Navod na CW mapa de_nuke
Zatial len toto neskor pridam aj ostatne...GL&HF
Terrorist
Pistol rounds
Jelikož je mapa stavěna spíše pro souboje na krátké vzdálenosti, přiklonil bych se k nákupu vest a ponechání gloků. Nejvhodnější se pak jeví zaútočit bleskově na rampu, či na horní pokladiště přímo, kdy snadno přečíslíte obránce. Jako trošku složitější útok jsem vybral dělený rush venkem na horní, který bude dále rozebrán.
4 venku a 1 budova, společně horní
Čtyři hráči si koupí vesty a vydají se svižně venkem k červené bedně. Pokud bude obrana jistit venek, neměl by být problém si s ní ve čtyřech poradit. Venkem se běží přímo do tzv. přístěnku, nebo-li vchodu na horní pokladiště.
Poslední, pátý hráč si na začátku kola nekoupil vestu, ale 2x FlashBang a 1x SmokeGrenade a šel do budovy. Jakmile dostal od hráčů běžících venkem zprávu, že jsou už blízko vchodu, vyflashuje horní pokladiště, upoutá pozornost a umožní tak ostatním dostat se na pokladiště.
Pokud je průběh kola pomalejší, může hráč, co je uvnitř, hodit smoke na rampu, nebo i flashe a naznačit tam tak útok. V tomto případě by však měli čtyři zbylí hráči postupovat venkem potichu, počkat chvilku, zatímco ten ve vnitř dělá fake na rampu a poté naběhnout horní.
Gun Game
Na rychlosti založené útoky
Jelikož si myslím, že de_nuke je pro rychlou hru jako stvořená, budeme se jimi dále zabývat.
Nehraje v nich ani tak roli možnost překvapení soupeře, jak by se mohlo na první pohled zdát, nicméně je to jeden z faktorů hovořící v jejich prospěch. Mnohem zajímavější je však jejich vliv na rotaci obrany, tj. nutí obránce mnohem rychleji měnit své pozice, což mnohdy vede k většímu zmatku a ukvapeným rozhodnutím a nebo naopak k příliš statickému bránění ve snaze vyhnout se „zbytečnému a ukvapenému stáhnutí“ poté, co spoluhráči na druhém pokladišti urputně křičí „need backup.“ A o to nám přeci v pozici útočících jde! Bleskové útoky, pokud jsou správně provedeny, dovedou soupeře mnohdy úplně zadupat do země. Na druhou stranu, právě u nich se nejvíce projeví váš skill a hlavně jak máte s týmem jednotlivé věci „nadřeny“.
Tlak, který rychlými útoky vyvíjíte na obranu, se mnohonásobně zvyšuje, pokud se střídáte dva tři rychle útoky, které ale (nutná podmínka) zpočátku, či z poloviny vypadají téměř identicky. Tudíž obránci na jednom pokladišti nejsou schopni rozeznat, zda se jedná o ten samý útok z předchozího kola, či jde o fake a vaším cílem je jiné pokladiště. Zde pro obranu nastává onen výše zmíněný problém; a to buď se rychle rozhodnout a přispěchat na pomoc, nebo zůstat na pozicích. V obou případech to pro vás, jako útočníky znamená úspěch.
Mapu de_nuke, je svou stavbou pro něco takového ideální. Vybral jsem dvě varianty i s patřičným fake útokem (takže prakticky 4). Začneme tou komplikovanější variantou, kterou jsem pracovně nazval:
Rychlé horní plus venkem
Teď si zahrajeme na pořad o vaření a řekneme si, co ke správnému provedení potřebujeme. Bude to 5x SG (Smoke Grenade), 7x FB (FlashBang), trošku víc zkušeností s házením a chuť se učit. Samozřejmě si trošku děláme srandu. Jen tím mělo být naznačeno, že tenhle útok se rozhodně nehodí do kol, kdy máte hluboko do kapsy (pro ty jsou vhodnější jiné útoky, viz. dále). Takže jdeme na věc. Teď Vám bude krok po kroku vysvětleno, jak to správně dát dohromady, aby se soupeři nestačili divit.
Tým si pomyslně rozdělte na dvojici a trojici. Pro jednoduchost budeme těm prvním dvou říkat hráč 1 a hráč 2 a zbytek týmu jsou prostě 3,4 a 5.
Pro přehlednost si logiku útoku ukážeme na obrázku. Jde o rychlý dělený útok na horní pokladiště. Kdy 2 jdou přes budovu a 3 venkem. Důraz je kladen na precizní práci s flashi a perfektní načasování. Útok je koncipován tak, abyste pomocí flashů a smoků zatlačili obranu a bleskově naběhli na horní pokladiště ze dvou stran.
