Náš alchimista Tivous je velmi šikovný,ale málokomu prozradí tajemství. Jednoho dne tě však pozval do svého Hřibu.Začal ti vypravovat:
Alchymista je šikovný a leccos vydrží. Zabývá se výrobou lektvarů a různých kouzelných předmětů. V boji většinou nepomáhá přímo, ale prostřednictvím svého umění. Alchymistovy kouzelné předměty mohou být užitečné v mnoha různých situacích.
Žádná skupina neprodělá, když jej bude mít ve svém středu. Alchymista smí používat jen lehké, vrhací a všechny druhy střelných zbraní kromě těžké kuše. Může nosit jen vycpávané, kožené a šupinové brnění a nesmí používat štít.
ODOLNOST VŮČI JEDŮM
Alchymista má tu výhodu, že si k hodům proti jedu může přičítat dvojnásobek svého bonusu za odolnost.
VIDĚNÍ MAGENERGIE
Jádrem této schopnosti je rozpoznání magenergie ve věcech. Alchymista je schopen rozpoznat (po kratším zkoumání), zda je v nějakém předmětu přítomna magenergie a kolik jí tam je. Pravděpodobnost, že magenergii objeví, závisí na jejím množství a alchymistově úrovni zkušenosti. Tato schopnost alchymistovi umožňuje zjistit, zda je nalezený meč kouzelný, zda nějaké dveře nejsou prokleté nebo zavřené kouzlem a umožňuje dokonce přibližně zjistit, kolik magenergie mají ještě hraničáři a mágové. Prozkoumávání jakéhokoliv předmětu trvá 1 směnu a jestliže alchymista magenergii neobjeví, pak ji neobjeví ani při žádném dalším prozkoumávání tohoto předmětu, dokud nepostoupí na vyšší úroveň.
Pravděpodobnost objevení magenergie
Množství magenergie (v mazích) | ||||||||||
úroveň | 1-10 | 11-20 | 21-30 | 31-40 | 41-50 | 51-60 | 61-70 | 71-80 | 81-90 | 91 a více |
1 | 2% | 3% | 3% | 3% | 4% | 4% | 4% | 5% | 5% | 6% |
2 | 3% | 3% | 3% | 4% | 4% | 4% | 5% | 5% | 6% | 7% |
3 | 3% | 3% | 4% | 4% | 4% | 5% | 5% | 6% | 7% | 8% |
4 | 3% | 4% | 4% | 4% | 5% | 5% | 6% | 7% | 8% | 9% |
5 | 4% | 4% | 4% | 5% | 5% | 6% | 7% | 8% | 9% | 11% |
LUČBA
Lučba je schopnost vyrábět rozličné podivuhodné předměty – kouzelné lektvary, hůlky, svitky, jedy a podobně – z jiných jednodušších látek.
Magenergie a suroviny
Magenergie je přítomna v různých zvláštních látkách – v netopýřích křídlech, v kapradí natrhaném o svatojánské noci a podobně. Alchymisté umí z takových látek magenergii těžit. Je to ale velice složitý a náročný postup, který ovládají jen
alchymisté na vyšší úrovni. Alchymisté na nižší úrovni ji získávají od svých učitelů v předpracované formě. Alchymistova magenergie se každý den neobnovuje, má pouze určité množství, s kterým musí vystačit až do dalšího výcviku. Neexistuje žádná cesta, jak magenergii obnovit.
Truhly
Magenergii i suroviny alchymista přechovává ve své truhle o rozměrech 30x15x10 coulů a váze 15 mn. Truhlu si musí alchymista koupit, její cena se pohybuje kolem 50 zlatých. Do truhly není možné vložit nic kromě magenergie a surovin. Na první úrovni váží 5 magů alchymistovy magenergie 1mn, na druhé úrovni odpovídá váze 1 mn už 10 magů, na třetí 15; na desáté 50 atd. Suroviny váží stále stejně - suroviny za 10 zl váží 1mn. Do truhly se vejde nejvíce 100 mn magenergie a surovin dohromady.
Tabulka alchymistovy magenergie | |||||||
Stupeň obratnosti | |||||||
úroveň zkušenosti |
8-9 | 10-11 | 12-13 | 14-15 | 15-16 | 17-18 | 19-20 |
1 | 7 | 7 | 8 | 8 | 8 | 9 | 9 |
2 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
3 | 31 | 35 | 38 | 40 | 42 | 45 | 49 |
4 | 62 | 70 | 76 | 80 | 84 | 90 | 98 |
5 | 126 | 131 | 142 | 150 | 158 | 169 | 184 |
Dočasné a trvalé předměty
Předměty, které alchymista vyrábí se dělí na tři velké skupiny: dočasné (různé lektvary, svitky, a podobně), trvalé (jejich kouzelné vlastnosti jim dodávají démoni astrálních sfér) a nemagické (jedy, výbušniny, zbraně a podobně).
Základ předmětu
Základ předmětu je to, čím je každý předmět hlavně tvořen. Základem lektvaru může být voda nebo víno, základem svitku je zpravidla pergamen atd.
Pravděpodobnost úspěchu
Ta se snižuje o 10% za každého nepřátelského tvora v okruhu dvou sáhů kolem alchymisty.
Pravděpodobnost neúspěchu alchymisty |
|
Stupeň obratnosti |
Pravděpodobnost |
8-9 |
68% |
10-12 |
53% |
13-14 |
39% |
15-16 |
26% |
17-18 |
15% |
19-20 |
5% |
ALCHYMISTICKÉ PŘEDMĚTY:
DOČASNÉ:
Lektvary
ANTIGRAVITAČNÍ CLOUMÁK
Magenergie: 10 magů
Suroviny: 25 zl
Základ: medovina
Trvání: 1 směna
Výroba: 2 směny
Pomocí tohoto lektvaru se postava může volně horizontálně i vertikálně pohybovat. Zátěž postavy nesmí být větší než 2000 mn. Postava nemůže volně „létat“, ale může například slézat zeď.
ČAROVNÁ RTUŤ
Magenergie: 4 magy
Suroviny: 20 zl
Základ: rtuť (4 zl)
Trvání: 1 úspěšné použití
Výroba: 1 směna
Utvoří malou lesklou kuličku. Jestliže se někde, maximálně ve vzdálenosti pěti sáhů, vyskytuje zlato, stříbro, platina či drahé kamení, kulička se začne kutálet daným směrem.
ÉTERICKÝ OLEJ
Magenergie: 7 magů
Suroviny: 33 zl
Základ: olej
Trvání: 1-2 směny
Výroba: 3 směny
Postava, která se potře tímto olejem, jakoby „zprůsvitní“ – není zasažitelná žádnými zbraněmi (ale ohněm a blesky ano) a nemůže nic nosit. Je schopna procházet libovolnými předměty. Rychlost průchodu je 1 sáh za směnu. Pokud se postava při zpětné proměně nachází uvnitř zdi, je její osud zpečetěn.
LEKTVAR CHLADNÝCH VOD
Magenergie: 5 magů
Suroviny: 12 zl
Základ: voda
Trvání: 3 směny
Výroba: 1 směna
Oheň o vysoké teplotě způsobí postavě jen poloviční zranění a klasický oheň ji nezraní vůbec.
LEKTVAR MLHOVINA
Magenergie: 5 magů
Suroviny: 11 zl
Základ: kravské mléko
Trvání: 4 směny
Výroba: 3 kola
Postava se se všemi věcmi, které má u sebe, promění v oblak mlhy. Nemůže být zraněna žádnou klasickou zbraní (ohněm, bleskem ano), nemůže útočit, avšak může „protékat“ skrze tenké otvory, pukliny, klíčové dírky a podobně, a to rychlostí 5 sáhů za kolo.
LEKTVAR OBŘÍ SÍLY
Magenergie: 25 magů
Suroviny: 35 zl
Základ: víno
Trvání: 1 směna
Výroba: 2 kola
Zvýší stupeň síly postavy o 5 (ale nejvýše na 21).
