Barvičky, kterými maluji a něco málo o nich
Barvičky, kterýma maluju a něco málo o nich:
Akrylové barvy jsou vyrobeny ze směsi pigmentů a syntetické pryskyřice a jsou založeny na vodní bázi, což je jejich hlavní výhodou a předností: jejich technické vlastnosti jsou podobné olejovým barvám, ale k ředění akrylových barev a vymývání štětců potřebujeme jen vodu. Zároveň mají tu vlastnost, že rychleji usychají. Váháte-li, zda s akrylem začít, jsou tu i další argumenty pro: nemusíte používat žádná nevábně vonící ředidla. Po zaschnutí jsou malby odolné proti vodě a neotírají se. Na tomto místě se budeme věnovat akrylovým barvám určeným pro malbu. Mimo to se vyrábí i spousta univerzálních akrylových barev určených pro hobby použití, které využijeme například pro ubrouskovou techniku a jiné způsoby dekorování. Malířské akrylové barvy můžeme pro hobby dekorování samozřejmě také použít, nedoporučujeme to však opačně - hobby barvami malovat na plátno apod. Akrylové barvy se prodávají v tubách, velká balení v kelímcích. Chcete-li si akryl vyzkoušet, pořiďte si nejdříve paletu primárních barev, z nichž si sekundární barvy můžete sami namíchat. Později si můžete další odstíny dokupovat, je přece jenom pohodlnější si barvu vymáčknout z tuby, než ji pokaždé pracně míchat a strefovat se do správného odstínu. Temperové barvy jsou ředitelné vodou a mají vysoké krycí vlastnosti podobné akrylovým barvám, na rozdíl od nich lze však temperu po zaschnutí znovu rozmýt. Zasychají rychle a po zaschnutí jsou spíše matné a bohužel nepříliš světlostálé; zasychání lze však regulovat přísadami. Patří k ekonomické třídě barev. Temperové barvy se dostanou v tubách nebo kalíšcích, barvy z tub se míchají na dřevěných paletách. Tempery nejsou tak rozšířené jako olej nebo akryl a mnoho výrobců je nevyrábí. Můžeme s nimi malovat štětcem či použít špachtli, malovat hustou barvou či v barevných vrstvách, případně kombinovat s olejovými barvami. Jako podklad nám poslouží papír i dřevo. S temperami se zachází obdobně jako např. s akrylovými barvami. Prašné křídy v tužce GIOCONDA
Základem výrobní směsi jsou velice čisté mikromleté přírodní látky, jako jsou bílá hlína (kaolín), křída a významnou surovinovou složkou je pemza, což je přírodní minerál na bázi vulkanického skla. Tyto komponenty spolu s dalšími aditivy a pojivem tvoří základní směs, do níž jsou pečlivě vmíchány barevné pigmenty. Pigmenty jsou nakupovány od renomovaných výrobců z celého světa. Na jejich kvalitě, světlostálosti a dávkované koncentraci je závislý i konečný výsledek a trvanlivost malířského díla. Díky velkému průměru tuhy má tento výrobek vynikající výtvarné předpoklady pro každého uživatele. Ušlechtilé dřevo, z něhož je tužka vyrobena, umožňuje snadné hrocení a křídou tak lze nakreslit i velmi jemné detaily. Jsou tedy vhodným doplňkem kulatých kříd řady 8500, určeným především pro detailní kresbu. Prašné křídy v tužce se snadno a v dostatečném množství stírají na podložku, čímž je umožněno následné roztírání barevných prachových částic. Tato technika poskytuje neomezené možnosti změny vydatnosti a odstínu. Roztíráním tak snáze dosáhneme vystínování kresby. Po dokončení kresby je vhodné použít přípravek fixativ, který zabrání následnému rozmazávání dokončeného výtvarného díla. Žádný komponent užitý při výrobě neobsahuje toxické či jinak škodlivé látky a finální produkt je tedy vhodný pro všechny věkové kategorie uživatelů.Akrylové barvy
Někteří výrobci (a to nejen u akrylových barev) rozlišují tzv. studentské (školní), studivé a umělecké (profesionální, mistrovské) barvy. Liší úrovní kvality a pochopitelně i ceny. Můžeme snad říct, že tzv. studiová kvalita barev je pro začínající amatéry vyhovující. Většinou je lepší investovat do kvalitnějších barev, abychom předešli zklamání z levných barev, jejichž vlastnosti nemusejí odpovídat ani průměru. Někteří výrobci dále vyrábí barvy s různými „efekty“, jako jsou např. barvy iridiscentní (duhové), fluorescentní (světélkující) nebo lesklé. Temperové barvy
Barvičky
(L.u.c.i.n.k.a33, 15. 1. 2010 20:28)