Baterie
vyndání BATERIE - celé fórum zde
.....kdo napsal kolíček na prádlo, musel být na sračky ožralej nebo je to feťák. :-)
Pokud tedy měl originál benzínový hadice a ne hadičky pro umělou výživu v nemocnici. :-)
Jinak na to zaškrcení jsou speciální kleště. ale ty stojí docela ranec. Ale jsou super. Stačí ale když vezměš obyčejný kleště, zmačkneš hadici aby jsi zaškrtil průchod benzínu, vykroutíš z potrubí a vrazíš tam vrták nebo šroub s dříkem bez závitu. po závitu totiž vzlíná benzín ven a měl bys pod nádrží lívanec.To uděláš u obou hadic. Rychlospojky prodává www.Louis.de nebo hein-Gericke.de ale v česku nevím. Samozřejmě i BMW ale ta sada stojí myslím asi 1800,-
Každopádně je při vyndávání baterie lepší sundat nádrž. Zaprvé pod ní mrkneš a vidíš jestli se tam někde neždímou dráty nebo neděje nějaká jiná zhovadilost, za druhé když budeš chtít vyndat baterku bokem (na levou stranu motorky) musíš sundat víko vzduchovévo filtru aby jsi mohl vysunout trubku sání přes kterou pokud ji tám necháš baterku nikdy nevysuneš. No a ta trubka je vpředu uchycena přes imbus, který musíš taky uvolnit. Je vidět hned pod spodní hranou nádrže.
Jinak pokud máš kyselinovou baterku dolitou je zbytečný ji vyndávat, lepší je zapojit přes 12V zásuvku co máš na krytu startéru (nebo od sundaného sedla přímo na baterkový kontakty) malou trafo-udržovací nabíječku která stojí přibližně 400,- a ta ti po celou zimu (asi 2 měsíce jinak se přece jezdi!! :-) ) motorku proudem 30 až 300mAh (jak kterej výrobce) udržuje. U gelovky nebo u bezúdržbové to je ještě jednodušší. Nemusím kontrolavat stav hladiny, jen ji vždycky napíchnu a vím, že kdykoliv se udělá pěkně, můžu na to skočit a mažu se projet....
NABÍJEČKA: