Počátky Disturbed se v podstatě datují od roku 1997, kdy se k trojici hudebníků přidal charismatický vokalista David Draiman. Ten, alespoň dle slov ostatních členů skupiny, přinesl svěží vítr do plachet a z lokální, nepříliš úspěšné kapely se pomalu stala vítaná atrakce jménem Disturbed (také na popud Draimana), jejíž stoupající cesta byla korunována roku 2000, kdy vydali desku "The Sickness".
Album se otvírá romantizujícím klávesovým zvukem, jenž uvede posluchače na cca. pět sekund v hudební omyl. Avšak záhy pomalu vzrůstající rytmické bicí nenechají nikoho na pochybách - držte si klobouky, jedeme z kopce! První "Voices" namlsají a určí muzikální polohu pro zbývajících padesát minut. Jedná se o skvěle ozvučenou skladbu, které dominuje hrubiánský zpěv (spíše mix zpěvu a čehosi jako rap), pro metal neodmyslitelné kytary a především skvělá rytmika. Druhá píseň "The Game" se nese v duchu nepříliš odlišném s tím rozdílem, že nejvýraznější složkou skladby je tentokrát melodie. Opravdu výtečným počinem je šestá píseň "Fear", jejíž živá verze se objevila na výběrové desce "Ozzfest 2001". Kombinuje v sobě to nejlepší z nu-metalové údernosti a hard-rockové rajcovní melodičnosti. Asi nejtvrdším kouskem desky "The Sickness" je devátá "Conflict" - jako spodní voda, podemílající podlaží domu, se v ní valí brutální riff, nad nímž nekompromisně trůní Draimanův zpěv, jenž se zvláště v této písní dostává do takřka démonické polohy. Lahůdkou desky je coververze letitého hitu Tears For Fears "Shout", který je v podání Disturbed sice jednoznačně rozpoznatelný, získává však metalovým hávem na energičnosti.
Na Disturbed si cením hlavně jedné neoddiskutovatelné věci, kterou je přímočarost a upřímnost. Skupina si nesnaží hrát na originály, nepokouší se objevovat nové cesty, neprokládá svou hudbu zbytečně elektronikou. Mnohem více klade důraz na zdokonalení již mnohokrát prověřených postupů, které ale skutečně dovádí k pomyslné dokonalosti.Zcela výjimečným se mi jeví David Draiman, jehož projev je ostrý jako břitva, zpěv prokládá těžko reprodukovatelnými skřeky (pozor, žádné chroptění!) a texty z jeho úst plynou jako standartní veršovanka z plic rapera.