Valtra Serie N
OBECNÉ
Serie N - vyjímečná všestrannost
Serie N je poháněna spolehlivým Valtra čtyrválcovým motorem SisuDiesel. Jako výsledek kombinace vysoce výkonného a přitom relativně malého motoru mají traktory Serie N krátkou skosenou kapotu. Výsledkem je kombinace vynikajícího výhledu a extrémní ovladatelnosti.
N Serie je vynikají v kombinaci s čelním nakladačem. Čelní nakladač může být namontován na traktor přímo ve výrobě – Valtra dodává vlastní nakladače pro tento typ traktoru Valtra 45, 50, 55 nebo 65.
Jsou dostupné tři základní verze traktorů Serie N
N Classic s mechanickou převodovkou a mechanickým ovládání hydrauliky
- 24 + 24 rychlostí/řazení pod zatížením
- 36 + 36 rychlostí s plazivými rychlostmi
- mechanické ovládání pojezdu dopředu a dozadu
- mechanické ovládání hydrauliky
N HiTech s elektronicky řazenou převodovkou a mechanicky ovládanou hydraulikou
- 24 + 24 rychlostí/řazení pod zatížením
- 36 + 36 rychlostí s plazivými rychlostmi
- elektronické ovládání pojezdu dopředu a dozadu
- mechanické ovládání hydrauliky
N Advance elektronické ovládání pojezdu vpřed a vzad v kombinaci s elektronicky ovládanou hydraulikou
- 24 + 24 rychlostí/řazení pod zatížením
- 36 + 36 rychlostí s plazivými rychlostmi
- elektronické ovládání pojezdu dopředu a dozadu
- elektronické ovládání hydrauliky
- automatické řazení
- ovladač vnějších okruhů hydrauliky integrovaný v ruční opěrce
MOTOR
Nová generace motorů Traktory Série N jsou poháněny čtyřválcovými motory SisuDiesel. Točivý moment vzrostl přibližně o 10 % v porovnání s předchozími modely. Dva nejvýkonnější traktory Serie N jsou nyní vybaveny vstřikováním paliva Common Rail a zvýšením výkonu motoru při transportu [transport boost] a při využití vývodové hřídele.
Výkon řady motorů používaných pro Série N je od 88 do 152 koní s navýšením až do 160 koní. Nejvýkonnější motory osazené v traktorech N 121 a N 141 používají Elektronický management motoru (EEM3) a common-rail vstřikování. Řadu motorů pro traktory Série N doplňuje mimo jiné také výkonný a ekonomický motor N 111e Ecopower.
Common-rail motory (Citius)
Díky technologii Common Rail je chod motoru klidný i v nízkých otáčkách. Motor velice pružně reaguje na změny plynového pedálu. S výkonem 152/160 koní a vysokým zdvihem je Serie N s 4,9 litrovým motorem 49CWA extrémně kompaktní; stejná velikost jako u ostatních traktorů N Serie. Motory Cirius Serie N splňují emisní normy Tier3/Stage3A
Extra výkon a úspora paliva
Maximální výkon motoru Citius 49CWA je dosažen již při 2000 ot/min. Transportní navýšení výkonu při rychlostech H2, H3 a H4 dosahuje hodnot od 144 koní u modulu N 121 až do 160 koni u modelu N 141. Novou vlastností jsou tzv. „šetřivé otáčky“ u modelů Common Rail: je-li zatažena ruční brzda, otáčky motoru automaticky klesnou na 650 ot/min.
Snadný přístup při údržbě
Běžná servisní místa jsou velice snadno dosažitelná. Odklápěcí kapota se snadno zdvihá a umožňuje volný přístup k chladícímu systému, olejovým a palivovým filtrům. Nový filtr sání vzduchu je také snadno dosažitelný a lehko vyměnitelný.
PŘEVODOVKA
Možnosti řazení Tři řady Serie N jsou vybaveny různými převodovkami: verze Classic má standardní synchronizovanou převodovku s řazením pod zatížením. HiTech verze obsahuje reverzaci pod zatížením, elektronickou spojku a řazení pod zatížením. Nejvyšší model Advance má jednopákovou elektro-hydraulicky ovládanou převodovku.
N Classic převodovka 24 + 24 (36 + 36 volitelně)
Modely Classic jsou vybaveny se synchronní převodovkou. Mechanicky ovládaná převodovka obsahuje tři rychlosti řazené pod zatížením a synchronizovanou reverzací to umožňuje řazení 24 rychlostí vpřed a 24 rychlostí vzad. Plazivé rychlosti jsou volitelné (36 + 36).
N Hitech převodovka 24 + 24 (36 + 36 volitelně)
N Hitech převodovka má silnou, snadno ovladatelnou elektronicky řízenou převodovku umožňující snadné a hladké řazení rychlostí a změny směru jízdy. HiTrol turbo spojka je volitelná pro modely HiTech a Advance až do 133 koní (nelze pro N 111e). HiTrol turbo spojka znamená snadné rozjezdy i s velkým zatížením nebo na kluzkém povrchu.
N Advance převodovka 24 + 24 (36 + 36 volitelně)
Jako na HiTech modelech mají i Modely Serie N Advance elektronicky kontrolovanou převodovku. Navíc je automatizované řazení mezi skupinami.
HYDRAULIKA
|
|
KABINA
Ergonomická kabina Kabina traktorů Serie N byla vyvinuta z kabin modelové řady T. To poskytlo dostatek místa obsluze, excelentní ergonomii a dveřmi z jednoho kusu skla vynikající výhled. Podlaha kabiny je plochá a sedadlo řidiče může být otočeno o 180°. Nadstandardní komfort může být dosažen automatickou klimatizací.
Zlepšené odpružení kabiny
Modely Advance mohou být vybaveny odpruženou kabinou s volitelným dvoubodovým odpružením. Zatímco přední část kabiny je uchycena v rámu, zadní část je v rozích připevněna pomocí tlumičů a vinutých pružin s torzní tyčí zamezující bočnímu výkyvu.
Odpružení zmírňuje nerovnosti a umožňuje obsluze rychlejší jízdu v mnoha situacích. Zároveň odpružení snižuje zatížení na tělo řidiče.
Nová ergonomická opěrka ruky.
Serie N Advance je vybavena úplně novou opěrkou ruky. Tato opěrka má integrovaný displej a joystick a díky těmto dvěma prvkou je možné ovládat mnoho dalších funkcí jako je nastavení hydraulicky, souvraťového managementu (U-Pilot), předního a zadního závěsu, vývodové hřídele, ovládání rychlosti a řazení.
Výběr typů kabin
Systém zákaznického objednávání traktorů Valtra umožňuje také výběr různých typů kabin. Traktor Valtra Serie N je možné vybavit speciální lesní kabinou poskytující lepší výhled a bezpečnost.
Nová generace TwinTrac (otočné řízení)
Otočné řízení je důležitou vlastností traktorů Valtra. Toto otočné řízení umožňuje obsluze plnohodnotně ovládat traktor při otočení sedadla o 180°.
Serie N je vybavena novou generací otočného řízení, které zlepšilo ergonomii a přidalo místo pro obsluhu. Toto, společně s vynikajícím výhledem a sloupkem řízení uprostřed zadní části dělá otočné řízení TwinTrack Valtra unikátním na trhu.