Dead Space
Jednou z nejvíce atraktivních her je akční survival horor Dead Space od EA, jehož tvůrci o něm zveřejnili nové informace. Jde o akční survival horor, který chtěli v EA Redwood Shores vytvořit již dlouho. Část týmu pracujícím na této hře tvoří fanoušci sci-fi a hororů, kteří o práci na podobném projektu dlouho přemýšleli. Inspirací pro vznik této hry byly filmy typu Vetřelec, Černočerná Tma, Saw: Hra o Přežití, Pád Do Tmy. Hlavní role ve hře připadne inženýrovi Isaacovi Clarkovi,který je normální člověk, jenž se ocitl ve velmi špatnou chvíli na špatném místě. Hra bude používat moderní grafický engine Unreal 3. Díky tomu,že část hry se bude odehrávat ve stavu beztíže, museli tvůrci do hry vložit výkonný fyzikální engine. Nakonec byl vybrán stále populární engine Havok, který se pro tyto účely jeví jako nejlepší možnost. V Dead Space bude mnoho monster, jejichž konečný počet nebyl stanoven. Kromě Xbox 360 a PlayStation 3 by měl Dead Space vyjít i na PC.
Hlavní hrdina Isaac Clarke je inženýr, který je vyslán na těžební vesmírnou loď Ishimura, aby zjistil, proč byla přerušena komunikace. Cílem těžební lodi Ishimura je doletět k mrtvé planetě, oddělit nějakou její část a zpracovat na rudu. Pozitivem hry je pohled z očí třetí osoby, který této hře dodává velmi dobrou atmosféru. Největším nepřítelem Isaaca Clarka nejsou jen monstra na lodi přítomná ,ale i loď samotná, protože její systémy nefungují, většina paliva již byla spotřebována a loď míří přímo proti planetě. Shňme si to, na jedné straně zmutovaná monstra a na straně druhé systém lodi, který místo toho, aby vám pomohl, vám přežitá ještě znesnadňuje. Na čem si programátoři Dead Space dali zíležet, je systém menu. Ta jsou vložená do světa hry. Všechny inventáře, stavy zbraní, které si Clarke musí vyrobit a upravovat či kyslíku svítí ve vzduchu jako modré hologramy. Některým by se to mohlo zdát ja plýtvání energií, ale ve skutečnosti to má určitou logiku.Ostatně celá hra se snaží držet vědeckých podkladů. Má to,ale výhodu v tom, že to zdůrazní ,že ve hře není možné si oddychnout, pauzav menu, prostě jste v reálném čase jako ve skutečnosti, i díky tomu zde slovo bezpečí takřka neexistuje. Vývojáři dobře vědí, jak důležitou roli má hudba a zvuky pro napětí a dobrou atmosféru. Vzhledem k tomu, že celý vývojářstký tým miluje horory, tak si dal práci znovu se podívat na ty nejlepší scény, aby se mohl dokonale inspirovat, mezi hrami vývojáři z EA Redwood Shores mají oblíbenou sérii hry Resident Evil a Silent Hill. Když vyjdete do vzduchoprázdna, naprosto vás pohltí neuvěřitelné ticho. Slyšíte pouze dech a tlukot Isaacova srdce. Jedním z důvodů je také skutečnost, že vakuum žádné zvuky nepřenáší, další je, že následkem toho ztratíte veškerou jistotu. Jediným hlavním cílem tvůrců je udržovat vás ve stálém a vytrvalém napětí a děsu střihy, hrou světla a stínu, záblesky a šokujícími zvuky. K tomu také pomáhá reálné chování předmětů v kosmu. Vývojáři strávili množství času studiem stránek NASA, které se zabývají chováním předmětů v mikrogravitaci, těšte se až uvidíte činnost krve v tomto prostředí. Vznáší se v podobě rudých koulí. Před monstry nebudete na žádném místě v bezpečí. Nezapomeňte, nejste filmový Rambo, ale muž co se snaží přežít. Pokud máte rádi hororová témata a vlastníte buďto PC, Xbox 360 nebo PS3 tak se máte na co těšit.
Obrázky jsou zde: http://www.abcgames.sk/?p=screenshoty_zobraz&ID=11741