Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hodnocení ŠVP 1.-5. třídy pořádající agenturou

Vyhodnocení akce animátorem

Název akce:

ŠVP - Cromagnon

Škola:

ZŠ Křenovice

Místo a datum konání:

13.-17.6.2016 - RS Atlas - Čenkovice

 

 

Animátor:

Peter Burian

 

 

 

PRŮBĚH AKCE

Akce proběhla podle plánu bez výraznějších operativních úprav programu:

 

  • Tvořivost
  • jeskynní malby
  • tanec lovců

 

  • Válčení
  • trénink se zbraní
  • boj o mamuta
  • volba náčelníka

 

  • Lov
  • stopování zvěře
  • lov zvěře
  • výroba pastí
  • přeprava úlovku
  • lukostřelba
  • stopařské značky

 

  • Finální aktivita
  • jiná (zjednodušená) pro první ročník a pro další ročníky

 

Z důvodu většího počtu účastníků byla lehce porušena původní linie příběhu tím, že po část dne se konala rotace tříd u čtyř stejných aktivit. První ročník sledoval vlastní dějovou linku z důvodu lehké korektury náročnosti jednotlivých aktivit.

 

 

 

HODNOCENÍ SKUPINY

  • Účastníci se do programu zapojovali aktivně, případy nechuti účastnit se aktivit se nevyskytovaly, naopak, u některých aktivit vyžadovali opakování a variace.
  • Účastníci velmi dobře chápali dějovou linku, pravidla jednotlivých aktivit i bezpečnostní pravidla.
  • Pozornost a soustředění účastníků byly na dobré úrovni - bylo možné prezentovat potřebné věci i větším skupinám najednou, účastníci vnímali a v prostoru pro otázky kladli konstruktivní otázky k věci.
  • Spolupráce účastníků na jednotlivých úkolech ve skupinách i mezi skupinami navzájem byla na vysoké úrovni v porovnání s jinými podobně složenými skupinami.
  • V druhé polovině akce se únava podepsala na  drobném poklesu soustředění a obvykle delším vysvětlování některých pravidel.

 

 

SHRNUTÍ AKCE

  • Celá akce dopadla podle plánu.
  • Za nejatraktivnější aktivity účastníci označili ty, které byly zaměřené na pohyb, blok lukostřelby a noční aktivitu.
  • Aktivity úspěšně podpořily zvědavost směrem k tématu příběhu - to prokázala závěrečná aktivita věnovaná otázkám účastníků, kdy se mnozí ptali na věci související s motivem příběhu (život pravěkých lovců, reálie, porovnání herní mechaniky a skutečnosti)

 

 

DOPORUČENÍ ANIMÁTORA K DALŠÍMU ROZVOJI

Pro pokračování s příběhovými programy doporučujeme rozdělit tak početnou skupinu účastníků do dvou paralelně běžících příběhů (například 1.+2. ročník / 3.-5. ročník) přizpůsobených užšímu věkovému rozpětí účastníků (na tomto kroku jsme již domluveni)

Pro starší účastníky doporučuji program "Koruna a trůn" - krom toho, že taky obsahuje strategickou hru pojící všechny aktivity, klade větší důraz na plánování a komunikaci ve skupině i mimo ni.

Pro mladší účastníky doporučujeme programy "Olympiáda v mechu a kapradí", nebo "Tajemství lesní říše" - ty obsahují podobný soubor aktivity, jako programy pro starší. Náročnost aktivit je ale přizpůsobena věku a i strategická hra pojící dílčí aktivity je ale více přizpůsobena mladším účastníkům.