Simson - Spotovní filtr sání
Možná jste si někdy říkali, že byste si na Simu dali sportovní filtr. Možná jste už taky slyšeli, že to není žádná sranda. V následujícím článku vám popíšu můj způsob upevnění. Na netu jsem sice našel, že se filtřík dá dát na kolínko a vyhnout se tak všem problémům, ovšem tenhle nápad mě moc nenadchl už jen k vůli tomu, že mám enduro a tak by mi to nevyšlo kvůli zpevňovacím tyčím. Také kvůli spoustě falešného vzduchu co to musí nasát, tak jsem byl jednoznačně rozhodnut provrtat do "mušle" díru na filtr, který soudruzi z NDR moc neodhadli. Začal jsem tím, že jsem oddělal gumu sání a sundal víka mušle. Potom se musel sundat výfuk (pouze u endura) a původní filtr (i s tím kovem) vyhodit ven. Mušlu jsem vyšruboval ale nechal jsem všechny dráty jak byli tudíž jsem ji nevytáhl úplně ale jen jsem ji vysunul. Pro práci mi to stačilo, ale kdyby měl někdo pocit, že by to chtěl celé vyndat, tak to samozřejmě jde. Pak mě nenapadlo nic lepšího než vzít vrtačku a kolem původního vstupu z karburátoru vyřezat díru vedle díry kruh, který jsem následně vylomil ven, ovšem díra byla malá, hodně malá. Nezbývalo nic jiného, než vzít pilník a poctivě pilovat. Ovšem jakmile jsem narazil na stěnu mezi komorami mušle už mě to přestalo bavit. Vyhrabal jsem tedy frézovací vrták a chvíli jsem frézoval. A bylo hotovo, filtr sice potřeboval trochu větší díru, abych ho nasadil ještě na karburátor ale super. Vzhledem k tomu, že narazíte na tu stěnu mezi jednotlivými částmi mušle, doporučuju všem kdo se do toho budou pouštět pořídit si frézovací vrták, pokud ho nemají. Výsledek je skvělý jak po vzhledové stránce, tak po stránce zvukové. Projevy motocyklu jsou hlubší a při plně vytočených kvaltech to až rezonuje v uších ale jsem spokojen. Výkonu to moc nepřidá to je asi každému jasné, ovšem zdá se mi to svižnější a rychlejc se probouzí.