Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tento blog jsem založila pro všechny, co se zajímají o modeling a doufám, že informace, které zde uveřejním vám objasní o čem to vlastně všechno je, protože se to zprvu každému zdá jen jako zajímavý koníček či dobře placená práce za nic... Opak je pravdou, koníček je to sice zajímavý, ale časově i fyzicky náročný a proto může být tak dobře placen. I z tří hodinového focení bolí záda a při některých pózách odumírají končetiny... S chůzí po mole to není o nic lepší, protože některé choreografie můžou být dosti složité a trénují se několik týdnů či měsíců...

FYZICKÉ PŘEDPOKLADY

ObrazekZačít můžete i velmi brzy (od cca 4-5 let věku), dnes je velká spousta 11 – 14 letých modelek, 16 leté dívky jsou už často supermodelky a začít se dá i ve dvaceti.

Vyhledávané dívky pro FASHION MODELING mají ( a v podstatě musí mít minimálně 174 cm) výšku 174 – 178 cm se souměrnou postavou, štíhlými pažemi, dlouhýma, rovnýma a štíhlýma nohama.

Ruce (a nehty) musí být udržované (je to jedna z prvních věcí, které si na Vás lidé z oboru všimnou a co si pečlivě prohlídnou.)

Fotografická tvář je velké plus (nejvíce fotogenické bývají dívky, které v civilu vypadají docela nezdravě. Jako by byly nemocné).

Úzký pas, souměrná prsa, hrudník, boky, hýždě a ploché břicho.

Tělesná váha se pohybuje v rozmezí 50 – 65 kg.

Pro tento druh modelingu není příliš žádoucí sportovní a svalnatá postava.

Tzv. „ideální“ 90 – 60 – 90 (klasické) míry jsou podle požadavků klientů jakoby minulostí. Snad jen modelky pro GLAMOUR s krásnými ženskými křivkami dnes zapadají do této „kategorie“.

Pleť celého těla a zejména obličeje by měla být čistá, zářivá, hladká, bez problematického odstínu, pigmentace, bez jizviček a znamének.

Jako model musíte mít dokonalé zuby – rovné, bílé.

Vlasy - o své vlasy je nutné se starat, musí být udržované, pokud možno přírodní barvy, délka vlasů po ramena se obvykle považuje za základ. Samozřejmě pokud již nepracujete jako model(ka) pro vlasové přípravky a o vaše vlasy se dlouhodobě nestará tým specialistů.

O čem je ten modeling ?

ObrazekV první řadě je třeba si uvědomit, že modeling je relativně malou, přesto velmi významnou součástí pojmu marketing. Stejně jako reklama obecně.

A proto se hledají vhodná spojení jak průmyslové výrobky přiblížit zákazníkům, kterým je určen. Jak prezentovat módu
a nové trendy (styly) oblékání. Jednou z metod je právě spojení s osobností, tváří a tělem modelky.

Modeling v současnosti pracuje s dívkami typově velmi rozmanitými a lze říct, že právě teď je příležitostí stát se modelkou více než dost. Kritéria pro hlavní kategorie modelingu se v podstatě nezměnila. Jen se za posledních šest let dosti výrazně posunula.

Dnes mohou jako fotomodelky pro katalogy a podobné reklamní produkty pracovat i dívky s výškou pod 170 cm, což dříve možné nebylo.

Na molech se objevují manekýnky, které mají vzhled reálné ženy a nejsou jen vychrtlá chodící ramínka na šaty. Zde je min. 174 cm podmínkou stále.

Cesta k profesionální kariéře modelky je velice tvrdou zkouškou osobních vlastností a počátek kariéry se může protáhnout i na pár (doslova) let.

Málokterý budoucí model si uvědomuje, že každá kariéra vyžaduje příslušné investice a skrývá se i za nimi velmi náročná a tvrdá práce.

Nelze brát jako závazné měřítko závratně rychlé kariéry několika málo jednotlivých dívek. Viděl jsem už příliš mnoho slibných kariér a znám celou řadu příběhů, které zcela zbytečně ustrnuly na mrtvém bodě.^

Kritéria modelingu-topmodelka!

ObrazekZákladem jsou míry. Aby modelka oblékla modelingovou konfekční velikost číslo 36, musí mít max. 90 cm přes boky.

Být modelkou je super! Super náročné. Vystoupení na mole totiž předcházejí hodiny zkoušení oblečení, cvičení, líčení a focení se. Ne vždy s úsměvem.

1. Supermodelka musí pracovat nonstop

Její život se pro kariéru omezuje na letištní haly a molo. Nácviky choreografií na přehlídku trvají hodiny, hodiny chůze na vysokých podpatcích a klouzavém povrchu. Chůze je základ.

2. Supermodelka musí být extrovert

Stydlivost je mínusem, umění prodat všechno je plusem.

3. Supermodelka musí být disciplinovaná

Jakákoliv diskuze o tom, co bude mít na sobě oblečené, respektive neoblečené je nepřípustná.

4.Supermodelka musí být přizpůsobivá

Kreativita designérů prestižních módních domů někdy nezná hranice.

5.Supermodelka musí umět vystupovat

Jako osobnost reprezentuje sebe. Reprezentuje značky, kterým vypůjčuje tvář. A někdy prezentuje dobrou věc. (charita)

6. Supermodelka nemusí jen dobře vypadat, musí mluvit!

A odpovídat na jakékoli otázky.

