Jaké pneu ?
Doporučené pneu od firem:
firma
typ pneu
doporučení
životnost ( km)
CONTINENTAL
Road Attack
cestovmní
Trail Attack
cestovmní
TKC80 TWINDURO
off-road
až 7 000
MICHELIN
ANAKEE
cestovmní
až 12 000
METZELER
Tourance
cestovmní
až 15 000
Tourance EXP -
cestovmní
Roadtec Z6
cestovmní
SAHARA 4
off-road
do 5 000
Karoo T
off-road
do 4 500
MITAS
E-09 DAKAR - zadní
off-road
E-07 - přední
off-road
MAXXIS
Presa Detour
cestovmní
HEIDENAU
K76
Enduro
až 12 000
Názory a zkušenosti majitelů moto BMW :
- jedny z doporučených pneu na off-road
a tady malá ukázka co se s nima dá dělat
Kombinaci TKC front+E09 rear si uz dost lidi pochvaluje.
Tak podle mě (nevymyslel jsem to, ale podle mě optimální řešení na silnici i terén) zadní DAKAR přední TKC
co se týká blatníku tak si myslím, že TT blatník se akorát líp čistí, když je ucpaný i když je pravda že až tak moc se zase necpe jako origo....
Potvrzuju výborné vlastnosti Mitas E09 v terénu, ale taky na asfaltu a to jak suchém, tak mokrém, tak třeba na sněhu. Nikdy bych nevěřil, že tohle napíšu, ale kromě toho, že hrozně hučí a trošku chvějí, jsou i na silnici super. Trochu v nepoměru je výdrž přední a zadní gumy, předek s odřenýma ušima 10 tisíc, zadek si troufnu říct že ke 20-ti tisícům, takže na jednu zadní dvě přední. A cena lidová. Ivan
Ty 4 Rumunska projel na Touranckach, v blate a na mokre bahnite trave jsem musel fakt pomalu (jednou jsem sebou na 5km useku seknul asi 15x), na suche sotoline pohoda. Kamaradi vzdy cekali aľ je dojedu, coz mi bylo blbe, tak jsem nakonec jel co nejrychleji, ale na jistotu. Stejne cekali ale uz ne moc. To mne tak vycvicilo, ze kdyz jsem pak prezul na E09, byl jsem v terenu uplne normalne king - berte to s rezervou, ale najednou jsem jel stejne rychle jako ostatni a jeste mi pripadalo ze jedeme hrozne pomalu. Ale jak uz nekdo napsal vyse - Tourancky pomalu projedou vsechno. Hlavne v bahne nezastavovat a udrzovat kinetickou energii, nechat jednicku az dvojku (nekdy trojku) bublat na zvyseny volnobeh, v blate jet nejhlubsi koleji aby to uz nemelo kam sklouznout, nesnazit se o klicky kolem sutru a korenu, ona to brambora vsechno prevalcuje... To jsou aspon me zkusenosti. Ivan
No, o mne taky kamaradi tvrdi ze vypadam jako kdyz vylezu z popelnice... Navic kdyz hadry zasadne neperu aby neztratily sve vlastnosti, necham je vzdy splachnout destem.
Ty zkusenosti jsou vykoupeny dost pady, ale po rade kamarada jsem se mentalne naladil a vsugeroval si porekadlo "nejhlubsi kolej a louze je pritel" a ono to funguje!! Nekdo se louzim vyhyba protoze neni videt co je na dne, ale BMW je tank co se nenecha nejakym kaminkem rozhodit. Takze s louzema mas taky pravdu. A muzes tam klido pido i na Touranckach, i kdyz to neni zadna velka zabava.
Ivan
To Ivos> jojojojojo, kolej a louze je to nejbezpecnejsi, co si v bahne muzes vybrat {pokud clovek umi stejne kulove jako ja}. Navic v koleji nemam potiz doslapnout a citim se tak bezpecneji. Ovsem nesmi byt kolej hluboka az moc treba kdyz mam kolena u ramen:-))
Jeste se mi nestalo, abych v louzi na polni nebo lesni ceste trefila sutr... prave tema louzema a kolejema projizdeji traktory, takze vsechno co by tam mohlo byt, se zatlaci do podkladu.... nebo aspon si to tak myslim.
Jak tak premyslim, v kaluzi jsem taky nikdy netrefil kamen.
K brodum - rumunskej trajekt byla vyjimka, chtel jsem vodu rozhrnout kvuli sani, jinak projizdim brody pomaleji a ustalenou rychlosti a nikdy se nestalo ľe bych mel na touranckach problem. Snazim se jet rovne, ona si motorka s kaminkem poradi.
Celkove na kluzkem povrchu je zakladem plynulost. Pokud na motorku nepusobi zadne sily mimo pouhe gravitace, resp. nepusobi v miste styku pneumatiky s podkladem, tak o nic nejde, teoreticky muzes jet na lede 100 km rychlosti pokud pojedes naprosto rovne, nebude fucet bocni vitr a plyn bude tak akorat aby kolo nebrzdilo ani netahlo. Kde nejsou sily, ktere zpusobi uklouznuti gumy, tam uklouznout ani upadnout nelze. A tak jsem se snazil jezdit v blate a brodech na Touranckach - pokud mozno rovne, plynule, zadne prudke pohyby riditky ani plynem. A kdyz se prida pravidlo nejhlubsi koleje a louze tak o nic nejde, ja od te doby snad neupadl. Zustavaji vlivy jako sutr pod hladinou, ktere nelze nekdy predvidat (nekdy podle pohybu hladiny ano), ale tam spoleham na buldozerovost brambory.
Na druhou stranu umim prdlajs a mam se moc co ucit, ale vse co jsem napsal se mi osvedcilo a i kopyto jako ja dokaze jezdit timhle zpusobem v terenu a nepadat. Ivan