MUZEUM SPORTOVNÍCH AUTOMOBILŮ v LÁNECH

1. 9. 2010

PLÁN   Bé

Moje autíčko konečně vstalo z mrtvých! Chystali jsme se na prázdninové cestování a Fiat těžce marodil. Protože dcera odlétala na lepší a my s manželkou se chystali do Čech, spojili jsme to cestování v jedno. Zdálo se, že cestování bude ohroženo, ale oprava auta naštěstí dopadla dobře a my vyrazili v původně plánovaném termínu.
Je tedy 4.srpen 6 ráno a my v plném počtu startujeme na dálkovou směr Rakovník. Cesta probíhá celkem v klidu. Silnice po ránu prázdné, počasí příznivé, jen trochu straší obavy z čerstvě opraveného motoru. Když ale bez potíží opouštíme Olomouc, uklidním se a doufám,že vše bude v pořádku.
Jelikož k Rakovníku dorážíme dřív než jsme plánovali, rozhodli jsme se navštívit v Lánech zámecký park a případně i zámek. Bohužel je obojí zavřeno a tak nastupuje plán B – MUZEUM SPORTOVNÍCH AUTOMOBILŮ.
Z těch všech krasavic a krasavců s velkým K se mi až hlava točila!! Nejvíce můj zrak směřoval ke stařičké Lancii Stratos v modré barvě ze 70.let,

taky rallye Lancia Fulvia coupe,

velmi zajímavý byl frajer Renault Alpine – nizounký soutěžní sporťáček.

Tímhle typem jezdil Vladimír Hubáček – velmi úspěšný český jezdec, známý soutěžák.
                Z Ameriky přijel Chevrolet Corvette.

Samozřejmě jsem neopomněl ani značku Fiat. Fiat 128 SC v soutěžní úpravě v červeno-žluté kombinaci.

Stejně zajímavý byl i Ford 200 RS – laminátové coupe.

No zkrátka – dvoupatrová budova napráskaná tím nejlepším!!! Je to tak pěkná podívaná, že ten výlet za to fakt stojí – můžu vřele doporučit! A řekl bych, že si tam přijdou na svá i manželky. Takové milé Porche nebo Jaguar zaujme každou. Takže ještě jednou – MUZEUM SPORTOVNÍCH AUTOMOBILŮ v LÁNECH.

Cestou z muzea se zastavujeme v obchodě a tam nás překvapila rarita v podobě FIATU 850 T, což v Česku není často k vidění. Majitel tvrdil, že jsou v republice snad jen dva kusy.

Po celém dni cestování si užíváme chvíle odpočinku, autíčko se tváří taky spokojeně a obavy z poruch se rozplynuly jako mráčky na letním nebi - vládne slunečná pohoda. Další den vyráží hájit čest Moravy či Fiatářů. Vydali jsme se na bowling: Morava versus Čechy nebo-li Fiat proti Škodě. A víte kdo vyhrál? No přece Morava!
         No a když už cestujeme a poznáváme jiný kraj, jedeme ještě do Písku. Počasí se nám mezitím pokazilo ,a tak snad budeme obdivovat starobylé město bez ohrožení povodněmi, kterými pořád straší meteorologové. I přesto, že déšť neustává, vyrážíme na prohlídku místních památek. Zejména proslulého kamenného mostu - je to opravdu tak pěkné, jak to známe z televize a časopisů. A trocha vlhkosti vůbec nevadí. Také náměstí je velmi hezké - počínaje radnicí a měšťanskou sladovnou konče. Na malou chvíli se uchylujeme do kavárny Café Mozart, což je součást bloku moderních budov na břehu Otavy v blízkosti zmiňovaného mostu. Místní obyvatelé tento komplex nazývají Titanic, což mi připadá vcelku trefný.

Další ráno opět cestovní horečka. Tentokrát hurá k domovu. A pro změnu jedeme přes Brno. Palio šlape jako hodinky, zdárně dojíždíme do Staříče a ukládáme se k spánku my i náš automobil.