7. Supermodelka se musí hýbat

Pohybem vyjádřit náladu nebo emoci je náročné. Základní taneční nadání je víc než vítané, ztuhnuté polena nemají na mole místo

Druhy modelingu

FASHION MODELING/FASHION AND BEAUTY MODELING
Uplatní se dívky pro fotografie v módních časopisech, pro předvádění oděvů
 nebo pro obě tyto činnosti. Práce tohoto typu se jmenuje EDITORIAL WORK. Jedná se o volnější a tvořivější typ fotografie ve vztahu k výrobku. Modelky musí být vysoké 175 – 179 cm, s pěknou a souměrnou postavou, dlouhé nohy, výrazné oči, vysoko položené lícní kosti a plné rty. Krásné tělo musí dobře vypadat v plavkách i ve večerní toaletě. Šaty pro fotografování se obvykle připravují v číslech 38 – 40 .

MANEKÝNKY/CATWALK MODELS/RUNWAY MODELS
Modelky předvádějící modely na modních přehlídkách a v tzv. SHOW ROOMU. Pro tyto modelky krása není rozhodující, nemusí být ani fotogenické. Výška a štíhlá linie jsou samozřejmě nezbytné.

HIGH FASHION/HAUTE COUTURE.
Návrháři pracují se stálou skupinou manekýnek. Přehlídky jsou obecně méně placeny než filmování. Věk manekýnky je delší než věk fotomodelky. Ne všechny akce jsou tak zajímavé jako přehlídky HAUTE COUTURE. Menší „lokální“ přehlídky nebo akce na velkých módních veletrzích jsou v Miláně, Mnichově, Kolíně nad Rýnem a v Paříži. Trvají několik dní a každý den se koná několik přehlídek.

SHOW ROOM
Malé módní přehlídky s menším počtem manekýnek, které předvádějí modely potenciálním zákazníkům. Ukázky se organizují několikrát denně nebo v okamžiku příchodu zákazníka. Tyto modelky bývají zaměstnány přímo v obchodech nebo v továrnách. Práce je jistější, ale i méně placená a může zahrnovat i sekretářské práce. Není moc atraktivní, ale poptávka je značná a dá se touto prací začínat kariéra.

FOTOMODELKY PRO KATALOGY – odpovídající požadavkům na
FASHION MODELING

Nemusejí mít dramaticky vzhled nutný pro modní časopisy. Fotografie pro katalogy jsou konkrétnější, modely jsou zachyceny v klasických pózách. Jde o práci jistější a dobře honorovanou. Kritéria na stáří modelek jsou trochu mírnější.

COMMERCIAL MODELING 
Velmi atraktivní oblast. Musíte být fotogenický typ. Nesmíte mít nedostižný, senzuální, exotický nebo dokonalý obličej. Modelka má takovou cenu, kolik výrobků může „prodat“. Možnosti mají jak sportovní, tak i jemné etnické typy tváří, musí vyzařovat přirozenost, entusiasmus, přitažlivost
a upřímnost. Takový typ modelky je vhodný tam, kde se neprodává móda
 a krása. Patří sem filmování reklamních televizních šotů. Herecká zkušenost prospěšná, důležitý je ústní projev. Užitečná je znalost jazyka země, v niž pracujete.

ObrazekCHARAKTER MODELING - označuje specifický druh modelky.
Typ modelky vyhlížející docela obyčejně. Nemusí být ani krásná ani vysoká.
 Tyto modelky zřídka pracují prostřednictvím agentury, jde o FREELANCE - modelky na volné noze. Takové modelky vypadají jako „sousedé“ z okolí. Herecké zkušenosti jsou velkou předností.

FEATURE MODELING/PART MODELING
 - zde se jednou částí těla dělá reklama určitému výrobku.
Modelky pro velká čísla 180 – 188 cm a nosí šaty v konfekčních velikostech od 42 – 50. Modelky pro malá čísla
Od 157 – 163 cm, velikosti 34, 36 a 38. I tady se požaduje všechno, co mají „pravé modelky“. Tento typ práce se vyskytuje pouze v největších centrech.

GLAMOUR MODELING – předvádění spodního prádla a pózování bez oblečení. Práce je velice dobře placená. Kariéra těchto modelek trvá velice krátce. Je nutné dokonalé tělo se všemi patřičnými křivkami, tělo dokonale udržované ženy, bez celulitidy a problematického odstínu. Pózování bez oděvu se nedoporučuje. Filmování bez oděvu se výborně honoruje a pokud Vám agent nabízí fotografování za přesně stanovených podmínek, nemusíte takový nápad odmítnout. Díky současným trendům je dosti problematické se zcela vyhnout tomuto typu práce. GLAMOUR (poodhalená nahota a sexualita) je dnes životní styl a „sexy vzhled“ má polovina reklam a každá druhá módní kolekce. Rozhodně je výhodné se do budoucna přestat stydět.

ObrazekSlovníček modelingových termínů


Book

Book (též "model book" či "portfolio") by měl být výběr fotek, který kvalitně reprezentuje model. Měl by zobrazovat ty nejlepší a nejzajímavější fotky, které nafotí model(ka) během celé své kariéry. Fotky by měly být od různých fotografů, s různým líčením, aby byly dostatečně různorodé a co nejkomplexněji reprezentovaly model.
Fotky v plnohodnotném booku by měly ukazovat, co model(ka) dokázal(a) (tj. fotky v časopisech, reklamách apod.), jak rozmanitě model(ka) může vypadat a neměly by chybět ani fotky, které ukazují, jak aktuálně vypadá (tj. snapshoty).
Z výše uvedeného tedy logicky vyplývá, že pokud budete fotit s dobrým fotografem, můžete očekávat, že výsledkem několikahodinového či několikadenního focení bude při troše štěstí jedna, maximálně pár fotek, které by si zasloužily být součástí booku