osoba příběhu je sympatická,odvážná....., výrazně ji vyzdvihujeme oproti ostatním osobám.
Do děje včleňte podobné symptomy, kterými trpí dítě ( hrdina ), např. Bolestmi. Zdůrazněte, že není nemocný hrdina, nýbrž jeho např. Bříško. Dbejte na to, aby mu jiná moudrá osoba, zvíře. . . dala radu . . . . a že se mu pak bříško rychle uzdraví, protože roste, sílí. . . jako . . . .. Dříve bylo bříško nemocné, . . .. ale teď zesílilo. . .může s s brzy vyrovnat.
Hlavní hrdina se v příběhu naučí věci, které dříve neuměl, ale nyní je zvládá dobře.
Hlavní hrdina potká moudrou osobu ( čaroděje, moudrou sovu, kořenářku . . . ), jež mu vypráví, že v jeho bříšku ( = podvědomí ) se nacházejí malí pomocníci ( imunitní systém ), kteří to s ním myslí dobře, ale jeden z malých pomocníků zapřičinil svojí horlivostí nedobrou změnu. Ten mu nyní pomůže se tohoto stavu zbavit.
Klárčiny rady k psaní příběhu :
Používejte pozitivní motivaci, dětský mozek zpracovává negativní příkazy opačně. Např. "Nejez mrkvičku" - zpracuje podvědomí jako "Jez mrkvičku" . V takovém případě je možné použít "Vím, že máš rád mrkvičku, ale jablíčka, hruštičky . . . mají šťavnatější příjemnou chuť než mrkvička ".
Klára a Mirek
Komentáře
Přehled komentářů
Milý pán Miroslav! Je posledný deň roku a ja padám na zadok. TOTO som hľadala celý rok. Našla som etpzeriku a anjleskú energiu, automatiockú kresbu, automatické písmo...Všetko si skúšam na vlastnej koži a je to krásne. Ale stéle som niečo hľadala. Pracujem v ZUŠ a darí sa mi hlavne s deťmi v predškolskom veku. Je to úžasná práca, učím pred rodičmi 2x po 1,5 hod. v týždni a rodičia odchádzajú z hudobno-dramtickej príopravy ako znovuzrodení. Poďakovanie mám každodenne, čo doposiaľ nebolo. Ale stále som nevedela, čo ďalej. A tu ste VY so svojou ROZPRÁVKOVOU metódou. ďakuje, ďakuje, ďakujem. Je to úžasný a pritom tak jednoduchý nápad, že musel skutočne padnúť z neba. Úproimne Vám ďakujem a veľmi pekne Vás prosím o osobnú konzultáciu. Mám voľno do 12. 1. a 11. 1 by som rada priľla do Plzne s dcérou /18 r.bábkoherečkou/ na Suttnerovej maľbu. Prosím, ozvite sa mi. S láskou a úprimnou vďakou zostáva Miroslava Kozárová, Bánov pri Nových zámkoch.
Láska v srdci
Mira Kozárová,31. 12. 2008 10:49