LEKTVAR RUDÉHO KŘÍŽE
Magenergie: 5 magů
Suroviny: 10 zl
Základ: víno
Trvání: ihned
Výroba: 1 směna
Vyléčí zranění za 3 - 8 životů, nebo odstraní ochromení, oslepení, mdloby, slabost, atd. Další lektvar rudého kříže je možno vypít nejdříve za šest směn, jinak postavu zraní za 3 - 8 životů.
LEKTVAR VLÁDY NAD LYKANTROPY
Magenergie: 8 magů
Suroviny: 21 zl
Základ: voda
Trvání: 1-3 směny
Výroba: 2 směny
Viz. hraničářské kouzlo zmam osobu.
LEKTVAR ZMENŠOVÁNÍ
Magenergie: 4 magy
Suroviny: 12 zl
Základ: voda
Trvání: 6 směn
Výroba: 1 směna
Postava se zmenší na 5% své velikosti, pak je její obranné číslo o 4 vyšší, ale nesmí útočit. Vypije-li polovinu, zmenší se na 50% a její obranné číslo se zvýší o 1 a útočné číslo sníží na polovinu (zaokrouhlujte nahoru). V obou případech se
úměrně sníží i počet životů postavy a její rychlost.
METAMORFÓZA
Magenergie: 13 magů
Suroviny: 50 zl
Základ: koňská moč
Trvání: 3 směny
Výroba: 4 směny
Po požití lektvaru se uživatel může proměnit v libovolnou živou bytost bližší než 8 sáhů, na kterou se právě dívá. Tato bytost musí být přibližně stejně velká jako on. Musí mít inteligenci větší než 1. Postava získá obranná a útočná čísla
nestvůry, ale zůstane jí počet životů. Nemůže používat zvláštní schopnosti nestvůry.
PAVOUČÍ LEKTVAR
Magenergie: 3 magy
Suroviny: 15 zl
Základ: pivo
Trvání: 2 směny
Výroba: 1 směna
Volný pohyb po zdech, skalních stěnách apod. Základní pravděpodobnost, že postava uklouzne a spadne je 1%, ovšem za každých 100 mincí nákladu, který postava nese, se šance zvyšuje o další 1%. Vždy se přičítá tolik procent, kolik je kvalita zbroje.
RYCHLOST
Magenergie: 9 magů
Suroviny: 29 zl
Základ: voda
Trvání: 5 kol
Výroba: 3 kola
Pohybuje, útočí atd. s dvojnásobnou rychlostí. Dvojnásobný počet útoků a obran. Pokud postava vypije další lektvar trvání se sčítá (to ostatně platí i pro ostatní lektvary kromě lektvaru rudého kříže).
Svitky
Ochrana před…
Neviditelná stěna, koule o poloměru 3 sáhy, v jejímž středu stojí čtenář svitku. Žádná příšera nemůže vstoupit za hranice kruhu, ale může do něj střílet i sesílat zaklínadla, stejně tak postavy mohou na nestvůry střílet a sesílat zaklínadla, avšak nemohou na ně zaútočit ručními zbraněmi. Všechny svitky se dají použít jen jednou.
OCHRANA PŘED ĎÁBLY
Magenergie: 50 magů
Suroviny: 75 zl
Základ: pergamen
Trvání: 2 směny
Výroba: 1 den; doma
OCHRANA PŘED NEMRTVÝMI
Magenergie: 6 magů
Suroviny: 20 zl
Základ: pergamen
Trvání: 4 směny
Výroba: 10 kol
OCHRANA PŘED NEVIDĚNÝMI
Magenergie: 10 magů
Suroviny: 60 zl
Základ: pergamen
Trvání: 3 směny
Výroba: 1 směna
OCHRANA PŘED DÉMONY
Magenergie: 10 magů
Suroviny: 60 zl
Základ: pergamen
Trvání: 4 směny
Výroba: 1 den; doma
OCHRANA PŘED KOUZLY
Magenergie: podle úvahy alchymisty
Suroviny: 19 zl
Základ: pergamen
Trvání: 3 směny
Výroba: 10 kol
Při sesílání kouzel do místa ohraničeného neviditelným štítem mají všechna kouzla procházející bariérou určitou pravděpodobnost selhání. Tuto pravděpodobnost dostaneš, když magenergii vloženou do svitku vydělíš magenergií kouzla a výsledek vynásobíš 100.
