Soul Calibur IV - s Yodou na věčné časy
Soul Calibur IV - s Yodou na věčné časy
Soul Calibur zažívá revoluci. Jsou to jen změny k lepšímu?
I když tomu název příliš nenapovídá, chystá na nás Namco už páté pokračování bojovky, jejíž příběh se točí kolem mečů Soul Calibur a Soul Edge. Pátý proto, že prvnímu Soul Caliburu (který se mimochodem nejlépe hodnocenou bojovkou všech dob a chystá se na Xbox Live) předcházel neméně slavný Soul Blade. Ale dost bylo historie, pojďme se podívat, co nám nabídne zářivá budoucnost.
Konečně nová generace
Jak můžete z obrázků sami odvodit, série Soul Caliburu konečně překročila svůj stín a její vstup na hřiště nové generace bude velkolepý. Třetí díl na Playstation 2 vypadal fantasticky a přesto ve srovnání s chystanou čtyřkou vypadá jako Trabant vedle Nissana 300z.
Kromě standardně dobře vypadajících postav, místy designovaných lehce ujetě (hru přeci jenom vyvíjí Japonci) se tentokrát grafici neuvěřitelně vyřádili na bojových arénách. Ivy a Cervantes dostanou standardně své zátiší s pirátskou lodí, tentokrát zamrzlou v ledových krách, Sophitia s Cassandrou zase budou bojovat o slávu svých bohů v antickém chrámu. Kouzelně vypadají i ostatní arény v čele s džunglí, kde světlo, zčeřené korunami stromů, tvoří úžasně vypadající stíny.
Efekty, zdá se, zůstaly stejně soulcalibrovské, tedy pravý opak pseudorealistického Virtua Fightera. Dobrá zpráva pro fandy ohňostrojů barevných jisker při sebemenším kontaktu zbraní, špatná zpráva pro epileptiky. Na důležitosti nabyly i předměty, které se dají při boji rozmlátit. Dříve šlo maximálně rozbít zábradlí nebo udělat díry do země. Ve čtvrtém díle se interakce hráče se samotnou arénou rozroste o překážky přímo uprostřed arény, které ale (snad) nebudou mít na vlastní souboj žádný zásadní vliv. Nechceme mít ze Soul Caliburu další Mortal Kombat. Stačí, že jeho třetí díl upadl v nemilost hardcore komunity a byl vyloučen z prestižních turnajů.
Hra samozřejmě poběží v 720p (tiše se spekuluje i o podpoře 1080p) při stabilních 60ti snímcích za sekundu. Za padání frameratu v bojovce by hráči Namco rozcupovali.
Nechť tě provází síla
Hratelných postav tentokrát bude ještě víc než minule, což bude mít za následek příjemný fakt, že pouhé prolezení story módu vám zabere několik dní. Jak už to u pokračování bývá, zachovány zůstanou všechny stávající regulérní postavy (25), jen s několika drobnými změnami v oblečení a pohybech (nebojte se, nepřijdete ani o Sophitiiny kalhotky ani o Takiin přiléhavý červený kostým). Zbrusu novými obyvateli universa SC jsou Hilde, která najednou používá kopí a krátký meč (ne, nevíme, jak to dělá, je to prostě šikovná holka) a Angol Fear, jež navrhnul anime ilustrátor Mine Yoshizaki, což je vidět na první pohled. Výčet nováčků uzavírá dvojice, co není třeba příliš představovat. Mistr Yoda a Darth Vader nikdy nevypadali lépe a nás jen neskutečně mrzí, že nikdy neuvidíme, jak by to dopadlo, kdybychom vzali jejich světelné meče do svých rukou a jednou pro vždy rozhodli souboj mezi světlou a temnou stranou síly. Každá z postav je totiž exkluzivní pro jednu ze dvou platforem, na které SC IV vychází. Při rozhodování vývojáři asi měli na paměti estetické cítění hráčů, a tak zeleným Yodou obdaří majitele Xboxu 360 a Vaderova černá krásně sedne k tmavému designu PS3.
Systém
Velkou změnu zažil herní systém, kde přibyl tzv. Critical Finisher, který trochu připomíná rozbíjení zbraní z prvního dílu. Kromě ukazatele zdraví budete mít ještě ukazatel Soul Gauge, jež se bude naplňovat, když budete útočit a naopak klesat když budete rány vykrývat. V okamžiku, kdy se hodnota vašeho Sou Gauge dostane na nulu, se vám rozbije brnění a budete po zbytek zápasu extrémně zranitelní. Skvělá metoda, jak udělat souboje ještě dynamičtější a eliminovat želvoidní hráče, kteří nechtějí pustit tlačítko krytu za žádných okolností. O tom, jak nový systém funguje, se budeme moct přesvědčit až koncem léta, současně na obou next-gen platformách. V NTSC regionech 29. července, v Evropě o symbolické dva dny později (ano, my víme že na nás kašlete, díky za připomenutí).