Druhý den projektu
Pátek 19. 10.
Ve 3. – 5. ročníku proběhla praktická část projektu. V 1. – 2. ročníku proběhla část teoretická.
Projekt probíhal v blocích, které se týkaly těchto předmětů.
1. Český jazyk
- čtení – děti měly listovat knihami a pročítat články, aby si vyhledaly informace
- Jan Řehounek: Pravda Pravdoucí – Jak vodníka vyléčila láska
k Aničce
- pověsti týkající se Křince
- psaní – podstatné informace si děti musely vypsat
- zápis důležitých informací do sešitu
- prezentace
2. Matematika
- letopočty – určování století
- porovnávání stáří památek
3. Vlastivěda (prvouka)
- vyhledávání historických informací
- osobnosti v historii Křince
- stavební slohy
4. Přírodověda (prvouka)
- vycházka
- školní naučná stezka na Chotuci
- vzácné rostliny a živočichové na Chotuci
- vzácné stromy v parku
- půda, vodstvo, zemědělství, průmysl a občanská vybavenost Křince
5. Výtvarná výchova
- plán Křince
- kreslení památek podle vzoru
- ilustrace k pohádce/pověsti
6. Tělesná výchova
- vycházka po památkách
- pohybové hry v parku
Metody
- rozhovor
- práce s textem
- diskuse
- kresba
Organizační formy
- individuální práce
- párová práce
- skupinová práce
- společná práce
Projekt probíhal ve škole i v obci (památkový okruh).