Ostatní
DETEKČNÍ HŮLKA
Magenergie: 40 magů
Suroviny: 170 zl
Základ: dřevo (1 mn)
Trvání: 12 kol vyhledávání
Výroba: 4 dny; doma
Možnost vyhledávat tajné dveře, otočné balvany, poklopy a jiné skryté východy z místnosti. Hůlka začne pravidelně tikat. Tikání se bude zrychlovat, když se konec hůlky přiblíží k nějakému východu z místnosti. Má dosah tři sáhy. V jednom kole se můžeš s hůlkou otočit nejvýše o 90 stupňů a ujít nejvýše 10 sáhů.
LAKMUSOVÝ PAPÍREK
Magenergie: 2 magy
Suroviny: 5 zl
Základ: pergamen
Trvání: 1 použití
Výroba: 1 směna
Možnost zjistit složení jakékoliv kapaliny.
PÍŠŤALKA
Magenergie: 30 magů
Suroviny: 25 zl
Základ: vrbový proutek
Trvání: 8 otevření
Výroba: 4 dni; doma
Možnost otevírat rozličné nemagické zámky.
TRVALÉ:
Zbraně a zbroj
ČAROVNÉ BRNĚNÍ
Magenergie: 90 magů
Suroviny: 30 zl
Základ: kožené brnění
Trvání: 1rok
Výroba: týden; doma
Sféra: 2
Kvalita zbroje tohoto brnění je o 1 vyšší.
HVĚZDICE - BUMERANG
Magenergie: 5 magů
Suroviny: 10 zl
Základ: hvězdice
Trvání: 1 rok
Výroba: 1 den; doma
Sféra: 1
Hvězdice se, jestliže nezasáhne cíl, sama vrací k majiteli.
KOUZELNÝ LUK
Magenergie: 30 magů
Suroviny: 120 zl
Základ: dlouhý luk
Trvání: 1 rok a 6 měsíců
Výroba: 1 týden; doma
Sféra: 1
Má sílu zbraně 6.
KOUZELNÝ ŠTÍT
Magenergie: 95 magů
Suroviny: 30 zl
Základ: štít
Trvání: 1 rok
Výroba: 1 den; doma
Sféra: 2
Zvyšuje kvalitu zbroje o 2.
MEČ NOCI (...proti nemrtvým)
Magenergie: 185 magů
Suroviny: 75 zl
Základ: široký meč
Trvání: 1 rok
Výroba: 1 týden; doma
Sféra: 4
Při boji s nemrtvými má sílu zbraně 12, proti ostatním nestvůrám 6. Pokud je nějaký nemrtvý blíže než 25 sáhů, začne temně hučet.
OHNIVÝ MEČ
Magenergie: 80 magů
Suroviny: 80 zl
Základ: dlouhý meč
Trvání: 1 rok
Výroba: 1 týden; doma
Sféra: 2
Používá se stejně jako obyčejný dlouhý meč. Navíc má ovšem vlastní magenergii (každý den 4 magy), díky níž může vyvolávat kouzla oheň a světlo (kouzelníkova kouzla).
PLÁŠŤ
Magenergie: 80 magů
Suroviny: 10 zl
Základ: elfí plátno (20 mn/10 zl)
Trvání: 2 roky
Výroba: 2 dni; doma
Sféra: 2
Hodnota kvality zbroje o 1 vyšší na útoky vedené zezadu. Při takovýchto útocích nemůže být postava nikdy překvapená, neboť plášť, jakmile vycítí, že se k němu blíží někdo, kdo mu chce ublížit, začne příšerně ječet.
Prsteny
Postava nesmí používat současně více jak deset. Váha jednoho prstenu je 1 mn.
