Jak pomoci prvňáčkovi?
1. trpělivý přístup
2. spolupráce - rodič jako průvodce v procesu učení
3. kontrola nad činností dítěte - zpětná vazba
4. psychická podpora - rozvoj cílevědomosti, smyslu pro povinnost
5. klidné prostředí - vyhotování domácí přípravy v příznivé atmosféře
6. časový prostor pro učení - tvorba denního rytmu, rituálů
7. systematizace při učení - seřazení učebních činností dle náročnosti např. 15 - 16hod. vyhotovování dú z ČJ (písánka) a M 18 - 18,30hod. hlasité čtení
8. časový prostor pro odpočinek, odreagování - mezi vyhotovováním jednotlivých úkolů, možno i v jejich průběhu, doporučuji realizovat odpočinkové chvilky (dle potřeby dítěte). Pro děti je velmi náročné soustředit svou pozornost na daný úkol (za nejnáročnější je v 1.třídě považováno psaní). Odpočinkové chvilky jim pomohou ji získat zpět.
9. společně hovořit o úspěchu i neúspěchu dítěte, chválit, motivovat, povzbuzovat
10. vynaložení úsilí k odstranění nedostatků
11. podporovat smysl pro povinnost, samostatnost, zodpovědný přístup k učení