Jednotlivé flasbangy jsou v obrázku očíslovány a dále jsou detailně rozebrány v dalších obrázcích a textu.
Hráči 1 a 2 běží do budovy. Okamžitě po příchodu háží 2x SG k rampě z důvodu zmatení obrany.
Poté se každý z nich připraví do pozice, jako na obrázku a následuje ohňostroj flashbangů na horní pokladiště. Kam kdo co háže nám ukazují následující dva obrázky.
Další obrázek ukazuje, kam má hráč 1 hodit první a druhý flash (první zatlačí obránce na zemi a druhý je již jen proti těm na catwalku, tj.na ochozech u stropu).
Následující obrázek naznačuje, z jaké pozice by měl hráč 2 vyflashovat venkovní příchod na horní (kde často bývá obránce) a druhým flashem, jako pojistka oslepit zbytek obránců držících pozice na ochozech.
Zatímco se toto odehrává, trojice 3,4,5 běží venkem, kde je nutné dodržet následující postup házení flashů a smoků pro minimalizaci nebezpečí:
Na dalším obrázku vidíte, jak první z běžící trojice (hráč 3) již zdálky flashuje prostor před garáží (obtížnější flash, je nutno potrénovat, na obrázku je ukázáno, odkud je hozen a kam má dopadnout. Musí se odrazit od červené bedny.) Tento flash, pokud je správně hozen, donutí potencionálního odstřelovače v garáži se na moment stáhnout. Ten samý hráč pak ještě smokuje garáž, kvůli snížení viditelnosti obrany a běží ke vchodu na horní.
Hráči 4 a 5 běží za ním a házejí jeden nebo dva smoky do garáže a navíc ještě jeden nebo 2 flashe přes stříšku budovy k CT startu. Tyto flashe na pár vteřin vyřadí potenciální obranu na pozicích u startu nebo na horním venkovním ochozu.
Přibližně v ten samý moment naše první dvojice (tedy hráči 1 a 2) vyflashují horní pokladiště, jak bylo popsáno o kousek výše. Nesmí však zapomenout na flash ke vchodu na horní, který usnadní přibíhající trojici cestu na pokladiště. Zde je také kámen úrazu, protože je nutné vše načasovat tak, aby nikdo nevbíhal oslepen vlastními granáty!
Teď následuje vběhnutí trojice 3,4,5 vchodem na horní na krásně oslepený prostor a hráči 1 a 2 taktéž vbíhají na pokladiště.
Poté, co se podaří položit, je nutné se rozumě rozestavit, abyste byli schopni bombu ubránit. Nejdůležitější je v této fázi rychlá a přesná komunikace, nesmí se stát, že dva z vašeho týmu kryjete jeden příchod, zatímco jiná cesta zůstane nekrytá.
Předpokládejme, že útok proběhl úspěšně, bomba vybouchla, nebo jste vystříleli soupeře. Nyní je vhodné ten samý útok provést ještě párkrát, ale nesmíte to přehánět, protože se soupeř bude snažit přizpůsobit a už by vám to nemuselo vyjít. Po několika takto povedených útocích právě přichází čas změnu, čas obranu znejistit a donutit bezpředmětně rotovat. Podíváme se, jak na to.
Komentáře
Přehled komentářů
se spletl sem si dve mapy napsal sem ti na icq nemysli ze sem lamka v cs te porazim.
hmm
(UnDeAd!, 6. 5. 2008 14:09)
ked nevies ako sa mapa vola tak naco pises ze je t ona?
a citaj toto:
de_mapy-mapy kde T polozivaju bombi CT-defuzuju
awp_map-sniperske mapy
aim_mapy-mapi na blizko zvacsa zbrane ak47 a m4a1
cs_mapy(cs_assault)-su mapi na hostages(rukojemnikov)
po tomto si snad pochopil ake su to mapi este raz V MOJOM NAVODE JE MAPA de_nuke A NEHADAJSA LEBO HRAM CS DOST DLHO
ti si lama
(UnDeAd!, 5. 5. 2008 20:12)
ty asi fakt nevis co je COUNTER STRIKE? ces napis na icq 379973055 rozdam si to s tebou i s awp i aim a dam ti LINK kde uvidis co je NUKE ti LAMA ani envies ake mapi tam su mozno hras source ale ja tu hovorim o 1.6ke
PS: tento navod som nerobil ja ale mam to z jeden ligi na cs tak asi oni vedia lepsie
ne(short)
(tomas, 5. 5. 2008 19:24)
de dust 2 co ja vim je mapka na pisku atd.ale to je jedno vratme se k veci
nevim presny nazev teto mapy.ale de_nuke je mapa se sniperkama a uprostred mapy je dum.
(jen tak umis cs?)
jestli ano muzem si to rozdat.
omlouvam
(Tarabu, 16. 6. 2008 19:07)