PRSTEN ČERNÉ VODOMĚRKY
Magnenergie: 95 magů
Suroviny: 200 zl
Základ: stríbro (1 zl)
Trvání: 2 roky
Výroba: 3 dni; doma
Sféra: 2
Tento prsten umožní jedné postavě s plným nákladem volně kráčet po hladině oleje, proudící i neproudící vody, ale také bažiny nebo sněhu.
PRSTEN KNÍŽETE D’RAGULY
Magenergie: 70 magů
Suroviny: 426 zl
Základ: železo
Trvání: 2 roky
Výroba: 6 dní; doma
Sféra: 2
Zvyšuje uživatelovo obranné i útočné číslo o jeden bod. Každý den musí prsten vstřebat jisté množství krve. Toto množství závisí na úrovni jeho nositele. Musíš jej ponořit do krve zabitých nebo zraněných nepřátel (zraněných nejméně za tolik životů, kolik je 3x tvoje úroveň zkušenosti. V případě, že se celý den nenajde taková příležitost, musíš použít krve vlastní. Další vlastností prstenu je, že po dobu, kdy jej jeho nositel má na prstě, nebudou na něho útočit žádní tvorové, živící se krví.
PRSTEN UHRANUTÍ
Magenergie: 280 magů
Suroviny: 100 zl
Základ: platina a olivíny (100 zl)
Trvání: 2 roky
Výroba: 7 dní; doma
Sféra: 6
Vlastní kouzla: zenerova karta, hypnóza, sugesce (kouzelníkova kouzla). Prsten má na den magenergii 12 magů.
SLUNEČNÍ PRSTEN
Magenergie: 225 magů
Suroviny: 100 zl
Základ: zlato a rubín (150 zl)
Trvání: 2 roky
Výroba: 5 dní; doma
Sféra: 5
Má vlastní magickou sílu, která je prezentována 10 magy. Oheň, modré blesky, zelené blesky, světlo (kouzelníkova kouzla).
Ostatní
EBENOVÁ HŮLKA
Magenergie: 75 magů
Suroviny: 80 zl
Základ: eben (2 mn/50 zl)
Trvání: 10 let
Výroba: 1 týden; doma
Sféra: 2
Chrání před některými magickými útoky. Musí však být splněny následující podmínky: kouzlo musí být sesláno přímo na uživatele hůlky, nesmí se jednat o kouzlo, které se vyvolává při dotyku. V případě, že na postavu, která drží hůlku připravenou v ruce, sešle někdo kouzlo, hůlka se aktivuje a seslané kouzlo do sebe „vsaje“… tím se hůlka nabije určitou magenergií právě seslaného kouzla. Pak může uživatel volně sesílat kterékoliv z následujících kouzel: oheň, světlo, levitace, modré blesky, zlom kouzlo (kouzelníkova kouzla). Při každém pokusu o
pohlcení kouzla hůlkou si uživatel hodí proti pasti. Užitá vlastnost je obratnost, nebezpečnost je počet magů v hůlce plus magenergie pohlcovaného kouzla, to celé děleno pěti (zaokrouhluj nahoru). Síla je pohlcení / výbuch (postavu zraní za 2 životy za každý mag, který hůlka obsahovala). Navíc na něj bude působit kouzlo, kterému se chtěl bránit.
ELFÍ BOTY
Magenergie: 20 magů
Suroviny: 80 zl
Základ: boty z rysí kůže (10 mn/8 zl)
Trvání: 10 let
Výroba: 3 dni; doma
Sféra: 1
Zloděj používající tyto boty se pohybuje tiše, jako zloděj o dvě úrovně výše. Používá-li tyto boty postava jakéhokoliv jiného povolání, chodí v nich tiše jako zloděj druhé úrovně.
