Přípravy na Melbourne vrcholí...
"Přípravy týmu Renault na Velkou cenu Austrálie už jsou v plném proudu. Zbývají už jen poslední dny...
Ano, světový šampionát Formule 1 2008 už se začíná pomalu rýsovat, a věřím, že mnohým z vás přinese úsměv na rty. Dlouhá zima skončila a motory F1 znovu startují...
Tým už míří směrem na jih, do Austrálie, cesta do Melbourne trvá přibližně 27 hodin, a veškeré vybavení týmu dorazí až za 48 hodin. Zajistit, aby vše dorazilo včas, je skutečnou noční můrou, takže vše musí být týmem, který funguje s armádní přesností, pečlivě a dokonale naplánováno, abychom měli jistotu, že vše bude na svém místě a včas. Je toho tolik, a k tomu všemu musíme počítat i s nějakými těmi nepředvídatelnými okolnostmi. Ať už se stane cokoli, v neděli odpoledne musí být tým připraven závodit.
Obě továrny v Enstone a Viry-Châtillon jsou od sebe možná dosti vzdáleny, ale pracovat musí jako jeden celek, aby zajistily, že vše dorazí na každý závod vpořádku. Co se týče "evropské" sezony, je vše o něco snazší díky armádě kamionů, ale na ostatní závody musí obě strany letadly či na lodích posílat dopravní kontejnery. To zahrnuje více než 30 tun vybavení, dvě kompletní šasi a přes 17.000 dalších součástí: 30 % z Viry a 70 % z Enstone.
Takže procházení továrnou v této chvíli je opravdu fascinující. Všude, kam se podíváte, balí tým různé součástky do přepravních beden, které budou v několika následujících dnech přepraveny do Austrálie. Zkrátka musíte dávat pozor, kam šlapete; ono jen takové mírné našlápnutí na přední přítlačné křídlo...
Veškeré ne tak podstatné vybavení už je v Austrálii, jako např. panely na garáže, židle nebo kancelářské potřeby. To vše bylo už předem přepraveno po moři na začátku ledna. No a ty nejcitlivější položky, kterými jsou samozřejmě samotné vozy, které byly ještě minulý týden na trati ve Španělsku, budou do Melbourne přepraveny letadlem v pátek z letiště Stansted. Vybavení z Viry bude posláno z Mnichova, kde se připojí k vybavení Ferrari, Toro Rosso, BMW a Toyoty, aby do pondělí dorazilo do Albert Parku.
Členové týmu začnou odjíždět také až v pátek. První na řadě budou mechanici, protože budou mít spoustu práce se sestavením garáží a vybalováním veškerého vybavení. Všechna letadla i hotely byly samozřejmě předem zarezervovány - první rezervace byly provedeny již na počátku března 2007. Když se koná závod ve městě, je obtížné sehnat hotelový pokoj nedaleko trati. Vždy je také velice těžké dostat celý tým do stejného hotelu, protože se jedná přibližně o 100 osob. Jezdci jsou obvykle umístěni ve městě, zatímco mechanici jsou blíže závodní trati. Města si tedy tolik neužijí, ale beztak mají v hlavě zcela jiné myšlenky...
Na začátku tohoto týdne obdrželi členové týmu nové týmové oblečení. Zdá se tedy, že je vše připraveno na první závod tohoto roku. Dlouhé čekání je téměř u konce a za týden budeme opět v melbournském paddocku..."
RF1 Paddock Pass