KOSTKA ŠTĚSTÍ
Magenergie: 7 magů
Suroviny: 80 zl
Základ: kámen
Trvání: 10 let
Výroba: 1 týden; doma
Sféra: 1
1. červený paprsek, který postavu popálí za 1-6 životů, 2. pára, která vyléčí postavě zranění za 1-6 životů, 3. změna přesvědčení postavy (ZmD, ZkD => ZkZ, ZmZ, ZkZ => ZkD, N: 1-3 ZkZ, 4-6 ZkD), 4. charisma postavy se na dva dny zvýší
na 21, 5. charisma postavy se na dva dny sníží na 1, 6. kostka zmizí.
LÉTAJÍCÍ KOŠTĚ
Magenergie: 176 magů
Suroviny: 10 zl
Základ: koště (20 mn/1 st)
Trvání: 2 roky
Výroba: 2 dni; doma
Sféra: 4
Unese až 1820 mincí zatížení, při kterém může letět rychlostí 35 sáhů za kolo. Poté za každých dalších 140 mincí se rychlost snižuje o 5 sáhů za kolo.
PYTEL BEZTÍŽE
Magenergie: 40 magů
Suroviny: 150 zl
Základ: velký pytel
Trvání: 1 rok
Výroba: 2 dni; doma
Sféra: 2
Do tohoto pytle je možné vložit různé (nepříliš velké) předměty o celkové hmotnosti nepřevyšující 1000 mn, které z něho lze kdykoli vyjmout, avšak v pytli nic neváží. Pytel sám o sobě váží 120 mn. Není možné do něj vložit jiný trvalý kouzelný předmět a zejména nikoliv další pytel beztíže.
NEMAGICKÉ:
Jedy
Výroba jedné dávky, tj. asi desetina čtvrtky.
ČERNÁ ZHOUBA
Magenergie: žádná
Suroviny: 48 zl
Základ: olej
Trvání: ihned
Výroba: 5 směn
Nebezpečnost: 5
Síla: ochromení na 1-3/3-8 směn
Toto množství černé zhouby vystačí na ochromení jedné postavy velikosti A až C.
JABLEČNÁ VŮNĚ
Magenergie: žádná
Suroviny: 70 zl, 2 mk
Základ: mošt
Trvání: ihned
Výroba: 24 směn; doma
Nebezpečnost: 7
Síla: -/2-7
Ve flakóncích. Jakmile se flakónek rozbije nebo je rozbit, začne se jed prudce odpařovat. Zasáhne všechny postavy, které jsou blíže než jeden a půl sáhu.
KURARE
Magnenergie: žádná
Suroviny: 300 zl
Základ: borůvková šťáva
Trvání: ihned
Výroba: 1 den; doma
Nebezpečnost: 4
Síla: -/10-100
Tento jed se používá k výrobě otrávených šípů a zbraní.
MELENOVA POMSTA
Magenergie: 1 mag
Suroviny: 60 zl
Základ: voda
Trvání: ihned
Výroba: 10 směn
Nebezpečnost: 7
Síla: 1-6/2-12
Otrávení vody a nápojů vůbec. Působí po jedné směně od vypití.
Výbušniny
BOMBA
Magenergie: žádná
Suroviny: 65 zl
Základ: železná koule, dřevo (200 mn/5 zl)
Trvání: ihned
Výroba: 4 hodiny; doma
Doba výbuchu v závislosti na doutnáku může být 1-3 kola. Výbuch zraní všechny tvory , kteří stojí blíže než tři sáhy za 6 až 21 životů. Životaschopnost bomby není neomezená – po 10-15 dnech zvlhne a je k nepotřebě.
OHNIVÁ HLÍNA
Magenergie: žádná
Suroviny: 40 zl
Základ: hlína (10 mn)
Trvání: ihned
Výroba: 8 kol
V boji je lze používat podobně jako láhve s olejem. Jestliže tato koule postavu zasáhne, dojde k explozi, která postavu zraní za 6-11 životů. Životnost ohnivé hlíny je 7-12 dní, po této době samovolně vybuchuje.
Zbraně
ZUBATÉ OSTŘÍ
Magenergie: žádná
Suroviny: 10 zl
Základ: dýka
Trvání: stále
Výroba: 1 den; doma
Její síla zbraně je 1, útočnost 3.